Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2005, 09:30   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Nog een voorbeeld voor econmische werkloosheid moet men nu iedere maand 2 papieren invullen als werkgever (soms zelfs 3 papieren - 1 x per jaar) en vroeger heb ik nog de tijd geweten dat al die gegevens op 1 papier stonden....

en als je dan weet dat als je 3 papieren moet invullen er twee van die papieren bijna identiek zijn. Op een van die twee papieren moet je alleen 1 rubriek NIET invullen.

't zal die ene rubriek niet invullen zijn die men beschouwt als vermindering van de papierenadministratieberg.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 17:26   #22
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Nog een voorbeeld voor econmische werkloosheid moet men nu iedere maand 2 papieren invullen als werkgever (soms zelfs 3 papieren - 1 x per jaar) en vroeger heb ik nog de tijd geweten dat al die gegevens op 1 papier stonden....

en als je dan weet dat als je 3 papieren moet invullen er twee van die papieren bijna identiek zijn. Op een van die twee papieren moet je alleen 1 rubriek NIET invullen.

't zal die ene rubriek niet invullen zijn die men beschouwt als vermindering van de papierenadministratieberg.....
De simpele verklaring is dan ook dat er meer papierschuiverkes in dienst zijn. Of de wachtlijsten nog even lang zijn als toen weet ik niet. Meer werknemers en toch nog ellenlange wachtlijsten, ik vrees dat ze geen goesting hebben in administratieve vereenvoudiging. Vooral niet als het alternatief een vuil (lees: geen bureau) privésector-jobke in ploeg is. Ze gaan zo ook niet rap tegenstemmen hé? Komt toevallig ook goed uit voor de Grote Papierschuivers die de regeltjes mogen maken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 17:43   #23
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard Toch geen vergunning om bloempot buiten te zetten

Citaat:
[size=3]Geen vergunning nodig om bloempot buiten te zetten[/size]

[size=2]NEVELE[/size]
De gemeenteraad van Nevele ziet af van het idee om het buitenzetten van een bloempot aan een vergunningsplicht te onderwerpen. Blijkbaar hadden de raadsleden de bepalingen die in het reglement stonden, niet goed gelezen toen ze het goedkeurden. Het artikel over de bloempotten wordt nu geschrapt.
Het bewuste retributiereglement op de ingebruikname van het openbaar domein was vooral bedoeld om inwoners die verbouwingen uitvoeren tot spoed aan te zetten. Voorheen bleven in veel gevallen afvalcontainers soms weken en maanden op het trottoir staan. Door een retributie te heffen (per vierkante meter, per dag) hoopt men dat die nu sneller weggehaald worden.
Maar het reglement bevatte wel meer bepalingen. Ook de bloempotten die op het trottoir stonden, zouden vergunningsplichtig worden. Mensen die wat kleur in de straat wilden brengen, kregen een informatief formulier in de brievenbus om in te vullen hoe lang en hoe veel ze dat openbaar domein bezet hielden.
"Dan kan toch niet de bedoeling zijn?" stelden de mensen van Nieuw Nevele op de gemeenteraad. Ze vroegen èn verkregen de schrapping van de 'bloempotparagraaf'.
Het reglement werd trouwens op nog een bepaling aangepast. Cafés en restaurants waren al vrijgesteld van de belasting op de ingebruikname van het openbaar domein en nu kunnen ook middenstanders die een reclamebord voor hun winkel plaatsen met 'specialiteit van de dag' of krantenhandelaars die displays buiten zetten, op een gunstregeling rekenen. (CTE)
Het Nieuwsblad

Toch mooi hé, zo een jobke bij de overheid. Vergaderen over bloempotten ipv hoe gaan we het rendement verhogen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 1 maart 2005 om 17:44.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 09:38   #24
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

http://www.hetvolk.be/Article/Detail...cleID=G1BD1EKE
Citaat:
[size=3]
,,Dit doet denken aan Gestapo-praktijken''
Inval RVA-inspecteurs gooit leven Limburgse koffiedames overhoop[/size]

,,Ik stuur m'n vrouw nog liever op hotel in die supergevangenis in Hasselt dan dat we één cent boete betalen.'' Paul Colson (52) uit het Limburgse Nerem is boos. Zijn echtgenote en twee schoonzussen moeten zich maandag bij de Economische Inspectie verantwoorden, omdat ze geregeld een handje helpen bij de koffietafels in het parochiecentrum.
Het marktpleintje ligt er verlaten bij. Net zoals de omringende zijstraten en de rest van het dorp. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat is Nerem een oase van stilte en rust. Het dorp, op een boogscheut van Tongeren, telt een kleine duizend inwoners en is nog één van die zeldzame plekken waar iedereen elkaar kent. Vlaanderen op z'n best. Gusta Schoubben (67) en Paulette (50) en Maggy (61) Colson wonen er al hun hele leven en zijn zowat de drijvende krachten achter hun parochie. Al jarenlang verzorgen ze, met veel liefde en respect, de koffietafels in het parochiecentrum. Maar of dat nu nog zo zal zijn, is twijfelachtig.

,,Het lijkt wel een heksenjacht'', reageert Paul Colson die zich opwerpt als woordvoerder van de drie vrouwen.

Klacht wegens eerroof

,,Ze liggen met een depressie in bed. Ze kunnen de druk niet meer aan. Ze zijn behandeld als zware criminelen. Dit is een schande.'' Hun rustige leventje werd overhoop gegooid toen twee inspecteurs van de RVA hen op zwartwerk controleerden. ,,Ze dienden net de taart op. De twee inspecteurs zegden dat ze getipt waren. We begrepen er niets van. Dit zijn bijna Gestapo-praktijken'', klinkt het bij Pauls broer Leo. ,,Het is triestig om zien hoe die mensen behandeld worden. Blijkbaar weten ze niet meer wie ze moeten pakken en dan draaien ze de gewone man maar een loer. We denken wel dat we in een vrij land leven. Nee, in de oorlog had je ook SS'ers die iedereen controleerden.''

Paul en zijn drie hulpvaardige vrouwen kunnen er niet om lachen. Volgende week hebben ze een afspraak met een controleur van de Economische Inspectie. Als het tegenvalt, worden ze beboet voor sluikwerk.

,,Wij betalen niets'', zegt Paul. ,,Dan gaan ze nog beter de gevangenis in. Op hotel. Een mens mag blijkbaar niet meer helpen. Er zijn hier misschien vijf begrafenissen per jaar. Bij elke koffietafel krijgen ze 50 euro. Voor die habbekrats zijn we wel een hele week bezig. We moeten de zaal huren, taarten bestellen, broodbeleg kopen. Met wat overblijft, kunnen we misschien een koffietje gaan drinken.''

Boven Gusta, Magda en Paulette hangen onweerswolken. Paul denkt er nog over na, maar wil een klacht wegens ,,eerroof'' indienen.

,,Wij zijn eerlijke mensen, die altijd op tijd betalen. Hoe moeten wij weten dat je voor zo'n gunst ook al een aangifte moet doen. Volgens de RVA moet m'n vrouw het statuut van zelfstandige hebben als ze taart wil opdienen.''

Als het van het drietal afhangt, mag heel de wereld weten wat hen overkomen is. De mensen moeten gewaarschuwd zijn. ,,Ik hoop dat één van die pipo's in de Wetstraat iets kan doen. Ze discussiëren al jaren over Brussel-Halle-Vilvoorde. Wel, dat ze zich nu ook maar eens met de zaak-Nerem bezighouden. Dit is bijna lachwekkend. Hebben ze nu echt niets beter te doen dan drie oude vrouwtjes lastig te vallen?''

Dajo HERMANS
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G33D42OQ
Citaat:
[size=3]
'Koffietafelcriminelen' onderworpen aan kruisverhoor[/size]

Het verhaal van de drie dames, die door de RVA grondig werden gecontroleerd omdat ze bij een begrafenis in hun dorp geregeld de koffietafel verzorgen, heeft gisteren een staartje gekregen. Het trio heeft zich bij de economische inspectie moeten verantwoorden en is verplicht een cursus bedrijfsbeheer te volgen.
Sinds het nieuws een week geleden bekend raakte, durven Gusta Schoubben (67) en Paulette (50) en Maggy (61) Colson nog altijd niet de deur uitkomen. In het Limburgse Nerem, nabij Tongeren, zitten ze dus zonder koffiedames. ,,Ze gaan er helemaal aan onderdoor'', zegt Paul Colson die zich als woordvoerder van zijn echtgenote en twee schoonzussen opwerpt. Gisteren kregen de 'koffietafelcriminelen' bezoek van twee inspecteurs die hen aan een kruisverhoor onderwierpen.

,,Volgens de inspecteurs hebben ze inbreuk gepleegd op de wet op sluikwerk van 6 juli 1976'', vertelt Paul Colson. ,,Zowel wij als de familie van de overledene zijn strafbaar. Als ze nog eens willen helpen, moeten ze zich bij de kruispuntbank inschrijven en lessen bedrijfsbeheer volgen.''

Of de dametjes een boete moeten betalen, is nog niet duidelijk. ,,Het enige wat we weten is dat Freya Van den Bossche (SP.A) zich ermee gaat bemoeien. Hopelijk wordt het dossier dan verticaal geklasseerd.''

Intussen zit Nerem zonder koffiedames en hopen ze dat de sterfgevallen nog even op zich laten wachten. ,,Ze vroegen of we reclame maakten voor die koffietafels. Ik heb gevraagd wat ze van onze slogan vonden: 'laat uw dierbare maar rustig sterven, Gusta zorgt toch voor de koffie.' Ze konden ermee lachen.''

(DHH)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GRUD8J38
Citaat:
[size=3]Frietjes opdienen mag niet
Kafkaïaanse wet verplicht frituuruitbater om kokdiploma te behalen[/size]

AVERBODE - Wie met een hongerige maag de Averboodse frituur ,,De Volle Frutzak'' binnenstapt, kan aan een van de tafeltjes rustig zijn frietjes smullen. Uitbater Peter De Soete schotelt zijn klanten eigenhandig hun portie biefstukfriet voor. ,,Mag niet,'' zegt de Economische Inspectie. Bediening aan tafel vereist immers een kokdiploma. Op naar de kokschool?
Negen jaar geleden kocht Peter De Soete (36) een oud frietkraam aan de Westelsebaan in Averbode. De zaak liep als een trein, zodat De Soete eind 2003 op dezelfde plaats een nieuwe woning kon optrekken. Op de gelijkvloerse verdieping verscheen een nieuwe, ruime frituur, compleet met tafeltjes, zodat klanten ook ter plekke een frietje konden prikken.

Omdat zijn frituur meer dan zestien zitplaatsen telt, moet De Soete zijn ,,zittende'' klanten 21% BTW aanrekenen. ,,Wie zijn pak friet echter mee naar huis neemt, betaalt slechts 6% BTW. Om dat verschil te compenseren, breng ik zelf de bestelling aan tafel. Bovendien serveer ik de gerechten in porseleinen borden in de plaats van kartonnen wegwerpbakjes. Een pint krijg je niet uit een plastic bekertje, maar uit een echt bierglas. Zie het als een extra service.''

Geen vuiltje aan de lucht, tot ,,De Volle Frutzak'' onlangs enkele ijverige ambtenaren van Economische Zaken over de vloer kreeg. Aanleiding tot de controle was een anonieme klacht. De Soete viel van de ene verbazing in de andere: ,,Om mijn klanten aan tafel te bedienen, heb ik een kokdiploma nodig. Een opleiding die drie jaar duurt, asjeblief! Ook porseleinen couverts horen niet thuis in mijn frituur. Moet ik dan biefstukfriet op een kartonnen bordje aanbieden?''

De Soete heeft geen bezwaar tegen een basisopleiding, maar vindt dat het behalen van een kokdiploma te ver gaat. ,,Tijdens zo'n cursus leer je alles over het vouwen van servetten, soorten tafellinnen, de juiste wijnkeuze, etiquette... Misschien handig voor wie in de ,,Comme Chez Soi'' aan de slag gaat, maar dit is een doodgewone frituur voor een volks publiek.''

Toeristische informatie

De twintig jaar oude Vestigingswet is Kafka op z'n best. Zo mogen frituuruitbaters wel vol-au-vent serveren met brood, maar niet met frietjes. Een kokdiploma moet het De Soete bovendien mogelijk maken, zijn klanten ,,inlichtingen te verschaffen betreffende de verkeersmiddelen, de ontspanningsmiddelen en het regionaal toerisme''.

,,Ik wil de controleurs zeker niet in een slecht daglicht stellen,'' zegt De Soete. ,,Maar er schort een en ander aan de wetgeving. Ik hoop dat de Staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging, Vincent Van Quickenborne (VLD), hier dringend wat aan doet.''

Intussen kreeg De Soete alvast een veelbelovend telefoontje van Van Quickenborne. Die belooft om de Vestigingswet - die trouwens niet voor pita- en kebabzaken geldt - zo spoedig mogelijk te versoepelen.
Het volk ondergaat deze terreur en moet mediadruk gebruiken om het regime er iets aan te laten doen. En dat regime is dan de zogenaamde 'elite' die in ons plaats moet oordelen en referenda afschiet...
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 20:25   #25
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GEDDB7GR
Citaat:
Rolstoelpatiënte moet hellend vlak voor huis verwijderen
,,Niemand luistert naar mijn verhaal''

MERKSEM - Als rolstoelpatiënt zelfstandig wonen: het is geen pretje als we het verhaal van de 21-jarige Sofie Deheusch horen. Na een lange zoektocht vond ze een eigen stek in Merksem. Maar de gemeente dreigt ermee haar voor de rechtbank te dagen wegens bouwovertredingen. Het door haar zelf aangebrachte hellend vlak hindert de voetgangers.


Sofie Deheusch wil ondanks haar handicap zelfstandig door het leven gaan. Na een verblijf in een trainingshuis in Edegem ging ze op zoek naar een eigen woonplaats. ,,Het duurde zeven maanden voor ik een huisbaas vond die zich niet liet afschrikken door mijn handicap'', vertelt Sofie. ,,Het ging om een gelijkvloers appartement aan de Deurnesebaan in Merksem. Enig obstakel waren twee trapjes aan de voordeur van het gebouw. Omdat ik het trainingshuis dringend moest verlaten (de maximum toegelaten verblijfstermijn bedraagt twee jaar, nvdr) besloot ik om toch het appartement te nemen. Het probleem met de trapjes wist ik op te lossen door er een hellend vlak over te leggen. Ik was dolgelukkig dat ik eindelijk mijn eigen plaatsje had.''

Twee maanden later werd het geluk van Sofie verstoord. Agenten van de gemeente Merksem maakten een proces-verbaal op wegens onwettige bouwpraktijken. Het hellend vlak hinderde volgens de politie de vrije doorgang van voetgangers. ,, Maandag kreeg ik dan een brief van de gemeente in de bus. Als ik de plaat niet voor 10 mei verwijder, dagen ze mij voor de rechtbank. De afgelopen dagen heb ik al verschillende ambtenaren over de vloer gehad, maar ze blijven bij hun standpunt. Niemand neemt de moeite om naar mijn kant van het verhaal te luisteren. Nochtans hinder volgens mij het vlak de voetgangers niet. Naast de plank is er nog voldoende plaats voor mensen met een buggy of een rolstoel. Om ongelukken te vermijden heb ik aan beide zijden van het vlak bloempotten en reflecterende tape aangebracht. Maar dat volstaat blijkbaar niet'', vertelt een verslagen Sofie.

,,Wij gaven haar de keuze''

André Ceulemans, districtsschepen voor Openbare Werken bij de gemeente Merksem, maakt zich sterk dat de gemeente Sofie genoeg opties heeft gelaten. ,,We hebben haar de raad gegeven een aanvraag tot subsidiëring in te dienen, waarmee de voorbouw van het gebouw verbouwd kan worden ten voordele van rolstoelpatiënten. Maar dat weigerde ze. Ook een verplaatsbare helling, die je na het verlaten of betreden van het pand wegneemt, zag het meisje niet zitten. We kunnen die plank op het voetpad niet tolereren. De woning ligt op een drukke verkeersas en het voetpad is nog geen meter breed. De helling vormt voor de voetgangers een hindernis'', besluit de districtsschepen.

Sofie is ten einde raad. ,,Mijn huisbaas wil de woning niet verbouwen, met of zonder subsidies. Hij ziet het niet zitten omdat het om een nieuwbouw gaat. Ook een afneembaar hellend vlak helpt niet. Ik kan die plaat niet op m'n eentje wegzetten. Eigenlijk heb ik de hoop al een beetje opgegeven en ben ik volop op zoek naar een nieuwe woning. Maar het maakt me kwaad dat het rolstoelpatiënten zo moeilijk wordt gemaakt. Niet alleen de huisbazen zijn ons liever kwijt dan rijk, ook 'zij die het goede voorbeeld moeten geven', wijzen ons met de vinger.''

Cheryl HOREMANS

Vraag aan 100 voorbijgangers of ze gevaarlijke toeren moeten uithalen om te kunnen passeren. Eén zal dit beamen: de overheidsterrorist.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be