Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2013, 18:15   #1
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard werkloos voordeliger dan deeltijdwerk

Ik heb een deeltijdsbaan geaccepteerd, dit wordt aangevuld tot het dopgeld bedrag(iets van 1300 netto)
Absoluut te weinig uiteraard om alleen al de vaste lasten van te betalen.

Nu werk ik over de grens in Nederland en het aparte van de situatie is nu dat het voordeliger is om niet te gaan werken dan om te gaan werken.

De reiskosten vergoeding welke ik krijg is namelijk nog niet eens voldoende om de benzine te betalen , plus ik moet in Nederland zorgverzekeringspremie gaan betalen(min. 75 euro per maand).

Kosten welke ik niet zou hebben wanneer ik niet zou gaan werken.

Iemand bekend met bepaalde tegemoetkomingen of subsidies welke mij financieel zouden kunnen helpen?
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 18:21   #2
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
Ik heb een deeltijdsbaan geaccepteerd, dit wordt aangevuld tot het dopgeld bedrag(iets van 1300 netto)
Absoluut te weinig uiteraard om alleen al de vaste lasten van te betalen.

Nu werk ik over de grens in Nederland en het aparte van de situatie is nu dat het voordeliger is om niet te gaan werken dan om te gaan werken.

De reiskosten vergoeding welke ik krijg is namelijk nog niet eens voldoende om de benzine te betalen , plus ik moet in Nederland zorgverzekeringspremie gaan betalen(min. 75 euro per maand).

Kosten welke ik niet zou hebben wanneer ik niet zou gaan werken.

Iemand bekend met bepaalde tegemoetkomingen of subsidies welke mij financieel zouden kunnen helpen?

Rijf die werkloosheidsuitkering binnen en ga wat in het zwart werken. Je krijgt niet eens een lap grond om op te wonen. Dus die uitkering is wel het minste die de overheid je kan geven.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 18:39   #3
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

In mijn vakgebied, informatica gaat dat niet. Tevens probeer ik een politieke cariere op te bouwen en dan kun je dat helemaal niet doen
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 18:41   #4
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
In mijn vakgebied, informatica gaat dat niet. Tevens probeer ik een politieke cariere op te bouwen en dan kun je dat helemaal niet doen
Hou je bezig met nuttiger zaken.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 18:42   #5
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Hou je bezig met nuttiger zaken.
If you cant beat them, join them.
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 18:48   #6
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
If you cant beat them, join them.
Mogen we weten welke bij strekking of fractie u zich wil vervoegen? Of wordt het een eigen initiatief?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:03   #7
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Mogen we weten welke bij strekking of fractie u zich wil vervoegen? Of wordt het een eigen initiatief?
Ik ben op lokaal niveau bezig voor de partij waar u uw avatar van hebt.

Wij, de burgers zijn de samenleving. Deze is ten dele maakbaar, er zijn namelijk altijd mensen die zich buiten de samenleving plaatsen.
Aangezien ik mij druk maak om het big brother gebeuren, ben ik politiek aktief geworden.
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:06   #8
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
Ik ben op lokaal niveau bezig voor de partij waar u uw avatar van hebt.

Wij, de burgers zijn de samenleving. Deze is ten dele maakbaar, er zijn namelijk altijd mensen die zich buiten de samenleving plaatsen.
Aangezien ik mij druk maak om het big brother gebeuren, ben ik politiek aktief geworden.
Kun je meer uitleg geven daaromtrent?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:12   #9
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

Het koppelen van databases(je zou maar fout in een databse staan, dan heb je een probleem)het bewaren van kentekens, het plaatsen van camera's op elke plek . Wie bekijkt de camera en wat gebeurt er met de beelden.

Of zaken zoals de cookie melding voor de browsers.
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:14   #10
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

En nee, ik ben lokaal niet belangrijk , ben pas bezig. Plus ik ben import, kom niet uit de plek wqqr ik nu woon. Hierdoor ben ik niet bekend en dus minder belangrijk.
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:21   #11
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
Het koppelen van databases(je zou maar fout in een databse staan, dan heb je een probleem)het bewaren van kentekens, het plaatsen van camera's op elke plek . Wie bekijkt de camera en wat gebeurt er met de beelden.

Of zaken zoals de cookie melding voor de browsers.
Interessant. Maar ik weet niet of ze binnen de N-VA oren zullen hebben bij dergelijke problematiek.

M.i. heeft iedere partij wel belang bij het verder reguleren van de openbare ruimte en geleidelijk aan de privéruimte.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:33   #12
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

Klopt, macht corrumpeert, dat is mij bekend. Ikzelf geloof verder in techniek, maar om de samenleving te beschermen kun je niet alle burgers als potentiele misbruiker zien. Het koppelen van databases e.d. is volgens mij een gevolg van een uitdijende overheid. Door de regelgeving moet zij meer controle op de burgerij houden waardoor zij kiest voor informatica. Maar informatica is mensenwerk en waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Ik ben bij. Ook tegen stemcomputers. Wie controleert de programmeur?

Begin met afschaffen van de subsidies en verlagen va de belastingen. Daardoor zou je de overheid moeten kunnen verkleinen, een overheid welke bepaalde core taken heeft welke niet aan de privaatsector overgelaten kunnen worden. Stop met subsidies op bijv. Zonnepanelen, spouwmuurisolatie, enz. Verder is het belachelijk dat de overheid met haar btw meer verdiend dan bij. Een kleine zelfstandige bij de verkoop van een product.

Stop met kindergeld voor meer dan 2 kinderen, het is niet verantwoord in deze tijd om veel kinderen te hebben.

Het geld van de overheid is ons geld waar de overheid als een slechte huisvader mee om gaat. De overheid behoort ons welvaart te geven, niet armer te maken.

Nb, ik typ op een tablet, vandaar af en toe de hoofdletter problemen.
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:46   #13
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

Maar we zijn ver van mijn initiele vraag afgeraakt
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:48   #14
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
Klopt, macht corrumpeert, dat is mij bekend. Ikzelf geloof verder in techniek, maar om de samenleving te beschermen kun je niet alle burgers als potentiele misbruiker zien. Het koppelen van databases e.d. is volgens mij een gevolg van een uitdijende overheid. Door de regelgeving moet zij meer controle op de burgerij houden waardoor zij kiest voor informatica. Maar informatica is mensenwerk en waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Ik ben bij. Ook tegen stemcomputers. Wie controleert de programmeur?

Begin met afschaffen van de subsidies en verlagen va de belastingen. Daardoor zou je de overheid moeten kunnen verkleinen, een overheid welke bepaalde core taken heeft welke niet aan de privaatsector overgelaten kunnen worden. Stop met subsidies op bijv. Zonnepanelen, spouwmuurisolatie, enz. Verder is het belachelijk dat de overheid met haar btw meer verdiend dan bij. Een kleine zelfstandige bij de verkoop van een product.

Stop met kindergeld voor meer dan 2 kinderen, het is niet verantwoord in deze tijd om veel kinderen te hebben.

Het geld van de overheid is ons geld waar de overheid als een slechte huisvader mee om gaat. De overheid behoort ons welvaart te geven, niet armer te maken.

Nb, ik typ op een tablet, vandaar af en toe de hoofdletter problemen.
Dat zijn stuk voor stuk concrete pijnpunten die je daar opsomt. Maar ik betwijfel of dat allemaal in goed aarde zal vallen wanneer je de mogelijke oplossingen zal voorschotelen bij een politieke fractie.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:53   #15
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

Ik geloof ook niet dat ik er wat aan kan doen, wil wel lokaal een signaal afgeving mbt privacy
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 20:15   #16
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
Ik geloof ook niet dat ik er wat aan kan doen, wil wel lokaal een signaal afgeving mbt privacy
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 20:20   #17
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
Ik geloof ook niet dat ik er wat aan kan doen, wil wel lokaal een signaal afgeving mbt privacy
Waarom richt je geen denktank op?

Trouwens als informaticus moet je wellicht deze persoon kennnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman

Die mens gaat ook niet in de politiek. Daar kun je trouwens weinig doen.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 20:55   #18
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

Verklaar u nader? Ik kom trouwens absoluut niet in de buurt van stallman
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 21:29   #19
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheugden Bekijk bericht
Verklaar u nader? Ik kom trouwens absoluut niet in de buurt van stallman
Wel, die filosofie die erachter zit. De afscherming van de burger t.o.v. bedrijven en de overheid.

En de opensource doortrekken naar andere domeinen in de maatschappij.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 21:36   #20
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard

Een denktank oprichten vergt middelen en medestanders, niet alleen idealisten maar ook mensen met bijv. Juridische kennis.

Je kunt een denktank oprichten onder de paraplu van een politieke partij of binnen een gemeente.

Maar wie zegt dat zo denktank al niet bestaat en is je rol dan adviserend, zo ja naar wie?
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be