Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2017, 00:40   #21
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je moet hier toch wat meer over vertellen want ik ben benieuwd.
Wel, dat is inderdaad de moeite om te vertellen want dat verhaal zegt veel over waar het in de EU nu al jaren misloopt:

Wij kwamen toen in Roemenië kort na de val van Causescu. Ikzelf ben daar toen drie jaar na mekaar geweest, telkens voor een periode van een tweetal weken. De eerste keer logeerden wij daar ook bij mensen thuis, dus ik kan wel zeggen dat wij goed de gelegenheid kregen om echt met de gewone Roemenen kennis te maken.

De eerste indruk die ik van Roemenië kreeg zullen velen wel herkennen als bekende clichés over de toenmalige Oostbloklanden: grauwe steden met al even grauwgrijze woonblokken, infrastructuur die zo verouderd leek alsof de tijd daar dertig jaar had stilgestaan... Luxeproducten waren toen ook nog heel moeilijk te vinden. (Het kon al maar was zeer duur.) ...

Tegenover die negatieve clichés moet ik wél zeggen dat gewone basisproducten, zoals bijvoorbeeld voeding, naar onze normen belachelijk goedkoop waren. Benzine (we spraken toen nog van de Belgische frank), kostte daar per liter een bedrag uitgedrukt in Belgische centiemen. Een auto, een Dacia, (okee, niet de Dacia van nu maar de originele, die veel slechter was van kwaliteit), was idem lachwekkend goedkoop. (Ik durf het bedrag bijna niet te noemen, kan zélf bijna niet geloven dat zo'n auto daar werkelijk zo goedkoop was.) Wat verder vooral opviel was de lagere levensstandaard maar ook de enorme gastvrijheid waardoor ik nog steeds met plezier aan die periode terug denk.

Om nu ter zake te komen wat betreft die levensstandaard: toen wij daar de eerste keer waren, en dus in zo'n gastgezin logeerden, klaagde onze gastheer "We verdienen genoeg maar hier is niks te krijgen" (Niks te krijgen van luxeproducten bedoelde hij). Toen een oom van mij enkele jaren later nogmaals naar ginder trok en opnieuw onze toenmalige gastheer ontmoette, was zijn teneur totaal veranderd en luidde het:

"Toen verdienden we genoeg en konden we er niks van luxe mee kopen. Nu liggen de winkels vol maar is het voor ons onbetaalbaar geworden."


Als je het verschil in leven en verschil in levensstandaard tussen de communistische periode toen, en de kapitalistische periode nu, wil begrijpen, wel dat ene zinnetje vat het hele verhaal min of meer samen. En het maakt ook duidelijk waarom zoveel Roemenen, ondanks hun herwonnen vrijheid, terug verlangen naar de communistische periode.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 03:39   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Wel, dat is inderdaad de moeite om te vertellen want dat verhaal zegt veel over waar het in de EU nu al jaren misloopt:

Wij kwamen toen in Roemenië kort na de val van Causescu. Ikzelf ben daar toen drie jaar na mekaar geweest, telkens voor een periode van een tweetal weken. De eerste keer logeerden wij daar ook bij mensen thuis, dus ik kan wel zeggen dat wij goed de gelegenheid kregen om echt met de gewone Roemenen kennis te maken.

De eerste indruk die ik van Roemenië kreeg zullen velen wel herkennen als bekende clichés over de toenmalige Oostbloklanden: grauwe steden met al even grauwgrijze woonblokken, infrastructuur die zo verouderd leek alsof de tijd daar dertig jaar had stilgestaan... Luxeproducten waren toen ook nog heel moeilijk te vinden. (Het kon al maar was zeer duur.) ...

Tegenover die negatieve clichés moet ik wél zeggen dat gewone basisproducten, zoals bijvoorbeeld voeding, naar onze normen belachelijk goedkoop waren. Benzine (we spraken toen nog van de Belgische frank), kostte daar per liter een bedrag uitgedrukt in Belgische centiemen. Een auto, een Dacia, (okee, niet de Dacia van nu maar de originele, die veel slechter was van kwaliteit), was idem lachwekkend goedkoop. (Ik durf het bedrag bijna niet te noemen, kan zélf bijna niet geloven dat zo'n auto daar werkelijk zo goedkoop was.) Wat verder vooral opviel was de lagere levensstandaard maar ook de enorme gastvrijheid waardoor ik nog steeds met plezier aan die periode terug denk.

Om nu ter zake te komen wat betreft die levensstandaard: toen wij daar de eerste keer waren, en dus in zo'n gastgezin logeerden, klaagde onze gastheer "We verdienen genoeg maar hier is niks te krijgen" (Niks te krijgen van luxeproducten bedoelde hij). Toen een oom van mij enkele jaren later nogmaals naar ginder trok en opnieuw onze toenmalige gastheer ontmoette, was zijn teneur totaal veranderd en luidde het:

"Toen verdienden we genoeg en konden we er niks van luxe mee kopen. Nu liggen de winkels vol maar is het voor ons onbetaalbaar geworden."


Als je het verschil in leven en verschil in levensstandaard tussen de communistische periode toen, en de kapitalistische periode nu, wil begrijpen, wel dat ene zinnetje vat het hele verhaal min of meer samen. En het maakt ook duidelijk waarom zoveel Roemenen, ondanks hun herwonnen vrijheid, terug verlangen naar de communistische periode.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 03:43   #23
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En ik meen het.

Er is hier een hoop negativiteit, dus laat ik hier iets positiefs zeggen.

De fundamentele opzet van de EEG was: oorlog vermijden (het was in de nasleep van WO2).
En daar is men wonderwel in geslaagd.
En daar in de plaats van krijgen van aanslagen en ander miserie .. zoals zogezegde plunderende vluchtelingen van over héél de wereld ... hoe debiel kan men blijven dromen..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 06:21   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En daar in de plaats van krijgen van aanslagen en ander miserie .. zoals zogezegde plunderende vluchtelingen van over héél de wereld ... hoe debiel kan men blijven dromen..
De militairen in het straatbeeld zijn hem nog niet opgevallen.
Leve de EU !! leve de islamitische invasie
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 06:46   #25
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En daar in de plaats van krijgen van aanslagen en ander miserie .. zoals zogezegde plunderende vluchtelingen van over héél de wereld ... hoe debiel kan men blijven dromen..
De fundamentele opzet van de EU, was een sociaal en economische Unie, die het voor iedereen beter zou maken.

Het enige wat is gebeurd, is dat er een muntunie met een volledig ondemocratische, want niet verkiesbare raad is geïnstalleerd.

Dat dit vehikel enkel de sociale afbraak voor ogen heeft ipv aan sociale opbouw te doen, is te merken aan iedere lidstaat, die de andere lidstaten op alle mogelijke manieren beconcurreren met sociale lasten verlagingen en bijdrage verhogingen.

De staatsschuld van alle lidstaten rijst de pan uit ondanks de sociale afbraak en alle belastingverhogingen.

Gesubsidieerde automatisatie en robotisering in de geïndustrialiseerde en lage loon landen doen de werkloosheid stijgen en inkomens dalen.

In een maatschappij die gericht is op steeds meer consumptie is dit nefast.

Wie nu nog niet merkt dat dit Europa niets met het welzijn van zijn burgers inzit, behalve met de elite, moet zich van ergens een pakje verstand laten toezenden.
Maar zelfs op Bolcom, Zalando, Amazon, etc, hebben ze dat niet in voorraad.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 10:24   #26
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De fundamentele opzet van de EU, was een sociaal en economische Unie, die het voor iedereen beter zou maken.

Het enige wat is gebeurd, is dat er een muntunie met een volledig ondemocratische, want niet verkiesbare raad is geïnstalleerd.

Dat dit vehikel enkel de sociale afbraak voor ogen heeft ipv aan sociale opbouw te doen, is te merken aan iedere lidstaat, die de andere lidstaten op alle mogelijke manieren beconcurreren met sociale lasten verlagingen en bijdrage verhogingen.

De staatsschuld van alle lidstaten rijst de pan uit ondanks de sociale afbraak en alle belastingverhogingen.

Gesubsidieerde automatisatie en robotisering in de geïndustrialiseerde en lage loon landen doen de werkloosheid stijgen en inkomens dalen.

In een maatschappij die gericht is op steeds meer consumptie is dit nefast.

Wie nu nog niet merkt dat dit Europa niets met het welzijn van zijn burgers inzit, behalve met de elite, moet zich van ergens een pakje verstand laten toezenden.
Maar zelfs op Bolcom, Zalando, Amazon, etc, hebben ze dat niet in voorraad.
Alleen jammer in heel uw verhaaltje dat de twee domeinen die u aanhaalt, waar de EU zogezegd op faalt, domeinen zijn waar de EU juist geen (of heel beperkte) bevoegdheden heeft.

Economisch beleid (belastingen, werkgelegenheid, index, etc.) kan de EU geen bindende maatregelen nemen.
Sociaal beleid (werkgelegenheid, uitkeringen, activatie, etc.) idem.

Dat zijn twee domeinen waar juist de lidstaten de touwtjes in handen hebben. Wie faalt er dan?
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 10:52   #27
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De militairen in het straatbeeld zijn hem nog niet opgevallen.
Leve de EU !! leve de islamitische invasie
Wat is er verkeerd met meer militairen en/of politie in het straatbeeld?
Bent U een statutaire wollesokken boomvrijer, misschien? [/vrij naar demonen]
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 10:56   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En ik meen het.

Er is hier een hoop negativiteit, dus laat ik hier iets positiefs zeggen.

De fundamentele opzet van de EEG was: oorlog vermijden (het was in de nasleep van WO2).
En daar is men wonderwel in geslaagd.
hoe bewijs je dat dit te wijten is aan de EU en niet aan de NAVO ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 11:00   #29
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat is er verkeerd met meer militairen en/of politie in het straatbeeld?
Bent U een statutaire wollesokken boomvrijer, misschien? [/vrij naar demonen]
Ja dan moeten ze ook niet zo massaal staan bleiten dat er geen problemen méér zijn In Europa en dat alles goed gaat ...militairen overal rond ons oren ...jah echt gezellig.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 11:04   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja dan moeten ze ook niet zo massaal staan bleiten dat er geen problemen méér zijn In Europa en dat alles goed gaat ...militairen overal rond ons oren ...jah echt gezellig.
ja echt gezellig.

ik heb dat meegemaakt bij t nieuwjaarsvuurwerk in Antwerpen op de kaaien,
dat is een plek waar een weldenkend mens rond die tijd nooit meer komt (ttz er de laatste keer is gaan lopen wegens verbaal en ander geweld van feestende 'jongeren')
ook ik ben er 15 jaar geleden met mijn kinderen toen, echt gaan lopen omdat ik t er te gevaarlijk en te bedreigend vond (vuurwerk en lege flessen die in het publiek gekeild werden vanop het wandelterras bvb)
dit jaar liep het er vol militairen en politie tussen de feesters.

voor het eerst sinds jaren dat ik ook groepjes jonge vrouwen ongegeneerd heb zien feesten terug.

allemaal normale zaken voor Vlaanderen, maar dan toch al voor Vlaanderen van twintig jaar geleden.

ik heb nu feestende mensen gezien zonder zich zorgen te hoeven maken over zattemansgeweld, gefrustreerde 'jongeren' en sexisme of zakkenrollers.

ja, echt gezellig dus.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 maart 2017 om 11:06.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 11:05   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat is er verkeerd met meer militairen en/of politie in het straatbeeld?
Bent U een statutaire wollesokken boomvrijer, misschien? [/vrij naar demonen]
Wat er daar mis mee is? Als die daar lopen wil dat zeggen dat er een noodzaak aan is. Hadden we onze grenzen gesloten voor islamieten dan hadden we hier geen islamitisch-ideologische aanslagen gehad en mochten de militairen in hun kantine blijven.
Dat is er mis mee. We hebben het barbarisme toegelaten in onze contreien en dragen daar nu meer en meer de gevolgen van.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 11:09   #32
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja echt gezellig.

ik heb dat meegemaakt bij t nieuwjaarsvuurwerk in Antwerpen op de kaaien,
dat is een plek waar een weldenkend mens rond die tijd nooit meer komt (ttz er de laatste keer is gaan lopen wegens verbaal en ander geweld van feestende 'jongeren')
ook ik ben er 15 jaar geleden met mijn kinderen toen, echt gaan lopen omdat ik t er te gevaarlijk en te bedreigend vond (vuurwerk en lege flessen die in het publiek gekeild werden vanop het wandelterras bvb)
dit jaar liep het er vol militairen en politie tussen de feesters.

voor het eerst sinds jaren dat ik ook groepjes jonge vrouwen ongegeneerd heb zien feesten terug.

allemaal normale zaken voor Vlaanderen, maar dan toch al voor Vlaanderen van twintig jaar geleden.

ik heb nu feestende mensen gezien zonder zich zorgen te hoeven maken over zattemansgeweld, gefrustreerde 'jongeren' en sexisme of zakkenrollers.

ja, echt gezellig dus.
ok elk zijn gedacht erover.. maar t'is wel jammer dat het op die manier moet .. .. dan gaan ze binnenkort wel het leger moeten uitbreiden

naargelang de instroom van dat crapuul die nog zekers niet van plan is om braaf te worden in onze samenleving...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 22 maart 2017 om 11:12.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 11:23   #33
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Alleen jammer in heel uw verhaaltje dat de twee domeinen die u aanhaalt, waar de EU zogezegd op faalt, domeinen zijn waar de EU juist geen (of heel beperkte) bevoegdheden heeft.

Economisch beleid (belastingen, werkgelegenheid, index, etc.) kan de EU geen bindende maatregelen nemen.
Sociaal beleid (werkgelegenheid, uitkeringen, activatie, etc.) idem.

Dat zijn twee domeinen waar juist de lidstaten de touwtjes in handen hebben. Wie faalt er dan?
Ja het is een trieste zaak dat er een hoop van de kritiek aan het adres van de EU gewoonweg nergens op slaat. Maar het verkoopt he.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 11:32   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Alleen jammer in heel uw verhaaltje dat de twee domeinen die u aanhaalt, waar de EU zogezegd op faalt, domeinen zijn waar de EU juist geen (of heel beperkte) bevoegdheden heeft.

Economisch beleid (belastingen, werkgelegenheid, index, etc.) kan de EU geen bindende maatregelen nemen.
Sociaal beleid (werkgelegenheid, uitkeringen, activatie, etc.) idem.

Dat zijn twee domeinen waar juist de lidstaten de touwtjes in handen hebben. Wie faalt er dan?
wat is het nut (!voor de burger) van een EU (economische unie!)

als die niks kan bereiken op vlak van economisch én sociaal beleid ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 11:43   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn voldoende draden over hoe slecht de EU is en er is ook een hoop dat beter kan. Dus ik wil het positief houden.

Want we zijn verwend. In core-Europe (de EU) al 72 jaar geen oorlog meer.

En men gaat natuurlijk zeggen: dat kan toch niet hier, een oorlog? Ah neen zeker, wat is er in Joegoslavië gebeurd. Dat was een leuk vakantieoord voor 1990.

Voor de rest: is onze levensstandaard achteruitgegaan?
Bahnee.
Die van de Bulgaren, Polen en Roemenen is wel stukken sneller vooruitgegaan. En dat is goed voor de vrede
Een contradictie dus, zo hoog als het atomium.
En als de VS die zo "succesvolle" EU niet was ter hulp gesneld, waren ze daar in "Joegoslavië" vandaag misschien nog bezig.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 12:06   #36
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat is het nut (!voor de burger) van een EU (economische unie!)

als die niks kan bereiken op vlak van economisch én sociaal beleid ?
Dat is een heel andere vraag.

De EU bereikt heel veel op verschillende gebieden. Maar ze heeft nooit toelating gekregen van de lidstaten om ook over zaken zoals werkloosheidsuitkering, belastingen, enz. te beslissen.

De logische oplossing voor uw vraag is om de EU ook in deze gebieden een bevoegdheid te geven. Maar dat zien de lidstaten niet zitten.

Dat kan je niet aan de EU verwijten.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 12:17   #37
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En ik meen het.

Er is hier een hoop negativiteit, dus laat ik hier iets positiefs zeggen.

De fundamentele opzet van de EEG was: oorlog vermijden (het was in de nasleep van WO2).
En daar is men wonderwel in geslaagd.
De vraag is natuurlijk of met het aspect 'oorlog vermijden' wel volledig kan en/of mag toeschrijven aan de EU/EEG.

Er is namelijk een organisatie die ook in de nasleep van WOII werd opgericht (en heel wat vroeger dan het Verdrag van Rome) en die wel eens heel wat meer zou kunnen hebben bijgedragen aan vrede tussen de Westerse machten onderling, namelijk de NAVO.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 12:17   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja echt gezellig.
ik heb dat meegemaakt bij t nieuwjaarsvuurwerk in Antwerpen op de kaaien,
dat is een plek waar een weldenkend mens rond die tijd nooit meer komt (ttz er de laatste keer is gaan lopen wegens verbaal en ander geweld van feestende 'jongeren')
ook ik ben er 15 jaar geleden met mijn kinderen toen, echt gaan lopen omdat ik t er te gevaarlijk en te bedreigend vond (vuurwerk en lege flessen die in het publiek gekeild werden vanop het wandelterras bvb)
dit jaar liep het er vol militairen en politie tussen de feesters.

voor het eerst sinds jaren dat ik ook groepjes jonge vrouwen ongegeneerd heb zien feesten terug.

allemaal normale zaken voor Vlaanderen, maar dan toch al voor Vlaanderen van twintig jaar geleden.

ik heb nu feestende mensen gezien zonder zich zorgen te hoeven maken over zattemansgeweld, gefrustreerde 'jongeren' en sexisme of zakkenrollers.

ja, echt gezellig dus.
Ben al 2X in Pavenpem gepasseerd sinds de aanslagen (vandaag 1 jaar geleden) en ik voel me inderdaad stukken beter als ik een paar van die gewapende militaire binken zie rondlopen. Zelfde gevoel had ik in Brussel.
In mijn natieve Vilvoorde ietske veel minder, if yoe get mai drift...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 13:37   #39
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat is er verkeerd met meer militairen en/of politie in het straatbeeld?
Bent U een statutaire wollesokken boomvrijer, misschien? [/vrij naar demonen]
Militairen horen niet thuis in het straatbeeld in tijden van vrede, politie mss wel. Democratie weet U wel?

Maar het is goed, laat die militairen Uw synagogen en musea maar beveiligen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 22 maart 2017 om 13:37.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 13:40   #40
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ben al 2X in Pavenpem gepasseerd sinds de aanslagen (vandaag 1 jaar geleden) en ik voel me inderdaad stukken beter als ik een paar van die gewapende militaire binken zie rondlopen. Zelfde gevoel had ik in Brussel.
In mijn natieve Vilvoorde ietske veel minder, if yoe get mai drift...
Een vals gevoel van...?

http://www.nu.nl/buitenland/4551126/...tml?redirect=1


Een kwestie van interpretatie natuurlijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 22 maart 2017 om 13:40.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be