Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: zuhal is
hier 2 5,71%
daar 2 5,71%
overal 7 20,00%
in het kolenhok van ZKH Prins laurent 24 68,57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2017, 21:13   #701
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. bâh neen : maar 't staat vast allesbehalve webstekkerig ..
Doet de plaats er nu wel of niet toe?

Trouwens, weet je nu al wie er precies wordt uitgesloten (= discriminatie) en op welke gronden/kenmerken?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 21:51   #702
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Doet de plaats er nu wel of niet toe?

Trouwens, weet je nu al wie er precies wordt uitgesloten (= discriminatie) en op welke gronden/kenmerken?

Hamac; feitelijk moet ik U bewonderen.
Verstaat gij echt dat dieventaaltje?
Of is het een code die gebruikt werd door de Duitsers onder den oorlog onder het motto :"Feind hört mit!".
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 22:37   #703
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Hamac; feitelijk moet ik U bewonderen.
Verstaat gij echt dat dieventaaltje?
Heb je moeite met wat hij via zijn toppenbord op uw vlakbuis pixelleert?

Ach, heb jij toen je klein was nooit een code gebruikt (zoals de eerste twee letters van een woord achteraan plaatsen), en gedacht dat je een spion was met een onbreekbare codetaal?

Het is een beetje vergelijkbaar. Alleen gaat het nu over een trol zoals ik vroeger 'spion' was.

Citaat:
Of is het een code die gebruikt werd door de Duitsers onder den oorlog onder het motto :"Feind hört mit!".
Je zoekt het veel te ver.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 16 oktober 2017 om 22:41.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 08:32   #704
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. dezelfde logica ? echt ..
Kan u nu eens duidelijk aangeven uit wat de 'discriminatie' juist bestaat bij heel het sugardaddy gebeuren?

We halen er voor de duidelijkheid even de definities bij uit onze anti-discriminatiewet:

Directe discriminatie
Elk direct onderscheid op grond van een van de beschermde criteria vormt een directe discriminatie, tenzij dit directe onderscheid objectief wordt gerechtvaardigd door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn

Indirecte discriminatie
Elk indirect onderscheid op grond van een van de beschermde criteria vormt een indirecte discriminatie,

tenzij de ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelswijze die aan de grondslag ligt van dit indirecte onderscheid objectief wordt gerechtvaardigd door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn; of,

tenzij, in het geval van indirect onderscheid op grond van een handicap, aangetoond wordt dat geen redelijke aanpassingen getroffen kunnen worden.



Samengevat moet er dus sprake zijn van een onderscheid (= verschil in behandeling) dat niet kan worden gerechtvaardigd.

Kan u me even zeggen welk onderscheid er wordt gemaakt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 09:47   #705
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Samengevat moet er dus sprake zijn van een onderscheid (= verschil in behandeling) dat niet kan worden gerechtvaardigd.

Kan u me even zeggen welk onderscheid er wordt gemaakt?
Ik vermoed omdat het doorsnee linkse kiesvee ze niet gaan kunnen betalen?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 10:04   #706
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik vermoed omdat het doorsnee linkse kiesvee ze niet gaan kunnen betalen?
Dus 4x10E6 bedoelt eigenlijk dat het de (mogelijke) klanten zijn die worden gediscrimineerd en niet de vrouwen zelf ?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 17:22   #707
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

een expert die er 20 jaar mee bezig is afwimpelen omdat ie van linkse signatuur is, desondanks al zijn bronnen correct zijn van zijn laatste werken. de tweede expert van hetzelfde. wat doet hun politieke voorkeur ertoe? veel professoren en experts hebben een politieke kleur.

waar is dat mens mee bezig als dat haar argument is, en welke armoede experts wil ze dan naar luisteren? de "studiedienst"van de NVA enkel die soms met verkeerde grafieken afkomt?

Laatst gewijzigd door Tamam : 17 oktober 2017 om 17:24.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 17:49   #708
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Ik ben een lelijk oud manneke geworden, met een veel te grote neus, rotte tanden en een bierbuik.

Ik zal dus nooit meer een sugarmama, laat staan een sugardaddy aan de haak kunnen slaan.

Dat is diskriminazi!

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 18:27   #709
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

.. waar zit madamme de staatssecretaresse voor armoedebestrijding wanneer men haar nodig heeft ? op de dag van de armoede zat zij bij de bazen van haar baas te genieten van een driegangen diner .. mocht u het vergeten zijn nazionaaltjes zijn bazenpoepers ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 18:34   #710
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kan u nu eens duidelijk aangeven uit wat de 'discriminatie' juist bestaat bij heel het sugardaddy gebeuren?
We halen er voor de duidelijkheid even de definities bij uit onze anti-discriminatiewet:
Directe discriminatie
Elk direct onderscheid op grond van een van de beschermde criteria vormt een directe discriminatie, tenzij dit directe onderscheid objectief wordt gerechtvaardigd door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn
Indirecte discriminatie
Elk indirect onderscheid op grond van een van de beschermde criteria vormt een indirecte discriminatie,

tenzij de ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelswijze die aan de grondslag ligt van dit indirecte onderscheid objectief wordt gerechtvaardigd door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn; of,

tenzij, in het geval van indirect onderscheid op grond van een handicap, aangetoond wordt dat geen redelijke aanpassingen getroffen kunnen worden.
Samengevat moet er dus sprake zijn van een onderscheid (= verschil in behandeling) dat niet kan worden gerechtvaardigd.
Kan u me even zeggen welk onderscheid er wordt gemaakt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee hoor, ik vind zelfs oprecht dat ge 1 van de beste forummers zijt. Maar nu zit ge verkeerd.
Maar dit is een beetje wartaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Stap 1. IS is een terreurgroep waarbij moslims 'nogal overgerepresenteerd zijn.'
Stap 2. Groen! mikt duidelijk op de moslimpopulatie in Antwerpen (en daarbuiten)
Stap 3. Groen = de politieke vleugel van IS
Uw zelfde logica werd toegepast.
Discriminatie == uitsluiting omwille van bepaalde kenmerken.
Waar zie jij die uitsluiting?
Moet Tinder niet verboden worden? Moet de reclame voor de datingsite 'voor mensen met standing' dan niet verboden worden?
Altijd leuk om te zien hoe zogenaamde progressieven zich een conservatief pakje aantrekken dat zelfs de Tea-baggers 'rechts' laten liggen.


Bovenstaand foto's van billboards gezien in de buurt van VUB en ULB. Deze billboards zijn een vorm van seksisme, seksime is een vorm van vrouwendiscriminatie en dus discriminatie.

Discriminatie omvat wat mij betreft meer dan alleen het uitsluiten, doch ook het rubriceren of labellen van personen op basis van karakteristieke kenmerken, dit is precies wat bovenstaande posters doen.

Mijn interpretatie is niet op legale basis, hoe vreemd het ook moge klinken maar mathematisch, mij lang geleden in de retorica aangereikt door een bevlogen leraar wiskunde. Discriminatie is in eerste plaats het opdelen of klasseren volgens kenmerken, niet het uitsluiten. Uitsluiten kan n iet zonder voorafgaand te klasseren.

Ook op wikipedia is een sociologische interpretatie te vinden. Zie onder het kopje sexism "Though gender discrimination and sexism refer to beliefs and attitudes in relation to the gender of a person, such beliefs and attitudes are of a social nature and do not, normally, carry any legal consequences."
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 oktober 2017 om 18:49.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 21:50   #711
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. waar zit madamme de staatssecretaresse voor armoedebestrijding wanneer men haar nodig heeft ? op de dag van de armoede zat zij bij de bazen van haar baas te genieten van een driegangen diner .. mocht u het vergeten zijn nazionaaltjes zijn bazenpoepers ..
Heb jij gegeten vandaag?

BTW, de dag van de armoede zou moeten samenvallen met die andere sossen-hoogdag. "Al wie dat niet springt..."
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 22:17   #712
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Bovenstaand foto's van billboards gezien in de buurt van VUB en ULB. Deze billboards zijn een vorm van seksisme, seksime is een vorm van vrouwendiscriminatie en dus discriminatie.
Een kinderkladwerk is een vorm van schilderwerk. Een schilderwerk is een vorm van schilderkunst en dus kunst.

Citaat:
Discriminatie omvat wat mij betreft meer dan alleen het uitsluiten, doch ook het rubriceren of labellen van personen op basis van karakteristieke kenmerken, dit is precies wat bovenstaande posters doen.
Ik word gekarakteriseerd als zijnde een belg met bijhorende plichten. Ik ondervind daar meer last van dan eender welke vrouw omwille van dat billboard.

Oftewel, welke persoonlijke last/hinder/schade ondervinden vrouwen omwille van dat billboard?
En hoe worden ze dan gelabeld? Als zijnde lustobject? Als zijnde uit te buiten studenten?
Amai, dat wordt dan schade/hinder/last 'by proxy' dan.

Citaat:
Mijn interpretatie is niet op legale basis, hoe vreemd het ook moge klinken maar mathematisch, mij lang geleden in de retorica aangereikt door een bevlogen leraar wiskunde. Discriminatie is in eerste plaats het opdelen of klasseren volgens kenmerken, niet het uitsluiten. Uitsluiten kan n iet zonder voorafgaand te klasseren.
We worden allemaal gewild en ongewild ingedeeld in klassen. In elke database onder andere.

Als er sprake is van een illegale opdeling, dan moet er tevens een rechtstreeks en ongewenst resultaat aan vasthangen.
Welke?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 18 oktober 2017 om 22:18.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 22:46   #713
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
[C

Mijn interpretatie is niet op legale basis, hoe vreemd het ook moge klinken maar mathematisch, mij lang geleden in de retorica aangereikt door een bevlogen leraar wiskunde. Discriminatie is in eerste plaats het opdelen of klasseren volgens kenmerken, niet het uitsluiten. Uitsluiten kan n iet zonder voorafgaand te klasseren.
."
maar gij vindt het klasseren van mensen al per definitie discriminatie?

maar dan is ELK menselijk gedrag discriminatie!

Toen dat gij een lief begon te zoeken, hebt gij niet 'geklasseerd'? Eerst de mensheid opgedeeld in mannen en vrouwen, en alleen de vrouwen overgehouden? En dan niet beginnen klasseren op knapheid? Hebt gij toen niet alle lelijke meisjes 'gediscrimineerd'?
Als gij vrienden zoekt, doet gij dat niet op basis van criteria? Gasten die ook van voetbal houden, of die goed kunnen drinken?

heeft uw 'bevlogen leraar wiskunde' ook niet geklasseerd volgens kenmerken, namelijk: de slimme leerlingen goede punten gegeven, en de luieriken slechte punten?

iedereen klasseert constant ELKE DAG! Gij ook!

Die bilboard is net hetzelfde als een doordeweekse lingerie reclame. Daar klasseren ze ook! Justin Henin vragen ze daar nooit voor, namelijk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 07:48   #714
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht

Bovenstaand foto's van billboards gezien in de buurt van VUB en ULB. Deze billboards zijn een vorm van seksisme, seksime is een vorm van vrouwendiscriminatie en dus discriminatie.

Discriminatie omvat wat mij betreft meer dan alleen het uitsluiten, doch ook het rubriceren of labellen van personen op basis van karakteristieke kenmerken, dit is precies wat bovenstaande posters doen.

Mijn interpretatie is niet op legale basis, hoe vreemd het ook moge klinken maar mathematisch, mij lang geleden in de retorica aangereikt door een bevlogen leraar wiskunde. Discriminatie is in eerste plaats het opdelen of klasseren volgens kenmerken, niet het uitsluiten. Uitsluiten kan n iet zonder voorafgaand te klasseren.

Ook op wikipedia is een sociologische interpretatie te vinden. Zie onder het kopje sexism "Though gender discrimination and sexism refer to beliefs and attitudes in relation to the gender of a person, such beliefs and attitudes are of a social nature and do not, normally, carry any legal consequences."

Klasseren wordt constant gedaan. Tussen man en vrouw, tussen jong en oud,...

Daar is op zich niets mis mee. Als aan deze classificatie een verschil in behandeling wordt gekoppeld dat niet te verantwoorden valt, dan is er sprake van discriminatie.

Volgens uw definitie is er al sprake van discriminatie omdat een peuter niet met een auto mag rijden.

Om op dit forum een beetje deftig te kunnen discussiëren, lijkt het me toch het handigste moest iedereen de begrippen juist gebruiken. Zeker aangezien het hier gaat over een gedraging die strafbaar is.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 oktober 2017 om 07:50.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 12:06   #715
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
maar gij vindt het klasseren van mensen al per definitie discriminatie?

maar dan is ELK menselijk gedrag discriminatie!

Toen dat gij een lief begon te zoeken, hebt gij niet 'geklasseerd'? Eerst de mensheid opgedeeld in mannen en vrouwen, en alleen de vrouwen overgehouden? En dan niet beginnen klasseren op knapheid? Hebt gij toen niet alle lelijke meisjes 'gediscrimineerd'?
Als gij vrienden zoekt, doet gij dat niet op basis van criteria? Gasten die ook van voetbal houden, of die goed kunnen drinken?

heeft uw 'bevlogen leraar wiskunde' ook niet geklasseerd volgens kenmerken, namelijk: de slimme leerlingen goede punten gegeven, en de luieriken slechte punten?

iedereen klasseert constant ELKE DAG! Gij ook!

Die bilboard is net hetzelfde als een doordeweekse lingerie reclame. Daar klasseren ze ook! Justin Henin vragen ze daar nooit voor, namelijk.
.. inderdaad ik klasseer elke dag en inderdaad vind ik dat klasseren discrimineren is .. dit is één van de discriminerende kenmerken tussen links en rechts .. wie zoals ik de mening toegedaan is dat iedereen gelijk is, vermijdt te klasseren ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 12:17   #716
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klasseren wordt constant gedaan. Tussen man en vrouw, tussen jong en oud,...

Daar is op zich niets mis mee. Als aan deze classificatie een verschil in behandeling wordt gekoppeld dat niet te verantwoorden valt, dan is er sprake van discriminatie.

Volgens uw definitie is er al sprake van discriminatie omdat een peuter niet met een auto mag rijden.

Om op dit forum een beetje deftig te kunnen discussiëren, lijkt het me toch het handigste moest iedereen de begrippen juist gebruiken. Zeker aangezien het hier gaat over een gedraging die strafbaar is.
.. politiek is naar mijn bescheiden mening een strijd om de betekenis van woorden .. wie zijn ideeën wil laten overheersen, probeert het eigenaarschap van een woord te verwerven .. een "juist gebruik" is een onmogelijkheid .. het is alleen handig voor zij die daar belang bij hebben .. u zal bijvoorbeeld merken (zie artikel wikipedia #) dat sommigen een andere betekenis aan het begrip discriminatie koppelen .. sexisme wordt daar als een vorm van discriminatie gezien .. een billboards in kwestie leiden wel degelijk tot een verschil in behandeling, in dit geval van vrouwelijke studenten .. dat verschil in behandeling valt wel degelijk niet te verantwoorden ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 12:50   #717
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. politiek is naar mijn bescheiden mening een strijd om de betekenis van woorden .. wie zijn ideeën wil laten overheersen, probeert het eigenaarschap van een woord te verwerven .. een "juist gebruik" is een onmogelijkheid .. het is alleen handig voor zij die daar belang bij hebben .. u zal bijvoorbeeld merken (zie artikel wikipedia #) dat sommigen een andere betekenis aan het begrip discriminatie koppelen .. sexisme wordt daar als een vorm van discriminatie gezien ..
Waarom niet gewoon de twee begrippen afzonderlijk hanteren? Moord is moord, diefstal is diefstal. Er is geen enkele reden om diefstal plots als een soort moord (op het eigendomsrecht?) te beschouwen. Dat maakt alles verwarrend en dat maakt wetgeving onbruikbaar.

Citaat:
een billboards in kwestie leiden wel degelijk tot een verschil in behandeling, in dit geval van vrouwelijke studenten .. dat verschil in behandeling valt wel degelijk niet te verantwoorden ..
Over welk verschil in behandeling gaat het dan? Dat was mijn oorspronkelijke vraag trouwens.

Uw definitie van discriminatie leidt er noodzakelijk toe dat discriminatie niet langer strafbaar kan zijn.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 oktober 2017 om 12:54.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 12:54   #718
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. inderdaad ik klasseer elke dag en inderdaad vind ik dat klasseren discrimineren is .. dit is één van de discriminerende kenmerken tussen links en rechts .. wie zoals ik de mening toegedaan is dat iedereen gelijk is, vermijdt te klasseren ..
Ten eerste is iedereen verschillend, en ten 2e kunt ge niet vermijden om te klasseren. Het is noodzakelijk om te overleven.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 13:01   #719
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. inderdaad ik klasseer elke dag en inderdaad vind ik dat klasseren discrimineren is .. dit is één van de discriminerende kenmerken tussen links en rechts .. wie zoals ik de mening toegedaan is dat iedereen gelijk is, vermijdt te klasseren ..
U bent dus:
- tegenstander van aparte sportcompetities voor mannen en vrouwen + jong en oud
- tegenstander van leeftijdsgrenzen
- tegenstander van de taalparitaire samenstelling van bijvoorbeeld de ministerraad
- tegenstander van nationaliteiten
- tegenstander van werknemers- en werkgeversorganisaties
- tegenstander van het incestverbod
- tegenstander van het erfrecht
- ...

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 oktober 2017 om 13:01.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 18:52   #720
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. politiek is naar mijn bescheiden mening een strijd om de betekenis van woorden .. wie zijn ideeën wil laten overheersen, probeert het eigenaarschap van een woord te verwerven .. een "juist gebruik" is een onmogelijkheid .. het is alleen handig voor zij die daar belang bij hebben .. ..
Als gij van mening zijt dat politiek louter een semantische oorlog is, dan is dat héél erg.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be