Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2013, 19:12   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Voila sè, da's pas gesproken; 't kind HEEFT NIKS te willen!


We mogen 't leven van dat kind natuurlijk niet verwoesten door haar die baby te laten krijgen, maar we mogen wèl perfect haar leven verwoesten door haar te verplichten 'n abortus te ondergaan.

Met "we" bedoel ik natuurlijk de verlichte geesten van La BelZiek die 't hier eens allemaal gaan beslissen voor iemand uit Chili.


Waar past de moeder van dit kind eigenlijk in 't plaatje?
1: De moeder heeft niets te willen omdat je op voorhand al kan zeggen dat het niets gaan worden met de opvoeding van het kind. Daarbij.. is het ook niet gezond voor het lichaam van dat 11 jarige meisje/moeder.

2: Het is geen kind, maar een vrucht/klompje cellen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:15   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zijn het er dus over eens dat uw grens van 16 jaar ook in Nederland geen realiteit is?
Duhh..

Maar wat is de relevantie hiervan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:17   #43
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
mij is het niet zozeer te doen om de vrucht die dat meisje draagt, maar om haar eigen lichaam dat serieus verwoest/verminkt kan worden door op zo'n prille leeftijd een zwangerschap te volmaken.
heeft u daar een bron voor ?

Indien dit klopt verandert dat de zaak enigzins...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:19   #44
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
heeft u daar een bron voor ?

Indien dit klopt verandert dat de zaak enigzins...
het feit dat het om een elfjarig meisje gaat, lijkt mij voldoende om mij zorgen in die richting te maken.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:25   #45
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het feit dat het om een elfjarig meisje gaat, lijkt mij voldoende om mij zorgen in die richting te maken.
Als haar gezondheid écht in gevaar is akkoord..maar er zijn voldoende zwangerschappen op die leeftijd probleemloos verlopen..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:28   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Als haar gezondheid écht in gevaar is akkoord..maar er zijn voldoende zwangerschappen op die leeftijd probleemloos verlopen..
voor mijn part vind jij een zwangerschap op vijf jaar ongevaarlijk. Trouwens een lichaam dat totaal uitgerokken en misvormd raakt, nog voor het volgroeid is, vind jij niet erg ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 10 juli 2013 om 19:29.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:52   #47
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Jaja, het lichaam van een elfjarig kind totaal verwoesten (tenzij jij vind dat een ELFjarig meisje probleemloos een volledige zwangerschap kan uitdragen) is één en al menselijkheid.
Iedereen die mij kent, zal weten dat ik absoluut voorstander ben van abortus. Als ik de moeder of een andere vertrouwenspersoon was van dit meisje, zou ik rustig met haar praten en haar uitleggen waarom zij als elf-jarige absoluut niet rijp is voor het moederschap en waarom ze dus beter dat kind niet kan houden.
Maar de onzin die ik hier lees, is te zot voor woorden!
Ik zou die heren die met zoveel kennis van zaken over 11-jarige meisjes praten dringend aanraden om eens naar een lagere school te gaan en die kinderen van het 5de en het 6de leerjaar eens goed te bezien.
Dat zijn geen frêle meisjes zoals in mijn tijd. Zeker een kwart van die meisjes is goedgevormd, met ronde heupen en borstjes en menstrueert al. De meesten zijn groter dan ik! Ik ken de situatie in Chili natuurlijk niet maar vroeger zeiden ze dat de vrouwen in zuiderse landen veel vroeger rijp zijn dan hier. Waarom zou dat veranderd zijn?
Dus al dat gedoe van misvormde lichamen is wreed met de haren getrokken. Ik kende indertijd een Palestijnse vrouw die op haar 34 grootmoeder werd (haar zoon was toen 20), zij was een knappe, gezonde vrouw. Een nichtje van mij beviel op haar 16de van haar eerste kind en die ziet er ook niet bepaald misvormd uit.
Neen, ik ben geen voorstander van dit soort situaties. Ik was maar net 20 toen ik voor het eerst mama werd en ik vind nog dat dat (voor mij!!!) te vroeg was.
Maar de reacties hier, alstublieft. Er wordt hier gesproken over een jong kind en niet over een hond die mag rondgecommandeerd worden!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:53   #48
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Voor dat kind is het toch naar de kloten.
Dat ze er haar plan mee trekt.
Als ze het wil houden, en ze bakt er niks van, dan moet bomma en bompa maar inspringen.
Of dat loeder van een stiefvader moet er maar mee voor opdraaien.
Die stiefvader moeten ze inderdaad laten opdraaien voor wat hij veroorzaakt heeft. En een 20 jaar gevangenis mag hij voor mijn part ook krijgen!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:55   #49
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: De moeder heeft niets te willen omdat je op voorhand al kan zeggen dat het niets gaan worden met de opvoeding van het kind. Daarbij.. is het ook niet gezond voor het lichaam van dat 11 jarige meisje/moeder.

2: Het is geen kind, maar een vrucht/klompje cellen.
De moeder heeft niets te willen ??????????????????????
Om wie of wat gaat het hier feitelijk? Om de principes van Nietzsche of om dat ongelukkige meisje?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:03   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
De moeder heeft niets te willen ??????????????????????
Om wie of wat gaat het hier feitelijk? Om de principes van Nietzsche of om dat ongelukkige meisje?
Het gaat om het kindje van elf en om het vrucht / toekomstige kindje van die elf jarige.

En juist omdat het om het kindje van 11 gaat, heeft die niets te willen. Het is gewoon crimineel om haar een zwangerschap te laten doorgaan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:03   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Iedereen die mij kent, zal weten dat ik absoluut voorstander ben van abortus. Als ik de moeder of een andere vertrouwenspersoon was van dit meisje, zou ik rustig met haar praten en haar uitleggen waarom zij als elf-jarige absoluut niet rijp is voor het moederschap en waarom ze dus beter dat kind niet kan houden.
Maar de onzin die ik hier lees, is te zot voor woorden!
Ik zou die heren die met zoveel kennis van zaken over 11-jarige meisjes praten dringend aanraden om eens naar een lagere school te gaan en die kinderen van het 5de en het 6de leerjaar eens goed te bezien.
Dat zijn geen frêle meisjes zoals in mijn tijd. Zeker een kwart van die meisjes is goedgevormd, met ronde heupen en borstjes en menstrueert al. De meesten zijn groter dan ik! Ik ken de situatie in Chili natuurlijk niet maar vroeger zeiden ze dat de vrouwen in zuiderse landen veel vroeger rijp zijn dan hier. Waarom zou dat veranderd zijn?
Dus al dat gedoe van misvormde lichamen is wreed met de haren getrokken. Ik kende indertijd een Palestijnse vrouw die op haar 34 grootmoeder werd (haar zoon was toen 20), zij was een knappe, gezonde vrouw. Een nichtje van mij beviel op haar 16de van haar eerste kind en die ziet er ook niet bepaald misvormd uit.
Neen, ik ben geen voorstander van dit soort situaties. Ik was maar net 20 toen ik voor het eerst mama werd en ik vind nog dat dat (voor mij!!!) te vroeg was.
Maar de reacties hier, alstublieft. Er wordt hier gesproken over een jong kind en niet over een hond die mag rondgecommandeerd worden!
er is een hemelsbreed verschil tussen een elfjarige en een zestienjarige, zeker qua lichaamsbouw. Hier in dit geval kan haar eigen kind dus (bij manier van spreken) mee aan tafel zitten bij haar communiefeest.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:14   #52
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het gaat om het kindje van elf en om het vrucht / toekomstige kindje van die elf jarige.

En juist omdat het om het kindje van 11 gaat, heeft die niets te willen. Het is gewoon crimineel om haar een zwangerschap te laten doorgaan.
Inderdaad, het gaat hier om een kind, een menselijk wezen dus. Geen hond of kat met wie men naar de dierenarts gaat om die even te laten aborteren en meteen te steriliseren!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:16   #53
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er is een hemelsbreed verschil tussen een elfjarige en een zestienjarige, zeker qua lichaamsbouw. Hier in dit geval kan haar eigen kind dus (bij manier van spreken) mee aan tafel zitten bij haar communiefeest.
Dat is. Maar op mijn leeftijd (mijn nichtje en ik waren 16 in 1964) waren meisjes van 15 (de leeftijd waarop zij zwanger werd) geestelijk en lichamelijk te vergelijken met de 11-, 12-jarigen nu. Daarom stel ik voor om eens in een lagere school te gaan kijken!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:20   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat is. Maar op mijn leeftijd (mijn nichtje en ik waren 16 in 1964) waren meisjes van 15 (de leeftijd waarop zij zwanger werd) geestelijk en lichamelijk te vergelijken met de 11-, 12-jarigen nu. Daarom stel ik voor om eens in een lagere school te gaan kijken!
Hier is een lagere school in de buurt, en die kinderen zien er alleszins niet uit als vijftien of zestienjarigen.
Maar bon, ik zwijg al hoor. Vind jij het maar aanvaardbaar dat elfjarigen "kindjes kopen", zelfs na een verkrachting.

"Ik zal het kindje zoals een pop in mijn armen houden"

Voorwaar als een volleerde moeder..........
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 10 juli 2013 om 20:21.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:26   #55
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: De moeder heeft niets te willen omdat je op voorhand al kan zeggen dat het niets gaan worden met de opvoeding van het kind. Daarbij.. is het ook niet gezond voor het lichaam van dat 11 jarige meisje/moeder.

2: Het is geen kind, maar een vrucht/klompje cellen.
Met 't 'kind' bedoel ik 't 11-jarig meisje, die zal toch zeker ook wel 'n moeder hebben.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:29   #56
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het gaat om het kindje van elf en om het vrucht / toekomstige kindje van die elf jarige.

En juist omdat het om het kindje van 11 gaat, heeft die niets te willen. Het is gewoon crimineel om haar een zwangerschap te laten doorgaan.
't Is net zo crimineel om dat kind - waarmee ik 't 11-jarige meisje bedoel - 'n abortus te gaan verplichten.

Alsof 't 'kind' (11-jarige meisje) daar geen psychische problemen aan kan overhouden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:30   #57
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hier is een lagere school in de buurt, en die kinderen zien er alleszins niet uit als vijftien of zestienjarigen.
Maar bon, ik zwijg al hoor. Vind jij het maar aanvaardbaar dat elfjarigen "kindjes kopen", zelfs na een verkrachting.

"Ik zal het kindje zoals een pop in mijn armen houden"

Voorwaar als een volleerde moeder..........
http://erica.borsatoweblog.nl/?paginanr=4
Bekijk de foto van Lisanne op haar 11de verjaardag.
http://www.hbvl.be/limburg/hechtel-e...er-duinen.aspx
Bekijk de foto van deze 11 �* 12-jarigen eens goed : één van de meisjes is inderdaad nog heel kinderlijk. Maar de 4 andere?
Uw verontwaardiging lijkt me heel sterk gehuicheld. En zoals ik al zei : ik ben voor abortus, zeker na een verkrachting. Maar wat u wilt, is dat kind ieder recht van spreken ontnemen. Een soort geestelijke verkrachting zullen we maar zeggen.
Waarom bent u zo fanatiek? Ook last gehad met uw stiefvader?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:36   #58
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht


Een elfjarige kan inderdaad perfect de consequenties van haar denken/daden overzien.
Nee dat kan een elfjarige helemaal niet, zelfs abstract denken kan ze nog niet, dat ontwikkelt op de leeftijd van ongeveer 12 jaar.
Een elfjarige zal vooral zeggen wat anderen willen horen, en in dit geval kan ze helemaal niet inschatten wat de gevolgen voor haar leven zijn wanneer ze op de leeftijd van twaaf een kind heeft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:39   #59
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Als haar gezondheid écht in gevaar is akkoord..maar er zijn voldoende zwangerschappen op die leeftijd probleemloos verlopen..
Dat denk ik niet, het gevaar op complicaties is veel groter, een kind krijgen is trouwens een hele krachttoer, een elfjarige is veel te jong om kinderen te krijgen.

Laatst gewijzigd door alice : 10 juli 2013 om 20:40.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:45   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat denk ik niet, het gevaar op complicaties is veel groter, een kind krijgen is trouwens een hele krachttoer, een elfjarige is veel te jong om kinderen te krijgen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._5_jaar__.html

Als iemand van vijf jaar kinderen kan krijgen zonder problemen, dan zal het op elf nog wel meevallen zeker?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be