Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 20:03   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik vraag me af in welke mate het argument goedkoper speelt voor een noodstroomgenerator, maar soit.
Dan spelen er inderdaad andere normen, dan is het stroom hebben of niet hebben.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 21:12   #22
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dan spelen er inderdaad andere normen, dan is het stroom hebben of niet hebben.
Inderdaad en dan speelt zelfs het bedrag van de investering in mindere mate mee.

Ik zou natuurlijk ook liever een superbatterij hebben om mijn electriciteit in op te slaan, maar dat bestaat nog steeds niet, dus zijn de keuzes beperkt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 23:56   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.403
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Inderdaad en dan speelt zelfs het bedrag van de investering in mindere mate mee.
Niet overdrijven, als U moet kiezen tussen een uurtje per maand zonder stroom en het investeren van €5000...

Citaat:
Ik zou natuurlijk ook liever een superbatterij hebben om mijn electriciteit in op te slaan, maar dat bestaat nog steeds niet, dus zijn de keuzes beperkt.
Voor een statische toepassing is de ouderwetse, perfect recycleerbare loodaccu een goeie optie hoor. Niks supers aan, maar wel de goedkoopste amperes in opslag.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 00:15   #24
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb alle toestellen ook op 12V (kampeerwagen) nog wat oude auto-dynamo's een beek over mijn grond lopen, de ring en overbrenging van een oude mortelmolen naar 1400 toeren, 2 batterijen met diode tussen en ik maak mijn eigen stroom, gratis. Moet alleen nog een groot-scherm tv op 12 volt te pakken zien te krijgen, maar die kan ik missen.
En als ze geen stroom leveren is het eenvoudig. Nu mag je het niet. Maar als de regering er niet voor kan zorgen dat ik thuis stroom geleverd krijg, houd geen enkele wet mij tegen, zelfvoorzienend te zijn. Iedere beek dan hoeft ze niet snelstromend te zijn is om de 50 meter in staat om stroom te leveren voor een huisgezin. En eenmaal geplaatst en alles naar 12 volt ga ik niet meer terug op het stroomnet. Moeten ze maar zorgen dat de stroomvoorziening terug in staatshanden komt in plaats van in privé handen, kunnen die smeerlappen stoppen met de staat te chanteren.
Deze watermolen gecombineerd met een kleine windmolen levert genoeg stroom voor de rest van mijn leven.
Van mij mogen ze verder doen, maar dan start ikzelf met het industrialiseren van deze gecombineerde wind-watermolens en lever ze aan iedereen die in de buurt van een beek woont.
Een vriend van mij had een lap grond met een hangar erop gekocht zonder stroomaansluiting, enkel een waterpomp stond er op. Hij installeerde één zonnepaneel, en één windmolentje. Dat was genoeg voor de batterijoplader te doen werken. Daarmee laadde hij twee grote batterijen van vrachtwagens op. Dat was genoeg voor zijn ijskast, verlichting en muziekinstallatie.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 07:29   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet overdrijven, als U moet kiezen tussen een uurtje per maand zonder stroom en het investeren van €5000...


Voor een statische toepassing is de ouderwetse, perfect recycleerbare loodaccu een goeie optie hoor. Niks supers aan, maar wel de goedkoopste amperes in opslag.
Voor 12.500 euro heb je reeds een grote opslagcapaciteit, wordt in de industrie gebruikt voor heftrucks zen dergelijke.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 07:55   #26
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Iedere campingwagen is een schoolvoorbeeld van hoe kleine units wel kunnen werken op 12 V. Dat niet iedereen een waterloop in zijn buurt heeft weet iedereen, maar als diegenen die het wel kunnen en zouden mogen in België, zouden het huishoudelijk gebruik op eigen kosten kunnen omlaag brengen. Maar zolang politici enkel baat hebben bij het in stand houden van monopolies, blijft dit een utopie.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 08:01   #27
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Iedere campingwagen is een schoolvoorbeeld van hoe kleine units wel kunnen werken op 12 V. Dat niet iedereen een waterloop in zijn buurt heeft weet iedereen, maar als diegenen die het wel kunnen en zouden mogen in België, zouden het huishoudelijk gebruik op eigen kosten kunnen omlaag brengen. Maar zolang politici enkel baat hebben bij het in stand houden van monopolies, blijft dit een utopie.
Een campingwagen kan je nu eenmaal niet vergelijken met je huis.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 08:15   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Het straffe van heel de zaak is, dat wij dat als normale burger hier al een paar jaar lopen aan te kaarten.

Dat nu die gasten eindelijk wakker worden...

Maar nog veel straffer is , dat die linkiewinkies van de PS onder druk van de groenen, de kerncentrales gaan sluiten.

Is er nergens een kolonel of generaal met ambitie om snel even een staatsgreep te plegen ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 08:18   #29
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een campingwagen kan je nu eenmaal niet vergelijken met je huis.
Nee jij wil hem niet vergelijken met een huis. Ook als ik hem vergroot tot 5 X de oppervlakte van een camper blijft het systeem werken. Want ik heb op 5 X de oppervlakte misschien 1,4 X meer nodig. Dan plaats ik enkele batterijen met diodes bij, want laden doet hij met de waterkracht 24 op 24.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 08:22   #30
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het straffe van heel de zaak is, dat wij dat als normale burger hier al een paar jaar lopen aan te kaarten.

Dat nu die gasten eindelijk wakker worden...

Maar nog veel straffer is , dat die linkiewinkies van de PS onder druk van de groenen, de kerncentrales gaan sluiten.

Is er nergens een kolonel of generaal met ambitie om snel even een staatsgreep te plegen ?
Even de krant van vandaag lezen, dan zie je dat het niet zo een vaart gaat lopen met die sluiting.

De zoon van Kadafi is misschien kandidaat. Is voorlopig nog niet vrij, maar zal zeker op je voorstel ingaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 08:24   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nee jij wil hem niet vergelijken met een huis. Ook als ik hem vergroot tot 5 X de oppervlakte van een camper blijft het systeem werken. Want ik heb op 5 X de oppervlakte misschien 1,4 X meer nodig. Dan plaats ik enkele batterijen met diodes bij, want laden doet hij met de waterkracht 24 op 24.
Welke waterkracht?
Is dit toegelaten?
Waar haalt een camper waterkracht vandaan?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 08:35   #32
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Welke waterkracht?
Is dit toegelaten?
Waar haalt een camper waterkracht vandaan?
Te merken dat je in een "select" clubje zit.
Ik herhaal nogmaals dat je met een kleine water-wind combinatie je volledige huis van stroom kan voorzien op 12 V. De camper dient enkel als voorbeeld dat het kan. De combinatie vervangt enkel de motor van je camper die je batterij oplaad. Dat doet die combinatie 24 op 24 uur met die waterkracht.
Duidelijk nu?
Dat het niet toegelaten is heb ik al eerder uitgelegd, door het moeten afbreken van mijn installatie.

Laatst gewijzigd door subocaj : 31 oktober 2011 om 08:38.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 08:38   #33
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Hilarische topic ! De daken liggen ondertussen vol met fotovoltaïsche cellen maar de Electrische Apocalyps is nakende !!
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 10:40   #34
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
We zijn op goede weg! Haal de dekens en de truien maar uit de kast (geenstroom, geen verarming, tenzij je hout stookt, maar dat is dan weer milieuvervuilend! Het worden barre tijden! Het uitstekende beleid in het verleden mogen we daar erg dankbaar voor zijn! Oost-Europese toestanden zijn niet ver meer af!

http://vtm.be/nieuws/binnenland/7649...komende-winter
Inderdaad door het falend beleid, eigenlijk het non-beleid als gevolg van de overheveling van die bevoegdheden.
Wat we zelf doen, doen we niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 10:43   #35
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik lees overal dat het niet zou mogen ; je eigen stroom opwekken. Waaruit vloeit dit voort ? Welke wet, ....
Ik heb daar nog nooit van gehoord dat je je eigen stroom niet mag opwekken.
Je mag niet zo maar leverancier worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 10:46   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Even de krant van vandaag lezen, dan zie je dat het niet zo een vaart gaat lopen met die sluiting.

De zoon van Kadafi is misschien kandidaat. Is voorlopig nog niet vrij, maar zal zeker op je voorstel ingaan.
We geven die op tijd wat westerse hoertjes en dan eet die uit mijn hand, ... achter elke dictator staat ergens een duister figuur die hem de goeie richting uit helpt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 10:49   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Hilarische topic ! De daken liggen ondertussen vol met fotovoltaïsche cellen maar de Electrische Apocalyps is nakende !!
Dat is juist omdat die rotdingen niet goed genoeg zijn, dat is ook al iets dat we met hand en tand al jaren aan het proberen uitleggen zijn...

Ze kosten te veel en brengen niet genoeg op,

En windmolens zijn trouwens ook niet betrouwbaar genoeg.

Je mag niet vergeten dat heel onze economie op computers draait, computers, moeten continue stroom hebben en dat is niet gelijk welk soort stroom dat moet schoon gelijkgerichte stroom zijn 50 hz, continue. pieken of dalen en uwen boel loopt in de puree.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 10:52   #38
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Te merken dat je in een "select" clubje zit.
Ik herhaal nogmaals dat je met een kleine water-wind combinatie je volledige huis van stroom kan voorzien op 12 V. De camper dient enkel als voorbeeld dat het kan. De combinatie vervangt enkel de motor van je camper die je batterij oplaad. Dat doet die combinatie 24 op 24 uur met die waterkracht.
Duidelijk nu?
Dat het niet toegelaten is heb ik al eerder uitgelegd, door het moeten afbreken van mijn installatie.
Meen je dat? Heb je die installatie moeten afbreken?
Wie, wat en onder welk mom?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 11:01   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Meen je dat? Heb je die installatie moeten afbreken?
Wie, wat en onder welk mom?
Distributie is zowiezo verboden...

(dat heeft oa te maken met dat gelijkrichten op 50 Hz ) daarmee dat die installatie voor zonnepanelen zo duur is, want daar moet zo een geiljkrichter op staan om terug te leveren aan het net.

Productie dacht ik inderdaad ook, Ne kameraad had geld teveel en wou nog wat extra panelen leggen, maar dat mocht niet, omdat hij toen een industrieele installatie zou hebben.

Verder is het ook verboden van leidingen in de grond te steken, voor data, stroomdistributie , gast etc... dat is ook in handen van enkele bedrijven die dat alleenrecht hebben.

Als je bvb een magazijn hebt aan de andere kant van t straat, mag je daar als bedrijf niet rap een fiberke naar toe trekken, eigenlijk moet je naar Teleslet of Belgastom stappen hiervoor.


Gast, water, data, electriciteit het zit allemaal in handen van een bende gangsters in intercommunales, overheidsbedrijven etc... allemaal om alternatieven op voorhand te saboteren en de prijzen zo hoog mogelijk te houden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 11:26   #40
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Het is idd zo,dat je je eigen energie niet mag opwekken in Belgie.Dat is verboden.Kwestie dat de leveraars hun zakken kunnen blijven vullen.
En wie zit er in die raden van bestuur ?Juist diezelfde die het moeten toelaten,onze grote vrienden de politiekers.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be