Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 11 juni 2017, 22:31   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Rafic Hariri was niet beschikbaar voor commentaar.
Het mannetje van de Saudi's, men een zeer dubieuze rol. Misschien heeft Assad hem wel vermoord, maar geen groot verlies voor de mensheid.
tomm is offline  
Oud 12 juni 2017, 17:49   #42
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het mannetje van de Saudi's, men een zeer dubieuze rol. Misschien heeft Assad hem wel vermoord, maar geen groot verlies voor de mensheid.
Dat iemand met jouw ideologie politieke moord trivialiseert is niet echt verwonderlijk.

Enfin, ik heb het met jou gehad.

Ploink.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline  
Oud 12 juni 2017, 18:48   #43
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het mannetje van de Saudi's, men een zeer dubieuze rol. Misschien heeft Assad hem wel vermoord, maar geen groot verlies voor de mensheid.
Ik herinner me in ieder geval dat hij in Libanon zeer geliefd was en dat zijn moord een echte schokgolf was voor de Libanezen en dit in alle lagen van de bevolking en godsdiensten.
Gipsy is offline  
Oud 13 juni 2017, 11:40   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat iemand met jouw ideologie politieke moord trivialiseert is niet echt verwonderlijk.

Enfin, ik heb het met jou gehad.

Ploink.
Het Westen heeft al tal van mensen vermoord of er een rol in gespeeld in de Arabische wereld. De laatste was Khadafi.
tomm is offline  
Oud 13 juni 2017, 11:41   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik herinner me in ieder geval dat hij in Libanon zeer geliefd was en dat zijn moord een echte schokgolf was voor de Libanezen en dit in alle lagen van de bevolking en godsdiensten.
Hij is enkel geliefd bij zijn eigen soennitische clan, de shiieten en de christenen konden zijn bloed drinken.
tomm is offline  
Oud 13 juni 2017, 19:45   #46
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij is enkel geliefd bij zijn eigen soennitische clan, de shiieten en de christenen konden zijn bloed drinken.
Gij gelooft uw eigen leugens. Als Hariri begraven is waren er honderdduizenden mensen aanwezen waaronder ook alle christenen en alle christelijke dignitarissen. Men heeft hem begraven in een groot mausoleum, naar hem genoemd, in het midden van Beiroet.

Men heeft bovendien de internationale luchthaven naar Rafic Hariri vernoemt, alsof met dat voor een controversieel persoon zou doen.
Gipsy is offline  
Oud 13 juni 2017, 22:57   #47
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn Nederlands is niet goed. Ik weet het maar ik heb het ook nooit deftig kunnen leren maar komt gewoon door assimilatie. D en t blijft een probleem.
Welke is uw moedertaal?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 14 juni 2017, 03:50   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gij gelooft uw eigen leugens. Als Hariri begraven is waren er honderdduizenden mensen aanwezen waaronder ook alle christenen en alle christelijke dignitarissen. Men heeft hem begraven in een groot mausoleum, naar hem genoemd, in het midden van Beiroet.

Men heeft bovendien de internationale luchthaven naar Rafic Hariri vernoemt, alsof met dat voor een controversieel persoon zou doen.
Hariri was vooral heel corrupt.

Hariri was considered as the principal actor in the widespread corruption that plagued Lebanon during the Syrian occupation. His wealth grew from less than $1 billion when he was appointed prime minister in 1992, to over $16 billion when he died. The Company for the Development and Reconstruction of Beirut's Central District, known as Solidere, in which Hariri is the primary shareholder, expropriated most property in the central business district of Beirut, compensating each owner with shares in the company, were worth as little as 15% of the property's value. That Hariri and his business associates profited immensely from this project was an open secret.[52][53]https://en.wikipedia.org/wiki/Rafic_...#Assassination

Voor de rest van de doden niets dan goed. Hezbollah blijft deel uitmaken van dd Libanese regering en de christelijke president Aoun is een nauwe bondgenoot van Hezbollah.
tomm is offline  
Oud 14 juni 2017, 11:39   #49
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Welke is uw moedertaal?
Met mijn vader sprak ik Frans, hij was een Parijzenaar. Mijn volledig pensionaat heb ik Franstalig gedaan bij de nonnekes idem het collège bij de priesters. Altijd als intern soms maar één of 2 keer een paar dagen in de maand naar huis. Kranten en magazines lees ik doorgaans nog altijd in het Frans (of Engels natuurlijk). Met mijn zoon spreek ik Nederlands maar met mijn vrouw Engels. In het bedrijf intern is het doorgaans Nederlands maar per telefoon en email, correspondentie etc hoofdzakelijk Frans en Engels soms Spaans en Duits (dat is met haar op). Nog iets?

Als ik vergelijk met velen van het forum hoef ik niet te blozen voor mijn Nederlands niettegenstaande ik het hoofdzakelijk door assimilatie heb geleerd.

Trouwens wat komt dat hier doen, is het hier een Nederlandse taal forum? Dalibor vond zich interessant mij te wijzen op mijn verkeerd gebruik van d en t. En dat weet ik.
Gipsy is offline  
Oud 14 juni 2017, 21:09   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met mijn vader sprak ik Frans, hij was een Parijzenaar. Mijn volledig pensionaat heb ik Franstalig gedaan bij de nonnekes idem het collège bij de priesters. Altijd als intern soms maar één of 2 keer een paar dagen in de maand naar huis. Kranten en magazines lees ik doorgaans nog altijd in het Frans (of Engels natuurlijk). Met mijn zoon spreek ik Nederlands maar met mijn vrouw Engels. In het bedrijf intern is het doorgaans Nederlands maar per telefoon en email, correspondentie etc hoofdzakelijk Frans en Engels soms Spaans en Duits (dat is met haar op). Nog iets?

Als ik vergelijk met velen van het forum hoef ik niet te blozen voor mijn Nederlands niettegenstaande ik het hoofdzakelijk door assimilatie heb geleerd.

Trouwens wat komt dat hier doen, is het hier een Nederlandse taal forum? Dalibor vond zich interessant mij te wijzen op mijn verkeerd gebruik van d en t. En dat weet ik.
Uw Nederlands is ok, dat is het punt niet. En uw standpunten, daar kunnen we over discussiëren als grote mensen met argumenten. Wat mij vooral aan U stoort is de manier waarop je Johan veroordeelt en beschimpt, als mens, niet z'n standpunten. Zonder dat je hem of z'n situatie kent. Dat is heel laag van U.
tomm is offline  
Oud 15 juni 2017, 05:52   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Uw Nederlands is ok, dat is het punt niet. En uw standpunten, daar kunnen we over discussiëren als grote mensen met argumenten. Wat mij vooral aan U stoort is de manier waarop je Johan veroordeelt en beschimpt, als mens, niet z'n standpunten. Zonder dat je hem of z'n situatie kent. Dat is heel laag van U.
Als alternatief voor dames op hun gezicht te kloppen vind ik dat dat, al bij al, nog meevalt.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 15 juni 2017, 07:56   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als alternatief voor dames op hun gezicht te kloppen vind ik dat dat, al bij al, nog meevalt.
ktsssssssss, ting!

won by KO!





ps wsl niet dikwijls dat m meemaakt dat iemand terugmept.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 juni 2017 om 07:57.
Anna List is offline  
Oud 16 juni 2017, 00:14   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als alternatief voor dames op hun gezicht te kloppen vind ik dat dat, al bij al, nog meevalt.
U blijkt ook nog eens een valsaard, die informatie die U in vertrouwen kreeg bewust verdraait.
tomm is offline  
Oud 16 juni 2017, 00:19   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ktsssssssss, ting!

ps wsl niet dikwijls dat m meemaakt dat iemand terugmept.
dus vrouwen kunnen mannen ooit aanvallen of proberen te vermoorden, zoals in mijn geval? Ik had me dus maar moeten laten levend verbranden, zonder tegenspraak?
Afrika heeft nood aan een stevige dosis feminisme, hier is het feminisme doorgeslagen en maken vrouwen misbruik.
Ik zie dagelijks op het werk hoe vrouwen seksuele toespelingen maken, en daar wordt lacherig op gereageerd. Vrouwen met veel jongeren mannen is ok. Maar o wee als het omgekeerd is, dan zijn het zwijnen van venten...
Noch de Afrikaanse maatschappij, noch de onze is ok, maar wel om heel andere redenen.
Ook enorm veel hypocrisie, jullie kijken bijna allemaal neer op Afrikanen, zouden er nooit mee samenleven, maar hebt wel hoge morele standaarden...
tomm is offline  
Oud 16 juni 2017, 01:35   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U blijkt ook nog eens een valsaard, die informatie die U in vertrouwen kreeg bewust verdraait.
In vertrouwen?
Door jezelf hier in volle openbaarheid op politics.be gepost om te bewijzen dat je een echte russisch geboren -wannabe ultra & stoere- skinhead bent? Niet bang om een afrikaanse dame op haar gezicht te meppen?

Riddelijkheid van het 'straathonden-van-Beria' gehalte, verbonden door simplicisme gedachten. Individuen zoals dat zijn er voldoende weggelopen uit de vroegere USSR.
Ook hier in Z.O. Asia gekend uitschot.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 16 juni 2017 om 01:57.
Jay-P. is offline  
Oud 16 juni 2017, 03:13   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
In vertrouwen?
Door jezelf hier in volle openbaarheid op politics.be gepost om te bewijzen dat je een echte russisch geboren -wannabe ultra & stoere- skinhead bent? Niet bang om een afrikaanse dame op haar gezicht te meppen?

Riddelijkheid van het 'straathonden-van-Beria' gehalte, verbonden door simplicisme gedachten. Individuen zoals dat zijn er voldoende weggelopen uit de vroegere USSR.
Ook hier in Z.O. Asia gekend uitschot.
Het enige dat hier bewezen is dat Belgen valse lafaards zijn. Ja, dames die je frontaal aanvallen en in de fik willen steken kun je een mep verkopen. Dat zoiets taboe is, maar omgekeerd (dames die mannen een mep verkopen) niet, toont aan dat er iets niet in orde is met de westerse maatschappij. Er is een reden dat U in Azië zit, en het is niet zuiver geld. Waarom zitten er zoveel in Azië? Zuiver omdat de Aziatische vrouwen zoveel mooier zijn?
Nee, westerse vrouwen kunnen ook mooi zijn. ar door een fatale combinatie van feminisme en kapitalisme zijn veel van onze vrouwen monsters geworden.
Afrikaanse mannen ("niggers" in hun eigen taal) slaan hun vrouwen dagelijks tot moes, maar daar komt geen reactie op want "niggers" bekritiseren is racisme.
En heel die hypocriete kromme redenering noemt men hier dan nog "links" terwijl dit natuurlijk niets met een klasseloze maatschappij te zien heeft.
Ik begrijp het wel, door rassenverschillen zo taboe en onbespreekbaar te maken, vermijdt de 1% dat men over de enorme klassenverschillen en enorme ongelijkheid, ook onder blanken, begint. Alles is zo voorspelbaar en vals, en 99% hier heeft het niet eens door. Denkt dat ze goed bezig zijn en de media de "waarheid" verkondigen.
Ik zou zeggen, reis eens wat door de wereld, laat uw beeld niet enkel bepalen door wat je in de media en boeken leest, en DAN kunt je conclusies trekken.
Moest je me kennen zou je weten dat ik geweld verafschuw. Echter, als je overgoten wordt met benzine en men wil je in de fik steken, kan een mens al eens anders reageren. Het enige dat hier onthouden wordt is echter dat ik een vrouw geslagen heb.
Omdat onze maatschappij ook dermate oppervlakkig en een dimensioneel is.
Vlamingen zijn domme boeren die katholiek waren maar nu een andere ideologie kregen opgedrongen. En zoals het boeren betaamt stellen ze geen vragen. Ze denken dat ze kritisch zijn maar in feite kennen ze niets van de wereld.En de meeste denken dat ze de wereld kennen omdat ze in Spanje of Turkije al eens 2 weken in de zon hebben zitten braden in een all-inclusive resort. De meeste zijn dan een dag of zo eens naar een pseudo-authentiek dorp geweest en daar spreken ze dan jaren van alsof ze de wereld kennen.
U bent zo niet duidelijk, maar ik ken er ook genoeg in zuid-Oost Azië die daar zuiver zijn voor zaken of voor te neuken, maar niets van de lokale cultuur, die nochtans zeer interessant is, overgenomen hebben.

If geef toe dat ik niet hoog op loop met de hedendaagse Belgen.
Omhooggevallen dwaze boeren zijn het. Maar ik respecteer de Belgische geschiedenis als een van de voorlopers van industrialisatie, sociale zekerheid, etc. Maar BelgiË toont aan dat welvaart alleen geen intelligente mensen voortbrengt. Daarvoor heb je een ander soort onderwijs nodig.

Nog een laatste opmerking. Waarom aarden moslims en anderen hier niet. Kijk eens naar een aflevering "thuis" en als dat de Vlaamse maatschappij voorstelt dat heb ik en vele anderen geen zin meer.
Beter enten op de Franse of Nederlandse cultuur, ook zeker niet alles, maar tenminste iets minder boers en bekrompen.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 juni 2017 om 03:39.
tomm is offline  
Oud 16 juni 2017, 03:36   #57
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het enige dat hier bewezen is dat Belgen valse lafaards zijn. Ja, dames die je frontaal aanvallen en in de fik willen steken kun je een mep verkopen. Dat zoiets taboe is, maar omgekeerd (dames die mannen een mep verkopen) niet, toont aan dat er iets niet in orde is met de westerse maatschappij. Er is een reden dat U in Azië zit, en het is niet zuiver geld. Waarom zitten er zoveel in Azië? Zuiver omdat de Aziatische vrouwen zoveel mooier zijn?
Nee, westerse vrouwen kunnen ook mooi zijn. ar door een fatale combinatie van feminisme en kapitalisme zijn veel van onze vrouwen monsters geworden.
Afrikaanse mannen ("niggers" in hun eigen taal) slaan hun vrouwen dagelijks tot moes, maar daar komt geen reactie op want "niggers" bekritiseren is racisme.
En heel die hypocriete kromme redenering noemt men hier dan nog "links" terwijl dit natuurlijk niets met een klasseloze maatschappij te zien heeft.
Ik begrijp het wel, door rassenverschillen zo taboe en onbespreekbaar te maken, vermijdt de 1% dat men over de enorme klassenverschillen en enorme ongelijkheid, ook onder blanken, begint. Alles is zo voorspelbaar en vals, en 99% hier heeft het niet eens door. Denkt dat ze goed bezig zijn en de media de "waarheid" verkondigen.
Een briesende uithaal: wat hysterisch geschreeuw met verhoogde pitch in de stem.
Leuk om de mentaliteit bevestigd te zien.
CQFD Een mooie dag gewenst. Stik er niet in, tovarich.
Feiten blijven:
Citaat:
In vertrouwen?
Door jezelf hier in volle openbaarheid op politics.be gepost om te bewijzen dat je een echte russisch geboren -wannabe ultra & stoere- skinhead bent? Niet bang om een afrikaanse dame op haar gezicht te meppen?
P.S. Verhaaltjes blijven aanpassen zoals blijkbaar hierboven maken ze niet minder pathetisch.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 16 juni 2017 om 03:48.
Jay-P. is offline  
Oud 16 juni 2017, 03:45   #58
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een briesende uithaal: wat hysterisch geschreeuw met verhoogde pitch in de stem.
Leuk om de mentaliteit bevestigd te zien.
CQFD Een mooie dag gewenst. Stik er niet in, tovarich.
Feiten blijven:
Ik heb eens geuit wat ik van Belgen en hun hypocriete maatschappij vindt, ja.
Dat moet er soms eens uit, liefst online, want in het echt komt het niet goed. Men zegt open te zijn maar iedereen die jullie vals wereldbeeld doorprikt wordt dat zeer kwalijk genomen.
Ik kan zulke zaken volstrekt kalm zeggen. Ik doe het alleen niet omdat ik weet dat ik dan mensen zal kwetsen, mensen die van niet beter weten.
Maar goed verderfelijke figuren zoals U slagen er in om dat even over het hoofd te zien.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 juni 2017 om 03:47.
tomm is offline  
Oud 16 juni 2017, 03:56   #59
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb eens geuit wat ik van Belgen en hun hypocriete maatschappij vindt, ja.
Dat moet er soms eens uit, liefst online, want in het echt komt het niet goed. Men zegt open te zijn maar iedereen die jullie vals wereldbeeld doorprikt wordt dat zeer kwalijk genomen.
Ik kan zulke zaken volstrekt kalm zeggen. Ik doe het alleen niet omdat ik weet dat ik dan mensen zal kwetsen, mensen die van niet beter weten.
Maar goed verderfelijke figuren zoals U slagen er in om dat even over het hoofd te zien.
Misschien effe je zinnen terug bijeen rapen is aangewezen?

Voor de rest:
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 16 juni 2017 om 04:12.
Jay-P. is offline  
Oud 16 juni 2017, 04:13   #60
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ja, leve Poutin. Laat hem maar vlug komen. Zo kan het hier niet langer.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be