Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2004, 16:41   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Question:"I am an American Christian and willing to accept Islam but I have one question in my mind. Please answer that on the website only I am not willing to tell you my identity due to security reason. 1) Why do you follow Mohammed and not Jesus if the Qur’an says he was the Messiah? I asked another Muslim guy about this and he said that Jesus is not the Messiah? Can you please help me with that? 2) If Jesus is alive then why Muslims do not follow HIM. 3) Why Muslims hate Non-Muslims? Please answer my questions ASAP. Thanks "

Answer:In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.

Dear brother, thanks for your question and we really appreciate the great confidence you repose in us. We implore Allah, the Almighty to make our efforts come up to your expectations.
As regards your question on Muslims' stand on Jesus, peace be upon him, it's clear that Muslims are commanded not to discriminate between one Prophet and another. We believe in all Prophets and Messengers sent by Allah to guide people and lead them to the Right Path. The Qur'an says:
"Say (O Muslims): We believe in Allah and that which is revealed unto Us and that which was revealed unto Abraham, and Ishmael, and Isaac, and Jacob, and the tribes, and that which Moses and Jesus received, and that which the Prophets received from their Lord. We make no distinction between any of them, and unto Him we have surrendered." (Al-Baqarah: 136)
So the compassionate human trend included in the biography of Jesus is held in high esteem by both Muslims and their creed. It suffices here to say that the Prophet, peace and blessings be upon him, never addressed Jesus, Allah’s peace and blessings be upon him, save by saying, “My brother Jesus.”
As for the second point, it's to be stressed that Muslims never hate non-Muslims just for the sake that they happen to be non-Muslims. On the contrary, we are allowed to have non-Muslims as friends as long as they don't show enmity towards Islam and Muslims. Islam teaches us that we should be friendly to all people and we should deal even with enemies with justice and fairness.
Dealing with these points in details, Sheikh Muhammad Iqbal Nadvi, Imam of Calgary Mosque, Alberta, Canada, and Former Professor at King Saud University, Riyad, Saudi Arabia, states:

“Let me answer your questions in point form:

1. With regard to your first question about the Muslims’ belief in Jesus, I can simple say that this question does not constitute any problem to any Muslim. As we know and believe, Jesus, peace be upon him, was the Prophet sent to the Children of Israel. As any Prophet sent to a specific nation, his mission was limited in scope and nature to the people he was sent to. Jesus, peace be upon him, himself prophesied and gave glad tidings about the coming of Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him. Moreover, we as Muslims believe that Jesus, peace be upon him, did not die and that he will come back for a second time. In his next coming he will be following Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him.
So in this sense Muslims are really following Jesus, peace be upon him, and are showing great respect to him as one of the chief and great Prophets of Allah (God). However, we believe that Muhammad, peace and blessings be upon him, is the final Messenger of Allah the Almighty and there will no be prophet after him. Allah, the Almighty, has sent Prophet Muhammad as a mercy for all mankind and his message is for all people until the Day of Judgment.

2. As for your second question, I think that what you said about Muslims’ hatred of non-Muslims is nothing but a great misunderstanding of the spirit of Islam and who Muslims are. As a basic principle of Islam, we, Muslims, do not hate anyone on account of their cultural, religious, or ethnic backgrounds. Islam teaches us to interact with all people and wish good for the whole mankind.
However, Muslims hate Kufr, or disbelief in Allah, the Almighty. Since we love all people, we hate their disobedience of Allah, the Most High. So, even when people deny the existence of Allah we do not hate them personally; however, we hate their disbelief and disobedience of Allah, Exalted be He. This case is very similar to that of a doctor and a patient. The doctor does not hate the patient or the sick person himself or herself, rather he or she hates the disease and tries every possible means to cure the disease and help the patient to recover. We Muslims hate disbelief and disobedience of Allah and we are striving and sparing no effort to do away with this disease and cure people’s sickness and help them become obedient servants of Allah (God).

I hope this does answer your questions!”

Allah Almighty knows best.
Oud 29 mei 2004, 17:54   #2
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Ja, allemaal goed en wel, maar de volgende imam zegt het weer anders, en de volgende weer anders. Islam heeft hetzelfde probleem als veel andere godsdiensten, inclusief het christendom. Er is op veel gebieden een grijze zone, en gelovigen zoeken nu eenmaal een klaar en duidelijke lijn tussen wat mag en moet en wat niet. Maar die is er niet, ook al beweert iedereen van wel.

En zo krijg je miserie natuurlijk, terwijl de ene moslim geen enkel probleem heeft om met ongelovige vrienden een pintje te pakken op een gezellig terrasje, denkt de andere dat hij door zo veel mogelijk onbekenden (mee) de dood in te jagen recht krijgt op een voorkeursbehandeling in het hiernamaals.

Misschien moeten moslims eens een globale consensus bereiken, een soort credo zoals de katholieken hebben (al mag aan het hele vaticaan wel eens gesleuteld worden). Wie zich daar niet in kan vinden, moet zichzelf maar iets anders noemen: protestants moslim of zo?
Oud 29 mei 2004, 18:03   #3
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ja, allemaal goed en wel, maar de volgende imam zegt het weer anders, en de volgende weer anders. Islam heeft hetzelfde probleem als veel andere godsdiensten, inclusief het christendom. Er is op veel gebieden een grijze zone, en gelovigen zoeken nu eenmaal een klaar en duidelijke lijn tussen wat mag en moet en wat niet. Maar die is er niet, ook al beweert iedereen van wel.

En zo krijg je miserie natuurlijk, terwijl de ene moslim geen enkel probleem heeft om met ongelovige vrienden een pintje te pakken op een gezellig terrasje, denkt de andere dat hij door zo veel mogelijk onbekenden (mee) de dood in te jagen recht krijgt op een voorkeursbehandeling in het hiernamaals.

Misschien moeten moslims eens een globale consensus bereiken, een soort credo zoals de katholieken hebben (al mag aan het hele vaticaan wel eens gesleuteld worden). Wie zich daar niet in kan vinden, moet zichzelf maar iets anders noemen: protestants moslim of zo?
Dat heeft niets te maken met religie maar wel dat het individu van deze of andere mens van mens tot mens verschilt een dat speel een zekere rol in het leven ven de mens !!!
Oud 30 mei 2004, 02:18   #4
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Oh , I don't hate you , I just hate what you represent. I'm gonna kill you because of what you represent , but don't take it personally , I'm just killing your ideas , not you!
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 02:51   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Dit staat in het verkeerde katern: Hoort eigenlijk in "maatschappelijke discussie" , maar daar staat dat dacht ik al.
Oud 1 juni 2004, 13:40   #6
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Ik dacht dat dit een Nederlandstalig forum was. Als iedereen hier teksten en meningen allerhande in het Engels zou gaan posten zal de boel snel verzieken.
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 13:53   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln

Dat heeft niets te maken met religie maar wel dat het individu van deze of andere mens van mens tot mens verschilt een dat speel een zekere rol in het leven ven de mens !!!
Dus imams moeten zich met dergelijke zaken niet moeien?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 19:11   #8
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

"Why do muslims hate no-muslims?"

Waarom geloven moslims dat niet-moslims zullen branden in de hel ?

Weer zo'n christelijk-islamitisch onderonsje. Joden, hindoes en atheisten tellen weer niet mee
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 22:23   #9
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot

Waarom geloven moslims dat niet-moslims zullen branden in de hel ?

Weer zo'n christelijk-islamitisch onderonsje. Joden, hindoes en atheisten tellen weer niet mee
Akkersloot,
kom jij maar lekker gezellig bij ons keuvelen! Ik ben ook atheist, je bent in goed gezelfschap. Laat je gevoelens maar de vrije loop joh!
Oud 2 juni 2004, 05:09   #10
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle

Akkersloot,
kom jij maar lekker gezellig bij ons keuvelen! Ik ben ook atheist, je bent in goed gezelfschap. Laat je gevoelens maar de vrije loop joh!
Ja die christelijk-islamitische onderonsje komt me inderdaad de strot uit. Toppunt daarvan is dat een islamofiel de tolerantie van de islam denkt te bewijzen met het Mein Koran vers dat "Joden, christenen, Sabeeers die geloven in de Laatste Dag geliefd worden door hun heer". Al weer zo'n islamofiel die vergeet dat ook er ook meer mensen zijn dan alleen joden en christenen (die geloven in de "dag des oordeels"). Hoe tolerant de islam is merken de Mandeeers in Irak wel en de hindoes in India.

Ben overigens een non-profetorisch theist. En volgens mij is God ook een atheist. Hij heeft ten minste nooit een profeet gezonden (jammer voor die geloven in de geesteszieken Paulus en Mohammed),
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be