Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2013, 18:18   #1
deheugden
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 27
Standaard bewakingscamera's

Weet iemand of een burger inspraak heeft waar er camera's komen? Ik doel dan EN op een camera geplaatst door de buren en ook door de overheid.

Mijn vraag heeft betrekking op belgie, dus belgische of europese wetgeving cq richtlijnen
deheugden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:26   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

De wet van 21 maart 2007 tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera’s (gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 31 mei 2007). De camerawet is van toepassing op de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera’s met het oog op bewaking en toezicht.
Je kan die wet vinden op de site van het staatsblad, maar ik slaag er niet in om daar iets te vinden....blijkbaar gebruiken ze daar een 'aparte' methode om data in te voeren....
http://www.ejustice.just.fgov.be/doc/rech_n.htm
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 10:12   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Misschien handig?

Bron

Link Portaal Belgium Be



Citaat:
2 MAART 2007
Donderdagnacht keurde de Kamer de nieuwe camerawet goed. Dat gebeurde met 109 stemmen voor en 22 onthoudingen.
Eerder had de Senaat de wet al goedgekeurd.
In België hangen naar schatting 10.000 camera's, de meeste onwettig.
Op initiatief van de jongste senator, Stefan Noreilde (VLD), komt er nu een wet die de camera's reglementeert.
De wet moet de noodzaak van beveiliging van winkeliers tegen misdrijven afwegen tegen ieders recht op privacy.
Wie bewakingscamera's ophangt moet weten dat er drie soorten plaatsen zijn met verschillende regels.
Er zijn gemeenschappelijke regels voor alle bewakingscamera's. In alle drie de gevallen moet een pictogram duidelijk maken dat er een camera hangt en mogen de beelden alleen bekeken worden om misdrijven of verstoringen van de openbare orde te ontdekken.
De opnames mogen maximum een maand bewaard worden, tenzij zij zorgen voor bewijsmateriaal voor een misdrijf of de daders kunnen identificeren.
In intieme plaatsen, zoals pashokjes of toiletten, mag nooit gefilmd worden.
Inwinnen van informatie over filosofische, religieuze of politieke gezindheid, over etnische of sociale origine, seksueel leven of gezondheidstoestand is verboden.
En alle gefilmde personen krijgen met een gemotiveerd verzoek toegang tot de opnames.
Voor de hangende camera's komt er een amnestieperiode van drie jaar. Overtredingen worden bestraft met boetes tot 5.500 euro.
E&I Support kan voor u de aangifte aan de privacycommisie verzorgen indien nodig
Geen idee van of dat nog allemaal klopt hoor ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 14:07   #4
Clicquot
Lokaal Raadslid
 
Clicquot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
De wet van 21 maart 2007 tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera’s (gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 31 mei 2007). De camerawet is van toepassing op de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera’s met het oog op bewaking en toezicht.
Je kan die wet vinden op de site van het staatsblad, maar ik slaag er niet in om daar iets te vinden....blijkbaar gebruiken ze daar een 'aparte' methode om data in te voeren....
http://www.ejustice.just.fgov.be/doc/rech_n.htm
Bij "woorden van titel" gewoon uw "regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera" ingeven en dan op de knop 'lijst' drukken bovenaan...dan krijg je een overzicht, naast elk item rechts staat terug een 'knopje'...daar op drukken om de tekst te tonen?
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 15:06   #5
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Bij "woorden van titel" gewoon uw "regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera" ingeven en dan op de knop 'lijst' drukken bovenaan...dan krijg je een overzicht, naast elk item rechts staat terug een 'knopje'...daar op drukken om de tekst te tonen?
Zjust, maar ik ben gewoon van het te zoeken op datum...en dat lukt me niet (meer) Ik was het eigenlijk beu geworden om er nog op te zitten zoeken..... Nu geef ik gewoon de data aan diegenen die er hier (op 't werk) komen om vragen en dat 'ze' het zelf zoeken.... Een ambtenaar komen storen, dat doe je immers niet.....
Maar toch bedankt voor de tip, kan misschien ooit nog eens van pas komen om de indruk te geven dat ik iets nuttigs doe....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be