Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2017, 00:07   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ook wanneer alleenstaanden op vakantie gaan betalen ze inderdaad meer terwijl koppels er juist goedkoper vanaf mee zijn. Allemaal oneerlijk, I second that.
Waarom zou dat oneerlijk zijn? In veel hotels maken tweepersoonskamers de meerderheid uit. Bijgevolg kost een dergelijke kamer de uitbater meer als er slechts één persoon in slaapt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:12   #42
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou dat oneerlijk zijn? In veel hotels maken tweepersoonskamers de meerderheid uit. Bijgevolg kost een dergelijke kamer de uitbater meer als er slechts één persoon in slaapt.
Die persoon op zijn/haar eentje is toch niet verantwoordelijk voor de vakantie van die anderen. Waarom zou die dan een supplement dienen te betalen. Kinderen op de kamer daarentegen mogen er dan wel weer gratis bij. Maar dan gaat men wel de single reiziger extra op kosten jagen. Behoorlijke discriminatie als je het mij zegt...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:27   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een kamer is een kamer. Als je er met twee op ligt is die goedkoper per persoon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:32   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een kamer is een kamer. Als je er met twee op ligt is die goedkoper per persoon.
Als kinderen gratis erbij mogen kan het hotel ook een geste doen tov de kinderlozen. De klant is koning of niet soms.....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:33   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als kinderen gratis erbij mogen kan het hotel ook een geste doen tov de kinderlozen. De klant is koning of niet soms.....
Waarom dat ?

Ze huren nog steeds dezelfde kamer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:33   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als kinderen gratis erbij mogen kan het hotel ook een geste doen tov de kinderlozen. De klant is koning of niet soms.....
Geef het op, tegen het ACW kan je niet winnen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:37   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik herhaal: je huurt een kamer met twee bedden. Je betaalt 10 euro per bijrijdbed voor de kinderen. Je betaalt ook 15 euro pp voor ontbijt.

Maar de kamer zelf, waarom zou die duurder moeten worden voor mensen met kinderen ?

Als ik een auto koop, moet die duurder zijn omdat ik er 2 kinderen achterin mee wil vervoeren ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:46   #48
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik herhaal: je huurt een kamer met twee bedden. Je betaalt 10 euro per bijrijdbed voor de kinderen. Je betaalt ook 15 euro pp voor ontbijt.

Maar de kamer zelf, waarom zou die duurder moeten worden voor mensen met kinderen ?

Als ik een auto koop, moet die duurder zijn omdat ik er 2 kinderen achterin mee wil vervoeren ?
't Zijn net die zonder achterbank die duurder zijn. Maar inderdaad: kinderen verblijven normaal gezien niet gratis in een hotel.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:55   #49
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik herhaal: je huurt een kamer met twee bedden. Je betaalt 10 euro per bijrijdbed voor de kinderen. Je betaalt ook 15 euro pp voor ontbijt.

Maar de kamer zelf, waarom zou die duurder moeten worden voor mensen met kinderen ?

Als ik een auto koop, moet die duurder zijn omdat ik er 2 kinderen achterin mee wil vervoeren ?
Ja maar het ging over bedden, had Jan dat niet gezegd? Een tarief dat kamer + aantal bedden omvat is redelijk fair, niet? Een gezin betaalt dan per bed erbij, en de single enkel zijn/haar bed en niet de hypothetische bedden die het hotel zou kunnen verhuren mits het meerdere personen betreft. Nu betaalt de single telkens de volle pot.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 01:00   #50
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja maar het ging over bedden, had Jan dat niet gezegd? Een tarief dat kamer + aantal bedden omvat is redelijk fair, niet? Een gezin betaalt dan per bed erbij, en de single enkel zijn/haar bed en niet de hypothetische bedden die het hotel zou kunnen verhuren mits het meerdere personen betreft. Nu betaalt de single telkens de volle pot.
Je betaalt voor je kamer.

Een standaard kamer is goedkoper als een suite.

Dat tweede bed doet er niet zoveel toe voor het hotel kwa kosten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 01:06   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alles. In België. Kijk eens hoe we met de handen in het haar zitten door de vergrijzing. Lees: te veel ouderen, te weinig jongeren.
Wie zit er met zijn handen in het haar ? Er is vandaag nog net beslist dat de lonen en uitkeringen zullen stijgen....sommige uitkeringen zelfs met 3 % boven de indexeringen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 01:12   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je betaalt voor je kamer.

Een standaard kamer is goedkoper als een suite.

Dat tweede bed doet er niet zoveel toe voor het hotel kwa kosten.
Ik kan niet meer volgen hoor... Tuurlijk dat een suite duurder is dat begrijp ik maar een standaard kamer is per persoon goedkoper voor zij die met 2 zijn. Waarom dan een supplement aanrekenen voor de single. Hij/zij betaalt toch al voor de kamer (en niet het extra bed)?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 01:13   #53
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie zit er met zijn handen in het haar ? Er is vandaag nog net beslist dat de lonen en uitkeringen zullen stijgen....sommige uitkeringen zelfs met 3 % boven de indexeringen.
Amai da's goed nieuws!! Oehoe!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 01:21   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Amai da's goed nieuws!! Oehoe!
Inderdaad...lees en geniet.


http://www.tijd.be/politiek_economie...51128-3136.art
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 02:24   #55
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alles. In België. Kijk eens hoe we met de handen in het haar zitten door de vergrijzing. Lees: te veel ouderen, te weinig jongeren.
Wel, euthanaseer die ouderen gewoon : dat is dé "boekhoudkundige" oplossing voor het probleem. De boekhoudertjes bepalen wie of wat renderend is dezer dagen nietwaar terwijl we langzaam maar zeker alle menselijkheid aan het verliezen zijn.

Citaat:
Een producent baseert zich op wat de meerderheid op de markt vraagt. Als er voldoende vraag is naar een zak van 2kg diepvriesfrieten, dan zal de producent dat op de markt brengen. Indien niet, dan begint hij er niet aan.

Waarom zou u een producent dwingen tot een product af te leveren waarvoor geen markt ziet?
Dat is de vraag gewoon niet, ik vraag niet naar een kleinere verpakking : de producent komt ermee op de proppen omdat er "veel" alleenstaanden zijn naar het schijnt en dus moet hij hem/haar de kost doorberekenen.
Wel, ik ga al lang niet meer naar de supermarkten (waar je alles in (te)grote verpakkingen vind) - ik ga naar de winkel in de straat en ja die betaal ik iets duurder (en moet niet in de file staan), maar dat is met heel veel plezier.
Trouwens die magazijnen, hebben die nog opslagplaatsen, ik dacht van niet hé, nu hebben ze opslagplaatsen op 4 wielen die onze wegen verstoppen en de lucht volhangen met hun "dieselwolken".
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 08:14   #56
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Wat een huilebakken hier weeral...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De klant is koning of niet soms.....
Nope.

Maar 't staat die klant uiteraard vrij op een ander te gaan zien voor een service/aankoop als die klant vindt dat hotel x of conservenmerk y de singles "benadeelt".
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 08:21   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

voor alles meer betalen, altijd pas heel laat kunnen gaan slapen, en dan nog geen begrip krijgen van de meeste posters hier ... merkwaardig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 08:27   #58
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Dat is de vraag gewoon niet, ik vraag niet naar een kleinere verpakking : de producent komt ermee op de proppen omdat er "veel" alleenstaanden zijn naar het schijnt en dus moet hij hem/haar de kost doorberekenen.
Veel meer dan jezelf in een slachtofferrol wentelen is dit niet.
Die grote boze producent doet dat niet om kosten aan “de singles” door te rekenen, die producent komt er mee op de proppen omdat er een markt voor is. Easy as that. (en dat de kost van die kleinere verpakkingen groter is, is volkomen logisch). Wil je geen deel uitmaken van die markt, koop dat dan domweg niet. Als genoeg mensen je mening delen, stop hij automatisch wel met de productie van die kleine porties.

If anything lijken, na allochtonen, zwarten, maghrebijnen, gehandicapten, middenklasers, lagere klassers, jongeren en vrouwen, singles vandaag de dag wel de volgende groep grote melkmuilen die overal conspiracies, discriminatie en achterstelling zien tegenover anderen zien. Just shows dat ze beter nog wat bij hotel mama blijven en dat ze domweg niet volwassen genoeg zijn om op eigen benen te staan.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 08:40   #59
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Generation 'Waai' gaat Uwe post hierboven 'laaiken'
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 09:06   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Generation 'Waai' gaat Uwe post hierboven 'laaiken'
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be