Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2017, 16:31   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als ik me niet vergis was Sminate niet verbolgen omdat een foto van haar werd gebruikt, maar wel omdat het krantje doet uitschijnen alsof modellenwerk voor hoeren is.
Waar is de tijd dat BDW er niets mee inzat om vrouwen hoer te noemen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 16:42   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar is de tijd dat BDW er niets mee inzat om vrouwen hoer te noemen?
Ik weet niet waarover u het hebt.

En los van wat BDW al dan niet gezegd heeft, heeft mevrouw Sminate uiteraard zelf het recht om kwaad te zijn bij het publiceren van dergelijke dingen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 17:17   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar is de tijd dat BDW er niets mee inzat om vrouwen hoer te noemen?
Ge moet weten waar en wanneer ge een vrouw een plezier doet met haar hoer te noemen.
Dat is echt niet vaak in het openbaar, maar dat belet niet.

Voor de rest stel ik ook de vraag als net hierboven: wie a zegt moet ook b zeggen:
waar en in welke context ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 17:20   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb nooit een koppel zien neuken.
Allez zeg .. zelfs in je jonge tijd nooit eens echt wild gedaan ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 19:12   #45
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez zeg .. zelfs in je jonge tijd nooit eens echt wild gedaan ?

.
Ik zei "nooit een neukend koppel bezig gezien" Je bekijkt jezelf toch niet?
Bij de theocratische zwartrokken was er strenge gender segregatie tot mijn 18-tiende, gespot worden met het andere geslacht was op rapport komen en ik had geen zusters om met hun vriendinnen te rampetampen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2017 om 19:13.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 19:27   #46
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij de NVA mag topless ook niet meer

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2874457

Dan zouden Sminate en Demir niet meer aan de bak komen bij de N-VA. Het is wel ongehoord dat een vereniging zoals de VVSG zo'n puberale grapjes uithaalt. Zoiets verwacht je in een smoelenboek aan de universiteit.

Ik ben trouwens niet te vinden voor het voorstel van Eno: dat draagt alleen maar bij aan de deseksualisering van het menselijk lichaam. Dat doodt alle magie, mysterie en ondeugendheid.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 26 januari 2017 om 19:36.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 20:40   #47
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat dit niet verboden is in België.

gewoon toepassing van gelijke rechten m/v.
wel... dan mag het niet
'topless' voormannen kon/kan ook enkel in de daartoe voorziene zones.

Er is een verschil tussen de letter van de wet en wat van oudsheid gedoogd is of als gewoon ervaren wordt.
Zo vinden we het bv (alhoewel da's minder en minder ) voor een bouwvakker die staat te zweten als een paard in onder zon normaal dat die daar soms in zijn bloot bovenlijf kon staan

Laatst gewijzigd door praha : 26 januari 2017 om 20:41.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 20:43   #48
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geil meer op een gestolen nipslip dan op gewoonweg monokini-toestanden.

Maar het zou niet langer strafbaar mogen zijn.
Zelfs gewoon naakt lopen zou niet meer strafbaar moeten zijn.

Seksueel uitdagen of zoiets in die aard, dat is wat anders.

Seks op zogenaamde discrete plaatsen, dus niet op het familiestrand maar op een rustige plaats in de duinen: waarom niet.
Komt daar toevallig een kleine voorbij: het zal hem of haar niet deren. Evenmin als mocht het kind toevallig zien dat twee honden paren, of twee paarden ...

.
.. of hoe normen kunnen verschuiven hé
Naaktlopen stond gelijk lange tijd met uitdagen hoor
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 20:49   #49
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dan zouden Sminate en Demir niet meer aan de bak komen bij de N-VA. Het is wel ongehoord dat een vereniging zoals de VVSG zo'n puberale grapjes uithaalt. Zoiets verwacht je in een smoelenboek aan de universiteit.

Ik ben trouwens niet te vinden voor het voorstel van Eno: dat draagt alleen maar bij aan de deseksualisering van het menselijk lichaam. Dat doodt alle magie, mysterie en ondeugendheid.
Welk voorstel?

Ik -als strandjanet (dixit Mambo) - zie al 23 jaar dagelijks bloot genoeg op de stranden. Meer hoeft dat niet te zijn. En zo de denken de autoriteiten en meerderheid van de mensen daar nog altijd over. Gelukkig.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 20:53   #50
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
.. of hoe normen kunnen verschuiven hé
Naaktlopen stond gelijk lange tijd met uitdagen hoor
Tja, sommigen van naaktstrand Bredene maken geregeld parmantig onbeschaamde uitstapjes langs duinen en strand van de De Haan, af en toe worden parende paren uit de de Haanse Duinbossen geplukt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 21:02   #51
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Welk voorstel?
Just is just: ik bedoelde uw vraag uit de openingspost.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 21:08   #52
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tja, sommigen van naaktstrand Bredene maken geregeld parmantig onbeschaamde uitstapjes langs duinen en strand van de De Haan, af en toe worden parende paren uit de de Haanse Duinbossen geplukt.
Ik ben toevallig zeer bekend met Bredene omdat ik daar een buitenverblijf heb.
Ik heb de opkomst van het naaktstrand ( toen nog voor twee jaar experimenteel ) gezien en vooral het verzet ertegen met oa drogredenen perfect gelijkend op dat rijtje van je
Doch dank zij het grote Duitse toerisme ( de macht van het geld zeg maar ) dat daar interesse in had is dat overeind gebleven en zelf nog uitgebreid

Voor alle duidelijkheid...
Ik ben het niet die stelt dat naaktlopen gelijkstaat met hé
Ik kom alleen te stellen dat dat zo werd ( en soms nog wordt ) bekeken.
En als ge de wet erop naslaat ( die altijd wat achteroploopt ) zult ge de restricties vinden onder een overkoepelend luik 'openbare zedelijkheid'
Het ging/gaat zeer zeker op de aanstoot aan naakt omwille van seksuele associatie ervan.

En ik vind het wel best grappig hoe hier de posters doen alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is en maar moet kunnen zonder restricties omdat het nikkkkkks te maken zou hebben met... maar zich anderzijds al verheugen op al die naakte vrouwen in 't stad.
Noem gewoon een kat een kat

Laatst gewijzigd door praha : 26 januari 2017 om 21:10.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 21:08   #53
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Als iedereen overal bloot kan rondlopen contracteer ik een goedgeklede boodschappenjongen/meisje en isoleer ik me totaal.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 21:16   #54
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als iedereen overal bloot kan rondlopen contracteer ik een goedgeklede boodschappenjongen/meisje en isoleer ik me totaal.
Ik weet het niet eno
Ik ken jou niet en ik vraag me zelfs af ( ik ben ook al niet meer van de jongste) hoe ikzelf zou reageren, hoe openminded dt ik me nog zelf mag noemen.
Uiteindelijk dragen we nog steeds een zeker historisch ( zeg maar katholiek) juk _ al voelen we misschien niet meer zo _ met ons mee
En dan heb je nog het loutere onmiskenbare feit dat er _ook al probeer je dat volledig rationeel te scheiden _ een link is met seksualiteit om dat die zich traditioneel gezien net ook rond naaktheid draait.

't Is zoals ze zeggen.. je kan alleen maar naturist zijn of je voelen tussen andere naturisten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 21:18   #55
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik heb de opkomst van het naaktstrand ( toen nog voor twee jaar experimenteel ) gezien en vooral het verzet ertegen met oa drogredenen
Begrijp ik je goed? Ik concludeer dat je PRO naaktstranden bent. Over vrij naakt lopen zie ik niet veel in je bericht.

Drogredenen? Ik zag wat ik vermeldde zelf gebeuren.

Het zijn trouwens helemaal geen redenen en dus ook geen drogredenen om het naaktstrand te verbieden. Als je dat mocht bedoelen. Hoe zou het kunnen? Ik ben voor officiële naaktstranden. Niet voor geïmproviseerde.

Anderzijds mag je daar dan weer niet aangekleed op....

De mix schijnt namelijk een probleem te zijn. Ze willen geen "potten"kijkers.
Zo kon ik mijn twee uur loopjes over het strand langs de strandlijn tussen Wenduine en Oostende niet verder dan het naaktstrand van Bredene lopen, dan moest ik mijn kar keren naar Blankenberge i.p.v doorlopen naar Oostende.... of mij uitkleden, vermoed ik, wat ik nooit gedaan heb...

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2017 om 21:31.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 21:23   #56
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik weet het niet eno
Dan twijfel je nog


Citaat:
't Is zoals ze zeggen.. je kan alleen maar naturist zijn of je voelen tussen andere naturisten
Ik heb geen probleem noch antipathie met naturisten. Op hun officiële stek. Ik zou ze gerust kunnen vervoegen. (ik zwom wel eens naakt met vrienden hier)

Wel met naturisten die onofficieel de mooiste plekjes inpalmen en je grof beledigen als je ze aangekleed stoort, en vooral met naturisten die daar exhibitionistisch bezig zijn, ik geef geen expliciete details.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2017 om 21:30.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 21:25   #57
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik ben toevallig zeer bekend met Bredene omdat ik daar een buitenverblijf heb.
Ik heb de opkomst van het naaktstrand ( toen nog voor twee jaar experimenteel ) gezien en vooral het verzet ertegen met oa drogredenen perfect gelijkend op dat rijtje van je
Doch dank zij het grote Duitse toerisme ( de macht van het geld zeg maar ) dat daar interesse in had is dat overeind gebleven en zelf nog uitgebreid

Voor alle duidelijkheid...
Ik ben het niet die stelt dat naaktlopen gelijkstaat met hé
Ik kom alleen te stellen dat dat zo werd ( en soms nog wordt ) bekeken.
En als ge de wet erop naslaat ( die altijd wat achteroploopt ) zult ge de restricties vinden onder een overkoepelend luik 'openbare zedelijkheid'
Het ging/gaat zeer zeker op de aanstoot aan naakt omwille van seksuele associatie ervan.

En ik vind het wel best grappig hoe hier de posters doen alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is en maar moet kunnen zonder restricties omdat het nikkkkkks te maken zou hebben met... maar zich anderzijds al verheugen op al die naakte vrouwen in 't stad.
Noem gewoon een kat een kat
Als je het zo stelt wat heeft er dan eigenlijk niet met seks te maken vraag ik me af.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 22:14   #58
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Begrijp ik je goed? Ik concludeer dat je PRO naaktstranden bent. Over vrij naakt lopen zie ik niet veel in je bericht.
euhmmm zoiets mag je besluiten
Ik ben inderdaad PRO in die zin dat ik perfect kan inkomen dat mensen daar behoefte aan kunnen hebben ( reden maakt zelfs niet uit ) en daar best een invulling aan mag/kan gegeven worden.
Zelfs ben ik daar ook niet vies van maar ben zeker geen regelmatige bezoeker van dat strand.
Maar met alles heb je een plaats en een tijd, regels en afbakeningen nodig.


[quote]Drogredenen? Ik zag wat ik vermeldde zelf gebeuren. [/quoute]
ah sorry
Ik ze dat zijn de gebruikte drogredenen ( en dat zijn ze nog steeds daar die zaken niet eigen zijn aan naaktstranden ) die ik terugvond in jou lijst waarvan ik dacht dat je ze eerder schertsend had vermeld.

Maar goed... je hebt ze dus zelfs zien gebeuren
so what ?

Citaat:
Het zijn trouwens helemaal geen redenen en dus ook geen drogredenen om het naaktstrand te verbieden. Als je dat mocht bedoelen. Hoe zou het kunnen? Ik ben voor officiële naaktstranden. Niet voor geïmproviseerde.
zie boven
Ik had je blijkbaar niet goed begrepen.
Maar ik zag jou niet als iemand die beklag deed ik probeerde gewoon een algemeen beeld te schetsen.

Citaat:
Anderzijds mag je daar dan weer niet aangekleed op....
juist ja

Een maatregel die genomen is omdat velen daar kwamen om de beesten in de zoo te bewonderen zeg maar, om wat te komen lachen of wat te gluren.

Citaat:
De mix schijnt namelijk een probleem te zijn. Ze willen geen "potten"kijkers.
Zo kon ik mijn twee uur loopjes over het strand langs de strandlijn tussen Wenduine en Oostende niet verder dan het naaktstrand van Bredene lopen, dan moest ik mijn kar keren naar Blankenberge i.p.v doorlopen naar Oostende.... of mij uitkleden, vermoed ik, wat ik nooit gedaan heb...
... dat zet een mens tot denken aan
Want uiteindelijk lag dat oorspronkelijk ook niet in het achterliggende idee ervan en 'betaalt' als je wilt de niet naakt-loper nu het gelag door zijn/haar vrijheid beperkt te zien.
eerlijk gezegd...
Heb ik dat nooit goed kunnen appreciëren en vatten omdat het ook wat averechts werkt... het werkt enkel de verdere segregatie in de hand.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 22:21   #59
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Als je het zo stelt wat heeft er dan eigenlijk niet met seks te maken vraag ik me af.
tjah ... we kunnen natuurlijk Freud erbij halen.

Om daarop te antwoorden : alles natuurlijk
Maar dat geldt voor andere zaken ook zo

Niettemin blijf ik bij mijn stelling hoor.
En nooit vergeten ... het is in the eye of the beholder hé
Jij, ik of een naturist kan zich misschien totaal daarvan los maken maar uiteindelijk als die naturist zijn ding doet in 't midden van 't stad doet zal het de reactie van de rest van de mensen zijn die bepalend is of de tijd rijp is om de desbetreffende wetswijzigingen door te voeren.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 22:23   #60
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

..misschien moeten we het eens aan onze burgervader gaan vragen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be