Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2005, 15:13   #61
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Neen als ik Bach, Mozart en Rachmaninov aan het spelen ben op mijn piano...
Daar betaal ik mensen voor ... grijns!
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:14   #62
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
en dan noemt gij mij een rare kwiet! Trouwens dan weten uw vrienden niet dat arvo pärt allang passé is in het wereldtje van de cultuursnobs!
Wat dus bewijst dat ik geen cultuursnob ben, ik vind het gewoon mooie muziek.... net zoals Sonic Youth, Godspeed You Black Emperor, Captain Beefheart, Neil Young, Stars of the Lid, Eric Satie.....

Over smaak valt niet te twisten, maar ik verfoei mensen die menen dat ze cultureel bezig zijn door Bach, Mozart en Rachmaninov op hun piano te tokkelen....

Wie zich met interessante of avant gardistische cultuur bezig houdt is toch per definitie links? De rechtsen houden liever vast aan hun bestaande cultuur en recycleren die tot het oneindige.

Zeg me nu eens, noem me eens één interessante kunstenaar uit de voorbije eeuw die openlijk Extreem Rechts en conservatief was?

I'm waiting.....
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:19   #63
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Ooit al iets van Morton Feldman of Glenn Branca gehoord? Neen. Zwijg dan maar....
En ik maak idd muziek met mijn computer, jij vindt het moeilijkdoenerij en stront...
Maar ik had van een nazi zoals jou ook niet anders verwacht.
Ik heb wel degelijk van die componisten gehoord. En ik speel Bach e.a. op mijn piano. Dat is superieur aan jouw computergezeik. PUNT.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:20   #64
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Daar betaal ik mensen voor ... grijns!
Ge zijt dus ne vuile kapitalist?
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:23   #65
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Wat dus bewijst dat ik geen cultuursnob ben, ik vind het gewoon mooie muziek.... net zoals Sonic Youth, Godspeed You Black Emperor, Captain Beefheart, Neil Young, Stars of the Lid, Eric Satie.....

Over smaak valt niet te twisten, maar ik verfoei mensen die menen dat ze cultureel bezig zijn door Bach, Mozart en Rachmaninov op hun piano te tokkelen....

Wie zich met interessante of avant gardistische cultuur bezig houdt is toch per definitie links? De rechtsen houden liever vast aan hun bestaande cultuur en recycleren die tot het oneindige.

Zeg me nu eens, noem me eens één interessante kunstenaar uit de voorbije eeuw die openlijk Extreem Rechts en conservatief was?

I'm waiting.....

Dit vind ik dus schitterend, hij is erzelf over begonnen, over cultuur enzo, en nu mag niemand zeggen dat cultuur bijv. kan betekenen Bach spelen.
Alleen wat hij op zijn computertje doet is cultuur. Ongelooflijke dikke nek!
Waarschijnlijk is hij nu gefrusteerd omdat hij dacht dat alle VBers analfabeten waren. Manneke toch, hoe zielig...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:24   #66
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Ge zijt dus ne vuile kapitalist?
Mecenassen en kunstenaars zijn een constante in de kunstgeschiedenis. Daar heb je blijbaar al niet veel kaas van gegeten.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:25   #67
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Dit vind ik dus schitterend, hij is erzelf over begonnen, over cultuur enzo, en nu mag niemand zeggen dat cultuur bijv. kan betekenen Bach spelen.
Alleen wat hij op zijn computertje doet is cultuur. Ongelooflijke dikke nek!
Waarschijnlijk is hij nu gefrusteerd omdat hij dacht dat alle VBers analfabeten waren. Manneke toch, hoe zielig...
*Zucht* Ik zeg niet dat jij niet cultureel bezig bent, ik zeg enkel dat ik mensen verfoei die denken dat ze cultureel bezig zijn met Bach en Rachmaninov na te spelen en niet verder kijken dan hun neus lang is......

En antwoord eens op mijn vraag. Eén groot extreem rechts kunstenaar... Eentje maar.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:26   #68
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Wat dus bewijst dat ik geen cultuursnob ben, ik vind het gewoon mooie muziek.... net zoals Sonic Youth, Godspeed You Black Emperor, Captain Beefheart, Neil Young, Stars of the Lid, Eric Satie.....

Over smaak valt niet te twisten, maar ik verfoei mensen die menen dat ze cultureel bezig zijn door Bach, Mozart en Rachmaninov op hun piano te tokkelen....

Wie zich met interessante of avant gardistische cultuur bezig houdt is toch per definitie links? De rechtsen houden liever vast aan hun bestaande cultuur en recycleren die tot het oneindige.

Zeg me nu eens, noem me eens één interessante kunstenaar uit de voorbije eeuw die openlijk Extreem Rechts en conservatief was?

I'm waiting.....
Conservatieve componisten(in de zin dat ze de waanzin van het atonale niet gevolgd hebben): Elgar, Rachmaninov, Sjostakovitsj, Strauss, Reger, Bax, Vaughan WIlliams, Walton, Bernstein, Kabalevski, GLazounov, Prokofjev, ...
VOldoende zo? Voor welke partij zij stemden weet ik niet en doet volgens mij niet ter zake...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:28   #69
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Conservatieve componisten(in de zin dat ze de waanzin van het atonale niet gevolgd hebben): Elgar, Rachmaninov, Sjostakovitsj, Strauss, Reger, Bax, Vaughan WIlliams, Walton, Bernstein, Kabalevski, GLazounov, Prokofjev, ...
VOldoende zo? Voor welke partij zij stemden weet ik niet en doet volgens mij niet ter zake...
Wat is er waanzinnig aan het atonale, en waarom zou waanzin geen kunst kunnen zijn?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:29   #70
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Conservatieve componisten(in de zin dat ze de waanzin van het atonale niet gevolgd hebben): Elgar, Rachmaninov, Sjostakovitsj, Strauss, Reger, Bax, Vaughan WIlliams, Walton, Bernstein, Kabalevski, GLazounov, Prokofjev, ...
VOldoende zo? Voor welke partij zij stemden weet ik niet en doet volgens mij niet ter zake...
Vraagje, is Gorecki atonaal? Is Part atonaal? Is Glass atonaal? Is Satie atonaal?
Atonaal is een kwestie van interpretatie.
En ik zie niet in wat dit met conservatief te maken heeft....
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:30   #71
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Vraagje, is Gorecki atonaal? Is Part atonaal? Is Glass atonaal? Is Satie atonaal?
Atonaal is een kwestie van interpretatie.
En ik zie niet in wat dit met conservatief te maken heeft....
Atonaal is geen kwestie van interpretatie, dat is een technisch gegeven.
Het woord conservatief wordt gebruikt door de geschiedenisboekjes. Het is een vakje. VOor mij hoeft het niet.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 15:36   #72
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Atonaal is geen kwestie van interpretatie, dat is een technisch gegeven.
Kan zij, laten we dan zeggen, atonaal kan best muzikaal zijn.
En waanzin is leuk!!
Van Gogh was bevoorbeeld zo crazy als een op hol geslagen achterdeur.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 10:30   #73
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Kan zij, laten we dan zeggen, atonaal kan best muzikaal zijn.
En waanzin is leuk!!
Van Gogh was bevoorbeeld zo crazy als een op hol geslagen achterdeur.
Ja, maar zijn WERK was het niet.
En ik ben ook niet helemaal normaal hoor, maar dat had je waarschijnlijk al door...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 13:55   #74
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Uit het hoofd ;XXste eeuwse rechtse conservatieve kunstenaars; Carl Orff, Richard Strauss, Hans Pfitzner, Arno Breker, Knut Hamsun, Leni Riefensthal, Ernest Claes, Felix Timmermans, Stijn Streuvels, Hendrik Marsman, Agatha Christie, Ezra Pound, Tolkien, Von Karajan, Celine, Hergé,Ernst Jünger,....
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be