Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2005, 18:06   #21
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Uiteraard zijn die zaken niet toegelaten.

Er zijn evengoed zaken uit onze vlaamse cultuur verboden geworden, net als in vele andere culturen (levende vissen opdrinken, reglementering van studentendopen, hanengevechten, ...)
Naar onze normen zijn de excessen in andere culturen natuurlijk veel erger, maar het komt op hetzelfde neer.
En denk je nu echt dat onze 'multikulers' hetgeen jij daar aanhaalt goedkeuren?
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:22   #22
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Karper
Hier ben je weer zowel vlaamse als turkse cultuur aan het veralgemenen..
Misschien wel, maar toch kun je er niet onderuit dat verschillende culturen ronduit 'botsen' met elkaar. Het gaat dus niet op dat elke cultuur zijn recht zou hebben van beleven want dit is wat KeyserH toch beweert.

Men moet proberen dat 'botsen' te vermijden. Waar of niet? Dus kunnen niet alle culturen het recht hebben hun cultuur te beleven in Vlaanderen. Precies omdat dat zou 'botsen' en in sommige gevallen zelfs tegen de wetgeving is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:26   #23
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
Uiteraard zijn die zaken niet toegelaten.

Er zijn evengoed zaken uit onze vlaamse cultuur verboden geworden, net als in vele andere culturen (levende vissen opdrinken, reglementering van studentendopen, hanengevechten, ...)
Naar onze normen zijn de excessen in andere culturen natuurlijk veel erger, maar het komt op hetzelfde neer.
En denk je nu echt dat onze 'multikulers' hetgeen jij daar aanhaalt goedkeuren?
KeyserH, ik reageer gewoon op wat jij zegt en dat is:

Citaat:
...Marokanen en Turken hebben het recht hun cultuur te beleven ja,...
Je begrijpt dat dit niet allemaal samen kan in Vlaanderen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:32   #24
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Misschien wel, maar toch kun je er niet onderuit dat verschillende culturen ronduit 'botsen' met elkaar. Het gaat dus niet op dat elke cultuur zijn recht zou hebben van beleven want dit is wat KeyserH toch beweert.

Men moet proberen dat 'botsen' te vermijden. Waar of niet? Dus kunnen niet alle culturen het recht hebben hun cultuur te beleven in Vlaanderen. Precies omdat dat zou 'botsen' en in sommige gevallen zelfs tegen de wetgeving is.

Paulus.
Waarom zouden de verschillende culturen ook niet naar elkaar kunnen toe evolueren (men hoeft niet noodzakelijk te botsen). Kijk bijvoorbeeld naar de veranderde eetcultuur, fantastisch toch.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:39   #25
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Waarom zouden de verschillende culturen ook niet naar elkaar kunnen toe evolueren (men hoeft niet noodzakelijk te botsen). Kijk bijvoorbeeld naar de veranderde eetcultuur, fantastisch toch.
Wat dat eten betreft, daar moet ik je gelijk in geven.

Helaas zullen sommige culturen zich nooit aanpassen omdat ze nu eenmaal fundamentalistisch zijn.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 maart 2005 om 18:45.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:45   #26
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Wat dat eten betreft, daar moet ik je gelijk in geven.

Helaas zullen sommige culturen zich nooit aanpassen omdat ze nu eenmaal fundamentalistich zijn.

Paulus.
De cultuur is niet fundamentalistisch. Je mag cultuur niet zo als één groot blok zien. Zeker in de Islam is die zeer gedifferentieerd. Sommige elementen van sommige deelgroepen uit die cultuur kunnen inderdaad niet door de beugel. Dit is echter zo evident dat ik het de moeite niet vond dat te vermelden. Ik ging ervan uit dat als ik zeg 'het recht hun cultuur te beleven' daar de zaken buiten vallen die tegen ons rechtssysteem en onze mensenrechten ingaan.
Maar dat is echt wel een minderheid van die 'cultuurgewoonten'.

Een links ingestelde rechter gaat die broer uit één van de voorbeelden eerder in de topic niet vrijspreken 'omdat het bij zijn cultuur hoort'.
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:47   #27
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
Ik ging ervan uit dat als ik zeg 'het recht hun cultuur te beleven' daar de zaken buiten vallen die tegen ons rechtssysteem en onze mensenrechten ingaan.
Dan ben ik het met je eens.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:49   #28
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

fijn dat te horen (gebeurt weinig op dit forum)
__________________
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 19:48   #29
Zwarte Karper
Burger
 
Zwarte Karper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Wat dat eten betreft, daar moet ik je gelijk in geven.

Helaas zullen sommige culturen zich nooit aanpassen omdat ze nu eenmaal fundamentalistisch zijn.

Paulus.
Ik denk dat dat nog wel meevalt: het begrip fundamentalisme word nogal eens verkeerd begrepen.

Strict gezien slaat de term enkel op christelijke bewegingen die de bijbel als letterlijk correct zien. Christelijke fundamentalisten gebruiken die term nog steeds om zichzelf te beschrijven en vinden hem positief.

Zowat alle moslims geloven dat de koran letterlijk correct is. Je zou hen dus allemaal als fundamentalisten kunnen beschrijven. In feite worden bij moslimfundamentalisten echter enkel die moslims bedoeld die seculiere wetten willen afschaffen en de islamwetten invoeren, en die BOVENDIEN ook nog eens de meest conservatieve interpretatie van die islamwetten volgen.

De meeste moslimregeringen en moslimgelovigen aanvaarden echter zonder veel problemen seculiere wetgeving naast de religieuze wetgeving, waarbij enkel zaken als huwelijk onder de sharia vallen.
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 04:38   #30
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

De Vlaamse cultuur bestaat wel. Lijmen/Het been.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 2 augustus 2017 om 04:38.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 09:14   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Vlaamse cultuur bestaat wel. Lijmen/Het been.
Uiteraard. Maar wij lopen daarmee niet zo hoog op als bijvoorbeeld de Fransen dat doen met hun cultuur. We hebben ongelijk, maar zo zijn de Vlamingen nu eenmaal.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 10:44   #32
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uiteraard. Maar wij lopen daarmee niet zo hoog op als bijvoorbeeld de Fransen dat doen met hun cultuur. We hebben ongelijk, maar zo zijn de Vlamingen nu eenmaal.
Wie is 'wij'? Wie heeft u het mandaat gegeven om voor andere mensen te spreken?

Er is geen 'wij'. Er is enkel u als individu die de illusie heeft dat er anderen zijn die hetzelfde zijn als u , en die u virtueel het mandaat gegeven hebben om in hun naam te spreken. Maar die mensen bestaan enkel in uw verbeelding.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 11:57   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Karper Bekijk bericht
Daar word inderdaad met twee maten en gewichten gewerkt, ik vrees dat het een typische linkse kniereflex-reactie is op rechts gedachtegoed.

Ik denk ook dat het niet bevorderlijk is voor de integratie als allerlei allochtonen monddood gemaakt worden als niet-representatief.
Men eist toch ook niet dat alle belgen katholiek zijn en zowel duivensport als vendelzwaaien beoefenen? En is er één dorp waar de pastoor en de burgemeester representatief zijn voor iedereen?

Zowel rechts als links trappen te gemakkelijk in die val.
Cultuur is de geschiedenis van een volk, en dus bestaat de Vlaamse cultuur evengoed als alle andere culturen.
Dat er binnen iedere cultuur subculturen zijn, verandert niets aan het bestaan van eigen cultuur, daar belang aan hechten lijkt me logisch.
Dat Anciaux weer begint met zijn " relativerende uitspraken" is voor zijn rekening, die man is te dom om hooi te eten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 12:01   #34
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Cultuur is de geschiedenis van een volk, en dus bestaat de Vlaamse cultuur evengoed als alle andere culturen.
Dat er binnen iedere cultuur subculturen zijn, verandert niets aan het bestaan van eigen cultuur, daar belang aan hechten lijkt me logisch.
Dat Anciaux weer begint met zijn " relativerende uitspraken" is voor zijn rekening, die man is te dom om hooi te eten.
Den bleiter is quantite negligeable tegenwoordig. Maar af en toe laten opvoeren als comic relief kan geen kwaad.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 12:24   #35
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Den bleiter is quantite negligeable tegenwoordig. Maar af en toe laten opvoeren als comic relief kan geen kwaad.
Mijn gedacht!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 12:29   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
De cultuur is niet fundamentalistisch. Je mag cultuur niet zo als één groot blok zien. Zeker in de Islam is die zeer gedifferentieerd. Sommige elementen van sommige deelgroepen uit die cultuur kunnen inderdaad niet door de beugel. Dit is echter zo evident dat ik het de moeite niet vond dat te vermelden. Ik ging ervan uit dat als ik zeg 'het recht hun cultuur te beleven' daar de zaken buiten vallen die tegen ons rechtssysteem en onze mensenrechten ingaan.
Maar dat is echt wel een minderheid van die 'cultuurgewoonten'.

Een links ingestelde rechter gaat die broer uit één van de voorbeelden eerder in de topic niet vrijspreken 'omdat het bij zijn cultuur hoort'.
Een minderheid binnen vooral Islamitische culturen?
-Meisjes hebben geen zelfbeschikkingsrecht.
- Vrouwen geen vrije toegang tot de arbeidsmarkt of publieke ruimte.
-Openlijk uitkomen als holebi kan grote gevolgen hebben.
Nochtans zijn al die rechten binnen onze cultuur gewaarborgd, vind dat u er nogal licht over gaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2017, 20:49   #37
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Vlaamse cultuur bestaat wel. Lijmen/Het been.
Hoe actueel is die nog?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 05:53   #38
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hoe actueel is die nog?
Zeer actueel getuige de link


Citaat:
GROBBENDONK - Het gemeentebestuur van Grobbendonk waarschuwt voor malafide reclameronselaars die in onze regio actief zijn. Ze zijn zogezegd in opdracht van de Nationale Brandweer vzw adverteerders aan het zoeken voor een gelijknamig tijdschrift.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be