Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2016, 19:57   #681
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Het gaat wel degelijk over één en dezelfde figuur, met het enige verschil dat men in een tijdspanne van 100 jaar er een mythe rond verzonnen heeft. Daar is iedere wetenschapper in dit veld het mee eens. Wat is er nu zo moeilijk aan ?
Vergelijk het met de Sinterklaas uit de supermarkt. Deze is ook op een historische figuur verzonnen.
En je hebt me nog niet geantwoord op de vraag wel graf je bedoeld.
Het is weer welles nietes. Goed, wat denk je, is het Nieuwe Testament geschreven om de gedachtenis van Jezus de nazoreeër of mislukte zeloot te bezoedelen honderd jaar na diens dood? Is dat logisch? Of gebruikten de schrijvers van de evangeliën misschien historisch materiaal over een rebel Jezus om een romanfiguur die hun doel moest dienen voor te stellen als historisch personage die een smadelijke dood stierf als mislukte koning van de joden? En dan zeg ik nog misschien, want over die rebel Jezus is geen enkele historische bron bekend. Josephus weet niets over hem te vertellen of het is uit zijn boeken verwijderd bij het overschrijven. Misschien heeft het Vaticaan nog een boek van Josephus uit de eerste of tweede eeuw met de originele tekst waarin het bedrog aan het licht komt. Dat zal dan nooit te voorschijn komen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 21:05   #682
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is weer welles nietes. Goed, wat denk je, is het Nieuwe Testament geschreven om de gedachtenis van Jezus de nazoreeër of mislukte zeloot te bezoedelen honderd jaar na diens dood? Is dat logisch? Of gebruikten de schrijvers van de evangeliën misschien historisch materiaal over een rebel Jezus om een romanfiguur die hun doel moest dienen voor te stellen als historisch personage die een smadelijke dood stierf als mislukte koning van de joden? En dan zeg ik nog misschien, want over die rebel Jezus is geen enkele historische bron bekend. Josephus weet niets over hem te vertellen of het is uit zijn boeken verwijderd bij het overschrijven. Misschien heeft het Vaticaan nog een boek van Josephus uit de eerste of tweede eeuw met de originele tekst waarin het bedrog aan het licht komt. Dat zal dan nooit te voorschijn komen.
Man man, wat ben jij toch een sukkel. Misschien dit en misschien dat. Lees je eerst eens deftig in voor jij m'n tijd verdoet. Nog een prettig een prettig eindejaar.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 07:36   #683
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

@ Piero

Voor je Sinterklaas :

http://www.askwhy.co.uk/christianity/0220Galilaeans.php
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 10:04   #684
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Was je iets vergeten?

Wel, het woord historiseren is weinig bekend. Het wordt gebruikt voor architectuur die verwijst naar de vormgeving van een vroegere periode. Het betekent: 'Op te nemen of vertellen op de manier van een geschiedenis; kroniek.' Maar ik vermoed dat bij jou dit kwartje nooit zal vallen.

HISTORISEEREN

Woordsoort: ww.(trans.,zw.)
Modern lemma: historiseren
bedr. zw. ww. Van historie met -iseeren; eng. historicize (1846), du. historisieren.
Een schijnbaar historisch karakter verleenen, den schijn geven van historisch te zijn, door de wijze van voorstellen of door een vormgeving die aansluit bij of geïnspireerd is op een vroegeren stijl e.d.
↪Afl. Historiseering. In deze toep. mog. ook met de bet.: het plaatsen in zeker historisch kader.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 10:46   #685
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Was je iets vergeten?

Wel, het woord historiseren is weinig bekend. Het wordt gebruikt voor architectuur die verwijst naar de vormgeving van een vroegere periode. Het betekent: 'Op te nemen of vertellen op de manier van een geschiedenis; kroniek.' Maar ik vermoed dat bij jou dit kwartje nooit zal vallen.

HISTORISEEREN

Woordsoort: ww.(trans.,zw.)
Modern lemma: historiseren
bedr. zw. ww. Van historie met -iseeren; eng. historicize (1846), du. historisieren.
Een schijnbaar historisch karakter verleenen, den schijn geven van historisch te zijn, door de wijze van voorstellen of door een vormgeving die aansluit bij of geïnspireerd is op een vroegeren stijl e.d.
↪Afl. Historiseering. In deze toep. mog. ook met de bet.: het plaatsen in zeker historisch kader.
zielig gewoon. Lees eerst eens bovenstaande link en geef daar je mening eens over.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 10:50   #686
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Of zou Jezus toch een nazi zijn, om wraak te nemen op de Joden, die Hem immers aan het kruis hebben gebracht?



Aan Mij is de wrake, zo zei de Here.

Onder andere Leviticus 26:25 en vele andere.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:29   #687
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
zielig gewoon. Lees eerst eens bovenstaande link en geef daar je mening eens over.
Mijn mening is #684.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 12:46   #688
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Mijn mening is #684.
Heeft totaal niks met mijn link te maken domme jongen !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 13:49   #689
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Heeft totaal niks met mijn link te maken domme jongen !
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 20:18   #690
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Gezien je geen enkel concreet antwoord kunt verzinnen over mijn laatste link ga je me wat raadseltjes geven of zo ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be