Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2004, 23:45   #1
aqua
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 11
Standaard christendom versus islam

zelf ben ik nogal een neutraal persoon op godsdienstgebied
(disclaimer)

ik zie enkel volgende verschillen :

christendom

scheiden toegelaten
vrouw mag buitenlopen andere man zoeken (de gedachte de uitdaging het kunnen is al genoeg, begin van het einde)

zie ik prostitutie
zie ik hun vrouwen verkopen op dvd en sexindustrie
zie ik alleenstaande moeders met in beste geval maar 1 kind
zie ik pedofielen
zie ik incest
zie ik veel ziektes (soas aids en andere)

mag ik bijna zeggen

zwak vlees , die door alles wordt verleid

zie ik junkies met naalden en cokaine etc

enfin zie ik oorlog over geld en olie

zie ik eigenlijk niet echt iets goeds

dit in tegenstelling tot islam

waar de man altijd voor zijn vrouw 'zorgt'
haar beschermt tegen alle geweld van de wereld
scheiden is niet meer mogelijk, buiten komen zelfs ook niet
zie ik weinig kinderen die misbruikt worden
zie ik drastische straffen

dutroux in islam = lul af

je neemt een appel = hand af logica

dat is beter

dutroux mag vrij rondlopen bij wijze van spreken zonder een geslachtsorgaan

maar dit wijkt terug af van de topic

dus doe eens wat research

lees eens al de kinderverhaaltjes van islam (asia)
en al de sprookjes van christendom (europa)

je zal zien DE RODE LIJN IS ALTIJD ZELFDE

doch mooier en dieper en liever verteld meer MENSELIJKHEID (soms ook strenger)

klein vbje voor mensen die nog altijd lezen

* godsdienst ergens iets van zoon krijgt zijn huwelijksschat bruidschat en vertrekt van huis (alle geld erdoorjagen alles op enfin u kent het verhaal wel) -> bijbel ! zoon keert terug en VADER KENT GENADE !! <- dit komt weinig voor in islam

zelfde verhaal maar :

* zoon geeft geld aan
1 een hond die ze aan doodslaan zijn, dus mens geld hond blijft leven
idem met ene kat en ene vogel

bon, zoon ook al zijn geld op mag niet terugkereen
is schande voor familie

maar de dieren komen tot leven en spreken
of ze wijzen hem de weg (is beeldspreek uiteraard)

door de dieren te volgen vind hij dan

a) een mooie vrouw

b) die nog rijkere was dan zijn familie ook

allez zo zie je maar zonder genade is het niet altijd slechter

voor mensen die nog meer literatuur willen

lees eens DECAMERONE.
aqua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 00:12   #2
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

één zeer groot verschil is dat in de christelijke landen Kerk en Staat totaal gescheiden zijn. Je zegt dat christenen mogen scheiden. Dat is niet waar, de Kerk verbiedt dat nog altijd, maar er is evenwel geen probleem voor de mensen die dat willen doen aangezien de Staat een hoger gezag heeft. Bij vele islamlanden is die staat doordrongen van de islam, of erger nog, de sharia. Neem daarbij het feit dat de Koran aanzet tot geweld en haat, en je weet meteen waar het meeste terrorisme vandaan komt, en waarom wij hier in vrijheid leven terwijl de vrouw daar soms niet meer waard wordt geacht dan de geit die buiten aan een paal vast zit.
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 00:19   #3
aqua
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 11
Standaard heb je de koran zelf gelezen dan ?

die predikt kwaad lijkt me het cliché zinnetje dat hier of daar eens gehoord is.

'het kwaad' zijn mensen om het met namen te doen fourniret dutroux bv

als wij binnen blijven in ons huisje tuintje met de koran en we geloven (zoals ooit een christenen zijn vrouw had wijsgemaakt dat een atoombom gevallen was en de vrouw 20 jaar lang in zijn kelder had opgesloten) dat wij goed zijn en al de rest SLECHT.

dat is ons goed recht, als dat gepredikt wordt dat gans de wereld slecht is dan klopt de koran meer anno 2000 en lijkt de bijbel dan wat verouderd ?

de bijbel kent veel te veel genade, ik zeg het nogmaals genade genade
als fourniret geen genade gekend had, leefden nog veel meisjes !

snap je het nu ?

ik vind dat strenge regime zeker niet zo slecht

zouden om te beginnen alvast de legerdienst terug kunnen invoeren bv;
daar heeft iedereen deugd van.
aqua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 00:24   #4
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
één zeer groot verschil is dat in de christelijke landen Kerk en Staat totaal gescheiden zijn. Je zegt dat christenen mogen scheiden. Dat is niet waar, de Kerk verbiedt dat nog altijd, maar er is evenwel geen probleem voor de mensen die dat willen doen aangezien de Staat een hoger gezag heeft. Bij vele islamlanden is die staat doordrongen van de islam, of erger nog, de sharia. Neem daarbij het feit dat de Koran aanzet tot geweld en haat, en je weet meteen waar het meeste terrorisme vandaan komt, en waarom wij hier in vrijheid leven terwijl de vrouw daar soms niet meer waard wordt geacht dan de geit die buiten aan een paal vast zit.
?????????????????
wie is het hoofd van de britse anglicaanse kerk? de queen
wie is het britse staatshoofd? de queen

(idem voor Denemarken en andere protestantse monarchieen)

dit gezegd zijnde zijn er vele verschillen tussen islam en christendom
in de praktijk komt het momenteel wel neer op dit denk ik: de koran is het woord van god (en dus onaantastbaar), de bijbel is neergeschreven door mensen (en alle rommel die daarbij komt kijken )
zolang de islam de koran niet ziet als een document neergepend door een mens (eentje die graag allerlei wetten maakte), zal islam radicaal blijven in onze ogen
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 00:30   #5
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zelf ben ik nogal een neutraal persoon op godsdienstgebied
(disclaimer)
Dat trek ik toch in twijfel, gezien de rest van uw post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
scheiden toegelaten
vrouw mag buitenlopen andere man zoeken (de gedachte de uitdaging het kunnen is al genoeg, begin van het einde)
Eigenlijk mag dit strikt religieus gezien niet van het Christendom, dit is integendeel een verworvenheid van een cultuur die al wat verder gevorderd is dan blindelingse gehoorzaamheid aan een godsdienst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zie ik prostitutie
zie ik hun vrouwen verkopen op dvd en
sexindustrie
En die hoeren zijn Christenen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zie ik alleenstaande moeders met in beste geval maar 1 kind
Vaak mishandeld door ex-man lief. Daar hadden ze dan maar bij moeten blijven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zie ik pedofielen
zie onder, bij de bespreking van uw "neutrale" commentaar op de Islam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zie ik incest
Die zeer zwaar veroordeeld wordt in het geval van minderjarigen en zo goed als niet voorkomt in het geval van meerderjarigen. Als u dit soort praktijken echt "gezien" hebt, dan is er met uw familie of kenissenkring iets grondig mis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zie ik veel ziektes (soas aids en andere)
Ik dacht dat je maar aids kreeg als je overspel begint te plegen, wat volgens het Christendom niet mag. Of je moet natuurlijk al héél veel pech hebben met je eerste en enige partner.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zie ik junkies met naalden en cokaine etc
Hoe dikwijls per dag bidden die?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
enfin zie ik oorlog over geld en olie
Los van Bush's echte motieven zie ik het nog altijd als een oorlog die gestreden moest worden, een duidelijk signaal tegen islamterroristen dat gegeven diende worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
waar de man altijd voor zijn vrouw 'zorgt'
Met een voorgeschreven pak slaag per dag, een clitorisamputatie en een door de staat goedgekeurde moord als ze iets ongepast doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
haar beschermt tegen alle geweld van de wereld
Behalve het geweld in het gezin?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
scheiden is niet meer mogelijk, buiten komen zelfs ook niet
Eindelijk iets dat wel juist is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zie ik weinig kinderen die misbruikt worden
Je ziet ze enkel niet, want dat is daar heel gewoon en daar wordt verder geen ophef over gemaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zie ik drastische straffen
Toch één ding dat ze op ons voorhebben. Als het goed is mag het ook gezegd worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
dutroux in islam = lul af
Nee, dutroux in islam = Mohammed de Profeet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
je neemt een appel = hand af logica
dat is beter
Je meent het nog ook. Beängstigend.
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 00:31   #6
aqua
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 11
Standaard

neen neen ze gebruiken meer het woord god zoals wij christendom altijd nemen: hun god is net zoals onze god een mens, maar hun god is zoals onze nietzsche zijn ubermensch. (omdat hier veel mensen niet geloven dat zelfs jezus bestaan heeft)

helaas wel jammer dat onze jezus geboren is uit een verkrachting ( de heilige geest )
twas dat, of zeggen mijn vrouw is verkracht, dan werd ze gestenigd of verbannen

nu was het de zoon van god lol

en daarpas had ik dan nog dit willen extra zetten

ps ik denk dat we vaak een meningsverschil kunnen hebben omdat ik vaak het verkeerde 'woord' gebruik nog zoiets in het WESTERS bedoelde ik ipv christen , ik zie het meer zwart wit, westers / oosters.

bon woorden dus, ja, woorden, in azie kunnen de mensen zich dooddenken
denken is belangrijker dan woorden met je ogen kan je vertellen wat je voelt zingt stef bos in een liedje over zijn vader, dus met enkel de ogen en de rest bedekt vind ik goed

trouwens hier doen we dat ook

mensen die assertief (en mooi) zijn -> kunnen zichzelf 'bloot' geven

ben je echter niet assertief (en lelijk) -> dan ga je al meer 'bedekken'

infeite is hier ergens een racisme bezig en dat zien we aan de vele complexen bij onze westerse vrouwen, geloof me, de 1e die geen complex heeft of iets wil verander (complex misschien te zwaar uitgedrukt woordspeling zwaar, bon dus hier zien ze automatisch de verschillen, de mensen, en ze krijging wroeging willen er OOK zo uitzien

infeite slechte mensen en godsdienst levenswizje (ik vind godsdisent zijn invloed niet zo groot als entourage mensen vrienden kennissen maar bon) dus de televisie en media bv das de godsdienst DE KERK infeite ja

dus : hier allemaal op tv tonen de mooiste zie je daar, maar asia dan terug bedekt

magook niet vergeten dat in veel van die landen het zeer warm is en dat het logischer is dat je ze daar draagt

tegenwoordig spelen de vrouwen islam er mee, net zoals ze hier ook met alles spelen, die hoofddoek gebruiken ze nu wanneer het hen uitkomt. heb ik al genoeg gezien

als ze je aanspreekt doet ze hem zelfs af, verpruts je in verloop gesprek gans het gesprek dan doet ze haar hoofddoek aan, precies het begin van een strippoker een gesprek met een gesluierde vrouw

nu heb ik nog geen ervaring met multi culturle mix

meestal beperk ik mij tot 1 cultuur per keer

smeltkroegen als brussel wil ik beter leren kenne om te zien hoe afrikanen op indiers of moslims of joden reageren en omgekeerd hier waar ik woon hebben we trager die indruppeling van nieuwe kleurtjes -< die ik trouwens ZALIG Vind

ik heb het niet breed, dus kan niet op reis, het is leuk als afrika of china of india naar hier komt, ik voel me soms precies op vakantie als ik in gent in een negerwijk passeer

maar ik kan begrijpen dat sommige mensen een gevoel hebben , nu wordt ik vermoord

ik heb dat eerder als ik langs jongeren van 14 - 18 jaar DIE BLANK zijn passeer

maar soit.
aqua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 00:36   #7
aqua
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 11
Standaard

idem voor u ik had het meer over de westerse gedachte (of dit nu christendom inspirered is of niet)

van die vrouw die erbij ging en dan geslagen word, ja ze kwam toch zelf ernaar toe, maar 2 keer moeten nadenken, ipv nu ah we kunnen toch weg, moest ze niet weg kunnen, had ze nooit geslagen geweest want ze ging er nooit gebleven zijn

kunt kiezen he

cru gezegd

zal het altijd iets zijn (lastig geval jij )

geweld in de wereld ja, of geweld in gezin, hmm ruwe sex ofzo kweenie

precies of ze slaan daar alle vrouwen dood

in afrika verkrachten ze nu de vrouwen systematisch tijdens oorlog das nog veel erger 24/24 uur verkacht worden en de benen breken

ik zie weinig vrouwen met gebroken benen daar hoor, ze wandelden mooi op het dak van hun riante villa in de woestijn (televisie reportage canvas eergisteren ofzo)

maar ik zie al van zodra ik iets meen dat dat raar wordt bekeken
en ik vraag me af of dit nog in strook is met de vrije meningsuiting

ik zal maar afsluiten met

CHRISTENDOM IS GOED - WORDT VLUG PRIESTER (knelpuntberoep)
aqua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 00:50   #8
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
?????????????????
wie is het hoofd van de britse anglicaanse kerk? de queen
wie is het britse staatshoofd? de queen

(idem voor Denemarken en andere protestantse monarchieen)
och, je weet goed genoeg wat ik bedoel. De Queen heeft geen bal te zeggen als jij wil scheiden. Er is de vrijheid om niet te gehoorzamen aan God's wil ok, is het nu goed geformuleerd??
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 01:12   #9
de mestkever
Partijlid
 
de mestkever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Vlaanderen, Geraardsbergen
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
zelf ben ik nogal een neutraal persoon op godsdienstgebied
(disclaimer)

ik zie enkel volgende verschillen :

christendom

scheiden toegelaten
vrouw mag buitenlopen andere man zoeken (de gedachte de uitdaging het kunnen is al genoeg, begin van het einde)

Nee, juist niet, in Christelijke landen worden godsdienst en staat gescheiden gehouden. U verwart de staat met de Christelijke Kerk. Scheiden staat helemaal niet in de Bijbel! Waarom zegt een bruidskoppel anders voor men gaat trouwen: "zult gij bij mij blijven in goede en kwade dagen?".

zie ik prostitutie
zie ik hun vrouwen verkopen op dvd en sexindustrie
zie ik alleenstaande moeders met in beste geval maar 1 kind
zie ik pedofielen
zie ik incest
zie ik veel ziektes (soas aids en andere)

Geef mij eens één zinnetje uit de Bijbel waar staat dat prostitutie en pedofile e.d. meer toegelaten zijn?
Akkoord, er zijn heel wat schandalen rond pedofiele priesters, maar moet je daarom het Christendom viseren? In de Bijbel staat niet geschreven dat pedofilie en iinsest wordt goedgekeurd. Integendeel zelfs! Dat zijn doodzondes!
Ik begrijp echt niet dat dit uw visie over het Christendom is.
Akkoord, het gebeurt in de wereld, maar dat wil toch niet zeggen dat dat het beeld is van het Christendom.

mag ik bijna zeggen

zwak vlees , die door alles wordt verleid

zie ik junkies met naalden en cokaine etc

enfin zie ik oorlog over geld en olie

zie ik eigenlijk niet echt iets goeds

Dit in verband brengen met het Christendom is een zonde! Er staat toch niet in de Bijbel geschreven dat men moet snuiven a volonté? Heeft Christus ooit eens opgeroepen tot oorlog, heeft Christus ooit geld geëist van zijn mirakel?
Niet echt goeds?
Denk je dat Christus deze wereld zo voor ogen had gezien? Neen, integendeel, hij had het Christendom veel liever anders zien uitgroeien.
Je moet de huidige wereld niet als voorbeeld nemen van het Christelijke beeld he!

dit in tegenstelling tot islam

waar de man altijd voor zijn vrouw 'zorgt'
haar beschermt tegen alle geweld van de wereld
scheiden is niet meer mogelijk, buiten komen zelfs ook niet
zie ik weinig kinderen die misbruikt worden
zie ik drastische straffen

De vrouw wordt door mannelijke moslims gewoonweg mishandeld. Ze krijgen geen rechten, ze worden als slaaf behandeld. In de koran staat trouwens dat er een ongelijkheid is tussen man en vrouw.
En dat is niet de enige ongelijkheid die vermeld staat in de koran. Zo ook dat iedereen zich aan de islam moet onderwerpen. Diegenen die niet islamiet zijn, worden als vijand beschouwd.
Waarom denk je dat die fundamentalisten zo tegen het Westen zijn?
In de islam beschouwt men de vrouw als een ding. Dat wordt geconcludeerd wanneer de koran wordt gelezen.

dutroux in islam = lul af

je neemt een appel = hand af logica



dat is beter

Ja, het zijn zware, maar wel rechtvaardige straffen.
De islam is een godsdienst die deeltelijk gebaseerd is op het Christendom en het Jodendom, maar vooral op natuurgodsdiensten en godsdiensten zoals het Hindoeïsme.

Het Christendom is een godsdienst die genoemd is naar Christus omdat Hij de Zoon van God is en onze Messias is.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 03:14   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
die predikt kwaad lijkt me het cliché zinnetje dat hier of daar eens gehoord is.

'het kwaad' zijn mensen om het met namen te doen fourniret dutroux bv

als wij binnen blijven in ons huisje tuintje met de koran en we geloven (zoals ooit een christenen zijn vrouw had wijsgemaakt dat een atoombom gevallen was en de vrouw 20 jaar lang in zijn kelder had opgesloten) dat wij goed zijn en al de rest SLECHT.

dat is ons goed recht, als dat gepredikt wordt dat gans de wereld slecht is dan klopt de koran meer anno 2000 en lijkt de bijbel dan wat verouderd ?

de bijbel kent veel te veel genade, ik zeg het nogmaals genade genade
als fourniret geen genade gekend had, leefden nog veel meisjes !

snap je het nu ?

ik vind dat strenge regime zeker niet zo slecht

zouden om te beginnen alvast de legerdienst terug kunnen invoeren bv;
daar heeft iedereen deugd van.
Zou het niet beter zijn de bijbel en de koran te gooien waar ze thuis horen, in onze 21ste eeuw, nml in de vuilbak??? Hou toch eens op met die eeuwige prietpraat als model te stellen voor de manier waarop mensen nu moeten leven en laten leven. Hoe achterlijk en ge-indoctrineert kan men toch zijn...
De meeste mensen uit die "bijbel-gebieden" hebben tenminste de mogelijkheid en zeker het recht om die prietpraat links te laten liggen. Veel mensen uit de "koran-gebieden" moeten nog doen (en doen nog) alsof hun leven van die prietpraat afhangt.
Zou de wereld nu beter of slechter af zijn zonder godsdiensten? De vraag stellen is ze beantwoorden, dacht ik... En ja, er is goed en slecht in de wereld, maar er zijn wetten en rechtbanken om daarover te oordelen.Over het terug invoeren van de legerdienst kan ik je wel een stuk volgen. Al was het maar als een vorm van burgerdienst voor delinquenten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 03:16   #11
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Gelieve de forumindeling te respecteren en dus in de juiste forumkatern te posten en niet zomaar in het eerste forum die je tegenkomt
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 03:41   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Mocht die opmerking slaan op mijn posting (andev) over mijn persoonlijke mening ivm christendom, islam ea, Jeroen, dan begrijp ik die reactie niet goed. Ik heb dit echt niet zomaar "in de eerste posting die ik tegenkwam" gezet... Het is wel zo dat ik identiek hetzelfde kan neerzetten bij heel wat discussies in het forum waar het begrip "godsdienst" aan te pas komt... Mocht het te wijten zijn aan de term "delinquenten" of zo, ga het dan niet zoeken in "een bepaalde richting" of tegen "specifieke groepen", het is echt zeer algemeen bedoeld.Misschien een woordje uitleg indien je tijd hebt?

Laatst gewijzigd door andev : 20 juli 2004 om 03:48.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 03:50   #13
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Het slaat op dit onderwerp dat verkeerd geplaatst werd.
Het stond in Politiek Binnenland, terwijl ik toch wel enigszins de binnenlands politiek mis in dit topic

Laatst gewijzigd door Jeroen : 20 juli 2004 om 03:50.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 08:56   #14
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
die predikt kwaad lijkt me het cliché zinnetje dat hier of daar eens gehoord is.
.
http://www.faithfreedom.org/Quran.htm
Ok, het is in het Engels, maar dat mag normaal geen problemen opleveren. Voila, een staaltje van oorlogszuchtige, imperialistische praat in de Koran. Toch een licht verschil met de bijbel, niet?
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 09:39   #15
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Neem daarbij het feit dat de Koran aanzet tot geweld en haat, en je weet meteen waar het meeste terrorisme vandaan komt, en waarom wij hier in vrijheid leven terwijl de vrouw daar soms niet meer waard wordt geacht dan de geit die buiten aan een paal vast zit.
Hoeveel is de vrouw waard als ze wordt uitgehuwelijkt?
Hoeveel is de vrouw waard als ze wordt verminkt?
Hoeveel is de vrouw waard als ze zich niet mag ontplooien?
Hoeveel is de vrouw waard als ze zich niet mag tonen?

Hoeveel is de vrouw waard die wordt gedumpt met haar kroost?
Hoeveel is de vrouw waard die wordt afgetroefd door haar dronken partner?
Hoeveel is de vrouw waard die de volledige huistaak op zich moet nemen naast een voltijdse baan?
Hoeveel is de vrouw waard als de kinderen die ze heeft geen toekomst hebben?

Hoeveel is ze waard als ze zo beestachtig wordt behandeld?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 09:51   #16
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
http://www.faithfreedom.org/Quran.htm
Ok, het is in het Engels, maar dat mag normaal geen problemen opleveren. Voila, een staaltje van oorlogszuchtige, imperialistische praat in de Koran. Toch een licht verschil met de bijbel, niet?
dan moet je toch eens de bijbel herlezen, daar staan ook onfraaie dingen in
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 09:55   #17
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
och, je weet goed genoeg wat ik bedoel. De Queen heeft geen bal te zeggen als jij wil scheiden. Er is de vrijheid om niet te gehoorzamen aan God's wil ok, is het nu goed geformuleerd??
da's in elk geval al helemaal iets anders dan "kerk en staat zijn volledig gescheiden in de westerse wereld"

het is trouwens geen onbelangrijk gegeven, het verklaart bv waarom de engelsen totaal verbaasd waren over het verbieden van religieuze symbolen bij franse ambtenaren, terwijl wij belgen dat over het algemeen wel kunnen begrijpen
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 10:06   #18
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
dan moet je toch eens de bijbel herlezen, daar staan ook onfraaie dingen in
Inderdaad, vooral in het oude testament komt "God" over als wraakzuchtig, eerzuchtig, jaloers, alleen op de Joden gesteld, en tegen iedereen anders.
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 10:16   #19
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Inderdaad, vooral in het oude testament komt "God" over als wraakzuchtig, eerzuchtig, jaloers, alleen op de Joden gesteld, en tegen iedereen anders.
Ok, maar het is niet voor niets een CHRISTENdom, dus de Christus en zijn boodschap is de basis. Vele malen heeft Christus in het NT dingen weerlegd en gewoon tegengesproken wat er in het OT (dat voor de Joden wel een basis vormt) staat. Het OT is niet meer dan een vervollediging van de schrift, maar buiten de 10 geboden moeten we het zeker niet aannemen als geloofsleer.
__________________
[size=4][/size]

Laatst gewijzigd door Rock Against Communism : 20 juli 2004 om 10:16.
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 10:40   #20
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Het laatste gebod van het Christendom..... het tiende!

Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.

We zijn toch goed bezig niet
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be