Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2017, 22:08   #1
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard Vluchthuizen overvol.

Een vrouw aan het woord die ons erop wijst hoe naïef we zijn en ons alles laten wijsmaken. Ik wou de belangrijke punten doorquoten, maar het is copyright.
Deze is zeker het lezen waardig. Ik nodig vooral feministen als alice uit ook hier wat meer aandacht aan te besteden. In dat artikel wordt ook duidelijk WAAROM die vluchthuizen zo overvol zijn.

Huiselijk Geweld en Overvolle Vluchthuizen

Deze cijfers komen van het Vlaams belang:

Citaat:
De recentste cijfers dateren van 2011. Het aantal geregistreerde klachten bedroeg toen niet minder dan*56.879. Deze hebben betrekking hebben op slagen en verwondingen, doodslag, verkrachting, aanrandingen binnen de familie, enz. Treffend is dat er*niet de minste*verbetering merkbaar is. In 2009 en 2010 waren er telkens ruim 56.000 geregistreerde klachten. In 2008 zo’n 57.000. De regionale spreiding van de klachten ziet er als volgt uit: 42 procent in het Waals Gewest, 49,4 procent in het Vlaams, en 9 procent in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

“Bij de autochtone bevolking is de aangiftebereidheid de laatste jaren sterk toegenomen. Maar wie de vluchthuizen bezoekt, ziet een enorme oververtegenwoordiging van moslima’s die geen klacht durven indienen tegen hun partner, en dat is ontoelaatbaar.
Dagelijks 156 daden van intrafamiliaal geweld

En zo krijg je dus statistieken dat Vlamingen meer hun vrouw afkloppen dan allochtonen terwijl de praktijk anders is.

Hoe lang kunnen wij de slachtoffers van het cultuur relativisme nog mondsnoeren? Is het niet tijd dat wij aan de kant van het slachtoffer staan in plaats van een cultuur te beschermen die hen dat onheil aandoet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ex moslima
Waarom durfde niemand mij echt te steunen? Waarom heeft de volwassen wereld voortdurend de rug naar mij toegewend als ik hun het meest nodig had?

Er waren veel ontwijkende blikken en gemompel van respect voor mijn cultuur en religie. Ik besefte al snel dat iedereen doodsbang was als racist aangeduid te worden wanneer ze stelling voor mij zouden nemen, en de support geven die ik nodig had.

Mijn minachting en teleurstelling voor hun ruggengraatloze lafheid is monumentaal.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 23:01   #2
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Eremoord in BE ! Hallucinant artikel. Meestal gaat er zo'n 10 jaar mishandeling aan vooraf waar de politie dan niet tegen optreedt wegens politieke correctheid. De moorden worden dikwijls gepleegd uit racistische motieven. Dochter die in relatie met een Vlaming is bv. Maar ook het afvallen van de religie staat gelijk voor een getekend leven als vrouw.

Dit haalt de pers niet, maar als 1 op Vlamingen iets racistisch schrijven staat het land in rep en roer.

http://www.gva.be/cnt/aid684758/een-...r-vier-maanden

Tijd deze vrouwen een stem te geven in plaats van de daders verder te beschermen. Optreden als het te laat is brengt teveel slachtoffers met zich mee.

Laatst gewijzigd door Peche : 8 januari 2017 om 23:04.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2017, 18:23   #3
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Eremoord in BE ! Hallucinant artikel. Meestal gaat er zo'n 10 jaar mishandeling aan vooraf waar de politie dan niet tegen optreedt wegens politieke correctheid. De moorden worden dikwijls gepleegd uit racistische motieven. Dochter die in relatie met een Vlaming is bv. Maar ook het afvallen van de religie staat gelijk voor een getekend leven als vrouw.

Dit haalt de pers niet, maar als 1 op Vlamingen iets racistisch schrijven staat het land in rep en roer.

http://www.gva.be/cnt/aid684758/een-...r-vier-maanden

Tijd deze vrouwen een stem te geven in plaats van de daders verder te beschermen. Optreden als het te laat is brengt teveel slachtoffers met zich mee.
Niets dan miserie met die verrijkende multiculsmurrie.
En dat er dan nog lieden rondlopen die dat allemaal willen gedogen en vinden dat je een racist bent als je die ongewenste lieden durft bekritiseren!
Wij kunnen als klein landje de miserie in de wereld niet ongedaan maken, hoogstens een beetje ter plaatse proberen te helpen.
Die miserie hier laten binnenstromen tot je er over valt en zelf je leven riskeert is echter teveel van het goede en zal enkel ook onze maatschappij naar de verdoemenis helpen. Arme kinderen en kleinkinderen: er staat hen wat te wachten...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 19:57   #4
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

De echtgenoot ziet de gemiddelheid van zijn bestaan in en klopt uit machteloze frustratie op zijn vrouw. De vrouw reageert op het kloppen van haar man door wat kloppen en aan mishandeling te doen van haar kinderen en de cirkel is rond. Uiteindelijk kom je uit bij kinderen die zijn veel meer slachtoffer dan vrouwen. Maar omdat bepaalde feeksen hun eigen bestaan veel hoger achten dan dat van haar kinderen krijg je zaken zoals het feminisme. Want als je heel eerlijk bent is de opvoeding van de kinderen veel meer de verantwoordelijkheid van vrouwen dan mannen hoe je dat nu ook draait of keert....

Zo; tot zover mijn betoog....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 20:29   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De echtgenoot ziet de gemiddelheid van zijn bestaan in en klopt uit machteloze frustratie op zijn vrouw. De vrouw reageert op het kloppen van haar man door wat kloppen en aan mishandeling te doen van haar kinderen en de cirkel is rond. Uiteindelijk kom je uit bij kinderen die zijn veel meer slachtoffer dan vrouwen. Maar omdat bepaalde feeksen hun eigen bestaan veel hoger achten dan dat van haar kinderen krijg je zaken zoals het feminisme. Want als je heel eerlijk bent is de opvoeding van de kinderen veel meer de verantwoordelijkheid van vrouwen dan mannen hoe je dat nu ook draait of keert....

Zo; tot zover mijn betoog....
Akkoord, morgen is het de vrouw die de broek aanheeft en in functie van wie alle wetten in dit land worden opgesteld en uitgevoerd; want het is per slot van rekening zij die de belangrijkste taak heeft, nl. de opvoeding van onze kinderen en daarbij de toekomst van ons land...
Over wat de mannenwereld ervan gemaakt heeft zullen we maar zwijgen, niet???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 20:48   #6
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Akkoord, morgen is het de vrouw die de broek aanheeft en in functie van wie alle wetten in dit land worden opgesteld en uitgevoerd; want het is per slot van rekening zij die de belangrijkste taak heeft, nl. de opvoeding van onze kinderen en daarbij de toekomst van ons land...
Over wat de mannenwereld ervan gemaakt heeft zullen we maar zwijgen, niet???
Euh. Ik zie 1 klein probleem in jouw droomscenario van vrouwen die de broek dragen. Mannen vinden dat niet aantrekkelijk en hechten meer waarde aan hun vrijheid dan die zogezegde romantische "liefde" die uiteindelijk toch maar machtspelletjes zijn en ze gaan naar de hoeren of zoeken andere sletten....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 12:54   #7
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De echtgenoot ziet de gemiddelheid van zijn bestaan in en klopt uit machteloze frustratie op zijn vrouw. De vrouw reageert op het kloppen van haar man door wat kloppen en aan mishandeling te doen van haar kinderen en de cirkel is rond. Uiteindelijk kom je uit bij kinderen die zijn veel meer slachtoffer dan vrouwen. Maar omdat bepaalde feeksen hun eigen bestaan veel hoger achten dan dat van haar kinderen krijg je zaken zoals het feminisme. Want als je heel eerlijk bent is de opvoeding van de kinderen veel meer de verantwoordelijkheid van vrouwen dan mannen hoe je dat nu ook draait of keert....

Zo; tot zover mijn betoog....
Uw redenering even in notedop.
Ik heb als man niets van mijn bestaan gebakken en sla daarom mijn vrouw, wat geen probleem is zolang zij de kinderen maar niet slaat, en wanneer mijn vrouw denkt dat mijn geweld niet acceptabel zou zijn, dan is het een feministische feeks, zij moet maar accepteren en kinderen opvoeden, huiselijk geweld is mijn recht, want mijn bestaan is " gemiddeld" en dat is haar schuld.
Tja...mocht u al ooit een vrouw gehad hebben hoop ik dat ze hard kon lopen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 01:41   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
:
Maar wie de vluchthuizen bezoekt, ziet een enorme oververtegenwoordiging van moslima’s


[?
Logisch, de koran schrijft voor dat vrouwen mogen afgeklopt worden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 09:07   #9
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw redenering even in notedop.
Ik heb als man niets van mijn bestaan gebakken en sla daarom mijn vrouw, wat geen probleem is zolang zij de kinderen maar niet slaat, en wanneer mijn vrouw denkt dat mijn geweld niet acceptabel zou zijn, dan is het een feministische feeks, zij moet maar accepteren en kinderen opvoeden, huiselijk geweld is mijn recht, want mijn bestaan is " gemiddeld" en dat is haar schuld.
Tja...mocht u al ooit een vrouw gehad hebben hoop ik dat ze hard kon lopen!
Weet je nog de Mohammed met zijn jihad van liefde?
Ik vroeg mij af hoe hij zou reageren als zijn vrouw de religie verlaat.
Of hoe hij zou reageren als zijn dochter met een Vlaamse jongen thuis komt.

Omdat we niet assimileren blijven deze problemen levendig aanwezig in onze samenleving.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 09:53   #10
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Weet je nog de Mohammed met zijn jihad van liefde?
Ik vroeg mij af hoe hij zou reageren als zijn vrouw de religie verlaat.
Of hoe hij zou reageren als zijn dochter met een Vlaamse jongen thuis komt.

Omdat we niet assimileren blijven deze problemen levendig aanwezig in onze samenleving.
Is zijn vrouw niet vooral dood ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 14:52   #11
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw redenering even in notedop.
Ik heb als man niets van mijn bestaan gebakken en sla daarom mijn vrouw, wat geen probleem is zolang zij de kinderen maar niet slaat, en wanneer mijn vrouw denkt dat mijn geweld niet acceptabel zou zijn, dan is het een feministische feeks, zij moet maar accepteren en kinderen opvoeden, huiselijk geweld is mijn recht, want mijn bestaan is " gemiddeld" en dat is haar schuld.
Tja...mocht u al ooit een vrouw gehad hebben hoop ik dat ze hard kon lopen!
Jij valt toch niet voor hun theater? De meeste vrouwen zijn perfect gelukkig als hun man weg van huis is. Vanaf dat ze hun man horen binnenkomen beginnen ze je te misleiden met dat er iets "mis" is. Dan moet jij sympathiseren met hun miserie of hengelen naar wat er juist mis is in plaats van rustig je krant te lezen. Je kan dan rustig verder je krant blijven lezen, maar dan begint ze weer borden kapot te gooien e.d. Eigenlijk is er helemaal niets mis haar, maar jij moet die sympathie naar haar toe wel veinzen.

Als je een vrouw hebt die niet gelijk begint te zagen en schreeuwt om sympathie en "heel de wereld is slecht- theaters" het moment dat je je huis binnenstapt heb je een goed exemplaar gevonden; veel meer valt daar niet over te zeggen.

En je flauwe ad hominem's laten me voor de rest koud.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 16:02   #12
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Jij valt toch niet voor hun theater? De meeste vrouwen zijn perfect gelukkig als hun man weg van huis is. Vanaf dat ze hun man horen binnenkomen beginnen ze je te misleiden met dat er iets "mis" is. Dan moet jij sympathiseren met hun miserie of hengelen naar wat er juist mis is in plaats van rustig je krant te lezen. Je kan dan rustig verder je krant blijven lezen, maar dan begint ze weer borden kapot te gooien e.d. Eigenlijk is er helemaal niets mis haar, maar jij moet die sympathie naar haar toe wel veinzen.

Als je een vrouw hebt die niet gelijk begint te zagen en schreeuwt om sympathie en "heel de wereld is slecht- theaters" het moment dat je je huis binnenstapt heb je een goed exemplaar gevonden; veel meer valt daar niet over te zeggen.

En je flauwe ad hominem's laten me voor de rest koud.
Wist u dat psychopaten mensen zijn die zich snel gekrenkt voelen, en vinden dat wie dit doet straf verdient?
Blijkbaar krenken vrouwen u wel snel en moeten ze volgens u dan gestraft worden met fysiek geweld? Want u schreef toch dat mannen slaan omdat ze middelmatigheid beseffen?
In ieder geval is uw kijk op vrouwen in het algemeen zorgwekkend hoor, zou je daar niet eens wat aan doen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2017, 23:22   #13
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wist u dat psychopaten mensen zijn die zich snel gekrenkt voelen, en vinden dat wie dit doet straf verdient?
Blijkbaar krenken vrouwen u wel snel en moeten ze volgens u dan gestraft worden met fysiek geweld? Want u schreef toch dat mannen slaan omdat ze middelmatigheid beseffen?
In ieder geval is uw kijk op vrouwen in het algemeen zorgwekkend hoor, zou je daar niet eens wat aan doen?
Neem dat toch allemaal niet zo serieus, ik heb nog nooit een vrouw geslagen. Het was de algemene verveling die insloeg als een bom. Vrouwen met hun niet aflatende gezaag vermeerderden die verveling tot de zoveelste macht en ik bedank vrouwen daarvoor om zo tot het besef te komen dat het leven 1 en al verveling is.

Ik heb dan maar besloten zo diep als mogelijk in die verveling te duiken tot op een gegeven moment die verveling als bij wonder "verdampte" in het niets.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be