Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2005, 13:12   #1
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard Uw woorden @ de politici

In dit topic zou ik graag komen tot een geheel van bezorgdheden, frustraties, bedenkingen, felicitaties, vragen, opmerkingen,... aan het adres van politici.

Schrijf hier uw gedachten neer over de Vlaamse, Waalse, Belgische politiek en gebundeld zal ik deze voorleggen (versturen) aan elke politieke partij (onveranderd, elke partij krijgt dezelfde e-mail aan).

De antwoorden van deze partijen en politici zullen gepost worden op dit forum.

Aub, laat van u horen...

De stem vd burger is de basis vd democratie
Het antwoord vd politici is het respect tov de burger
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 14:09   #2
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Hallo LeMmonN,
aangezien SP-a in de grondwet een aantal sociale verworvenheden wil verankeren een ander voorstel:

-elke overheid (gewest, België, gemeente , provincie )dient een budget in evenwicht te verwezelijken met een overschot van .........%, te storten in een reservefonds
-dit fonds mag slechts in uitzonderlijke gevallen aangesproken worden

-alle langetermijnprognoses, wat betreft inkomsten, worden gebasseerd op een economische nul-groei.
Nu worden allerlei modellen opgesteld met als model een ongeveer 2%-groei elk jaar. Wie kan dat voorspellen ?

-politici kunnen voor een rechtbank gedaagd worden bij ernstig mismanagement van de staat. Het stoort mij mateloos dat ik nog steeds dagelijks figuren als W. Martens, W. CLaes; L.Tobback.....moet verdragen. Zij hebben in een zeer korte periode (een goede 5 jaar)een schuld opgebouwd waaraan ik, mijn kinderen en jij en iedereen hun hele leven aan afbetalen zodat erg nodige uitgaven niet kunnen.
Eigenlijk zou W. Martens voor een volkstribunaal moeten komen i.p.v. nog als een oude wijze zich te profileren.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 14:14   #3
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Boerenverstand,

Hartelijk dank voor je antwoord, ik hoop dat er zulke voorstellen binnenkomen, aarzel niet om nog bedenkingen ed te posten.

Ik loop ook steeds te denken over het ideale controleorgaan (vd burger) voor politici. Eén ding staat vast... politieke onschendbaarheid is doorn in het oog van de burger
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 14:18   #4
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Geachte Heren Gangsters,

Jullie moeten niet verder pogen mijn vertrouwen te winnen.
Hopeloos verloren moeite.
Bovendien zal ik het in de toekomst niet laten van, indien ik even kan, jullie een pee te stoven.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 8 maart 2005 om 14:20.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 14:29   #5
Zwarte Karper
Burger
 
Zwarte Karper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
-politici kunnen voor een rechtbank gedaagd worden bij ernstig mismanagement van de staat.
Zou dat de scheiding der machten niet schenden? Ik denk dat het veel beter is om voor een transparante overheid te blijven ijveren...
Zeker nu met de oorlog tegen het terrorisme in europa steeds meer regeringen het 'father knows best' syndroom vertonen.

In-topic:

MEER TRANSPARANTIE!

mijn voorstel: moderniseer alle ministeries in een klap (investeren in bestaande commerciele software), beschouw de kosten als een investering die zich snel zal terug betalen, en zet de vrijgekomen ambtenaren na de omschakeling in om de burger inzicht te geven in de werking van en geldstromen binnen de staat - met als doel extra efficientie en meer democratie.

Laatst gewijzigd door Zwarte Karper : 8 maart 2005 om 14:35.
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:36   #6
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Wat mij vooral stoort is de levensduurte,men heeft steeds de mond vol van Europa maar de levensduurte is er in een periode van 10 jaar zo op vooruitgegaan dat het voor landen als Belgie,Nederland, Duitsland,Frankrijk een serieuze achteruitgang inhoud.

Wij worden straks slaven van ons eigen systeem van belastingen en bijdragen.
Gas,Elektriciteit,Water,Brandstoffen,Verzekeringen ,belastingen,verkeersboetes,
te dure produkten,Btw op alles,verdoken belastingen enz... deze zaken zijn
spectaculair de hoogte ingegaan en worden straks onbetaalbaar.
Men ontzegt vele burgers de voornaamste levensbehoeften,en verplicht hem om constant in onzekerheid te leven of beter te overleven.
Onze politiekers hebben steeds de mond vol van zie eens wat wij gerealiseerd hebben,leven zij nog in de werkelijke wereld?
Ik kan ze met hun kop niet meer op tv zien ik wordt gewoon mottig van al hun gefleem en hun gelieg en hun voortdurend rond de pot draaien.
Ons worden in dit land dingen opgedragen die wij niet willen,en er wordt geen enkele rekening gehouden met de mensen die het moeilijker en moeilijker krijgen.
De werkdruk,de levensduurte,de onzekerheid,de onveiligheid,zijn maar enkele voorbeelden wan wat hier de laatste jaren allemaal misloopt.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 16:23   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Geachte Heren Gangsters,

Jullie moeten niet verder pogen mijn vertrouwen te winnen.
Hopeloos verloren moeite.
Bovendien zal ik het in de toekomst niet laten van, indien ik even kan, jullie een pee te stoven.

Ah ja, die solidariteitsbijdrage die je dit jaar nog van me wil aftroggelen, ik betaal die niet, 25 euro zeg, ikzelf ga er nooit van kunnen genieten wegens te veel verdienen en de mensen uit mijn omgeving die het vandoen hebben , hebben er ook om een of andere reden geen recht op, dus vadertje staat ge zult iemand anders moeten tillen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 22:18   #8
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Een stomme opmerking misschien. Ik weet dat B-H-V voor elke vlaamse partij een probleem is. Elke partij wil de spiltsing, zonder toegevingen en onverwijld. Maar de partijen zijn het niet eens over hoe dat aan te pakken. Vlaams radicale partijen willen dit direct ter stemming voorleggen en gaan prat op een meerderheid van stemmen. Gematigder partijen sussen de gemoederen en willen dit diplomatischer aanpakken, omdat volgens hen de radicale aanpak enkel de alarmbelprocedure in gang zet en geen resultaat gaat bieden.
De diplomatische aanpak kost al veertig jaar toegevingen, voedt de antipolitiek en heeft nog geen resultaat geboden.

Mijn voorstel: Wees een flink en stel de splitsing ter stemming voor. Lok die alarmbelprocedure desnoods uit. We hebben hetzelfde resultaat als nu (niks dus). Maar de mensen gaan wel zien dat de radicale aanpak ook niks oplevert en de antipolitiek zou misschien de verliezer eens kunnen zijn. Probeer het eens.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 22:25   #9
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Karper
>knip< MEER TRANSPARANTIE!

mijn voorstel: moderniseer alle ministeries in een klap (investeren in bestaande commerciele software). >knip<
Meer transparantie! ik ben voor. Alleen wel via Open Source Software, die NIET de oorlogskas van Microsoft spekt via Ierland's 10% regeling.

Gelijk ook maar meteen mijn dingen:
1. Stemplicht afschaffen
2. Gekozen regering afschaffen. Laat het volk maar kiezen.
Het volk kiest immers het parlement en het parlement levert de ministers. Waarom dan nog een formatie en een coalitie? Waarom al die tussenstappen? Snoeien die hap. De zetels zijn toch al verdeeld? Diegene met de meeste stemmen krijgt het ministerie naar keuze toegewezen.

Beleid is immers iets van lange termijn, niet iets van 4 jaar. Ministers worden zo weer de roergangers van weleer, niet de zeikerds van tegenwoordig.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 8 maart 2005 om 22:30.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 22:40   #10
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Ik val in herhaling : Van ieder die als minister of staatssecretaris deel uitgemaakt heeft van een federale regering sinds de oliecrisis van 1973 wordt het persoonlijk vermogen aangeslagen ter delging van de staatsschuld. Dit onder het motto "de verkwister betaalt".
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 22:53   #11
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Een stomme opmerking misschien. Ik weet dat B-H-V voor elke vlaamse partij een probleem is. Elke partij wil de spiltsing, zonder toegevingen en onverwijld. Maar de partijen zijn het niet eens over hoe dat aan te pakken. Vlaams radicale partijen willen dit direct ter stemming voorleggen en gaan prat op een meerderheid van stemmen. Gematigder partijen sussen de gemoederen en willen dit diplomatischer aanpakken, omdat volgens hen de radicale aanpak enkel de alarmbelprocedure in gang zet en geen resultaat gaat bieden.
De diplomatische aanpak kost al veertig jaar toegevingen, voedt de antipolitiek en heeft nog geen resultaat geboden.

Mijn voorstel: Wees eens flink en stel de splitsing ter stemming voor. Lok die alarmbelprocedure desnoods uit. We hebben hetzelfde resultaat als nu (niks dus). Maar de mensen gaan wel zien dat de radicale aanpak ook niks oplevert en de antipolitiek zou misschien de verliezer eens kunnen zijn. Probeer het eens.
Sorry dat ik het twee keer zeg, ik wou een foutje corrigeren en klikte op "citeer" ipv "wijzig".
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 8 maart 2005 om 22:54.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 23:14   #12
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Ik val in herhaling : Van ieder die als minister of staatssecretaris deel uitgemaakt heeft van een federale regering sinds de oliecrisis van 1973 wordt het persoonlijk vermogen aangeslagen ter delging van de staatsschuld. Dit onder het motto "de verkwister betaalt".
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 23:15   #13
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
-politici kunnen voor een rechtbank gedaagd worden bij ernstig mismanagement van de staat. Het stoort mij mateloos dat ik nog steeds dagelijks figuren als W. Martens, W. CLaes; L.Tobback.....moet verdragen. Zij hebben in een zeer korte periode (een goede 5 jaar)een schuld opgebouwd waaraan ik, mijn kinderen en jij en iedereen hun hele leven aan afbetalen zodat erg nodige uitgaven niet kunnen.
Eigenlijk zou W. Martens voor een volkstribunaal moeten komen i.p.v. nog als een oude wijze zich te profileren.
ne wrede slimmen, wilfried martekop, als ge op uw 70 jaar nog niet weet dat er condooms bestaan en nog met nen tweeling aan uw been zit levert ge wel het bewijs van stupiditeit, ma ja wat zou je willen, heeft het genoeg bewezen indertijd, heeft de vlamingen tientallen keren verkocht om zijn plaatske van premier te houden, met als gevolg ne put in de staatskas die bodemloos is.... wreed slim en neig katholiek moet ik vaststellen !
dienen kerel verdient de kogel !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 8 maart 2005 om 23:16.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 23:42   #14
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
In dit topic zou ik graag komen tot een geheel van bezorgdheden, frustraties, bedenkingen, felicitaties, vragen, opmerkingen,... aan het adres van politici.

Schrijf hier uw gedachten neer over de Vlaamse, Waalse, Belgische politiek en gebundeld zal ik deze voorleggen (versturen) aan elke politieke partij (onveranderd, elke partij krijgt dezelfde e-mail aan).

De antwoorden van deze partijen en politici zullen gepost worden op dit forum.

Aub, laat van u horen...

De stem vd burger is de basis vd democratie
Het antwoord vd politici is het respect tov de burger
Geldt voor alle partijen.

Geachte heren en dames Politici;

Bij deze wens ik U op de hoogte te brengen van de grote vooruitgang die ons kleine landje ondergaat.
Niet zozeer de vooruitgang op internationaal vlak(Europa die met rasse schreden uitbreiding neemt bijvoorbeeld), neen, daar wil ik het even niet over hebben.
Maar de technische evolutie die niet stil staat.
Laat ik het de electronische revolutie noemen, nl. de personal computer.

Om even een geschiedkundige terugblik te geven.
Vroeger........ nog niet zo lang geleden zelfs, kon de gewone man in de straat alleen via de pers te weten komen wat er zoal doorging op de 'hogere verdieping' van het land (als ik uw 'werkomgeving' zo mag noemen).
Daarom interesseerde het Jan Modaal meestal niet, want pers, dat wisten ze toen al, die zijn te manipuleren.
Alleen een dorpsgek geloofde pertinent wat er in de geschreven/gesproken pers stond.

Maar sinds een aantal jaren maakt de computer een gestage groei in huiskamer modaal.
Daar waar vroeger enkel één lichtbak (hier heb ik het op de TV) de sfeer in de kamer bepaalde, zijn er nu twee schermen die doorgaans de huiskamers verlichten.

Welnu, net over dat tweede scherm wil ik het even hebben.
Dat scherm is haast letterlijk een poort naar de wereld (en bijgevolg ook naar ons kleine mooie Belgenlandje).
De stroom van informatie die nu in de huiskamers terecht komt, is onstuitbaar.
Dat brengt met zich mee dat niet alleen de 'positief gekleurde' informatie de schermgebruikers bereikt.
De informatie die de politici zouden willen.
Integendeel.
Op het internet staat ALLES.
Nu vraagt U zich af waarom die 'alles' in het vet staat, ik heb maar schrik dat U er over zou lezen.
Want waar vroeger een hand- of spandienst hier of daar de pers in de juiste bocht kon wringen, gaat dat met de huidige infotrmatieseringsstroom niet meer.

Het moet vervelend voor U zijn, maar de burger kijkt tegenwoordig gewoon over Uw schouder mee!
Beter nog, alles wat U zegt, wordt op binaire wijze vast gelegd.
Uw woorden en daden zitten vastgevroren op het internet, niemand die ze wissen kan.
Uw standpunten volgen U voor de rest van U leven, want mocht U ze ooit wijzigen, iemand zal U ooit confronteren met Uw eerdere standpunten.

En ik weet het niet, maar ik heb echt de indruk dat huidig politiek België niet in staat is om te beseffen hoe groot die inpact is op de toekomstige kiezer.
Dus welke beslissing U ooit neemt, 'ooit komt het uit, al brengen de kraaien het uit' zei mijn wijlen grootmoeder (toen zelfs nog niets van internet gehoord te hebben, maar ze had gelijk).

En het moet gezegd, de laatste dagen is het weer onweer in de Belgische politiek.
Of was dat vroeger ook zo, maar konden we het gewoon niet weten, omdat er maar een enkelzijdige en gemanipuleerde informatie stroomde vanuit Uw verdieping?

Daarom vraag ik U nu met aandrang.
Wijzig Uw politieke cultuur.
Een charmeoffensief doet het niet meer.
Ook de vele beloftes zullen U achtervolgen, dus zorg dat het geen loze beloftes zijn.
Verander Uw instelling tegenover de modale burger.
Wees blij dat hij voor U stemt.
Want U krijgt voor een (korte) periode de toestemming om in zijn naam zo een beetje de boel te regelen.
En als er wat veel rechts gestemd wordt, ga dan niet lelijk kijken naar de burger.
Geloof het of niet, maar ook U kan fouten maken.
In plaats van rechts automatisch te stigmatiseren, wijzig Uw politieke visie zodat rechts de kansen ontnomen wordt die hun nu rijkelijk voorgeschoteld wordt.

En wat U ook doet, zelfs het morsen/verspillen van het dure water op de toiletten van Uw kabinet mocht U bij een kleine boodschap de grote spoelknop gebruiken, dat komt uit.
Vriendjespolitiek, het leveren van bepaalde gunsten aan 'leden' van de club, het werkt niet bepaald positief in op Uw imago.
Laat het dan ook.
Doe geen dingen die in een later stadium tegen U gebruikt kunnen worden, zelfs als U denkt er vrij uit mee te komen, U zit er nl. voor het volk, mocht U het vergeten zijn.

Begin een nieuw politiek tijdperk.
Openheid, transparantie en zoveel meer van dat.
Enkel die ingrediënten zullen Uw toekomst garranderen.
Want weet terwijl U zich op Uw stoel in Uw kabinet zit uit te sloven, de burger waakt!

En mocht U wat veel dingen doen waarbij landgenoot modaal zich ernstige vragen stelt, schrik dan niet dat de eerstvolgende uitslagen van de volksstemming niet in Uw voordeel zullen uitkomen, want het volk, hoe vervelend ook, heeft een tweede scherm in zijn woonkamer staan.
Een scherm dat Big Brother doet verbleken bij de situatie waar U zich in bevindt.

Met vriendelijke groeten.
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]

Laatst gewijzigd door Horus : 8 maart 2005 om 23:45.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 00:16   #15
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Geldt voor alle partijen.

Geachte heren en dames Politici;

Bij deze...
...waar U zich in bevindt.

Met vriendelijke groeten.
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 01:07   #16
Zwarte Karper
Burger
 
Zwarte Karper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Meer transparantie! ik ben voor. Alleen wel via Open Source Software, die NIET de oorlogskas van Microsoft spekt via Ierland's 10% regeling.
Als ze op de ministeries geen rondgemailde powerpoint documenten met 'de 10 grappigste ongevallen met vrouwen' meer kunnen openen hebben we de efficientie al meteen verdubbelt
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 07:52   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

- Invoering van het bindend referendum op volksinitiatief.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 08:02   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Ik val in herhaling : Van ieder die als minister of staatssecretaris deel uitgemaakt heeft van een federale regering sinds de oliecrisis van 1973 wordt het persoonlijk vermogen aangeslagen ter delging van de staatsschuld. Dit onder het motto "de verkwister betaalt".

Dat is geen slecht idee, en laten we de poen van Berten van Laken meteen ook aanslagen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 08:04   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Geldt voor alle partijen.

Geachte heren en dames Politici;

Bij deze wens ik U op de hoogte te brengen van de grote vooruitgang die ons kleine landje ondergaat.
Niet zozeer de vooruitgang op internationaal vlak(Europa die met rasse schreden uitbreiding neemt bijvoorbeeld), neen, daar wil ik het even niet over hebben.
Maar de technische evolutie die niet stil staat.
Laat ik het de electronische revolutie noemen, nl. de personal computer.

Om even een geschiedkundige terugblik te geven.
Vroeger........ nog niet zo lang geleden zelfs, kon de gewone man in de straat alleen via de pers te weten komen wat er zoal doorging op de 'hogere verdieping' van het land (als ik uw 'werkomgeving' zo mag noemen).
Daarom interesseerde het Jan Modaal meestal niet, want pers, dat wisten ze toen al, die zijn te manipuleren.
Alleen een dorpsgek geloofde pertinent wat er in de geschreven/gesproken pers stond.

Maar sinds een aantal jaren maakt de computer een gestage groei in huiskamer modaal.
Daar waar vroeger enkel één lichtbak (hier heb ik het op de TV) de sfeer in de kamer bepaalde, zijn er nu twee schermen die doorgaans de huiskamers verlichten.

Welnu, net over dat tweede scherm wil ik het even hebben.
Dat scherm is haast letterlijk een poort naar de wereld (en bijgevolg ook naar ons kleine mooie Belgenlandje).
De stroom van informatie die nu in de huiskamers terecht komt, is onstuitbaar.
Dat brengt met zich mee dat niet alleen de 'positief gekleurde' informatie de schermgebruikers bereikt.
De informatie die de politici zouden willen.
Integendeel.
Op het internet staat ALLES.
Nu vraagt U zich af waarom die 'alles' in het vet staat, ik heb maar schrik dat U er over zou lezen.
Want waar vroeger een hand- of spandienst hier of daar de pers in de juiste bocht kon wringen, gaat dat met de huidige infotrmatieseringsstroom niet meer.

Het moet vervelend voor U zijn, maar de burger kijkt tegenwoordig gewoon over Uw schouder mee!
Beter nog, alles wat U zegt, wordt op binaire wijze vast gelegd.
Uw woorden en daden zitten vastgevroren op het internet, niemand die ze wissen kan.
Uw standpunten volgen U voor de rest van U leven, want mocht U ze ooit wijzigen, iemand zal U ooit confronteren met Uw eerdere standpunten.

En ik weet het niet, maar ik heb echt de indruk dat huidig politiek België niet in staat is om te beseffen hoe groot die inpact is op de toekomstige kiezer.
Dus welke beslissing U ooit neemt, 'ooit komt het uit, al brengen de kraaien het uit' zei mijn wijlen grootmoeder (toen zelfs nog niets van internet gehoord te hebben, maar ze had gelijk).

En het moet gezegd, de laatste dagen is het weer onweer in de Belgische politiek.
Of was dat vroeger ook zo, maar konden we het gewoon niet weten, omdat er maar een enkelzijdige en gemanipuleerde informatie stroomde vanuit Uw verdieping?

Daarom vraag ik U nu met aandrang.
Wijzig Uw politieke cultuur.
Een charmeoffensief doet het niet meer.
Ook de vele beloftes zullen U achtervolgen, dus zorg dat het geen loze beloftes zijn.
Verander Uw instelling tegenover de modale burger.
Wees blij dat hij voor U stemt.
Want U krijgt voor een (korte) periode de toestemming om in zijn naam zo een beetje de boel te regelen.
En als er wat veel rechts gestemd wordt, ga dan niet lelijk kijken naar de burger.
Geloof het of niet, maar ook U kan fouten maken.
In plaats van rechts automatisch te stigmatiseren, wijzig Uw politieke visie zodat rechts de kansen ontnomen wordt die hun nu rijkelijk voorgeschoteld wordt.

En wat U ook doet, zelfs het morsen/verspillen van het dure water op de toiletten van Uw kabinet mocht U bij een kleine boodschap de grote spoelknop gebruiken, dat komt uit.
Vriendjespolitiek, het leveren van bepaalde gunsten aan 'leden' van de club, het werkt niet bepaald positief in op Uw imago.
Laat het dan ook.
Doe geen dingen die in een later stadium tegen U gebruikt kunnen worden, zelfs als U denkt er vrij uit mee te komen, U zit er nl. voor het volk, mocht U het vergeten zijn.

Begin een nieuw politiek tijdperk.
Openheid, transparantie en zoveel meer van dat.
Enkel die ingrediënten zullen Uw toekomst garranderen.
Want weet terwijl U zich op Uw stoel in Uw kabinet zit uit te sloven, de burger waakt!

En mocht U wat veel dingen doen waarbij landgenoot modaal zich ernstige vragen stelt, schrik dan niet dat de eerstvolgende uitslagen van de volksstemming niet in Uw voordeel zullen uitkomen, want het volk, hoe vervelend ook, heeft een tweede scherm in zijn woonkamer staan.
Een scherm dat Big Brother doet verbleken bij de situatie waar U zich in bevindt.

Met vriendelijke groeten.

Big Brother is watching you ! maar nie alleen Big Brother ook little brother en little sister en, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 08:24   #20
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Beste politici,

na 14 jaren trouw in de arbeidsmarkt te hebben meegedraaid kom ik tot de conclusie dat ik nog geen stap verder ben geraakt dan 14 jaar geleden.
Ik wil jullie bij deze dan ook bedanken voor de corrupte prakijken waardoor mijn toekomst,de toekomst van mijn kinderen,in MIJN VLAANDEREN onmogelijk word gemaakt.
Het enigste wat de Vlamingen willen is eerlijke politiek,politiek die het voor de hard werkende Vlaming opneemt zodat hij kan bekomen waar hij recht op heeft nl een stabiel leven,een eigen stukje grond met een huis erop.
Door jaren wanbeleid is deze droom ons bruut afgenomen!

Maar jullie zullen de komende jaren met de neus op de feiten geduwd worden,het nationalisme zal verder aanwakkeren en de wraak zal niet lang op zich laten wachten.

Groetjes

Een gefrustreerde eerlijke hard werkende Vlaming!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 9 maart 2005 om 08:30.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be