Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2013, 11:58   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard Nieuwe vorm van wonen, ik persoonlijk zou dit wel zien zitten....

Kort samengevat is het een in massa geproduceerde woning opgebouwd uit modulles.
Funderingen en nuts-voorzieningen beantwoorden aan een vaste norm.

Waarom een vaste norm? Dit heeft verschillende grote voordelen.
De woning blijft verplaatsbaar en bedrijven weten aan welke criteria ze moeten beantwoorden.

Bij de nutsvoorzieningen kan eventueel een warmtewisselaar/verwarming/ventilatie/puids canadien worden aan toegevoegd om het plaatje 'energiezuinig' compleet te maken.

Alles onder de grond blijft eigendom van gemeenten, alles boven de grond is eigendom van de bewoner. De gemeente kan dit alles veel goedkoper realiseren dan volledige sociale woningen,
de bewoner heeft een lage (grond)huurprijs en een betaalbare woning waarvan hij eigenaar is of wordt.

Technisch is dit realiseren een vrij eenvoudige opdracht, de rest ..tja...
Iedereen, jeugd en ouderen, terug een eigen huisje. Wie kan daar tegen zijn?

Huurprijzen voor de gronden, moet mogelijk zijn minder dan 200€.
Woningen van 60m² tot 180m² vanaf 50.000€ ook.

Groeten
Johan Daelemans
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Normfundering.JPG‎
Bekeken: 100
Grootte:  81,8 KB
ID: 91552  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 14:26   #2
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Om dan bij het eerste de beste geval waarbij de gemeente of de één of andere overheid bij wijze van algemeen belang, de grond nodig blijkt te hebben en jij je dure investering onmiddellijk kan afbreken...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 15:38   #3
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Om dan bij het eerste de beste geval waarbij de gemeente of de één of andere overheid bij wijze van algemeen belang, de grond nodig blijkt te hebben en jij je dure investering onmiddellijk kan afbreken...
Men moet hen een garantie geven, net zoals wanneer je een woning huurt + de verplaatsingskosten betalen, en een nieuwe staanplaats vinden als ze je wegwillen.
Iedere gemeente zou een bepaalde oppervlak staanplaatsen voor module's moeten hebben bvb.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 15:45   #4
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.227
Standaard

Ikea woontorens
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 15:52   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Om dan bij het eerste de beste geval waarbij de gemeente of de één of andere overheid bij wijze van algemeen belang, de grond nodig blijkt te hebben en jij je dure investering onmiddellijk kan afbreken...
En de woonmodules gegarandeerd met de jaren waarde verliezen terwijl onroerend goed waardevast blijft (tenzij er een enorme crash komt natuurlijk).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 17:42   #6
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

"Om dan bij het eerste de beste geval waarbij de gemeente of de één of andere overheid bij wijze van algemeen belang, de grond nodig blijkt te hebben en jij je dure investering onmiddellijk kan afbreken..."

Wantrouwen tov de overheid....kan ik inkomen.
Sociale woningbouw is anders ook wel algemeen belang.

Men moet hen een garantie geven, net zoals wanneer je een woning huurt + de verplaatsingskosten betalen, en een nieuwe staanplaats vinden als ze je wegwillen.
Iedere gemeente zou een bepaalde oppervlak staanplaatsen voor module's moeten hebben bvb.


Volledig juist. Als je dit als overheid een beetje veralgemeent kan je vrij makkelijk oplossingen aanbieden. Gemeente verder....of een andere kavel dichter in de buurt...

"En de woonmodules gegarandeerd met de jaren waarde verliezen terwijl onroerend goed waardevast blijft (tenzij er een enorme crash komt natuurlijk)."

Nog altijd stukken beter dan uw leven lang huren aan niet betaalbare prijzen dacht ik zo.....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 17:57   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kort samengevat is het een in massa geproduceerde woning opgebouwd uit modulles.
Funderingen en nuts-voorzieningen beantwoorden aan een vaste norm.

Waarom een vaste norm? Dit heeft verschillende grote voordelen.
De woning blijft verplaatsbaar en bedrijven weten aan welke criteria ze moeten beantwoorden.

Bij de nutsvoorzieningen kan eventueel een warmtewisselaar/verwarming/ventilatie/puids canadien worden aan toegevoegd om het plaatje 'energiezuinig' compleet te maken.

Alles onder de grond blijft eigendom van gemeenten, alles boven de grond is eigendom van de bewoner. De gemeente kan dit alles veel goedkoper realiseren dan volledige sociale woningen,
de bewoner heeft een lage (grond)huurprijs en een betaalbare woning waarvan hij eigenaar is of wordt.

Technisch is dit realiseren een vrij eenvoudige opdracht, de rest ..tja...
Iedereen, jeugd en ouderen, terug een eigen huisje. Wie kan daar tegen zijn?

Huurprijzen voor de gronden, moet mogelijk zijn minder dan 200€.
Woningen van 60m² tot 180m² vanaf 50.000€ ook.

Groeten
Johan Daelemans
Helemaal niet nieuw.
Veel sociale woningen werden zo reeds opgetrokken in de jaren 80 van vorige eeuw.
Ook de gronden zijn nooit eigendom van de koper, maar worden voor 99 jaar gepacht.

Maar deze goedkoop gebouwde woningen worden wel verkocht of verhuurt tegen de marktprijs van een volledige stenen woning.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 18:43   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Men moet hen een garantie geven, net zoals wanneer je een woning huurt + de verplaatsingskosten betalen, en een nieuwe staanplaats vinden als ze je wegwillen.
Iedere gemeente zou een bepaalde oppervlak staanplaatsen voor module's moeten hebben bvb.
Beste,

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar ik ben er zeker van dat de staat er iets gaat tussenwringen om het resultaat van je noeste arbeid (die woning dus) zonder al te veel moeite in te pikken als het hen uitkomt.

Voor mij is dit in elk geval een neen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 00:29   #9
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Beste,

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar ik ben er zeker van dat de staat er iets gaat tussenwringen om het resultaat van je noeste arbeid (die woning dus) zonder al te veel moeite in te pikken als het hen uitkomt.

Voor mij is dit in elk geval een neen.
Ik huur al dertig jaar woningen. Doelbewust wil ik niet kopen. Want dan moet je al de reparaties zelf betalen, je hangt vast aan je huis zoals aan een hondeketting, je kan niet verhuizen wanneer je er zin in hebt, en als je ooit schulden hebt pakken ze het toch terug af. Om van de belastingen nog niet te spreken.
Maar zo een module zie ik wel zitten. Ik ben trouwens van plan om als ik op pensioen ben me in zo een confortabele stacaravan te installeren, op een lap grond die mijn eigendom is. Mijn postadres doe ik dan wel bij familie.
20 jaar of meer afbetalen voor één of ander huizekke nee dank u. En tegen dat je dan afbetaald hebt komt er een horde vreemdelingen in je straat wonen, of bouwen ze 200 meter verder een snelweg, of een fabriek, of een moskee, of een varkensboerderij, of sociale woningen...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 09:19   #10
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Helemaal niet nieuw.
Veel sociale woningen werden zo reeds opgetrokken in de jaren 80 van vorige eeuw.De gronden zijn nooit eigendom van de koper, maar worden voor 99 jaar gepacht.


Straf, ik wist niet dat je die kon verplaatsen...


Ik huur al dertig jaar woningen. Doelbewust wil ik niet kopen. Want dan moet je al de reparaties zelf betalen, je hangt vast aan je huis zoals aan een hondeketting,


Groot gelijk. Ik geloof dus ook dat voor velen deze vorm van wonen dicht bij het ideale aanleunt.
Je kan verhuizen wanneer je wil, naar waar je wil en genieten van elke vorm van confort.
En als ze dit op EU niveau aanpakken kan je zelfs je kinderen volgen moesten ze een job vinden in elk willekeurig Europees land. Opent ook perspectieven eens gepensioneerd.
Service flats worden service sites, een verzameling huurgronden met extra's voor gepensioneerden.
Eén keer in uw leven uit een woning-kataloog kiezen en je geniet van een blijvende investering, maakt niet uit wat er gebeurd.
Natuurlijk moet dit op beleidsniveau worden aangepakt....tja....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 13:13   #11
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik huur al dertig jaar woningen. Doelbewust wil ik niet kopen. Want dan moet je al de reparaties zelf betalen, je hangt vast aan je huis zoals aan een hondeketting, je kan niet verhuizen wanneer je er zin in hebt, en als je ooit schulden hebt pakken ze het toch terug af. Om van de belastingen nog niet te spreken.
Maar zo een module zie ik wel zitten. Ik ben trouwens van plan om als ik op pensioen ben me in zo een confortabele stacaravan te installeren, op een lap grond die mijn eigendom is. Mijn postadres doe ik dan wel bij familie.
20 jaar of meer afbetalen voor één of ander huizekke nee dank u. En tegen dat je dan afbetaald hebt komt er een horde vreemdelingen in je straat wonen, of bouwen ze 200 meter verder een snelweg, of een fabriek, of een moskee, of een varkensboerderij, of sociale woningen...
Knock yourself out.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 19:19   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik huur al dertig jaar woningen. Doelbewust wil ik niet kopen. Want dan moet je al de reparaties zelf betalen, je hangt vast aan je huis zoals aan een hondeketting, je kan niet verhuizen wanneer je er zin in hebt, en als je ooit schulden hebt pakken ze het toch terug af. Om van de belastingen nog niet te spreken.
En elke indexering gaat de huur omhoog. Een goed afgesloten hypotheek dus niet. Een goed gesloten hypotheek is dus voordeliger door de reden van indexeringen. Geld word minder waard door de overheidsinmenging.
En na de afbetaling, betaal je niks meer.

De hondenketting. Tja, de ene is een zigeuner die elke 3 maanden een andere plek wil ,de andere is honkvast. Ieder moet die keuze voor zichzelf maken.

Schulden en woningen afpakken.
Schulden hebben betekend verantwoordelijkheden. Maar u lijkt huren te zien als het niet hebben van verantwoordelijkheden. Tof, ik hoop dat mensen zoals U verhuurders niet naar andere investeringen willen jaren.
Onderhoud, doe dat op tijd, en met inzicht, en je woning wordt alleen meer waard in ruil voor een beetje investering van geld en tijd. Een verhuurder die mensen toelaat die die verantwoordelijkheid niet nemen, die eindigd met een onverhuurbaar krot.
De basiswetgeving van "woningverhuur" gaat over goed huisvaderschap. Op tijd kuisen, op tijd schilderen, op tijd de juiste werken uitvoeren en grote mankementen direkt aan de huisbaas melden zodat die als goeie huisvader er iets aan kan doen. Als in't geval de verhuurder dat goeie huisvaderschap nalaat, zit de verhuurder met een probleem, is het andersom, kan de huurder het altijd afbollen, en zit de verhuurder met een woning die minder verhuurbaar is.
In het geval van sociale woningen is het de gemeenschap die zowel slechte huurders als slechte verhuurders beloont voor hun wangedrag dat in deze overbevolkte maatschappij teveel middelen opslorpt.

Belastingen, zolang je het bij 1 woning houdt, is dat minimaal.
Citaat:
Maar zo een module zie ik wel zitten. Ik ben trouwens van plan om als ik op pensioen ben me in zo een confortabele stacaravan te installeren, op een lap grond die mijn eigendom is. Mijn postadres doe ik dan wel bij familie.
Familie met een eigen woonst?
Citaat:
20 jaar of meer afbetalen voor één of ander huizekke nee dank u. En tegen dat je dan afbetaald hebt komt er een horde vreemdelingen in je straat wonen, of bouwen ze 200 meter verder een snelweg, of een fabriek, of een moskee, of een varkensboerderij, of sociale woningen...
Verhuis dan naar niemandsland, dan is die kans zeer klein.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 19:19   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ikea woontorens
Waarom niet?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 19:35   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kort samengevat is het een in massa geproduceerde woning opgebouwd uit modulles.
Funderingen en nuts-voorzieningen beantwoorden aan een vaste norm.
Voordeel, het is gemakkelijk en goedkoop. Nadeel, architecten, notarissen en bouwheren verdienen er bitter weinig aan.


Citaat:
Waarom een vaste norm? Dit heeft verschillende grote voordelen.
De woning blijft verplaatsbaar en bedrijven weten aan welke criteria ze moeten beantwoorden.
Bij dat verplaatsbaar heb ik toch mijn vraagtekens. Mijn ervaring leert dat het verhuizen van machines, en een huis is een "machine om te wonen" altijd een ferme periode van "opstartperikelen" geeft.

Citaat:
Bij de nutsvoorzieningen kan eventueel een warmtewisselaar/verwarming/ventilatie/puids canadien worden aan toegevoegd om het plaatje 'energiezuinig' compleet te maken.
Een goeie ouwe stadsverwarming bijvoorbeeld. Da's ideaal voor zo'n site. Leg die in de buurt van een "industriële installatie" en doe aan WKK. Staat er nu een huis meer of minder op , da's het grote probleem niet. Ook zou je het kunnen doen in combinatie met "stuwmeertjes" die gepompte waterkracht gebruiken. Een kleine wijk aan een waterloop. Zonnepanelen en windmolens aan een meertje (ook bruikbaar voor recreatie) en je bent weer een stuk korter bij een toffere samenleving.
Citaat:
Alles onder de grond blijft eigendom van gemeenten, alles boven de grond is eigendom van de bewoner. De gemeente kan dit alles veel goedkoper realiseren dan volledige sociale woningen,
de bewoner heeft een lage (grond)huurprijs en een betaalbare woning waarvan hij eigenaar is of wordt.
En dan krijgen we "regeltjes" waarmee de ene of andere groep bevoordeeld wordt.
Citaat:
Technisch is dit realiseren een vrij eenvoudige opdracht, de rest ..tja...
Iedereen, jeugd en ouderen, terug een eigen huisje. Wie kan daar tegen zijn?
Architecten, immokantoren, notarissen, politici.
Citaat:
Huurprijzen voor de gronden, moet mogelijk zijn minder dan 200€.
Woningen van 60m² tot 180m² vanaf 50.000€ ook.
De "grondhuur" gaat afhangen van de lokatie. Ik kan me voorstellen dat het op "zeer leuke" lokaties een pak duurder kan worden. Ook gaat het weer naar willekeur van de lokale overheid zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 20:15   #15
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

“Voordeel, het is gemakkelijk en goedkoop. Nadeel, architecten, notarissen en bouwheren verdienen er bitter weinig aan.”

Dat “nadeel” zie ik niet echt als een nadeel. Zolang er maar geld gaat naar arbeid en arbeidsplaatsen zitten we goed.

“Bij dat verplaatsbaar heb ik toch mijn vraagtekens. Mijn ervaring leert dat het verhuizen van machines, en een huis is een "machine om te wonen" altijd een ferme periode van "opstartperikelen" geeft.”

Helemaal akkoord al geloof ik dat er na zeker tijdsverloop wat routine gaat aangekweekt worden.
De ontwerpers en leveranciers van de woningen hebben er alle baat bij dat zo'n verhuis probleemloos kan verlopen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 22:05   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

t' is wel goed dat mensen zoals u dat kan hier niet alleen over nadenken maar er ook nog eens een concreet plan bij hebben.
Het is op die manier dat men uiteindelijk eens een stap verder zal geraken en het is ook zeer nodig want het speelt in niemand zijn voordeel dat woningen verder zo onbetaalbaar zijn.
Uiteindelijk gaat men ten gronde gaan aan zichzelf vernietigende marktevoluties.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 23:02   #17
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Knock yourself out.
Leg dat eens in het Nederlands uit ? Wat wou je juist zeggen ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2013, 23:12   #18
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En elke indexering gaat de huur omhoog. Een goed afgesloten hypotheek dus niet. Een goed gesloten hypotheek is dus voordeliger door de reden van indexeringen. Geld word minder waard door de overheidsinmenging.
En na de afbetaling, betaal je niks meer.

De hondenketting. Tja, de ene is een zigeuner die elke 3 maanden een andere plek wil ,de andere is honkvast. Ieder moet die keuze voor zichzelf maken.

Schulden en woningen afpakken.
Schulden hebben betekend verantwoordelijkheden. Maar u lijkt huren te zien als het niet hebben van verantwoordelijkheden. Tof, ik hoop dat mensen zoals U verhuurders niet naar andere investeringen willen jaren.
Onderhoud, doe dat op tijd, en met inzicht, en je woning wordt alleen meer waard in ruil voor een beetje investering van geld en tijd. Een verhuurder die mensen toelaat die die verantwoordelijkheid niet nemen, die eindigd met een onverhuurbaar krot.
De basiswetgeving van "woningverhuur" gaat over goed huisvaderschap. Op tijd kuisen, op tijd schilderen, op tijd de juiste werken uitvoeren en grote mankementen direkt aan de huisbaas melden zodat die als goeie huisvader er iets aan kan doen. Als in't geval de verhuurder dat goeie huisvaderschap nalaat, zit de verhuurder met een probleem, is het andersom, kan de huurder het altijd afbollen, en zit de verhuurder met een woning die minder verhuurbaar is.
In het geval van sociale woningen is het de gemeenschap die zowel slechte huurders als slechte verhuurders beloont voor hun wangedrag dat in deze overbevolkte maatschappij teveel middelen opslorpt.

Belastingen, zolang je het bij 1 woning houdt, is dat minimaal.

Familie met een eigen woonst?
Verhuis dan naar niemandsland, dan is die kans zeer klein.
Ik betaal stipt op tijd mijn huur, en als ik verhuis lever ik het huis terug aan de eigenaar in goede staat. En proper.
Voor de rest geen zorgen.
U mag voor mijn part gerust 50 jaar of langer in hetzelfde huis, in dezelfde buurt wonen, mij bevalt dat niet.
En ik heb familie ja, die net als jij NIET graag verhuist. En als ik die vraag om mijn postadres bij hen te zetten, dan stoort hen dat niet. Ik deed dat reeds een aantal jaren geleden, toen ik in het buitenland verbleef voor onbepaalde tijd, en ik ben van plan om het later terug te doen, als ik permanent in een mobil-home ga wonen. Op een stukje land dat ik gekocht heb op een leuke , rustige plek ( niet in België ).
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 08:54   #19
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Knock yourself out.


Leg dat eens in het Nederlands uit ? Wat wou je juist zeggen ?


Ja, die reactie dat snap ik ook niet.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 09:10   #20
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

t' is wel goed dat mensen zoals u dat kan hier niet alleen over nadenken maar er ook nog eens een concreet plan bij hebben.

Een concreet plan is wat veel. Noem het een dieper uitgewerkt idee, met als besluit dat het goed genoeg is om verder uit te werken.

het speelt in niemand zijn voordeel dat woningen verder zo onbetaalbaar zijn.

In Frankrijk mag je tot 180m² bouwen zonder architect.
Ik heb er een hele poos geleden (ong 6 jaar) een woning getekend met een opstartmodule van 80m² (houtstructuur). Materiaalprijs, -low end- badkamer en keuken inbegrepen,
30.000€. Deze woning kon verder uitgebreid worden met een module van 40m² en een laatste van 60m². Telkens een lage lening waarmee je als jong gezin uit de handen van de banken kan blijven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be