Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2016, 14:19   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Nu ja, ik veronderstel dat het erger had kunnen zijn, de beschuldigde had al schuldig geacht en veroordeeld kunnen zijn zonder dat ze weten wie het is of waarom.

...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:22   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De titel is dat N-VA de vrije meningsuiting wil verboden houden. De gedachtepolitie mag dan niet door N-VA ingevoerd zijn, ze doet er niets aan om die politie af te schaffen, integendeel, ze wil zelfs nog meer meningen verbieden.

De aap komt uit de mouw.....

De N-VA doet niets om de BESTAANDE gedachtenpolitie af te schaffen.

Nochtans werd niet gek lang geleden iets in die richting GEPROBEERD.

Ingezonden door LVB op 2006-07-16
Citaat:
Dit nieuws is al vijf weken oud en kreeg verrassend weinig weerklank. Het partijbestuur van de N-VA heeft op 9 juni beslist om een wetsvoorstel van Geert Bourgeois uit 1997 [PDF] weer van onder het stof te halen. Dat wetsvoorstel wil de rol van het Centrum voor Gelijke Kansen en voor Racismebestrijding inperken. Eén en ander is het resultaat van een rel tussen Jozef De Witte en Bart De Wever, waarover De Standaard uitvoerig berichtte (1, 2, 3). "De Witte doet alsof ik een pseudo-Vlaams Belanger ben", aldus De Wever.

De N-VA wil dit punt op de onderhandelingstafel leggen als de partij ooit bij een federale regeringsformatie zou betrokken worden. Een uitstekend idee van de N-VA, vooral met het oog op het bevorderen van een open maatschappij, de totstandkoming van een echt publiek debat, en het herstel van de grondwettelijk gewaarborgde vrijheid van drukpers meningsuiting. Zie in dit verband ook dit citaat.
https://lvb.net/item/2922

Intussen heeft de N-VA ervaren dat ze in hetzelfde schuitje zit als het VB. De N-VA weet op voorhand dat haar voorstellen zo goed als onveranderlijk op een "njet" zullen stuiten. Om het met de woorden van wetstraat-en VRT-journalist Johnny van Sevenant te zeggen: het is de bedoeling om de N-VA te verbranden in de federale regering.
Het VU-scenario dat De Wever (ten onrechte) minder schrik aanjoeg dan het VB-scenario.

De titel van deze draad is leugenachtig vermits de N-VA NIET haar zin kreeg. Het zijn de partijen die willen dat de vrije meningsuiting verboden blijft die hun zin kregen. Mét de medewerking van de partijen die verantwoordelijk zijn voor de inperkingen van de vrije meningsuiting was het CGKR opgedoekt in plaats van van naam veranderd.

De Wever is een smeerlap zoals de meeste politici, maar tegelijk een doorwinterde strateeg. Hij wist immers op voorhand wat de reacties van hun "partners" zouden zijn op zijn voorstel. Alles blijft zoals het is, maar de terugloop van VB-kiezers naar de vertrouwde stal heeft hij misschien wel (voor even toch) beperkt.

Face it. De Vlaams-nationalisten, van welke partij ook, krijgen nérgens steun voor. Niet om het CGKR te kortwieken, niet om de transfers aan te pakken, en zelfs niet voor een NEP-onafhankelijk Vlaanderen.

Als Belgique uit elkaar valt (en dat z�*l het als Vlaanderen is leeggezogen) zal dat niet dankzij de Vlaams-nationalisten zijn maar ondanks hen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:25   #43
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Doet er niet toe, de kassa klingelt. Advocaten zoeken nu al uit hoelang ze het kunnen rekken en hoeveel de belastingbetalers mogen ophoesten.
Dit.
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:27   #44
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja.



De zaak is onderzocht en afgerond, het onderzoek is gesloten.


Ze moeten nu enkel nog een verdachte vinden en te weten komen van wat hij beschuldigt wordt.

En dan verschieten ze dat we de clowns van het gerecht uitlachen, zo'n uitleg kan je toch niet serieus nemen.

De Raadkamer zetelt achter gesloten deuren, dus buiten iedere openbaarheid, precies om de privacy van de betrokkene(n) te beschermen en omdat op dat ogenblik nog alles in een onderzoeksfase zit en er nog geen proces rond schuld wordt gevoerd. Juristen noemen dit een logisch omhulsel van het vermoeden van onschuld. Je bent immers vrij van iedere strafrechtelijke schuld zolang je niet definitief door een bevoegde bodemrechter werd veroordeeld.

De bedoeling hiervan is dat mensen die het voorwerp uitmaken van een strafrechtelijk onderzoek beschermd worden tegen vooroordelen, tegen een tè vroege besluitvorming dat een persoon zich effectief en bewezen schuldig zou gemaakt hebben aan een strafbaar feit.

Een onderzoek dient enkel om bewijzen te verzamelen, terwijl het alleen een rechtbank toekomt om te beslissen of deze bewijzen boven ieder redelijke twijfel volstaan om het misdrijf bewezen te achten en de verdachte te veroordelen en dus een sanctie op te leggen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...ugge/1.2297618
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:28   #45
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dit heeft niets met België/Vlaanderen te maken.
U wil mij wijsmaken dat men op de websites in Wallonië en/of Bruxelles niet zulke racistische uitlatingen vindt en dat zulke uitspraken alleen in Vlaanderen voorkomen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:35   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
De Raadkamer zetelt achter gesloten deuren, dus buiten iedere openbaarheid, precies om de privacy van de betrokkene(n) te beschermen
...
De betrokkenen die ze niet kennen en waarvan ze niet weten van wat ze beschuldigt worden.

Nu, de raadkamer regelt o.a. het voorarrest, dat er niet is want er zijn geen beschuldigden of zelfs maar verdachten.

Verder, de raadkamer regelt de doorverwijzing van de beschuldigden - die ze niet alleen niet kennen, maar ze weten ook niet van wat ze beschuldigt worden.

Probeer nog eens met uw raadkamer...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:37   #47
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De aap komt uit de mouw.....

De N-VA doet niets om de BESTAANDE gedachtenpolitie af te schaffen.

Nochtans werd niet gek lang geleden iets in die richting GEPROBEERD.

[...]
Voor ik hier op reageer, hebt u al een voorbeeld gevonden waarin ik een beperking aan de vrijheid van meningsuiting niet afkeur?

De vrijheid van meningsuiting ligt mij dusdanig aan het hart, dat ik niet verder op uw bijdragen zal ingaan tot u ofwel uw stelling (als zou ik hypocriet zijn op dit punt) aantoont met een voorbeeld of deze stelling terugneemt en u hiervoor excuseert.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 3 augustus 2016 om 14:38.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:38   #48
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U wil mij wijsmaken dat men op de websites in Wallonië en/of Bruxelles niet zulke racistische uitlatingen vindt en dat zulke uitspraken alleen in Vlaanderen voorkomen???
Nope, dat wil ik u niet wijsmaken.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 3 augustus 2016 om 14:39.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:43   #49
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
De Raadkamer zetelt achter gesloten deuren, dus buiten iedere openbaarheid, precies om de privacy van de betrokkene(n) te beschermen en omdat op dat ogenblik nog alles in een onderzoeksfase zit en er nog geen proces rond schuld wordt gevoerd. Juristen noemen dit een logisch omhulsel van het vermoeden van onschuld. Je bent immers vrij van iedere strafrechtelijke schuld zolang je niet definitief door een bevoegde bodemrechter werd veroordeeld.

De bedoeling hiervan is dat mensen die het voorwerp uitmaken van een strafrechtelijk onderzoek beschermd worden tegen vooroordelen, tegen een tè vroege besluitvorming dat een persoon zich effectief en bewezen schuldig zou gemaakt hebben aan een strafbaar feit.

Een onderzoek dient enkel om bewijzen te verzamelen, terwijl het alleen een rechtbank toekomt om te beslissen of deze bewijzen boven ieder redelijke twijfel volstaan om het misdrijf bewezen te achten en de verdachte te veroordelen en dus een sanctie op te leggen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...ugge/1.2297618
Bewijzen van wat en tegen wie ?

Hoe kan een onderzoek nu afgerond zijn als zelfs die vragen geen invulling vinden ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:43   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
De Raadkamer zetelt achter gesloten deuren, dus buiten iedere openbaarheid, precies om de privacy van de betrokkene(n) te beschermen en omdat op dat ogenblik nog alles in een onderzoeksfase zit en er nog geen proces rond schuld wordt gevoerd. Juristen noemen dit een logisch omhulsel van het vermoeden van onschuld. Je bent immers vrij van iedere strafrechtelijke schuld zolang je niet definitief door een bevoegde bodemrechter werd veroordeeld.

De bedoeling hiervan is dat mensen die het voorwerp uitmaken van een strafrechtelijk onderzoek beschermd worden tegen vooroordelen, tegen een tè vroege besluitvorming dat een persoon zich effectief en bewezen schuldig zou gemaakt hebben aan een strafbaar feit.

Een onderzoek dient enkel om bewijzen te verzamelen, terwijl het alleen een rechtbank toekomt om te beslissen of deze bewijzen boven ieder redelijke twijfel volstaan om het misdrijf bewezen te achten en de verdachte te veroordelen en dus een sanctie op te leggen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...ugge/1.2297618
Dat is de theorie, maar verder pure zever.

Voor Van Temse, die een "verkeerde" tante had, gold deze fraai ogende theorie niet. En voor de zogenaamde parachutemoordenares die voor 30 jaar achter de tralies vloog, ook al waren er geen harde bewijzen, ook niet.

De Genste logerechter die het VB kortwiekte was ook een "bodemrechter" zeker?

Wie gisteren,op eender welk uur van de dag, de radio of de tv heeft opgezet, de kranten heeft gelezen of het internet heeft opgestart wéét nu al dat het proces tegen de Vlaamse Verdedigingsliga al publiekelijk gevoerd wordt in de media, en de veroordeling nu al een voldongen feit is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:44   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
N-VA krijgt haar zin, vrije meningsuiting blijft verboden
Dus als men zo verder doet zal forum Politics binnenkort verdwijnen of zie ik dat weer maar eens verkeerd.

Als men niets meer mag zeggen wil ik daar met enige graagte tegenover stellen dat ik wens om geen belastingen meer te betalen en ik in mijn ivoren torentje gezeten zijnde naar de 'hemelblauwe' lucht zal zitten te kijken, naar het gras dat groen is (klonk Toon Hermansachtig?) en ik de voorbijvliegende vogeltjes zal tellen en ik het af en toe op een jammerklachten zetten. (een ware kakofonie)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 augustus 2016 om 14:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:47   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Nope, dat wil ik u niet wijsmaken.
Dus zou het kunnen dat het wel degelijk een Vlaamse zaak in la Belgique is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:49   #53
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Dit.
En dat?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:50   #54
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus als men zo verder doet zal forum Politics binnenkort verdwijnen of zie ik dat weer maar eens verkeerd.

Als men niets meer mag zeggen wil ik daar met enige graagte tegenover stellen dat ik wens om geen belastingen meer te betalen en ik in mijn ivoren torentje gezeten zijnde naar de 'hemelblauwe' lucht zal zitten te kijken, naar het gras dat groen is (klonk Toon Hermansachtig?) en ik de voorbijvliegende vogeltjes zal tellen en ik het af en toe op een jammerklachten zetten. (een ware kakofonie)
De regel moet dus zijn om vooral zoveel mogelijk en zo lang mogelijk de waarheid hier op de forums blijven uitbazuinen... Ze kunnen toch moeilijk iedereen een proces aan zijn broek lappen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:50   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
"Vlaamse Verdedigings Liga moet voor rechter verschijnen"

De N-VA wil - net zoals de andere klassieke partijen - een sterke gedachtepolitie en krijgt haar zin.

Is dit nu wat de rechtsen op dit forum willen? Kom nu niet af met het argument dat ge niet voor deze specifieke beperking (racisme) van de vrijheid van meningsuiting zijt. Als ge vindt dat een staat de bevoegdheid heeft om die vrijheid in te perken, dan moet ge aanvaarden dat wanneer uw politieke tegenstanders (en zelfs medestanders...) aan de macht zijn, zij de mogelijkheid zullen hebben om zaken als deze door te drukken.

Iedere beperking aan de vrijheid van meningsuiting is een hellend vlak richting de DDR. Daarom begrijp ik niet waarom veel rechtsen hier nog meer meningen willen verbieden.
Zeer goeie reactie van de klassieke partijen. Racisme is een overtreding.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:52   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zeer goeie reactie van de klassieke partijen. Racisme is een overtreding.
Sinds wanneer? Graag een bron/link naar de wet zelf die racisme verbied.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 augustus 2016 om 14:52.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:53   #57
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus als men zo verder doet zal forum Politics binnenkort verdwijnen of zie ik dat weer maar eens verkeerd.

Als men niets meer mag zeggen wil ik daar met enige graagte tegenover stellen dat ik wens om geen belastingen meer te betalen en ik in mijn ivoren torentje gezeten zijnde naar de 'hemelblauwe' lucht zal zitten te kijken, naar het gras dat groen is (klonk Toon Hermansachtig?) en ik de voorbijvliegende vogeltjes zal tellen en ik het af en toe op een jammerklachten zetten. (een ware kakofonie)
Dat ziet ge inderdaad verkeerd.

Meningen mogen in België geuit worden zolang ze binnen de door de politiek bepaalde grenzen bevinden. Maar dat is geen vrijheid van meningsuiting. Dat zou impliceren dat de politiek geen dergelijke grenzen oplegt.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:53   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat ziet ge inderdaad verkeerd.

Meningen mogen in België geuit worden zolang ze binnen de door de politiek bepaalde grenzen bevinden. Maar dat is geen vrijheid van meningsuiting. Dat zou impliceren dat de politiek geen dergelijke grenzen oplegt.
Nu hoor ik u praten zie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:54   #59
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zeer goeie reactie van de klassieke partijen. Racisme is een overtreding.
Duidelijk dat u het commentaar van Knuppel niet gelezen hebt; want het is niet de NVa maar juist de klassieke partijen die hun zin krijgen..., vrije meningsuiting blijft verboden...
Of het moet natuurlijk zijn dat u vrije meningsuiting gelijk schakelt met racisme en de rotte boel die ze ons voor de waarheid door de strot wensen te duwen verkiest...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:55   #60
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu hoor ik u praten zie.
Nu? Ik verdedig al jaren datzelfde standpunt hoor.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be