Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2016, 08:41   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
We zijn verwikkeld in een symbolenstrijd. Marxistische machten willen alles wat met religie te maken heeft weg uit onze maatschappij om zo onze maatschappij ineen te doen storten. Onze Westerse maatschappij heeft een religieus symbool nodig om de neuzen terug in dezelfde richting te zetten.

Ik heb ook geen idee hoe dat symbool er moet uitzien, ik benadruk nogmaals dat een maatschappij zonder symbolen reddeloos verloren is.
De "symbolen" die we nu aanhangen die staan op de geldbiljetten, op merkkledij en andere consumptiegoederen. Of we hiermee de neuzen in dezelfde richting krijgen is hoogst twijfelachtig, het zorgt er eerder voor dat er een ongezien individualisme ontstaat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:11   #22
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je onderschat DE KRACHT van de mens zijn/haar verbeelding om veranderingen tewerk te stellen.
maar geen enkele kracht kan het verleden wissen, tenzij het een derde wereldoorlog is om alles te vernietigen.
Citaat:
De wereld is een proces van verandering, waarin blijven we dan steken?
Die verandering berust op de cultuur van het verleden die we niet kunnen wissen, want daar bouwen we op voort.
En we blijven helemaal niet steken, want nooit is alles zo snel gegaan als nu, en mijn atoomtheorie zou het nog sneller kunnen maken als de mensen die zouden willen accepteren.
Citaat:
Wij kunnen dat wel wissen als wij ervoor kiezen. Je knipt en plakt nieuwe beelden aan elkaar en zendt die uit op TV. Een nieuw beeld van welzijn. Van toekomstperspectief, van vrijheid en niet repressie en vervolging.
Nu, de teevee is ook al iets van het verleden, bestaat al zoveel jaar.
We kunnen wel veranderen en dat gebeurt constant, maar niet wissen.
Het verleden is wat het was, het is natuurlijk als zodanig wel voorbij, maar het kan niet gewist worden, want dan zou je ook je geheugen kwijt raken.
Dan zou je ook de musea op moeten doeken en alle oude gebouwen en geschiedenisboeken, enz.
Citaat:
Wat als jij en ik onze cultuur, religie en overtuigingen even opzij zouden zetten. Gewoon in onszelf keren, de ruwe data nemen en alles aan elkaar zouden verbinden.
Wat wil je dan nog verbinden als je alles op zij hebt gezet?
Neen: alles hoort er juist bij en des te meer je ook het verleden accepteert, des te beter komt daar de toekomst uit tevoorschijn.
Citaat:
Mensen worden tegen elkaar opgezet en verdeeld, maar moesten we op reset duwen en doorheen de charade zien kunnen we misschien weer in vrede samenkomen.
Dat is een dikke illusie.
We kunnen niet op reset duwen en zo maar even alles veranderen.
We moeten met de gegeven werkelijkheid leven en deze verder ontwikkelen.
Wil je werkelijk anders, dan is er mijn atoomtheorie, maar die wil je niet.
Je wilt alleen in abstracte onmogelijk illusies leven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 december 2016 om 12:15.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 12:26   #23
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
maar geen enkele kracht kan het verleden wissen, tenzij het een derde wereldoorlog is om alles te vernietigen.
Die verandering berust op de cultuur van het verleden die we niet kunnen wissen, want daar bouwen we op voort.
En we blijven helemaal niet steken, want nooit is alles zo snel gegaan als nu, en mijn atoomtheorie zou het nog sneller kunnen maken als de mensen die zouden willen accepteren.
Welles. Als regeringen zoveel van het verleden kunnen maskeren, waarom zouden wij dan geen controle kunnen nemen en het hele verleden maskeren? Ons richten op het hier en nu en de zondes wissen. De erfzonde breken.

Overigens merk ik sterk op dat we wel blijven steken. We zijn in een spiraal beland die geen verandering toelaat.

Citaat:
Nu, de teevee is ook al iets van het verleden, bestaat al zoveel jaar.
We kunnen wel veranderen en dat gebeurt constant, maar niet wissen.
Het verleden is wat het was, het is natuurlijk als zodanig wel voorbij, maar het kan niet gewist worden, want dan zou je ook je geheugen kwijt raken.
Dan zou je ook de musea op moeten doeken en alle oude gebouwen en geschiedenisboeken, enz.
Wat wil je dan nog verbinden als je alles op zij hebt gezet?
Neen: alles hoort er juist bij en des te meer je ook het verleden accepteert, des te beter komt daar de toekomst uit tevoorschijn.
Je kan het wel naar de achtergrond verbannen. Het hoeft niet constant herhaald te worden op TV. Je kan evengoed andere zaken wat meer belichten en de geschiedenis wat minder. Als we dan toch geschiedenis belichten, belicht ook eens wat ons groot maakte. Isoleer ook de goede eigenschappen en stop met blamen uit het verleden op te rakelen.

Citaat:
Dat is een dikke illusie.
We kunnen niet op reset duwen en zo maar even alles veranderen.
We moeten met de gegeven werkelijkheid leven en deze verder ontwikkelen.
Wil je werkelijk anders, dan is er mijn atoomtheorie, maar die wil je niet.
Je wilt alleen in abstracte onmogelijk illusies leven.
Tuurlijk kunnen we dat wel. Je onderschat de kracht harrie.
Dit is geen kwestie van een atoomtheorie maar gewoon laten bovenkomen wat is. Onze menselijkheid niet laten kneden door cultuur, maar door onze eigen wil. Wij geven een erfzonde door via de tradities die wij aan elkaar opdwingen. En dan heb ik het niet over feesten als kerstmis.
Maar het is zoals ik in school door leerkrachten gecorrigeerd werd omdat ik mijn hemd uit mijn broek droeg. So what als ik dat wil doen? Hoef ik nu vies bekeken te worden en als rucht geklasseerd te worden omdat ik mijn hemd uit mijn broek doe? Maar toen was dat de norm dat mensen hun hemd in hun broek droegen. Er is een norm die bepaalt wordt waarvan niet afgeweken mag worden. Maar de hamvraag is dan, waar gaat dit heen?
We belichten constant ons verleden, maar waarnaartoe stuwt het heden ons in de toekomst?
Een atoomtheorie kan verlichting brengen, maar dat denkt de moslim ook, evenals de Jehova getuige. Het is er maar brengt niet de nodige verlossing.
Net daarom denk ik dat een reset de mensheid goed zou doen.
De ongeborenen hoeven geen schulden te erven die zij niet maakten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:25   #24
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Cultuur is fictief en vervangbaar, het vormt uw identiteit. Later verwachten we dat heel onze omgeving zich hetzelfde gedraagt. Deze maatschappij probeert zich daar duidelijk van te genezen en we ervaren veel verzet in onze maatschappij. Emo's, piercings, narcisten, anarchisten, ... Er is altijd wel een gebaar van expressie dat een zeker verzet uit.

Zou het daarom niet verstandiger zijn op reset te duwen en een nieuw verhaal uit te stralen voor zij die nog niet geboren zijn? Een verhaal waarin zij hun eigen cultuur kunnen beleven en ontplooien en waarin de menselijkheid centraal staat? Niet de cultuur zoals die overgegeven wordt.
Dat uitstralen doen de piercing emo's, anarchisten en narcisten toch? Een eigen culuur bestaat per definitie niet. We verzinnen niet hoe we moeten leven, we kopieeren gedrag (cultuur), ook de piercing emo's, en discogangers. Een voorbeeld:
‘Ik leefde supergezond, voelde me superkut’.
Ze analyseert haar particuliere ervaring om de ziekte van haar tijd te doorgronden. „Ik weet nu dat gewaardeerde eigenschappen als perfectionisme, ambitie en wilskracht zich tegen je kunnen keren.” Haar burn-outcoach vertelde dat ze in haar praktijk opvallend veel jonge vrouwen behandelt die en burn-out zijn én een eetstoornis hebben. Ze grijnst. „Ik heb ook talent voor allebei.” Ze is op haar twaalfde even gestopt met eten. „Maar het ging me zo goed af, dat ik wist: dit is gevaarlijk. Zelfbeheersing, doorzettingsvermogen en controle maken dat je fysieke signalen als honger of vermoeidheid kunt negeren tot je ze niet eens meer herkent.” Komt nog bij dat veel jonge vrouwen kritisch (lees: ontevreden) naar hun buitenkant kijken. „Ze hebben een gebrekkige proprioceptie. Wat er binnenin gebeurt, voelen ze niet meer.” NRC
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:33   #25
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Kijk zelf welk gedrag er verder spruit uit onze cultluur.
Eetstoornissen, perfectionisme, gevolgd door een burn out.
Wat is de oorzaak? Zij behaagde toch maar de culturele verwachtingen zoals zij die van geboorte af aan ingelepeld kreeg? Waar is de diversiteit naartoe? Is diversiteit zoals ze vandaag beleefd wordt wel de juiste betekenis van het woord? Daar wij geen ruimte laten voor diversiteit in onze eigen cultuur.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 13:52   #26
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijk zelf welk gedrag er verder spruit uit onze cultluur.
Eetstoornissen, perfectionisme, gevolgd door een burn out.
Wat is de oorzaak? Zij behaagde toch maar de culturele verwachtingen zoals zij die van geboorte af aan ingelepeld kreeg? Waar is de diversiteit naartoe? Is diversiteit zoals ze vandaag beleefd wordt wel de juiste betekenis van het woord? Daar wij geen ruimte laten voor diversiteit in onze eigen cultuur.
Dat is het onnozele facebook gepeupel dat constant naar bevestiging zoekt en niet hun eigen ding doen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:01   #27
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat is het onnozele facebook gepeupel dat constant naar bevestiging zoekt en niet hun eigen ding doen.
Precies mijn punt. Maar het was al gaande voor FB. Nu met de sociale media is het gewoon verergerd.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:46   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Precies mijn punt. Maar het was al gaande voor FB. Nu met de sociale media is het gewoon verergerd.
Of je nu FB, Twitter, Instagram of andere sociale onnozeliteiten hebt, je zal altijd zwakkelingen hebben. Vroeger werden die door natuurlijke selectie uitgeroeid, nu kan iedere loser het tot hoge ouderdom blijven volhouden dankzij de medische wetenschap, uitkeringen en dergelijke meer.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:50   #29
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Welles. Als regeringen zoveel van het verleden kunnen maskeren, waarom zouden wij dan geen controle kunnen nemen en het hele verleden maskeren? Ons richten op het hier en nu en de zondes wissen. De erfzonde breken.
de erfzonde afbreken is geen probleem en dan maar meteen de hele oude bijbel door mijn nieuwe bijbel vervangen.
Overigens denk ik niet dat de moderne regeerders nog in de erfzonde geloven, maar net als iedereen in de emancipatie van de vrouw.
Citaat:
Overigens merk ik sterk op dat we wel blijven steken. We zijn in een spiraal beland die geen verandering toelaat.
Je bedoelt dat de mensen mijn atoomtheorie niet willen geloven.
Inderdaad.
Citaat:


Je kan het wel naar de achtergrond verbannen. Het hoeft niet constant herhaald te worden op TV. Je kan evengoed andere zaken wat meer belichten en de geschiedenis wat minder. Als we dan toch geschiedenis belichten, belicht ook eens wat ons groot maakte. Isoleer ook de goede eigenschappen en stop met blamen uit het verleden op te rakelen.
De teevee is sowieso heel erg in het heden geïnteresseerd, dus daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Wel zou mijn atoomtheorie voor de teevee moeten verschijnen, want de mensen zelf hebben geen werkelijk nieuwe ideeën.
Bovendien was je zelf heel erg conservatief bezig met je Jehova's.
Plotseling weer 180 graden omgekeerd?
Citaat:


Tuurlijk kunnen we dat wel. Je onderschat de kracht harrie.
Met kracht alleen doe je helemaal niks.
Nieuwe ideeën en die hebben de mensen niet, ook het volk niet.
Citaat:
Dit is geen kwestie van een atoomtheorie maar gewoon laten bovenkomen wat is.
En wat mag dat dan wel zijn?
Ik heb nog niks nieuws van je gehoord, terwijl mijn atoomtheorie volkomen nieuw is, wil je daar niks van weten.
Citaat:
Onze menselijkheid niet laten kneden door cultuur, maar door onze eigen wil.
De cultuur is onze eigen wil.
Citaat:
Wij geven een erfzonde door via de tradities die wij aan elkaar opdwingen. En dan heb ik het niet over feesten als kerstmis.
die oude bijbel heeft weinig invloed meer.
Bovendien heb je daar zelf een draad over geopend om het nog eens dik te bevestigen, dus je spreekt jezelf hier danig tegen.
Ga de nieuwe bijbel eens lezen.
Citaat:
Maar het is zoals ik in school door leerkrachten gecorrigeerd werd omdat ik mijn hemd uit mijn broek droeg. So what als ik dat wil doen? Hoef ik nu vies bekeken te worden en als rucht geklasseerd te worden omdat ik mijn hemd uit mijn broek doe? Maar toen was dat de norm dat mensen hun hemd in hun broek droegen. Er is een norm die bepaalt wordt waarvan niet afgeweken mag worden. Maar de hamvraag is dan, waar gaat dit heen?
het is de moderne open seksuele cultuur.
Nog steeds niks nieuws dus.
Het is er al.
Citaat:
We belichten constant ons verleden, maar waarnaartoe stuwt het heden ons in de toekomst?
Dat is sowieso niet waar en bovendien: de toekomst is mijn atoomtheorie die je niet wilt weten.
Citaat:
Een atoomtheorie kan verlichting brengen, maar dat denkt de moslim ook,evenals de Jehova getuige.
Dikke onzin, want mijn atoomtheorie is iets totaal nieuws en de Koran is dat zeker niet, evenmin als de Jehova's, waar je zopas nog in hebt geloofd en blijkbaar nog zelf nog niet van de idee der zondeval bent verlost.
Citaat:
Het is er maar brengt niet de nodige verlossing.
Net daarom denk ik dat een reset de mensheid goed zou doen.
De ongeborenen hoeven geen schulden te erven die zij niet maakten.
Er bestaat helemaal geen reset dan alleen in jouw fantasie, waarvan je zelf niet kan zeggen wat daarvan nu de inhoud moet zijn.
Het is een volkomen leeg willen.

Nogmaals lees mijn atoomtheorie en nieuwe bijbel eens, om tot een veel beter bewustzijn te komen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 14:50   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Of je nu FB, Twitter, Instagram of andere sociale onnozeliteiten hebt, je zal altijd zwakkelingen hebben. Vroeger werden die door natuurlijke selectie uitgeroeid, nu kan iedere loser het tot hoge ouderdom blijven volhouden dankzij de medische wetenschap, uitkeringen en dergelijke meer.
loser en winners... Wie bepaalt dat? De verwachtingen die cultuur ons opdringt.
Er is iets op de achtergrond dat ons "begeleidt" en waar dus duidelijk niet iedereen aan voldoet. Anders zou je geen groep losers en een groep winners hebben.
Wat als er iets verzonnen kan worden waarin iedereen past en iedereen dus wint?

Laatst gewijzigd door Peche : 19 december 2016 om 14:50.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 15:03   #31
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
de erfzonde afbreken is geen probleem en dan maar meteen de hele oude bijbel door mijn nieuwe bijbel vervangen.
Overigens denk ik niet dat de moderne regeerders nog in de erfzonde geloven, maar net als iedereen in de emancipatie van de vrouw.
We worden in iets geboren dat geen verandering toelaat. Doch belanden er steeds meer mensen op de zijlijn en zijn er steeds meer slachtoffers.
Het is niet meer gesynchroniseerd op onze menselijkheid denk ik dan.
De erfzonde zijn juist de religies en de keuzes uit het verleden. Push the reset button?

Citaat:
Je bedoelt dat de mensen mijn atoomtheorie niet willen geloven.
Inderdaad.
De teevee is sowieso heel erg in het heden geïnteresseerd, dus daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Wel zou mijn atoomtheorie voor de teevee moeten verschijnen, want de mensen zelf hebben geen werkelijk nieuwe ideeën.
Bovendien was je zelf heel erg conservatief bezig met je Jehova's.
Plotseling weer 180 graden omgekeerd?
Maar theorieën brengen ons geen verlossing.
En ik weet niet wat ik moet denken van Jehova en de duivel.
Ik ben mij aan het richten op mijn menselijkheid.

Citaat:
Met kracht alleen doe je helemaal niks.
Nieuwe ideeën en die hebben de mensen niet, ook het volk niet.
En wat mag dat dan wel zijn?
Ik heb nog niks nieuws van je gehoord, terwijl mijn atoomtheorie volkomen nieuw is, wil je daar niks van weten.
De cultuur is onze eigen wil.
die oude bijbel heeft weinig invloed meer.
Bovendien heb je daar zelf een draad over geopend om het nog eens dik te bevestigen, dus je spreekt jezelf hier danig tegen.
Tuurlijk wel, de kracht is de bron van al dat wat is.


Citaat:
Ga de nieuwe bijbel eens lezen.
het is de moderne open seksuele cultuur.
Nog steeds niks nieuws dus.
Het is er al.
Dat is sowieso niet waar en bovendien: de toekomst is mijn atoomtheorie die je niet wilt weten.
Ok

Citaat:
Dikke onzin, want mijn atoomtheorie is iets totaal nieuws en de Koran is dat zeker niet, evenmin als de Jehova's, waar je zopas nog in hebt geloofd en blijkbaar nog zelf nog niet van de idee der zondeval bent verlost.
Er bestaat helemaal geen reset dan alleen in jouw fantasie, waarvan je zelf niet kan zeggen wat daarvan nu de inhoud moet zijn.
Het is een volkomen leeg willen.
Er bestaat wel een reset. Het is gewoon anders gaan denken en handelen.

Citaat:
Nogmaals lees mijn atoomtheorie en nieuwe bijbel eens, om tot een veel beter bewustzijn te komen.
Beter zou je bij mij op leerschool komen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 15:38   #32
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijk zelf welk gedrag er verder spruit uit onze cultluur.
Eetstoornissen, perfectionisme, gevolgd door een burn out.
Wat is de oorzaak? Zij behaagde toch maar de culturele verwachtingen zoals zij die van geboorte af aan ingelepeld kreeg? Waar is de diversiteit naartoe? Is diversiteit zoals ze vandaag beleefd wordt wel de juiste betekenis van het woord? Daar wij geen ruimte laten voor diversiteit in onze eigen cultuur.
Dat was een voorbeeld. Inderdaad willen kinderen aan de verwachtingen van de ouders voldoen, het oudste kind vaak minder dan het jongste kind. Wat die verwachtingen zijn hangt af van het millieu; arbeidersmillieu, wetenschappelijk, kunstzinnig, ambtenaren, landbouwers, religieus, socialistisch, zakelijk, millitair, anarchistisch, noem maar op. Op zich is dat een grote diversiteit. Maar in elk millieu kunnen kinderen wensen om er uit te ontsnappen en om voor een ander millieu te kiezen. Dat zal niet altijd eenvoudig zijn.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 05:03   #33
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Peche, je denkt teveel na. Dat is niet goed.
Schaf je een vinger rozenkrans aan.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 05:59   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat was een voorbeeld. Inderdaad willen kinderen aan de verwachtingen van de ouders voldoen, het oudste kind vaak minder dan het jongste kind. Wat die verwachtingen zijn hangt af van het millieu; arbeidersmillieu, wetenschappelijk, kunstzinnig, ambtenaren, landbouwers, religieus, socialistisch, zakelijk, millitair, anarchistisch, noem maar op. Op zich is dat een grote diversiteit. Maar in elk millieu kunnen kinderen wensen om er uit te ontsnappen en om voor een ander millieu te kiezen. Dat zal niet altijd eenvoudig zijn.
Maar of je nu uit een arm of rijk gezin komt, cultuur blijft hen verbinden.
Komen zij samen in de supermarkt behagen zij dezelfde culturele verwachtingen. Je hebt altijd uitzonderingen, maar basicly behaagt arm en rijk dezelfde culturele verwachtingen. Mij lijkt sterk dat onze gedragingen rond consumptie gericht zijn. Die dan op keer subliminaal via de TV bij rijk en arm in de woonkamer komen. We koppelen aankopen nu al aan onze identiteit. Iphone, modekledij, stijlen, ... Het wordt ons allemaal voorgedaan door icons die onze cultuur beïnvloeden naartoe de massa consumptie.
De vormen van verzet komen in elk milieu voor, rijk en arm. Maar voornamelijk bij zij die niet kunnen voldoen aan de verwachtingen zoals die (onbewust) op hen afkomen.
Je kijkt naar een reclamebord: maar hoeveel teksten/boodschappen zijn daarin verborgen? Het hele kleurenpallet is psychologisch samengesteld om de geest te beïnvloeden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 06:30   #35
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik zei niet kunnen voldoen, maar het is ook veelal een kwestie van willen. Waaruit dan emo's, anarchisten, etc ontstaan.

Wat is dan nog echt in deze belevenis? Wat wordt authentiek door het lichaam gevoeld? Zijn wij afgegleden van onze archaïsche roots om culturele verwachtingen te behagen ? Wie heeft diezelfde cultuur dan ontworpen?
Het is zoals etiquette aan tafel, we dienen daar gewoon van af te stappen.
Het zijn normen door hogerhand bepaald die onze authentieke natuur domesticeren.

Laatst gewijzigd door Peche : 20 december 2016 om 06:36.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 06:35   #36
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We worden in iets geboren dat geen verandering toelaat.
Juist wel, nooit was de cultuur zo open en vrij als nu en bovendien is daar nog mijn atoomtheorie.
Citaat:
Doch belanden er steeds meer mensen op de zijlijn en zijn er steeds meer slachtoffers.
Het is niet meer gesynchroniseerd op onze menselijkheid denk ik dan.
De erfzonde zijn juist de religies en de keuzes uit het verleden. Push the reset button?
wie gelooft er nou nog in de erfzonde?
Toch bijna niemand meer.
We leven in een totaal nieuwe natuurwetenschappelijke cultuur.
Citaat:


Maar theorieën brengen ons geen verlossing.
Juist nieuwe theorieën brengen verlossing, want het is de Geest die het doet.
Dat is de wetenschap en dat is de filosofie en ook politieke ideeën.
En dan vooral mijn atoomtheorie.
Citaat:
En ik weet niet wat ik moet denken van Jehova en de duivel.
de eeuwige strijd tussen goed en kwaad.

Citaat:
Ik ben mij aan het richten op mijn menselijkheid.
nu, daar zal je toch ook over moeten denken en daar ideeën over vormen.
Citaat:




Tuurlijk wel, de kracht is de bron van al dat wat is.
Nee hoor: de Geest is de bron van al wat is, deze geeft de verklaring van alles wat bestaat in wetenschap en filosofie en uiteindelijk als aller hoogte de theologie, met name van mijn atoomtheorie.
Kracht op zichzelf, daar doe je weinig mee als je niet weet wat je er mee moet doen en dat weten is de geest.
Citaat:



Ok



Er bestaat wel een reset. Het is gewoon anders gaan denken en handelen.
En dat denken is de geest.
En je kunt niet zomaar anders denken en vooral echt nieuwe ideeën scheppen is heel moeilijk en slechts weinigen gegeven.
De wereld is geen computer, waar je maar even op de knop behoeft te drukken en zelfs het resetten van de computer berust op een ingewikkeld denksysteem.
Het is iets voor de expert om uit te vinden en te ontwikkelen.
Laat staan voor het veel grotere en zeer ingewikkeld wereldsysteem.
Het eigen leven veranderen is al zo moeilijk.
Laat staan de wereld.
Citaat:


Beter zou je bij mij op leerschool komen.
dikke onzin, je hebt totaal niks nieuws te vertellen en komt zelfs met de zeer conservatieve Jehova's op de proppen.

Neen: alleen mijn atoomtheorie is iets volkomen nieuw en revolutionairs en alleen daarmee kan je de wereld totaal veranderen.

Maar zomaar de wereld "resetten", dat is volkomen onzin en slaat nergens op.
Dat zijn wilde dromen die geen enkele reële inhoud bezitten.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 december 2016 om 06:47.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 06:45   #37
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Juist wel, nooit was de cultuur zo open en vrij als nu en bovendien is daar nog mijn atoomtheorie.
wie gelooft er nou nog in de erfzonde?
Toch bijna niemand meer.
We leven in een totaal nieuwe natuurwetenschappelijke cultuur.
Cultuur is uw operatieprogramma. Als je iets overneemt heb je het niet zelf ontworpen. Dan adopteer je regels die de cultuur behagen, maar aarden die nog met je menselijkheid? Daarom heb ik respect voor je atoomtheorie, je verzon zelf wat.

De erfzonde is onze cultuur. We worden geboren in iets dat ontworpen is, krioelt van fouten maar updates en verandering niet toelaat.

Citaat:
Juist nieuwe theorieën brengen verlossing, want het is de Geest die het doet.
Dat is de wetenschap en dat is de filosofie en ook politieke ideeën.
En dan vooral mijn atoomtheorie.bijgeloof.
nu, daar zal je toch ook over moeten denken en daar ideeën over vormen.
Maar het woord moet ook daad worden. Gedachte - woord - daad.
Wat is de daad geworden na 40 jaar filosofie?
Ik heb de daad ondergaan na 27 jaar filosofie. Dan zeg je dat ik niets nieuw breng, maar het is een ervaring die geen woorden beschrijven kunnen.

Citaat:
Nee hoor: de Geest is de bron van al wat is, deze geeft de verklaring van alles wat bestaat in wetenschap en filosofie en uiteindelijk als aller hoogte de theologie, met name van mijn atoomtheorie.
Kracht op zichzelf, daar doe je weinig mee als je niet weet wat je er mee moet doen en dat weten is de geest.
En dat denken is de geest.
En je kunt niet zomaar anders denken en vooral echt nieuwe ideeën scheppen is heel moeilijk en slechts weinigen gegeven.
De wereld is geen computer, waar je maar even op de knop behoeft te drukken en zelfs het resetten van de computer berust op een ingewikkeld denksysteem.
Maar de menselijke geest wel, en alles in deze cultuur is een constructie van wat ooit in iemands geest afspeelde. Het is een collectieve gedachte die wij delen, maar haar tijd voorbij gestreefd is. De gedachten van vandaag stroken niet meer met wat cultuur ons wijsmaakt. We zijn die tijden voorbij gestreefd.

Citaat:
Het is iets voor de expert om uit te vinden en te ontwikkelen.
Laat staan voor het veel grotere en zeer ingewikkeld wereldsysteem.
Het eigen leven veranderen is al zo moeilijk.
Laat staan de wereld.
dikke onzin, je hebt totaal niks nieuws te vertellen en komt zelfs met de zeer conservatieve Jehova's op de proppen.
Ik zou hier veel over kunnen zeggen, maar dat doe ik bewust niet in een wereld van vervolging. Had je de deuren des tijd open gesteld, had ik je daarin laten kijken. Het is niet omdat ik niets nieuw breng ik geen ervaringen in mijn achterzak heb.

Citaat:
Neen: alleen mijn atoomtheorie is iets volkomen nieuw en revolutionairs en alleen daarmee kan je de wereld totaal veranderen.

Maar zomaar de wereld "resetten", dat is volkomen onzin en slaat nergens op.
Dat zijn wilde dromen die geen enkele reële inhoud bezitten.
Tuurlijk wel, je stopt met de volgende generaties praatjes aan te praten en begeleid hen naar wegen waar ze voor zichzelf kunnen denken. Zonder dat te onteren met cultuurrelativisme en dergelijke. Ze worden van meet af aan belogen en wanneer zij in scholen voor zichzelf denken worden ze gedomesticeerd. We hebben wijsneuzen nodig die zich kunnen openstellen, niet die zich dichtklappen omdat ze niet conform zijn met wat cultuur verwacht.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 07:34   #38
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Cultuur is uw operatieprogramma. Als je iets overneemt heb je het niet zelf ontworpen. Dan adopteer je regels die de cultuur behagen, maar aarden die nog met je menselijkheid? Daarom heb ik respect voor je atoomtheorie, je verzon zelf wat.
Het is niet zomaar een verzinsel, het is de openbaring van God als eeuwige en oneindige cultuur, oneindige reeks van culturen in de microkosmos.
Citaat:
De erfzonde is onze cultuur. We worden geboren in iets dat ontworpen is, krioelt van fouten maar updates en verandering niet toelaat.
De mens is in wezen goed, dat is zijn geest, die uit God is.
En dat is een inhoud van mijn atoomtheorie: dat de mens ook zelf God is, en daarmede is de zondeval teniet gedaan.

Overigens bestond dat ook al in de gnosis:

...de gnostische mythologie kan worden gezien als een herschrijving van het oude testament, waarin bijvoorbeeld Eva's daad van ongehoorzaamheid beschouwd wordt als een daad van vrijheid. De slang wordt een lichtwezen. Zijn belofte dat wie de appel eet gelijk God zal worden, was geen verleiding van het kwaad, maar de eerste stap in de richting van de ware kennis.

En ik heb het je ook al gemeld in mijn draad dat Eva een godin was en de appel het eeuwige leven schonk aan de koning van Jeruzalem.

Maar ik denk dat die zondeval jouw eigen probleem is omdat je zelf nog vast zit in je eigen zondigheid.

Citaat:


Maar het woord moet ook daad worden. Gedachte - woord - daad.
Wat is de daad geworden na 40 jaar filosofie?
Ik heb de daad ondergaan na 27 jaar filosofie. Dan zeg je dat ik niets nieuw breng, maar het is een ervaring die geen woorden beschrijven kunnen.
eerst moeten de mensen mijn atoomtheorie leren begrijpen en accepteren en dan pas kan de wereld veranderd worden.
En als je eigen ervaring niet onder woorden valt de brengen, dan stelt het blijkbaar voor de wereld helemaal niks voor, want je kunt het niet eens vertellen.
Het is alleen voor jou zelf van belang.
Nu, iedereen doet wel wat in zijn leven, ook ik door bijvoorbeeld mijn atoomtheorie bekend te maken al reeds 42 jaar lang.
Wat tenminste nog eens een goed resultaat zou kunnen hebben.
Citaat:


Maar de menselijke geest wel, en alles in deze cultuur is een constructie van wat ooit in iemands geest afspeelde. Het is een collectieve gedachte die wij delen, maar haar tijd voorbij gestreefd is. De gedachten van vandaag stroken niet meer met wat cultuur ons wijsmaakt. We zijn die tijden voorbij gestreefd.
Nu, dat zeg ik toch steeds: dat de gedachten de wereld scheppen en niet de kracht, die is daaraan ondergeschikt als daad.
Maar het denken dat bepaalt juist onze moderne cultuur, want dat is onze moderne natuurwetenschappelijke cultuur en tevens het kapitalisme en zoveel meer.
Cultuur en denken zijn niet totaal verschillend.
Het denken is de abstracte grondslag van de cultuur, die ook door de ziel aan kunst wordt bepaald.
Citaat:



Ik zou hier veel over kunnen zeggen, maar dat doe ik bewust niet in een wereld van vervolging. Had je de deuren des tijd open gesteld, had ik je daarin laten kijken. Het is niet omdat ik niets nieuw breng ik geen ervaringen in mijn achterzak heb.
Er zijn heel veel mensen die heel veel ervaringen hebben, ook heel veel die nog veel meer hebben meegemaakt dan jij.
Ook daarin ben je niks bijzonders.
Citaat:


Tuurlijk wel, je stopt met de volgende generaties praatjes aan te praten en begeleid hen naar wegen waar ze voor zichzelf kunnen denken.
alsof de mensen dat nog niet wisten dat ze zelf kunnen denken.
Maar iets totaal nieuws denken, zoals mijn atoomtheorie dat is zeer moeilijk en hoogst uitzonderlijk.
Citaat:
Zonder dat te onteren met cultuurrelativisme en dergelijke.
Je hebt anders heel weinig op met de cultuur, ik heb nog niks positiefs gehoord.
Dus nu spreek je jezelf behoorlijk tegen.
Citaat:
Ze worden van meet af aan belogen en wanneer zij in scholen voor zichzelf denken worden ze gedomesticeerd.
Ach neen, het moderne onderwijs geeft de kinderen veel vrijheid.
En wat ze op school niet kunnen zeggen, want ze moeten immers leren, dat kunnen ze thuis of op straat of later als ze groter zijn luidkeels verkondigen als ze dat willen.
Citaat:
We hebben wijsneuzen nodig die zich kunnen openstellen, niet die zich dichtklappen omdat ze niet conform zijn met wat cultuur verwacht.
Er is veel vrijheid in de moderne tijd om zich tegen de cultuur te verzetten.
Wel moet je je ook aanpassen, want anders kom je in de goot.
Maar echt iets nieuws verkondigen dat is heel moeilijk, en klagen is heel erg gemakkelijk.
Niemand is 100 procent tevreden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 16:18   #39
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het Westen zal alleen maar kunnen overleven door 1 ding => "Religie". Alle oude maatschappijen zijn ineengestort doordat religie niet meer belangrijk geacht werd.
Oh, ik heb al veel beweringen gelezen betreffende het verdwijnen van diverse culturen. Als je opmerkzaam bent kan je in de geschiedenis allerlei parallellen vinden. Maar wie zegt dat er een oorzakelijk verband bestaat?
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 21:33   #40
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.585
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar die beschaving haar fundament berust op cultuur.
Het gedrag is bepaald door de cultuur, en het feit dat het afgedwongen wordt getuigt dat wij nog altijd onderdrukt worden.

Eerder, creëer je eigen cultuur. Vorm je eigen identiteit rond je eigen verwachtingen. Niet naar waar cultuur/beschaving ons wijst. Dat is een collision course.

Ik ervaar bij mij persoonlijk dat ik te lang mijn identiteit verdrong en de verkeerde verwachtingen behaagde. Nu wil ik de vrijheid mijn eigen menselijkheid te ontplooien en mijn eigen natuur te culturaliseren tot mijn eigen identiteit. Ik ben geen instituut, ik ben geen rijksregister die je selectief kan bespelen. Ik ben een vrij en zelfstandige mens die mede eigenaar van deze planeet is maar de verkeerde middelen raadpleegde.

Jezus zei: dit en nog veel meer zult gij zelf ook doen.
Over wat had hij het dan?
Mijn ziekte is gewoon mijn pad en is geen ziekte, maar zoals ik U pm toonde een verheven patroon aan het vorig model "mens".

miaauw peche

ja je laatste zin verteld het hele kernprobleem

ok wieroe en ik gaan hard werken om een nieuw boek te ontwikkelen en met zes poten schrijven wij sneller samen en wij dragen hoge hakken voor een hoger denkniveau.

cultuur is rasafhankelijk, nou waarom???

omdat ons DNA ook codeert voor geestelijke zaken en die vertalen zich naar de hele cultuur.

vb
de PIKzwarte haagse surikoelie apen cultuur verschilt sterk van dat van turkse mensapen en blanke mensapen omdat de genen van surikoelie apen inferieur zijn tov die van de hogere, intelligentere, sterkere en groter geschapen blanke HOllanders. Dit is ook zo bij surikoelie apen die in nederland geboren zijn en die alleen seksen met hogere blanken. Heel gek, DNA codeert ook voor cultuur.

t nanda en wieroe
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be