Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2017, 19:53   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die hadden maar ambtenaar moeten worden, toch?
Ik vind dit een Trump-opmerking van jou, in de richting van horeca-uitbaters en horeca-personeel.
En bovendien helemaal niet ter zake in deze draad.

Doe even wat beter je best aub.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 16:12   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herinner me het niet precies, maar dat was volgens mij een veel beperktere daling.
In Frankrijk, meen ik, is het effectief gedaald naar 6 procent (voor het maaltijd gedeelte, niet voor de drank --- nogmaals, voor zover ik me herinner ...), en dat zie je in ieder geval aan de prijzen van de maaltijden daar.

Hoe dan ook: jij stelde dat er daling was van btw, jij moet een link geven.

Voor de rest is horeca a) veel eigen centen investeren b) lang en hard werken van 's morgens tot 's avonds, c) zoeken naar en sukkelen met personeel, en d) niet zo zeker dat je zo winstgevend zijt als iedereen vermoedt.

.
Bereide maaltijden zijn aan 12%, Dranken, chips, borrelnootjes etc aan 21%

Alleen take away maaltijden zijn gezakt naar 6%
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 21:48   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bereide maaltijden zijn aan 12%, Dranken, chips, borrelnootjes etc aan 21%

Alleen take away maaltijden zijn gezakt naar 6%
We zijn niets met bla bla. Wel met een link. Ongeacht of je gelijk heb (want dat heb je wel):

https://accompv.be/btw-horeca/

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 01:11   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ah de horeca wil zichzelf de status aanmeten van een liefdadigheidsinstelling, wat je er aan spendeert aftrekbaar maken
bekijk het eens zo:

stel dat elke arbeider die je tewerkstelt , ook als privépersoon gewoon aftrekbaar is van uw inkomen en dat je dus arbeid altijd op een officiele manier kunt betalen met uw brutoloon...

Wat is daar nu het verschil voor de overheid ? NIETS....
want kijk vanaf iemand zijn loon gebruikt om te consumeren wordt het belast
wordt het gebruikt om iemand tewerk te stellen dan wordt het niet belats, maar wordt de nieuwe persoon belast

In feite is dat zo gek niet.. Dus vanaf iemand een poetshulp vraagt betaalt hij niet meer die PWA tarief maar de volle prijs, maar mag hij die volleprijs van een hoger inkomen aftrekken... Dus het is een NULoperatie voor elke burger en een NULoperatie voor de overheid

Het grote verschil zal zijn dat je gewoon de belasting uitstelt tot er iemand het geld gebruikt om te consumeren, en dat de overheid niet meer verantwoordelijk wordt voor het herverdelen van het inkomen, maar de burger dit zelf gaat doen via de tewerkstelling van andere burgers
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 09:54   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Iets (vb. tiketjes van restaurants) aftrekbaar maken van de belasting op je inkomen, is alweer een heleboel extra administratie in het leven roepen.

Is het niet simpeler om de belastingen op het inkomen zelf te reduceren, zodat de restauranthouder zijn maaltijd goedkoper kan aanbieden, en daarbovenop de klant meer centen heeft om in dat restaurant te gaan consumeren ?
Minimale onnozele overbodige administratieve rompslomp.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 05:42   #26
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De horeca heeft als compensatie voor de witte kassa onder andere de flexi jobs gekregen. Ze hadden in een ver verleden al eens een daling van de BTW van 21 naar 6% gekregen maar de prijzen die ze de consument aanrekenden daalden niet, wel integendeel, terwijl het net de bedoeling was dat de aangerekende prijzen daalden.

De horeca heeft geen reden tot klagen, ze hebben vele jaren ongestoord in het zwart kunnen werken en ze hebben nooit genoeg.
Hypo.....niet aarzelen! Start meteen maar een horecazaak op. Je wordt stinkendrijk of......na 1 jaar trek je de stekker er uit. Ik gok, met jouw sectorkennis, op het laatste.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 06:56   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

ALLE aftrekposten moeten geleidelijk aan verdwijnen uit ons belastingsstelsel.....ALLEMAAL.

DAT zal pas de kracht van de verandering zijn...

Ze zijn,dat is evident,een PEST in ons fiscaal stelsel en veroorzaken alleen maar meer politiek en meer staat..

Laatst gewijzigd door kelt : 30 januari 2017 om 06:57.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 07:42   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iets (vb. tiketjes van restaurants) aftrekbaar maken van de belasting op je inkomen, is alweer een heleboel extra administratie in het leven roepen.

Is het niet simpeler om de belastingen op het inkomen zelf te reduceren, zodat de restauranthouder zijn maaltijd goedkoper kan aanbieden, en daarbovenop de klant meer centen heeft om in dat restaurant te gaan consumeren ?
Minimale onnozele overbodige administratieve rompslomp.

.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 09:40   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iets (vb. tiketjes van restaurants) aftrekbaar maken van de belasting op je inkomen, is alweer een heleboel extra administratie in het leven roepen.

Is het niet simpeler om de belastingen op het inkomen zelf te reduceren, zodat de restauranthouder zijn maaltijd goedkoper kan aanbieden, en daarbovenop de klant meer centen heeft om in dat restaurant te gaan consumeren ?
Minimale onnozele overbodige administratieve rompslomp.

.
Dat is uiteraard simpelder. Alleen moeten dan de staatsuitgaven, in evenredigheid, eveneens gereduceert worden. En wie heeft daartoe de wil en de macht ?
Maw tot nader order, en tot frustratie van degenen die het goed menen, en tot groot heil van de lobbygroepen, zijn onnozele dingen, zoals tiketjes aftrekbaar maken, met meer kans op sukses uitvoerbaar.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 09:42   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

wat is t volgende? prostitutie aftrekbaar maken ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 19:41   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat is t volgende? prostitutie aftrekbaar maken ?
Volgens de tsjeven (dacht ik) mogen kinderen hun vinger niet meer opsteken in de klas, want discriminerend.

Ik denk dat zij andere vingers opsteken, ook niet zo leuk vinden.

edit: flauw grapje. Sorry.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be