Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2012, 15:46   #41
Naturist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
Naakt lopen? Met ons Belgenweer? Amai...
Tis nu toch schitterend weer zunne in men Flat loop ik naakt nu zunne en op men terras is da ook zalig nu
Naturist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 15:50   #42
Naturist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Berichten: 13
Standaard

giserke 38 jaar zou ik nu nie oud noemen he en Gisteren tijdens het zwemmen was daar ook nen veel jongere gast denk zo een 19 jaar. Naturisme is van alle leeftijden
Naturist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 15:53   #43
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ook in het gerechtsgebouw van Brussel ?

Ik denk niet dat dit een maatschappelijk probleem is waar we allen van wakker liggen, nudisme in het gerechtsgebouw van Brussel.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 15:57   #44
andy.v
Burger
 
andy.v's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2012
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturist Bekijk bericht
Tis nu toch schitterend weer zunne in men Flat loop ik naakt nu zunne en op men terras is da ook zalig nu
Toch best op z'n minst een sjaal aan doen...

Grapje, ik heb alle respect voor naturisten. Ik doe er zelf niet aan mee, maar zie er geen probleem in. Liever naturisten op straat dan wegpiraten
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 15:58   #45
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Iedereen moet zich in openbare omgevingen kunnen kleden zoals die wil.

De verzuurdheid van sommigen is geen argument.

Op privé-eigendom is het aan de eigenaar om te beslissen.
Argumenten zijn niet nodig, noem de andere verzuurd en dan hoeft dat niet.

In het openbaar dient iedereen zich te houden aan goed zedelijk gedrag, op privé beslist inderdaad de eigenaars, dus zij die willen in hun adamskostuum daar rond lopen dienen maar zelf faciliteiten te voorzien.

En al wie anders denkt, is verzuurd
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 16:42   #46
Naturist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Argumenten zijn niet nodig, noem de andere verzuurd en dan hoeft dat niet.

In het openbaar dient iedereen zich te houden aan goed zedelijk gedrag, op privé beslist inderdaad de eigenaars, dus zij die willen in hun adamskostuum daar rond lopen dienen maar zelf faciliteiten te voorzien.

En al wie anders denkt, is verzuurd
En wat met de Paterkes die zich daar niet aan houden? Dat dekt men wel dicht met de mantel der liefde.
Naturist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 16:43   #47
Naturist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Berichten: 13
Standaard

Dat denk ik ook he Andy. We doen er niemand kwaad mee.
Naturist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 16:54   #48
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
In het openbaar dient iedereen zich te houden aan goed zedelijk gedrag, op privé beslist inderdaad de eigenaars, dus zij die willen in hun adamskostuum daar rond lopen dienen maar zelf faciliteiten te voorzien.
En wat is dat precies, 'openbaar' en 'privé'? Een voortuin is privé-eigendom, maar zelfs in Nederland is het niet zomaar toegelaten om daar in je blootje te zitten. Een achtertuin (niet zichtbaar vanaf de openbare weg) is daar geen enkel probleem - maar hier moet je een zodanige omheining aanbrengen dat je alleen vanuit een helicopter gezien zou kunnen worden. In een gemiddelde verkaveling betekent dat, dat je ook geen zon meer hebt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 17:25   #49
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Volgens mij is het probleem niet dat mooie jonge meisjes naakt zouden rondlopen, dan wel dat het misschien mannen of oudere vrouwen zouden kunnen zijn......
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 17:33   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Dat naaktlopen vind ik in de eerste plaats weinig hygiënisch. Mocht ik bij zo'n clubje aangesloten zijn, dan zou ik het niet altijd zo leuk vinden om ergens op een bank of stoel te gaan zitten waar net iemand met zijn blote reet heeft opgezeten.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 17:54   #51
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturist Bekijk bericht
En wat met de Paterkes die zich daar niet aan houden? Dat dekt men wel dicht met de mantel der liefde.
Een complot?

Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 17:58   #52
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat naaktlopen vind ik in de eerste plaats weinig hygiënisch. Mocht ik bij zo'n clubje aangesloten zijn, dan zou ik het niet altijd zo leuk vinden om ergens op een bank of stoel te gaan zitten waar net iemand met zijn blote reet heeft opgezeten.
Dat bewijst vooral dat je geen enkele ervaring hebt met naturisme. Een beetje naturist neemt altijd een handdoek mee, en gaat daar op zitten. Gemiddeld genomen is het waarschijnlijk in een naturistendomein hygiënischer dan in een gewoon domein. Zwemmen tussen tal van mensen in een lange boxershort - dát is onhygiënisch!
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 18:06   #53
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En wat is dat precies, 'openbaar' en 'privé'? Een voortuin is privé-eigendom, maar zelfs in Nederland is het niet zomaar toegelaten om daar in je blootje te zitten. Een achtertuin (niet zichtbaar vanaf de openbare weg) is daar geen enkel probleem - maar hier moet je een zodanige omheining aanbrengen dat je alleen vanuit een helicopter gezien zou kunnen worden. In een gemiddelde verkaveling betekent dat, dat je ook geen zon meer hebt.
Je hebt het hier over feiten waarvoor je een interpretatie nodig hebt van de rechter. Daarvoor dienen ze ook, dat is dus niet alleen om de hermelijnbontindustrie te redden van de ondergang.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 19:03   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat bewijst vooral dat je geen enkele ervaring hebt met naturisme. Een beetje naturist neemt altijd een handdoek mee, en gaat daar op zitten. Gemiddeld genomen is het waarschijnlijk in een naturistendomein hygiënischer dan in een gewoon domein. Zwemmen tussen tal van mensen in een lange boxershort - dát is onhygiënisch!
Ik voel volstrekt geen behoefte aan "ervaring met naturisme", dank je wel. Maar ik heb wel reeds foto's gezien genomen in naturisten-oorden. En de dames en heren zaten daar wel degelijk met hun blote kont rechtstreeks op stoelen of banken. Er wordt rond het naturisme veel geluld om het toch maar ergens te kunnen verantwoorden. Zogezegd "terug naar de natuur". Maar niet alle zogezegd "primitieve" volkeren hebben de gewoonte met hun reet bloot te lopen. Het alternatief is niet het zwemmen in een lange boxershort. Waar haal je het uit? Laat dat maar over aan de Marokkaanse snotapen die iedereen het leven komen lastig maken in de recreatiedomeinen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 19:10   #55
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Er zijn genoeg gelegenheden voor naturisten om zich buiten te begeven in België. Als ze meer willen, kunnen ze altijd gebied opkopen.
Op openbaar domein zouden toch ook voldoende faciliteiten voorzien kunnen worden. De behoefte is er. Meer dan 10 % van de bevolking recreëert wel eens naakte. Waarom moet naaktrecreatie dan altijd achter hagen en hekkens verborgen worden?
Op naaktstranden zal een waarschuwingbord wel volstaan om diegenen die niet geconfronteerd willen worden met naaktrecreanten, te waarschuwen dat ze een zone betreden waar men inderdaad naakte mensen tegen het lijf kan lopen.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 19:17   #56
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Op openbaar domein zouden toch ook voldoende faciliteiten voorzien kunnen worden.
Waarom voorzie jij die niet zelf?

Citaat:
De behoefte is er. Meer dan 10 % van de bevolking recreëert wel eens naakte.
80% van de statistieken wordt ter plekke uit de duim gezogen. 75% van de mensen weet dat al.

Citaat:
Waarom moet naaktrecreatie dan altijd achter hagen en hekkens verborgen worden?
Waarom moet het openbaar?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 19:17   #57
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Van mij mag iedereen in zijnen bloten buiten rondlopen zelle, hell, misschien doe ik wel mee in de zomer. Er zijn echter grotere problemen die opgelost moeten worden dan dit.

Enne, als ge het niet kunt zien, kijkt er dan niet naar.
Het is geen kwestie van groter of minder groot probleem. Er is een maatschappelijke behoefte en dan kan men dat maar best eens tegen het licht houden hoe dit in de maatschappij tot ieders tevredenheid kan georganiseerd worden.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 19:19   #58
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Waarom voorzie jij die niet zelf?



80% van de statistieken wordt ter plekke uit de duim gezogen. 75% van de mensen weet dat al.



Waarom moet het openbaar?
Een studie van Toerisme Vlaanderen (http://www.toerismevlaanderen.be/sit...ntieganger.pdf) geeft aan dat jaarlijks :
- 400.000 Fransen
- 300.000 Britten
- 400.000 Duitsers
naar de Belgische kust afzakken.

Allemaal nationaliteiten met een gedegen cultuur rond naaktrecreatie. De Duitsers hebben de "Freie Korper Kultuur" (FKK) uitgevonden. Een recente studie (http://www.puuropreis.nl/naturisme/4...aturisten.html) geeft aan dat 10 % van de Britten wel eens aan naaktrecreatie doet.

Meer en afgebakende naaktstrandzones langsheen de Belgische kust zullen bijkomende troeven zijn om de internationale toerist naar de Belgische kust te halen.

Laatst gewijzigd door bartelx : 26 maart 2012 om 19:28.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 20:10   #59
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alcoholisme eindelijk eens aanvaarden als gewoon

Waarom ook niet? Zuipen is eigen aan de mens.
Zuipen brengt maatschappelijke overlast met zich, via de sociale zekerheid betalen we mee aan alle gezondheidsproblemen die door zuipen ontstaan en het kan dat medemensen door een zatte medemens in gevaar worden gebracht.

Naaktrecreatie daarentegen draagt bij tot de gezondheid, wellness en de feel good van het individu. Als men met zijn naaktheid en met zijn gedrag niet provoceert en aanstoot geeft, so what ...?

Een vergelijking met (coma)zuipen (eigenlijk bedoelt u in het openbaar uw goesting doen) gaat omwille van de maatschappelijke gevolgen niet helemaal op.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 20:12   #60
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Een studie van Toerisme Vlaanderen (http://www.toerismevlaanderen.be/sit...ntieganger.pdf) geeft aan dat jaarlijks :
- 400.000 Fransen
- 300.000 Britten
- 400.000 Duitsers
naar de Belgische kust afzakken.

Allemaal nationaliteiten met een gedegen cultuur rond naaktrecreatie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogred...ige_correlatie

Citaat:
Meer en afgebakende naaktstrandzones langsheen de Belgische kust zullen bijkomende troeven zijn om de internationale toerist naar de Belgische kust te halen.
Uit wat zou dat blijken?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be