Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2017, 16:13   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Er zijn veel meer opties.
Noem er me vijf.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 19:08   #22
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En wat doen die van de grote verandering?

Zij kopen kiesvee om met de (loze) belofte dat de Vlaming er zonder Wallonië financieel op zal vooruitgaan. Ondertussen vergeten ze te vermelden dat de eventuele winst die gemaakt wordt door een minder begoede streek af te stoten volledig verloren gaat aan de nieuwe duurdere (want minder rendabele) overheid.
Daarbij vergeten ze dan ook nog al de bijkomende verliezen die onafhankelijkheid met zich meebrengt. Gelukkig zijn er andere pipo's die rapper zijn en de kiezers met de neus op de feiten gaan drukken. Enkel jaren wachten, en de resultaten van Brexit en Catalonië-onafhankelijk bekijken. Ben benieuwd of statuut 1 dan geschrapt wordt.
Oplossing:
1/ Pas het economisch en politiek goed functionerend politiek systeem toe met directe democratie.>>> zelfbesturende deelstaten in en protocolleer België. We moeten af van het middeleeuwse 1X kiezen voor en ivoren toren of partij dat enkel hen en niet het volk dan voor jaren de macht geeft!

2/ Het ambtenarenapparaat het aantal en de kosten afbouwen. Het ambtenarenapparaat dat nu vol zit met implantaten van de politiek tot in justitie met omkoop voordelen. Dat sjoemel merk België on functioneel duur maakt.

3/ levensminimum van 1000€, van geboorte tot de dood voor iedere een nationaliteit Belg! Administratief eenvoudig en correct voor iedereen gelijk! >>>> Géén win for live toestand of omkoop gunsten voor sommigen.

Nu 1000€, mee evoluerend met levensduurte, en alle andere toestanden, pensioen, kindergeld, enz... die nu misbruikt worden met omkopen voordelen afschaffen. Een invalide overleeft nu met maandelijks 1000€, dus een gezonde persoon kan het dan zeker.
Zijn er dan toch nog enkele personen die echt door overmacht problemen hebben kan papa-staat na grondige controle goede en vooral gepaste hulp bieden! Denk aan gehandicapte/ziekte en ouderen opvang.

Het is maar en woord >>onafhankelijkheid of zelfbesturende deelstaten. Maar wat en verschil!

Zwitserland zou ook niet toestaan dat een kanton onafhankelijk zou willen worden van het moeder/vaderland. En de mensen van het kanton zullen dat ook nooit eisen want NU AL met zelfbesturende kantons en directe democratie beslissen op correcte democratische wijze ze zelf wat op hun grond, dorp, stad, gemeenschap of levenssfeer gebeurd, zelfs over de keuze van hoe men het kernenergie vraagstuk opgelost moet worden hebben ze zelf beslist met directe democratie referendum!!!.

Daardoor zijn de Zwitsers enorm politiek geïnteresseerd, willen ze steeds weer kiezen/ mee beslissen voor wat ze willen! ( terwijl de politieke interesse en het geloof er in, in alle andere landen steeds zwakker word)
Waarom ????zouden de Zwitsers onafhankelijk willen zijn van het van het protocolleer Zwitserland?!?!?

Met en middeleeuwse 1X kiezen toestand Zoals bij het brexit gedrocht werden de mensen goed-nieuws DEMO’s voorgehouden maar niet ten gronde ingelicht wat de gevolgen konden zijn van hun keuze. Waardoor er velen totaal niet geïnteresseerd waren in wat ging gebeuren en niet kozen!

Het volk ophitsen voor onafhankelijkheid/afscheuren bv de Krim, was en oorlogs-daad. Dat zal door géén enkel soeverein land aanvaard worden, bovendien ook niet door EU of VN.
Het volk ophitsen voor onafhankelijkheid/afscheuren ontspruit steeds vanuit machtswellusteling die henzelf of de partij op de troon wensen van hun rijk(je).

Had men duidelijk geweest in bv catatonie dat gekozen werd voor en zelfbesturende deelstaten in Spanje zou meer dan waarschijnlijk de Spaanse regering niet zo agressief kunnen tegen zijn!

Terwijl zelfbesturende deelstaten en verfijning is van het bestaande systeem, het goede bestaande behouden kan word en de rest “gepersonaliseerd” op en voor de deelstaat.
Simplistisch: hoeft haven beleid in Wallonië of Brussel toch niet het zelfde te zijn als in Vlaanderen!
In zelfbesturende deelstaten kunnen nog steeds links en rechtse politieke ideeën uitgewerkt worden. Verfijningen waar beter ingespeeld kan worden op de noden en verlangens van de mensen zelf die er al of niet voor kiezen via directe democratie in zelfbesturende deelstaten, wat kan daar op tegen zijn.

Alleen de machtswellust partijen en hun ivoren torens willen dit niet!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 19:25   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk het niet.

De pensioenen zijn reeds de laagste van west europa
De sociale uitkeringen zijn ook laag, en de bembems van de wereld zijn nu ook weer niet het groot geld
Defensie wordt schandalig ondergefinancierd

Ons systeem is wat de overheid duur maakt. Te veel politici en te veel ambtenaren.
500.000 met een gemiddeld van € 1000 / maand = 500 miljoen per maand.


De kost van de vakbond niet meegerekend!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 oktober 2017 om 19:36.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 20:28   #24
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Kosten heeft en land die voor zijn burgers wil zorgen altijd. Er is echt en groot verschil om als land voor zijn hulp behoevende burgers te zorgen tegenover met omkoop voordelen kiesvee begunstigen!!! En anderen dit decennia lang politiek gemanipuleerd te doen betalen met opgedrongen solidariteit.

Als al die sjoemel toestanden en omkoop gunsten weg gewist worden.
Kan het minimum inkomen van 1000€ voor Belgen met een enkele Belgische nationaliteit van geboorte tot de dood. Wat iedereen zo administratief eenvoudig en correct de kans geeft te om van geboorte tot de dood menswaardig te overleven!

Willen mensen met de dubbele nationaliteit het ook >>> dan alleen als het land van oorsprong effectief de ½ bijlegt tot de 1000€ bereikt word, zo niet pech! Pensioen gelden worden nu ook niet door België uitbetaald voor werk dat geleverd werd in het buitenland, het land waar gewerkt werd betaald dan uit volgens hun pensioen regel!

De mensen willen steeds meer maatwerk dat alleen en directe democratie met zelfbesturende deelstaten in en protocolleer België kan aanbieden!

We moeten af van het middeleeuwse 1X kiezen voor en ivoren toren of partij dat enkel hen en niet het volk voor jaren de macht geeft!

De mensen willen maatwerk en laten zich dan beïnvloeden en hopen door voor steeds extremer partijen te kiezen het te bereiken.

Met verkoop technieken en Demo toestanden over milieu of hangmat maatschappij word het hooft van de mensen op hol gebracht. Terwijl al jaren duidelijk is dat gratis niet bestaat dit schulden opbouwt, dat terug betaald moet worden.
Demo toestanden met vurige spindokter perceptie preken die zeker niets verduidelijken maar wel omzeilen, die in realiteit net zoals de Brexit chaotische gevolgen hebben voor de meerderheid van de bevolking!

Als men dagdagelijks ziet en hoort dat Agalev-Groen extreem links zich verschanst en preekt hun ideologie verbergend onder groen/milieu camouflage net. Dat de pers en TV dit hypocriete laat gebeuren, dan kan het niet anders of er komt miserie van!

Als men ziet dat er 400Km file werkwilligen waren, die gegijzeld werden op dictatorale wijze door linkse omgekochte die weigeren afstand te doen van hun onhoudbaar onbetaalbaar duur kiesvee omkoop gunsten. Dan kan er niet anders dan miserie van komen, worden de mensen die steeds weer gegijzeld worden en alles het duurst betalen van gans EU steeds extreem!

Terwijl een op vreedzame wijze via evolutie verkregen zelfbesturende deelstaten en verfijning is van het bestaande systeem de humane oplossing is.

Waarom moeilijk als het makkelijk en vooral correct kan!
In zelfbesturende deelstaten kunnen nog steeds links en rechtse politieke item ideeën uitgewerkt worden.

Verfijningen waar beter ingespeeld kan worden op de noden en verlangens van de mensen die zelf voor al of niet item kiezen via directe democratie in zelfbesturende deelstaten.

Wat kan daar op tegen zijn. Waarom zouden de mensen dan nog kiezen voor extreme toestanden links of rechts die meestal leiden naar verknechting van het volk , dictatuur van machtswellustelingen en hun aanhang!

Alleen de machtswellust partijen en hun ivoren torens willen géén directe democratie met zelfbesturende deelstaten in en protocolleer land!

Alleen de machtswellust partijen en hun ivoren torens Zitten constant op de kap van partij die evolueren / streven naar zelfbesturende, verfijning van het bestaande systeem.

Dat zou kunnen evolueren naar het einde van het sjoemel merk België met maffia praktijken en zwijgplicht en duur omkoop gunsten voor kiesvee, met daar uit voortvloeiend het protocollaire land België met zelfbesturende deelstaten met directe democratie!
Schoon hé
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 22:17   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
500.000 met een gemiddeld van € 1000 / maand = 500 miljoen per maand.


De kost van de vakbond niet meegerekend!
Ik ga er niet van uit dat alle werklozen profiteurs zijn. Er zitten daar behoorlijk wat mensen tussen die letterlijk tussen jobs in zitten. En die mogen een uitkering krijgen, liever zelfs wat hoger.

De langetermijnparasieten moeten er uit, maar alweer: dat is niet het groot geld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 23:06   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is makkelijk om te praten over sociaal zijn. (ongeveer nog een andere titel in de pers van vandaag)

Verhoog de sociale uitkeringen van mensen die niet werken, en je creëert nog meer werkloosheidsval.
Straf af wie door werk en inspanning wat vooruit geraakt, en je creëert een maatschappij met bloedarmoede.

Titel: Belgen met een bescheiden inkomen moeten veel extra belastingen betalen als hun inkomen stijgt.

https://www.tijd.be/politiek-economi...utm_source=SIM
ja schoof een flat tax van 20% op elk vorm van inkomen is het eenvoudigste en het eerlijkste; Een flat consumption tax van 30% op alle vorm van consumptie is het tweede eerlijskte, inclusief op overheidsdiensten die tegen kostprijs geleverd worden... En finaal schoof een flat carbon tax op elke vorm van energie is het eerlijkste en de enige manier om te zorgen dat onze consumptie van energie logisch en consequent de doelstelling van europa haalt

onze ambtonarocratie heeft gebrek aan economische fantasie om dit te realiseren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 13:56   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja schoof een flat tax van 20% op elk vorm van inkomen is het eenvoudigste en het eerlijkste; Een flat consumption tax van 30% op alle vorm van consumptie is het tweede eerlijskte, inclusief op overheidsdiensten die tegen kostprijs geleverd worden... En finaal schoof een flat carbon tax op elke vorm van energie is het eerlijkste en de enige manier om te zorgen dat onze consumptie van energie logisch en consequent de doelstelling van europa haalt

onze ambtonarocratie heeft gebrek aan economische fantasie om dit te realiseren
Ikzelf heb zulke baarlijke nonsens, die jij mij blijkbaar in de schoenen wilt schuiven, nog nooit durven beweren.
Ben je dan verwonderd dat ik niet goed gezind ben op jou ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 18:58   #28
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Door een vergissing ben ik in Augustus 13,5 uur niet betaald geweest.Verleden week heb ik het gekregen,73 euro en een klutske.Dat is werken aan minder dan 6 euro/uur,probeer dat met een illegaal en ze zullen u slavendrijver noemen.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 19:03   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga er niet van uit dat alle werklozen profiteurs zijn. Er zitten daar behoorlijk wat mensen tussen die letterlijk tussen jobs in zitten. En die mogen een uitkering krijgen, liever zelfs wat hoger.

De langetermijnparasieten moeten er uit, maar alweer: dat is niet het groot geld.
Kan zijn, maar zitten hier ook de verdoken doppers tussen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2017, 00:27   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Door een vergissing ben ik in Augustus 13,5 uur niet betaald geweest.Verleden week heb ik het gekregen,73 euro en een klutske.Dat is werken aan minder dan 6 euro/uur,probeer dat met een illegaal en ze zullen u slavendrijver noemen.
Dat komt helaas in de hoogste belastingschaal terecht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2017, 00:43   #31
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Dit is de enige oplossing:

Vreemdelingen buiten stampen.
Ontwikkelingshulp stopzetten.
Overheidsbemoeienis tot een minimum herleiden.

Ja, ik weet het, dat is niet realistisch en dus is er geen oplossing.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2017, 12:56   #32
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
de bembems van de wereld zijn nu ook weer niet het groot geld
20 jaar doppen, dat is een kleine villa in mijn geld.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2017, 13:09   #33
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
20 jaar doppen, dat is een kleine villa in mijn geld.
Na 20 jaar doppen heb je nog altijd niets. Ook geen kleine villa.
Niets hebben we. Dat komt omdat je overal belastingen moet op betalen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 05:46   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Belgen met een bescheiden inkomen komen al snel in de hoogste belastingschaal terecht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 05:55   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Feit is dat de lage en middeninkomens voor deze regering de melkkoetjes zijn.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 oktober 2017 om 05:56.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 06:58   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Feit is dat de lage en middeninkomens voor deze regering de melkkoetjes zijn.
Iedereen met geld is de melkkoe van eender welke regering hier. We zitten nu eenmaal op een zinkend schip.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 07:00   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Na 20 jaar doppen heb je nog altijd niets. Ook geen kleine villa.
Niets hebben we. Dat komt omdat je overal belastingen moet op betalen.
Alhoewel dat in het geval van ne dopper, wel best meevalt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 09:00   #38
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dit is de enige oplossing:

Vreemdelingen buiten stampen.
Ontwikkelingshulp stopzetten.
Overheidsbemoeienis tot een minimum herleiden.

Ja, ik weet het, dat is niet realistisch en dus is er geen oplossing.
Klopt, maar is heel cru gesteld...
Voeg daar beperking of intrekking van werklozensteun of uitkering bij herhaald werkweigering aan toe, met andere woorden: schop de profiteurs eens stevig en financieel onder hun kont.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 11:02   #39
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad: de l�*sten d�*len voor de werkgévers, NIET voor de werknémers!
Verarming van eigen bevolking en onze economie helemaal wurgen, loonslaven die gratis moeten werken in flutjobs en werkgevers die alsmaar meer mogelijkheden krijgen om legaal werknemers uit te persen, uit te buiten en hallucinante winsten te genereren op kap van de bevolking.
Daarbovenop de onvrijwillige, oudere werklozen opvoeren als zondebok en straffen voor de incompetentie en onwil van de politiek om jobs te creëren en hen daardoor de armoede in te jagen.

DAT is de politiek bezig: misdadig en wraakroepend!
Oma, lees eens een goed boek over economie : dan zal je leren dat indien de lasten dalen voor de werkgevers dit als resultaat kan hebben dat er aan werkcreatie kan gedaan wordt.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 16 oktober 2017 om 11:05.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 15:39   #40
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Feit is dat de lage en middeninkomens voor deze regering de melkkoetjes zijn.
Toen de regering aantrad vertegenwoordigde de belastingen van de onderste 50% welgeteld 6.3% van het totaal.

De taxshift heeft daarna nog eens de belasting aproportioneel verlaagd op de lage inkomens.

Er is dus niets in jouw post dat niet het perfecte tegendeel van de waarheid is.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be