Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2017, 09:13   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met al dienen ouderwetse zever over communisme is dit of is dat, gaat het onderwerp van de draad verloren.

Volgens jullie: waarom geven de meerderheidspartijen zo'n cadeau weg aan zulke oelewappers ?
Vinden jullie ook niets anders dan dat ik vind, namelijk dat het is om links zoveel als mogelijk te verdelen in Vlaanderen, en om vooral de ps in Walenland verder uit te kleden, terwijl ze omtrent al in hunnen bloten staan ?
Waarschijnlijk was er nog een overschot op de begroting.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 09:53   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarschijnlijk was er nog een overschot op de begroting.
Ik denk het wel.

Citaat:
Het eigen vermogen van de Belgische politieke partijen blijft spectaculair groeien. De recent in de Kamer neergelegde partijboekhoudingen voor het jaar 2016 tonen aan dat alleen al de Vlaamse politieke partijen samen een eigen vermogen van ruim 64 miljoen euro hebben opgebouwd.
.......
Daarbij valt vooral op dat N-VA met net geen 25 miljoen euro tekent voor bijna 40 procent van het eigen vermogen van alle Vlaamse partijen samen. De partij zag haar fortuin de voorbije jaren groeien als kool: van goed 3 miljoen euro (in 2007) tot bijna 25 miljoen (in 2016). Met een eigen vermogen van bijna 11,5 miljoen euro hinkt de PS als tweede rijkste Belgische partij al een flink eind achterop.
Lees meer: https://www.apache.be/2017/08/01/na-...42ea-964803019 © Apache

En het partijslaafje komt dan zagen over de habbekrats die de communisten zouden krijgen.

'Splinter en balk', doet dat bij u ook een belletje rinkelen?

Ter info: die 25 miljoen zijn er niet gekomen door ledenbijdragen. Dat is belastinggeld. Dat is vergelijkbaar met de te hoge bedragen die vakbonden ontvangen om werkloosheidsuitkeringen te betalen, en ziekenkassen voor hun uitkeringen. In het geval van de ziekenkassen wordt dat geld o.a. gebruikt om de zelfstandige handelaars oneerlijke te beconcurreren.

PS volgende congres stelt n-va de naamsverandering voor naar NV-A.

Laatst gewijzigd door pajoske : 24 augustus 2017 om 09:55.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 09:56   #23
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Waar zouden die dat bewaren? Toch niet op een rekening van het kapitalistisch bankwezen zeker?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 10:10   #24
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waar zouden die dat bewaren? Toch niet op een rekening van het kapitalistisch bankwezen zeker?
Mijn vraag was eerder: moeten die daar vermogensbelasting op gaan betalen? Of moet die vermogensbelasting enkel betaald worden door 'de hardwerkende Vlaming'. Belasting die dienen om het vermogen van die politieke partij(-en) nog te verhogen zonder dat die partijen daar iets voor moeten presteren.

Laatst gewijzigd door pajoske : 24 augustus 2017 om 10:12.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 12:39   #25
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Schoofzak heeft nochtans gelijk.

Net zoals we nooit mogen vergeten de verkozenen van het vlaams blok te zien voor wat ze zijn (fascisten, nazi's en racisten ) mogen we niet vergeten dat de naamsverandering van Amada niet wegneemt dat geen enkele van de partijtenoren van pvda ooit publiek heeft willen afstand nemen van het infecte stalinisme en de misdaden die daarbij horen.
Of heb jij weet van een moment waar Peter Mertens dat publiek heeft gedaan ?
Heb jij weet van rechtsen die zich ooit verontschuldigen voor dictaturen en regeringen, die oorlogen beginnen en regeringen omver werpen om zichzelf te verrijken?
Voorbeelden genoeg tot in de huidige tijd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 13:09   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens jullie: waarom geven de meerderheidspartijen zo'n cadeau weg aan zulke oelewappers ?
Mijn gedacht. De wetgeving laat politieke partijen toe om af te zien van hun dotaties. De meerderheidspartijen zouden beter verzaken aan hun partijfinanciering uit de federale kas en zo de PVD/PVDA+ in hun blootje zetten als poenscheppers.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 15:55   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
...
En het partijslaafje komt dan zagen over de habbekrats die de communisten zouden krijgen.

'Splinter en balk', doet dat bij u ook een belletje rinkelen?
...
Ik hoor die bel, maar ik trek er me geen kloten van aan.
Die communisten hebben er volgens de actuele afspraken geen recht op, en voor mij moeten ze de actuele afspraken niet wijzigen.
Punt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 15:58   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb jij weet van rechtsen die zich ooit verontschuldigen voor dictaturen en regeringen, die oorlogen beginnen en regeringen omver werpen om zichzelf te verrijken?
Voorbeelden genoeg tot in de huidige tijd.
Rechtsen richten geen dictaturen in. Extreem-rechtsen wel.
Linksen ... idem dito.

En gij moogt ons uitleggen: steunt gij Castro en Noord Korea ? Dweepte je met Mao, Che Guevara en toetikwanti ?
Ben jij extreem-links of "zwak"-links ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 16:13   #29
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoor die bel, maar ik trek er me geen kloten van aan.
Die communisten hebben er volgens de actuele afspraken geen recht op, en voor mij moeten ze de actuele afspraken niet wijzigen.
Punt.
Hoe niks wijzigen?
De kracht van de grote verandering steekt dus ook al in de koelkast?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 16:58   #30
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Buiten het feit dat het een verkeerde politieke keuze is, denk ik niet dat je mij ooit zult betrapt hebben op het taxeren als 'verkeerd' van iemands politieke overtuiging.

Ik heb zelfs bewondering voor iemand met een echte communistische overtuiging, als hij daar ook zelf naar leeft. Die mensen zijn supersociaal.
Helaas tegelijk ook zo wereldvreemd als het stof op de maan.
Want het communisme als systeem marcheert niet, kan niet marcheren en zal nooit kunnen marcheren.
(noot: fabrieken en industrieterreinen blokkeren is niet 'leven naar het communistisch model'. Het is een actiemiddel voor hen om dat doel te bereiken, maar het is een verkeerd actiemiddel.)
Heb jij ooit je voordelen geweigerd die je vrienden stakers voor je bereikt hebben?

Zo niet, zou het je mooi staan te zwijgen over anderen die enkel hetzelfde willen als jou en er wel enige moeite voor doen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 17:18   #31
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Een partij die openlijk regimes als N-Korea en Venezuela steunt zou simpelweg buiten de wet moeten gesteld nodig.

Maar nu even niet...

We hebben ze al te zeer nodig om de P$ de genadeklap te geven en voor verdere versplintering te zorgen op links
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2017, 05:17   #32
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rechtsen richten geen dictaturen in. Extreem-rechtsen wel.
Linksen ... idem dito.

En gij moogt ons uitleggen: steunt gij Castro en Noord Korea ? Dweepte je met Mao, Che Guevara en toetikwanti ?
Ben jij extreem-links of "zwak"-links ?
Castro, ja.
Noord Korea, nee.
Nooit met iemand gedweept, niet in de politiek, sport of entertainment, integendeel tot jou.

Teveel macht in eender welk stelsel is uit den boze.

De burger krijgt in eender welk stelsel te maken met door de top van een partij voorgeschotelde individuen.

Niet aanwezige integriteit van die verkozen individuen is de hoofdoorzaak van het falen van de gevolgde politiek.

En een tussentijdse evaluatie van de verkiezing beloftes van die verkozenen is ook in geen enkel stelsel mogelijk.

Enkel de partij top neemt beslissingen in ieder stelsel.

En de snelheid waarmee jouw partij haar verkiezingsbeloften in de prullenmand geworpen heeft kan nooit meer geëvenaard worden.

Het mee graaien en konten draaien ging echter in een duizelingwekkende snelheid.

Integendeel tot jou, zijn er veel van je partijgenoten nu, die ex partijgenoten zijn omdat ze zien dat jullie, zoals ik altijd gezegd heb geen tsjeven, maar supertsjeven zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2017, 16:43   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoor die bel, maar ik trek er me geen kloten van aan.
Die communisten hebben er volgens de actuele afspraken geen recht op, en voor mij moeten ze de actuele afspraken niet wijzigen.
Punt.
Ik herlees deze draad, en vind dat hier een aanvulling moet komen.
Net zoals ik al eer in de draad vertelde:

als die grote som geld dient om de sossen een hak te zetten, door de pvda een duwtje in de rug te geven, dan kan ik er mee akkoord gaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2017, 16:46   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb jij ooit je voordelen geweigerd die je vrienden stakers voor je bereikt hebben?

Zo niet, zou het je mooi staan te zwijgen over anderen die enkel hetzelfde willen als jou en er wel enige moeite voor doen.
Herhaling: tot ongeveer eind de jaren 1960 waren de vakboungden een noodzaak. Ze streden voor een rechtvaardige zaak, met de middelen en methodes van toen, in de wereld van toen.

Sedertdien hebben die klootzakken van stakers niet door dat er zoveel dingen geëvolueerd zijn, dat ze meer nadelen berokkenen met hunne zever, dan voordelen voor de gewone m/v, ambtenaar of werknemer, kleine of grotere zelfstandige ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 07:03   #35
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: tot ongeveer eind de jaren 1960 waren de vakboungden een noodzaak. Ze streden voor een rechtvaardige zaak, met de middelen en methodes van toen, in de wereld van toen.

Sedertdien hebben die klootzakken van stakers niet door dat er zoveel dingen geëvolueerd zijn, dat ze meer nadelen berokkenen met hunne zever, dan voordelen voor de gewone m/v, ambtenaar of werknemer, kleine of grotere zelfstandige ....
Met jouw partij in een regering hebben ze vakbonden meer dan ooit nodig, al is het maar om de bijgekomen belastingkantoren: de elektriciteit, gas, brandstoffen en watermaatschappijen, kortom alle nutsvoorzieningen, niet als bijkomende belasting en graaikantoren voor politici, toe te laten.

Voor de kleine zelfstandigen heeft jouw partij nog niets uitgevoerd, maar aan profiteurs zoals jij durven ze niet te raken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 08:24   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met jouw partij in een regering hebben ze vakbonden meer dan ooit nodig, al is het maar om de bijgekomen belastingkantoren: de elektriciteit, gas, brandstoffen en watermaatschappijen, kortom alle nutsvoorzieningen, niet als bijkomende belasting en graaikantoren voor politici, toe te laten.

Voor de kleine zelfstandigen heeft jouw partij nog niets uitgevoerd, maar aan profiteurs zoals jij durven ze niet te raken.
Jouw nutsvoorzieningen zijn altijd belastingskantoren geweest. Om de gemeentelijke mandatarissen van de oude machtspartijen flink wat centen toe te steken.
Het is intellectueel erg oneerlijk om de verhoging van de elektriciteitsprijs te linken aan eenderwat anders dan de pogingen om de productie van elektriciteit meer groen te maken.
Het is intellectueel erg oneerlijk om drinkbaar water te beschouwen als iets vanzelfs, terwijl de waterlopen vervuild worden door industrie en door rioleringen. Maar zelfs dan weet sos Termont miljoenen uit die watermaatschappij te draineren naar zijn voetbaltempel.
Brandstofprijzen? Niks te maken met de internationaal bepaalde prijzen? Niks te maken met de verhouding dollar/euro ?

Durf de werkzaamheid in Vlaanderen toch eens te bekijken, sedert deze regering. Kijk naar de actuele toestand, waar er gewonnen wordt en waar er verspild wordt, en je gaat verlegen zijn van de voorstellen van je eigen partij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 08:35   #37
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De meerderheidspartijen zouden beter verzaken aan hun partijfinanciering uit de federale kas en zo de PVD/PVDA+ in hun blootje zetten als poenscheppers.

Op dat moment als enige poenscheppers.
Vroeger hadden we enkel traditionele poenscheppers, nu is er een extra ploeg die mag meespelen.
Is het van geen tel om na te gaan wat elke partij met dat geld doet?
Stel dat de PVDA dat geld uitdeelt aan de armen en een andere traditionele partij het uitdeelt aan de rijken onder de bevolking?

Wie gaan we dan steunen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 08:41   #38
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Durf de werkzaamheid in Vlaanderen toch eens te bekijken, sedert deze regering. Kijk naar de actuele toestand, waar er gewonnen wordt en waar er verspild wordt, en je gaat verlegen zijn van de voorstellen van je eigen partij.
Ik zou toch liever wat meer kleine bedrijven en handelaars in het straatbeeld zien verschijnen. Elk klein en middelgroot dorp is doodgebloed.
Wat we nu bij de zelfstandigen zien verschijnen zijn tijdelijke wanhoopspogingen van mensen die van geen hout pijlen meer weten te maken.
Het leven van een zelfstandige is er nog steeds niet op verbeterd hoor.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 14:53   #39
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Een partij die openlijk regimes als N-Korea en Venezuela steunt zou simpelweg buiten de wet moeten gesteld nodig
Los van het feit dat uw bewering weinig kant raakt: is een regering die openlijk Saudi-Arabië steunt dan wél ok voor u?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 16:14   #40
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Los van het feit dat uw bewering weinig kant raakt: is een regering die openlijk Saudi-Arabië steunt dan wél ok voor u?
Objectieve bron heb je daar
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be