Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2011, 21:42   #21
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
U bedoelt Duitsland waar treinen op tijd rijden en de straten niet vol vuilnis liggen?
Schijnbaar rijden die treinen er niet altijd op tijd: http://www.sueddeutsche.de/reise/neu...rueck-1.175536

In Berlijn zag ik toch ook wel zwerfvuil hier en daar. Duitse boerendorpen roepen bij mij altijd het beeld van een stinkende mesthoop naast het huis op.

In de Brusselse gemeente (en dat is niet Woluwe of Ukkel) waar ik woon liggen de straten niet vol vuilnis. D�*�*r moet je de gemeentebesturen voor aanpakken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 september 2011 om 21:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:42   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het zal je toch wel duidelijk zijn dat een beperking van de werkloosheidsuitkeringen in tijd en omvang vooral iets is wat de werkgevers graag zien en dat is niet voor niets zo. Zij kunnen zo gemakkelijk gebruik maken van loonslaven.
Je kunt ook iets anders doen en crimineel worden, alles vernietigen wat in je pad komt...

Verarmen zullen we altijd. Maak uzelf geen illusies. Daarvoor zijn we ondertussen te lui en te weinig innovatief, en denken we teveel dat het geld aan de bomen groeit. En hoeveel te minder we zullen werken, of hoeveel temeer criminelen, hoeveel temeer we zullen verarmen. Zo simplel is dat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:45   #23
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik weet niet of die werkgevers zo graag hoge RSZ bijdragen betalen en daar bovenop nog lonen aan inwijkelingen betalen omdat de inboorlingen niet willen werken.
Evenmin ben ik er van overtuigd dat die doppende inboorlingen die dure producten willen kopen die de werkgevers produceren.


Gaan werken ?
Citaat:
Evenmin ben ik er van overtuigd dat die doppende inboorlingen die dure producten willen kopen die de werkgevers produceren.
Zo ver denken werkgevers nu ook weer niet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:45   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schijnbaar rijden die treinen er niet altijd op tijd: http://www.sueddeutsche.de/reise/neu...rueck-1.175536

In Berlijn zag ik toch ook wel zwerfvuil hier en daar. Duitse boerendorpen roepen bij mij altijd het beeld van een stinkende mesthoop naast het huis op.

In de Brusselse gemeente (en dat is niet Woluwe of Ukkel) waar ik woon liggen de straten niet vol vuilnis. D�*�*r moet je de gemeentebesturen voor aanpakken.
Maar het aantal werklozen loopt er wel de spuitgaten uit, en er zijn miljoenen federaal geld nodig om Brussel leeflbaar te houden.
Alleen met de recurente steun aan Brussel, die door de nota Di Rupo nog duchtig (dacht 500 miljoen/jaar) toeneemt, overleeft men daar (maar verarmt de rest wel).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:46   #25
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik weet niet of die werkgevers zo graag hoge RSZ bijdragen betalen en daar bovenop nog lonen aan inwijkelingen betalen omdat de inboorlingen niet willen werken.
Evenmin ben ik er van overtuigd dat die doppende inboorlingen die dure producten willen kopen die de werkgevers produceren.

Gaan werken ?
Ik ga hierop nog iets antwoorden, maar graag vernam ik van jou wat een goed loon is voor een gemiddelde werknemer (niet kaderlid), laat ons zeggen een gemiddelde arbeider of lagere bediende. Je mag zelfs een loonvork noemen met een redelijke marge.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:47   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schijnbaar rijden die treinen er niet altijd op tijd: http://www.sueddeutsche.de/reise/neu...rueck-1.175536

In Berlijn zag ik toch ook wel zwerfvuil hier en daar. Duitse boerendorpen roepen bij mij altijd het beeld van een stinkende mesthoop naast het huis op.

In de Brusselse gemeente (en dat is niet Woluwe of Ukkel) waar ik woon liggen de straten niet vol vuilnis. D�*�*r moet je de gemeentebesturen voor aanpakken.
Men gooit het immers waar niemand woont.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:48   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gaan werken ?
Jammar, dat is geen optie. Dat is voor losers.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:49   #28
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wat doe je dan met vb de hoge school- / universiteitsstudenten met een werkloosheidsuitkering, waarvan hun ouders niet alles betalen voor hen?

die studenten zijn werkloos, en met een zo lage uitkering, of zelfs een die in tijd wordt beperkt, kunnen die niet studeren.
IMHO is 't wel zo dat indien iemand gepakt wordt op studeren terwijl hij dopt, die geschorst wordt, met een boete bovenop (behalve voor de cursussen waar hij door de VDAB heengezonden wordt en ik dacht niet dat het dan universiteit betreft)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:54   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wat doe je dan met vb de hoge school- / universiteitsstudenten met een werkloosheidsuitkering, waarvan hun ouders niet alles betalen voor hen?

die studenten zijn werkloos, en met een zo lage uitkering, of zelfs een die in tijd wordt beperkt, kunnen die niet studeren.
Een student met een werkloosheidsuitkering ? Vroeger hadden die een studiebeurs.
Een systeem, dat volledig verdedigbaar is, is dit van leningen voor de studie. Als men afgestudeerd is, verdient men logischerwijze iets meer, dan ne niet afgestudeerde, en met deze som betaalt men zijn lening terug.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:55   #30
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar het aantal werklozen loopt er wel de spuitgaten uit, en er zijn miljoenen federaal geld nodig om Brussel leeflbaar te houden.
Alleen met de recurente steun aan Brussel, die door de nota Di Rupo nog duchtig (dacht 500 miljoen/jaar) toeneemt, overleeft men daar (maar verarmt de rest wel).
Indien er minder forenzen waren zouden er arbeidsplaatsen zijn voor mensen in Brussel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 september 2011 om 21:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:58   #31
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zo ver denken werkgevers nu ook weer niet.
zie maar dat ge u niet moe maakt gij
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:58   #32
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien er minder forenzen waren zouden er arbeidsplaatsen zijn voor mensen in Brussel.
filossoof = eigen volk eerst?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 september 2011 om 21:59.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 21:59   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Een student met een werkloosheidsuitkering ? Vroeger hadden die een studiebeurs.
Een systeem, dat volledig verdedigbaar is, is dit van leningen voor de studie. Als men afgestudeerd is, verdient men logischerwijze iets meer, dan ne niet afgestudeerde, en met deze som betaalt men zijn lening terug.
Voor een beginnende werknemer een deftig inkomen heeft (ookeen universitair) en die studielening kan terugbetalen duurt het al gauw enkele jaren, vooral indien papa mama hem geen woning ter beschikking stellen of cadeau geven.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 22:02   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien er minder forenzen waren zouden er arbeidsplaatsen zijn voor mensen in Brussel.
De tienpuntenvraag is natuurlijk waarom die forenzen er zijn. Omdat de Brusselaars niet bekwaam zijn, omdat ze te lui zijn, of omdat hun werkgever gewoonweg een antipathie heeft tegen Brusselaars. Misschien is het wel een mengeling.
Maar heel dat forenzengedoe schijnt mij toch onnatuurlijk. Het loopt vol in Brussel met werklozen, en van einde en ver komen er massa's werklieden naar Brussel werken.
Ook kan men de vraag stellen of men sommige kantoren niet beter naar de forenzen brengt, ipf de forenzen naar de kantoren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 22:03   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien er minder forenzen waren zouden er arbeidsplaatsen zijn voor mensen in Brussel.
Indien meer inwoners van Brussel de beschikbare arbeidsplaatsen invulden zouden er minder forenzen zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 22:03   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voor een beginnende werknemer een deftig inkomen heeft (ookeen universitair) en die studielening kan terugbetalen duurt het al gauw enkele jaren, vooral indien papa mama hem geen woning ter beschikking stellen of cadeau geven.
Maar hij zal nog altijd meer verdienen dan iemand die niet gestudeerd heeft. En het is deze som die hij daarvoor kan gebruiken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 22:05   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Indien meer inwoners van Brussel de beschikbare arbeidsplaatsen invulden zouden er minder forenzen zijn.
Dat is natuurlijk zo. Maar de tienpuntenvraag is maar, waarom dit niet gebeurt. Vrees dat de vraag simpelder zal zijn, dan het antwoord.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 22:05   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wat doe je dan met vb de hoge school- / universiteitsstudenten met een werkloosheidsuitkering, waarvan hun ouders niet alles betalen voor hen?

die studenten zijn werkloos, en met een zo lage uitkering, of zelfs een die in tijd wordt beperkt, kunnen die niet studeren.
Ze een lening laten afsluiten. Als ze absoluut zo'n zware kosten willen maken, mogen ze er ook zelf voor opdraaien.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 22:06   #39
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

de eigen volk brusselse analfabeten zullen de economie eens laten draaien zie
daar gaat volk naar komen kijken
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2011, 22:10   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is natuurlijk zo. Maar de tienpuntenvraag is maar, waarom dit niet gebeurt. Vrees dat de vraag simpelder zal zijn, dan het antwoord.
Lijkt mij vrij simpel, omdat er te weinig bekwaam zijn voor die job waarschijnlijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be