Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2017, 07:39   #1
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard Jean-Marie Dedecker over de pensioenmaffia!

Citaat:
Pensioen: niet de leeftijd telt, wel het aantal gewerkte jaren'
Wie 40 jaar werkelijk bijgedragen heeft aan ons sociaal systeem, moet recht hebben op een basispensioen dat dan stelselmatig wordt verhoogd.
Iedereen gelijk voor de (grond)wet, aldus Jean-Marie Dedecker.
Na WO II, toen we ons sociaal systeem invoerden, was er één gepensioneerde voor tien werkenden. Vandaag is dat 4,6 gepensioneerden per tien werkenden. Ons pensioenstelsel is een piramidesysteem: wie het eerst ingestapt is, is gelukkig. Het systeem wordt op gang gehouden door diegenen die het laatst instappen en zo voor uitbetaling van de vorigen zorgen, zonder zekerheid echter ooit zelf uitbetaald te worden. Voor het opzetten van dergelijk Ponzisysteem kreeg de Amerikaanse superfraudeur Bernard Madoff een gevangenisstraf van 150 jaar. Wie bijvoorbeeld instapte in de jaren 80 heeft nog een pensioen, maar wie vandaag aan de slag gaat speelt op de pensioenroulette.

Pensioen: niet de leeftijd telt, wel het aantal gewerkte jaren
Omdat we altijd maar ouder worden, in wezen het nadeel van langer leven, is onze bejaardenberg de snelst groeiende groep kiesvee. Vandaar de schroom van een laffe politieke wereld om hen tegen de zilveren haren in te strijken. Onze jaarlijkse pensioenlast is opgelopen tot 44,2 miljard euro. Volgens de Algemene Directie Statistiek is het netto belastbaar inkomen van alle Belgen samen 44,5 miljard euro. Dit betekent dat de huidige werkende generatie vandaag nauwelijks genoeg afdraagt om de pensioenlasten te dragen van diegenen die tot gisteren gewerkt hebben. Dit niettegenstaande het feit dat ons overheidsbeslag 53 procent bedraagt... nagenoeg een wereldrecord. De babyboomers hebben massaal gewerkt en zich blauw betaald aan bijdragen, ze lachen echter groen met hun pensioen. De overheid heeft onderweg de pot verteerd.

Het pensioendebat is al jaren verwaterd tot halve waarheden en valse beloftes. Het walmt naar oplichting. Het Zilverfonds van Johan Vande Lanotte was een marketingstunt met virtueel geld. Pensioenkassen van overheidsinstellingen werden geplunderd bij de NMBS, BIAC, Belgocontrol en Belgacom (5 miljard euro) om het gat in het bodemloze vat van de begroting te camoufleren. De toekomstige pensioenlasten van deze parastatalen werden zo doorgeschoven naar de belastingbetaler. De pensioenvorming is gedegradeerd tot een georganiseerde manier van desinformatie. Enkele voorbeelden: het afkopen van studiejaren zou na drie jaar renderen, voor veel gepensioneerden klopt dit niet. Zullen vijftigplussers die werkloos worden nu al of niet minder pensioen krijgen en voor hoelang nog ? Oud is out op de arbeidsmarkt, vraag het maar aan ING. Wie lang werkt en dan werkloos wordt, verliest. Wie lang werkloos is en dan even werkt, wint. Wat met de zware beroepen ? Wie gelooft die mensen nog ? De rookmachine draait op volle toeren, ondertussen vraagt men zich af waar die ontevredenheid vandaan komt. We hebben de laagste pensioenen van Europa, maar blijven kampioen in de disciplines belastingen betalen en lasten op arbeid.
Ons pensioenstelsel is een piramidesysteem: wie het eerst ingestapt is, is gelukkig.
Zo'n 10.453 Belgen zijn al meer dan 20 jaar werkloos, waarvan nauwelijks 9 procnte of 964 "werkzoekenden" in Vlaanderen, maar wie zijn ganse leven gestempeld heeft, krijgt een hoger pensioen dan een zelfstandige die zijn ganse loopbaan braafjes al zijn bijdragen heeft doorgestort. Arbeid adelt niet. Dertig procent van de pensioenmassa is zelfs opgebouwd uit de gelijkstelling voor niet-gewerkte jaren ! Een man heeft een gemiddelde loopbaan van 42 jaar en daarvan is 30 procent gelijkgesteld. Bij de vrouwen is het 36,6 jaar waarvan 37 procent gelijkgesteld. Zelfs het ABVV geeft deze anomalie toe. Het gemiddeld pensioen van een ambtenaar bedraagt 2.635 euro per maand, van een werknemer 1.207 en van een zelfstandige 807 euro, en dan moet de fiscus nog aan de tafel van magere Hein passeren. Wie geen eigen afbetaalde woning bezit is tot de bedelstaf veroordeeld. De ambtenarenpensioenen zijn op 10 jaar tijd met 33% procent gestegen, van 2,4 procent van het BBP in 1995 naar 4 procent in 2015. In dat laatste jaar waren er zelfs 9.595 pensioenen van meer dan 5.000 euro p.m. (gemiddeld 5.786 euro) Als je dan nog bedenkt dat 51,9 procent van de tewerkstelling in Wallonië bij de overheid gebeurt, dan begrijp je waarom de miljardenstroom aan transfers naar het zuiden van ons land incontournable blijft. Zelfs de Vlaams-nationalistische N-VA houdt de communautaire lippen strak op elkaar.

De babyboomers hebben massaal gewerkt en zich blauw betaald aan bijdragen, ze lachen echter groen met hun pensioen.
Als het over de nivellering van de pensioenen gaat wil echter niemand afstand doen van zijn voorkeurrechten. Verworven pensioenrechten zijn blijkbaar voor de eeuwigheid. Journalisten krijgen bijvoorbeeld tot een derde meer pensioen dan andere burgers uit de privésector. De reden is een compensatie voor het gemis aan pensioenopbouw gedurende de oorlogsjaren in WO I en WO II omdat ze niet wilden collaboreren. Behalve vergissing mijnentwege zijn al deze moedigen ondertussen vreedzaam gesneuveld.

Een gunstregime met een uitstapleeftijd van 59 jaar voor een kleine groep politieagenten werd na een oekaze bij het Grondwettelijk Hof uitgebreid naar het volledig korps in 2015. Een tournee génerale van hun voogdijminister Jan Jambon.
Jan Modaal mag ondertussen tot op zijn 67-ste zijn werkkiel aantrekken. De overheidsvakbonden daarentegen bepalen zelf wanneer ze er de brui aan willen geven. De zwijgende meerderheid die niet tot een machtige overheidssector behoort valt tussen de plooien, en krijgt een overlevingspensioentje dat meestal amper de helft is van die van een staatambtenaar. Alhoewel, niet de ambtenaar is te veel betaald, maar de werknemer te weinig. De laagst betaalde EU-ambtenaren krijgen zelfs 7.913,28 euro per maand netto in hun pensioenzakje. Europese kleptokraten graaien vrij in hun belastingvrije zelfbedieningszaak.

Nagenoeg iedereen is er van overtuigd dat zijn eigen beroep het zwaarst is.
De lakmoesproef moet nog komen. Met het toekennen van een voorkeursbehandeling voor zware beroepen zal minister Daniel Bacquelaine de doos van Pandora en van de willekeur openen. Het pensioengeklungel wordt lethargisch. Nagenoeg iedereen is er immers van overtuigd dat zijn eigen beroep het zwaarst is. De discussie is eindeloos. Het huidige systeem beloont al onregelmatigheid, van nacht- tot weekendwerk, en het levert al allerhande compensaties op zoals rusttijden en extra verlof. Burn-out is gedegradeerd tot een beschavingsziekte. Is de job van kraanman even zwaar als die van stukadoor? Is de baan van een kleuterjuf even belastend als die van een regent lichamelijke opvoeding, of als die van een achturige werkweek van een professor? Gaat het om fysiek labeur of om de stress die aan je vreet? Zwaar is meestal hoe men de job ervaart. Wie de beste lobbymachine heeft, of wie de politieke wereld kan gijzelen zoals de politie, de loodsen, de verkeersleiders of de treinbestuurders mag het vlugst op rust. De metser...hij metste voort.

Het is niet de leeftijd die telt, maar het aantal kilometers op de teller. Wie 40 jaar werkelijk bijgedragen heeft aan ons sociaal systeem (vandaag is dat amper gemiddeld 32 jaar!), moet recht hebben op een basispensioen dat dan stelselmatig wordt verhoogd. Iedereen gelijk voor de (grond)wet.
Bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/pe...on-912339.html

Ik denk niet dat hier iets moet aan toegevoegd worden.
Toch iemand die durft de waarheid zeggen....
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 09:03   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
Bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/pe...on-912339.html

Ik denk niet dat hier iets moet aan toegevoegd worden.
Toch iemand die durft de waarheid zeggen....
Dat is het systeem waar BDW het N-VA programma heeft voor laten vallen.

Hij gaat dat systeem redden, voor de Vlaming...


...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 10:17   #3
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is het systeem waar BDW het N-VA programma heeft voor laten vallen.

Hij gaat dat systeem redden, voor de Vlaming...


...
afwachten.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 10:43   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
afwachten.
lol, waarop nog wachten?

wanneer mag je dat in de diepvries steken v de corebusiness van een partij afstraffen dan? na een verkiezing of vier pas ??

hoe gaan politici het anders ooit leren??

mocht ik nog in Antwerpen wonen, ik stemde zeker op SAMEN in 2018.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 oktober 2017 om 10:44.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 10:53   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Dat ons pensioenstelsel een piramidespel is alla Bernard Madoff is een feit. Aanklagen dat onze pensioenen bij de laagste van Europa zijn gaat dit piramidespel sneller doen barsten. Wie heeft daar baat bij ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 10:57   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat ons pensioenstelsel een piramidespel is alla Bernard Madoff is een feit. Aanklagen dat onze pensioenen bij de laagste van Europa zijn gaat dit piramidespel sneller doen barsten. Wie heeft daar baat bij ?
iedereen die geen struisvogel wil spelen?

de fout erkennen is noodzakelijk om tot een oplossing te komen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 oktober 2017 om 10:57.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 11:05   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, waarop nog wachten?

wanneer mag je dat in de diepvries steken v de corebusiness van een partij afstraffen dan? na een verkiezing of vier pas ??

hoe gaan politici het anders ooit leren??

mocht ik nog in Antwerpen wonen, ik stemde zeker op SAMEN in 2018.
De gedachte is al door mijn hoofd gegaan, maar ik ga me zover niet krijgen, ik zou me direct na het stemmen schamen.
Het zal VB worden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 11:55   #8
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De gedachte is al door mijn hoofd gegaan, maar ik ga me zover niet krijgen, ik zou me direct na het stemmen schamen.
Het zal VB worden.
Moest iedereen zoals jij maar handelen Xenophon. We zouden vlug het resultaat zien.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 12:12   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De gedachte is al door mijn hoofd gegaan, maar ik ga me zover niet krijgen, ik zou me direct na het stemmen schamen.
Het zal VB worden.
als ge BDW in de gemeenteraadsverkiezingen '18 echt wilt raken moet ge voor SAMEN gaan!

ge kunt het altijd verzwijgen voor iedereen nog hé

ik heb mij het dilemma bespaard en ben weggetrokken uit Antwerpen

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 oktober 2017 om 12:12.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 12:13   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge BDW in de gemeenteraadsverkiezingen '18 echt wilt raken moet ge voor SAMEN gaan!

ge kunt het altijd verzwijgen voor iedereen nog hé

ik heb mij het dilemma bespaard en ben weggetrokken uit Antwerpen
Ja, maar niet voor mezelf.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 12:15   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maar niet voor mezelf.
voor de gemeenteraad zou ik t doel de middelen toch hebben laten heiligen, soit, heb makkelijk praten nu t voor mij niet meer van toepassing is natuurlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 12:18   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge BDW in de gemeenteraadsverkiezingen '18 echt wilt raken moet ge voor SAMEN gaan!

ge kunt het altijd verzwijgen voor iedereen nog hé

ik heb mij het dilemma bespaard en ben weggetrokken uit Antwerpen
En kunt ge al direct in de "nieuwe" gemeente/stad stemmen ??? Vroeger moest ge er een bepaald aantal jaren wonen, alvorens er te kunnen stemmen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 12:21   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En kunt ge al direct in de "nieuwe" gemeente/stad stemmen ??? Vroeger moest ge er een bepaald aantal jaren wonen, alvorens er te kunnen stemmen.
de stemming is verplicht hé daar gaat een gemeente geen stok tussen kunnen steken toch, als ge daar ingeschreven staat?

of moest je dan nog in je oude gemeente gaan stemmen vroeger?

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 oktober 2017 om 12:21.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 13:05   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
iedereen die geen struisvogel wil spelen?

de fout erkennen is noodzakelijk om tot een oplossing te komen.
De oplossing van JM Dedecker is blijkbaar om de pensioenen te verhogen omdat deze tot bij de laagste van Europa horen.

Dat is geen oplossing.

Ware de massale interventie van de ECB er niet geweest was het piramidespel van onze pensioenen reeds in 2015 omver gevallen. ( Dixerit wijlen Michel Daerden).
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 13:08   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de stemming is verplicht hé daar gaat een gemeente geen stok tussen kunnen steken toch, als ge daar ingeschreven staat?

of moest je dan nog in je oude gemeente gaan stemmen vroeger?
Ik heb dat ooit moeten doen ; het waren toen wel Parlementsverkiezingen.
Ik vroeg het mij gewoon af hoe het vandaag eigenlijk zit.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 13:20   #16
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, waarop nog wachten?

wanneer mag je dat in de diepvries steken v de corebusiness van een partij afstraffen dan? na een verkiezing of vier pas ??

hoe gaan politici het anders ooit leren??

mocht ik nog in Antwerpen wonen, ik stemde zeker op SAMEN in 2018.
Dus omdat een partij te conformistisch, te Belgicistisch en te links is geworden, zou je op partijen stemmen die nog veel conformistischer, mleer Belgicistisch en linkser zijn?

Wat je laatste vraag betret: politici zullen het nooit of te nimmer leren. Politieke partijen zijn nooit ten bate van het belang van de burger maar altijd ten bate van het belang van de eigen partij.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 13:26   #17
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Pensioen: niet de leeftijd telt, wel het aantal gewerkte jaren
Omdat we altijd maar ouder worden, in wezen het nadeel van langer leven, is onze bejaardenberg de snelst groeiende groep kiesvee. Vandaar de schroom van een laffe politieke wereld om hen tegen de zilveren haren in te strijken. Onze jaarlijkse pensioenlast is opgelopen tot 44,2 miljard euro. Volgens de Algemene Directie Statistiek is het netto belastbaar inkomen van alle Belgen samen 44,5 miljard euro. Dit betekent dat de huidige werkende generatie vandaag nauwelijks genoeg afdraagt om de pensioenlasten te dragen van diegenen die tot gisteren gewerkt hebben. Dit niettegenstaande het feit dat ons overheidsbeslag 53 procent bedraagt... nagenoeg een wereldrecord. De babyboomers hebben massaal gewerkt en zich blauw betaald aan bijdragen, ze lachen echter groen met hun pensioen. De overheid heeft onderweg de pot verteerd.
Beste babyboomer,

Het is uw generatie die de jobs heeft versluist naar lageloonlanden, het is uw generatie die de deuren heeft opengezet voor miljoenen volksvijandige vreemdelingen, het is uw generatie die slapend rijk werd doordat hun huizen en bouwgronden sinds 1975 vertienvoudigd zijn in waarde, het is uw generatie die op 58 jaar met pensioen ging, het is uw generatie die het geld, de grondstoffen, de natuur, de moraal en de tradities door de schijtpot gesjast hebben om uw grenzeloos materialisme en egoïsme bot te vieren.

En nu alles leeg en op is gaat ge de generatie van nu, voor wie er geen werk is, een pensioensysteem in de nek duwen dat enkel gebaseerd is op aantal gewerkte jaren.

Val zo rap mogelijk dood aub.

Dat is al één dik pensioen minder.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 13:56   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge BDW in de gemeenteraadsverkiezingen '18 echt wilt raken moet ge voor SAMEN gaan!

ge kunt het altijd verzwijgen voor iedereen nog hé

ik heb mij het dilemma bespaard en ben weggetrokken uit Antwerpen
Waarom moet de beste burgemeester in jaren (Antwerpen) geraakt worden?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 13:57   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En kunt ge al direct in de "nieuwe" gemeente/stad stemmen ??? Vroeger moest ge er een bepaald aantal jaren wonen, alvorens er te kunnen stemmen.
Domicilie op 1 januari 2018 telt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 15:16   #20
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Beste babyboomer,

Het is uw generatie die de jobs heeft versluist naar lageloonlanden, het is uw generatie die de deuren heeft opengezet voor miljoenen volksvijandige vreemdelingen, het is uw generatie die slapend rijk werd doordat hun huizen en bouwgronden sinds 1975 vertienvoudigd zijn in waarde, het is uw generatie die op 58 jaar met pensioen ging, het is uw generatie die het geld, de grondstoffen, de natuur, de moraal en de tradities door de schijtpot gesjast hebben om uw grenzeloos materialisme en egoïsme bot te vieren.

En nu alles leeg en op is gaat ge de generatie van nu, voor wie er geen werk is, een pensioensysteem in de nek duwen dat enkel gebaseerd is op aantal gewerkte jaren.

Val zo rap mogelijk dood aub.

Dat is al één dik pensioen minder.
Werk genoeg voor wie iets te bieden heeft aan een werkgever. Maar sommigen van uw generatie hebben precies altijd wel een uitvlucht om niet te moeten werken.

Dt-fouten maken is geen doodzonde. Maar het geeft wel geen goede indruk. En al zeker niet wanneer je gaat solliciteren.

PS Enkele weken geleden was ik op bedrijfsbezoek. Die werkgever heeft méér dan 40 openstaande vacatures, en is genoodzaakt personeel (aan Belgische lonen) uit het buitenland te halen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be