Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de regering met de kieshervorming:
- afbreuk doet aan de democratie? 17 85,00%
- de democratie ongemoeid laat? 2 10,00%
- de democratie een goede dienst bewijst? (= ik stem pro) 1 5,00%
- politiek wordt terug een ernstige zaak. gedaan met de gevolgen van een goei pint op café, 5% moet je verdienen. (= ik stem pro) 0 0%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2002, 09:49   #1
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

De kieshervorming werd goedgekeurd, na een klucht van haperende stemmachines en soms niet terzake doende achterhoede-debatjes. De politiek heeft zich voor 5 % ingedekt tegen kleine democratische initiatieven. Straks raak je er ook in het parlement zonder welbepaalde partijkaarten niet meer in. De politiek gepolitiseerd!
Na al die heisa rond franstalige minderheden, vraag ik me af hoe het staat met de rechten van "politieke minderheden"? Wat vinden jullie van dit stukje georchestreerde, grootschalige manipulatie van onze democratie, in zoverre we nog van een democratie mogen spreken?

Het spreekt voor zich dat er bij deze voting, gezien het algemene karakter van de keuzemogelijkheden (omdat ik u zo weinig mogelijk dingen wil laten zeggen die u niet wilt zeggen), nog behoorlijk wat geargumenteerd kan worden...
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 11:57   #2
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Wow, met de kieshervorming zou alles super ondemocratisch zijn of zo? Vreemd, we hebben nochthans een zeer representatief stelsel. Ik zal maar niet vragen wat U van pakweg het Britse kiessysteem vindt...
Uw punt over de partijlidkaart is ook maar raar. Het gewicht van de lijststem is in deze legislatuur gehalveerd...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 12:29   #3
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Het spreekt voor zich dat er bij deze voting, gezien het algemene karakter van de keuzemogelijkheden (omdat ik u zo weinig mogelijk dingen wil laten zeggen die u niet wilt zeggen), nog behoorlijk wat geargumenteerd kan worden...
Ik heb de keuzemogelijkheden uitgebreid met een overweging die in de eindafrekening best kan opgeteld worden bij de pro-stemmers, gewoon omdat ik het wel een interessante invalshoek vond.
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 15:47   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Heeft het volk hier naar gevraagd? Aan de poll-stand te zien niet.
Terwille van wiens eer en glorie wordt dit dan ingevoerd?
En waarom spreekt men zelfs niet meer van het bindend referendum? Dat werd niet alleen gevraagd maar ook nog beloofd!

Mag ik er dus aan twijfelen dat het de bedoeling is meer macht aan het volk te geven? Volgens mij strijken de huidige machtsbeoefenaars enkel wat secondenlijm aan hun pluche zetel.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be