Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2014, 11:48   #41
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Jij krijgt strafpuntjes...

Met de middelen, begrepen als 'bezit', 'misbruik van vertrouwen', en 'onwetendheid' kan men het doel van vernietiging voor zichzelf bereiken, een bouwwerk behoort niet toe aan enkele sadistische elites die niets anders willen dan het "leven" fundamenteel te ondermijnen !
Joepie, strafpuntjes. Moet ik nu in angst leven?

Is dit dan een doel, zo weinig mogelijk strafpuntjes te hebben?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 11:51   #42
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Van angst gesproken. Iedere gelovige veinst dat hij gelooft puur uit angst. Angst om het onbekende hiernamaals in de hoop dat er nog iets volgt. Angst voor de dood.
Dood is dood, geen god, geen engelen, geen duivels, kortom niets nul de botten. Spijtig voor alle mafkezen die zich vastbijten in die waanvoorstelling.
Neen, de 'dood' is illusie, bewust zijn van een ziel die in en rond jouw leeft kan niet dood gaan die is eeuwig...daarom reïncarnatie, het wiel des levens...als de mens daar niet uit wilt dan moet het wel de schuld van zijn/haar eigen weerkeren erkennen.

En het is geen waanvoorstelling hoor, alleen hoe richt jij je geestelijke geloof op ?

Dat is geloof hebben dat je lichaam eigenlijk slechts tijdelijk functie vervult maar het vermogen om intelligent te handelen en de problemen als obstakel te zien is een harde les dat de meesten misschien nu wel beginnen te leren !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 7 december 2014 om 11:55.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 11:54   #43
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Joepie, strafpuntjes. Moet ik nu in angst leven?

Is dit dan een doel, zo weinig mogelijk strafpuntjes te hebben?
Neen, ironisch genoeg, is het doel zelfs zonder middelen te bereiken, alleen hoe verhoudt je je tot de middelen die je gebruikt om er iets nuttigs mee te doen ?

Een dommerik zal zeggen, 'onverschillig', een slimme die zegt, 'ah, ja, wat kan ik hiermee gaan doen ?'
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 12:04   #44
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Neen, de 'dood' is illusie, bewust zijn van een ziel die in en rond jouw leeft kan niet dood gaan die is eeuwig...daarom reïncarnatie, het wiel des levens...als de mens daar niet uit wilt dan moet het wel de schuld van zijn/haar eigen weerkeren erkennen.

En het is geen waanvoorstelling hoor, alleen hoe richt jij je geestelijke geloof op ?

Dat is geloof hebben dat je lichaam eigenlijk slechts tijdelijk functie vervult maar het vermogen om intelligent te handelen en de problemen als obstakel te zien is een harde les dat de meesten misschien nu wel beginnen te leren !
Heeft alleen de mens een ziel of hebben alle levende organismen die ook ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 12:09   #45
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Heeft alleen de mens een ziel of hebben alle levende organismen die ook ?
Niet de mens alleen heeft een bezieling, alle leven heeft bezieling en daarvoor is het leven ook op ontworpen, maar het omgekeerde is het geval in deze tijd van vandaag, door de denkmentaliteit gestoeld om onbekende zaken ononderzocht te houden vernietig je juist het leven waarvoor het bedoelt is...
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 12:17   #46
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Niet de mens alleen heeft een bezieling, alle leven heeft bezieling en daarvoor is het leven ook op ontworpen, maar het omgekeerde is het geval in deze tijd van vandaag, door de denkmentaliteit gestoeld om onbekende zaken ononderzocht te houden vernietig je juist het leven waarvoor het bedoelt is...
Nee, jij had het over een onsterfelijk ziel. Hebben alle levende wezens een onsterfelijke ziel. En zo niet, waarom dan enkel de mens wel? Bezieling is gans wat anders.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 18:16   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Neen, de 'dood' is illusie, bewust zijn van een ziel die in en rond jouw leeft kan niet dood gaan die is eeuwig...daarom reïncarnatie, het wiel des levens...als de mens daar niet uit wilt dan moet het wel de schuld van zijn/haar eigen weerkeren erkennen.

En het is geen waanvoorstelling hoor, alleen hoe richt jij je geestelijke geloof op ?

Dat is geloof hebben dat je lichaam eigenlijk slechts tijdelijk functie vervult maar het vermogen om intelligent te handelen en de problemen als obstakel te zien is een harde les dat de meesten misschien nu wel beginnen te leren !
Dan zou ik , als ik jou was, snel van de boerentoren of iets dergelijks springen jong, moest ik zo overtuigd zijn van die zever die ge hier staat te lullen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 02:39   #48
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Gelijkaardig voor mij !

Maar stel dat het om de demons in de mens zelf gaat, de functie ontgaat me telkens...en de richting van de mensheid lijkt me maar dan duidelijk, of niet ?
Ik snap niet waarom jij je zorgen maakt wat de richting en of het lot van de mensheid of moeten we zeggen mensdom betreft....

Het is al een vaststaand gegeven dat ooit deze planeet uitgeput geraakt....

Dat is alléén een probleem voor de mensheid,niet voor de natuur,hoe erg die ook zal veranderen....

Wat jij natuur noemt baseer jij op de geschiktheid die nodig is om het menselijk ras te laten overleven....

De natuur heeft echter lak aan het menselijk ras....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 03:14   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik snap niet waarom jij je zorgen maakt wat de richting en of het lot van de mensheid of moeten we zeggen mensdom betreft....

Het is al een vaststaand gegeven dat ooit deze planeet uitgeput geraakt....

Dat is alléén een probleem voor de mensheid,niet voor de natuur,hoe erg die ook zal veranderen....

Wat jij natuur noemt baseer jij op de geschiktheid die nodig is om het menselijk ras te laten overleven....

De natuur heeft echter lak aan het menselijk ras....
Als die geloofsidioten toch allemaal zo zeker zijn van hun geloof, dat we hier op aarde slechts zijn als beproeving voor later in het hiernamaals bij god te kunnen vertoeven, dat die dan is rap allemaal van de ene of de andere toren springen, dan zijn ze toch direct verlost van die beproeving hier en gelijk daar boven bij hunne geïmagineerde God, en dan bewijzen ze daar aan alle niet-gelovige een fantastische dienst mee. Dan zal de natuur rap hersteld zijn want er lopen hier op aarde nogal wat van dat soort rond. Dus zal dat direct een einde maken aan de overbevolking en van vergrijzing voor de pensioenen gaan we dan ook geen last meer hebben. We hoeven geen pastoors meer te betalen voor op hun lamme reet te zitten en van de kerken/moskeeën enz. kunnen we overdekte markten maken, zo brengen die zelf geld op om ze mee te onderhouden.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2014 om 03:22.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 07:06   #50
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Het gaat er om dat ik gelovig ben maar niet op religieuze wijze...

Wat kwetst het meest ?

Dat de liefde jou draagt of dat je je zelf lelijk vind en dat het de schuld is van jouw ouders dat je lelijk geboren bent...

Het gaat er om dat ik wel weet dat er meer is in het leven dan mezelf te beperken in mijn mogelijkheden !

Zie ik heb geen overtuigingen, dat laat ik los, omdat ik het meeste nu begrijp en waarom...er is maar 1 reden waarom de meeste mensen vol ongeloof gedragen, het is tegenwoordig geld, seks en gat dat een seculiere godsbeeld vertegenwoordigd, anderzijds..het doet er niet veel meer toe hoor !

Je kiest er zelf voor of niet maar de keuze maak je altijd !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 07:11   #51
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

@ Kristof,
Mijn post # 46 niet gelezen ? Heb je daar al een antwoord op kunnen verzinnen?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 22:04   #52
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

God ziet niet alleen ons <=> niet alleen God ziet ons

https://www.pinterest.com/pin/1337074862882300/
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 22:19   #53
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
@ Kristof,
Mijn post # 46 niet gelezen ? Heb je daar al een antwoord op kunnen verzinnen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nee, jij had het over een onsterfelijk ziel. Hebben alle levende wezens een onsterfelijke ziel. En zo niet, waarom dan enkel de mens wel? Bezieling is gans wat anders.
Omdat mensen uit het Hof van Eden komen. Zij waren trotse goddelijke wezens met een levensduur van vaak wel duizend jaar. Maar zij gingen in tegen de wil van de Heer, en werden uit het paradijs gegooid, naar een helse dimensie. Hier zouden zijn uitsterven, want aan mensen werden zelden dochters geboren. Gelukkig bleken er lokaal ook nog vrouwen aanwezig te zijn. En de mens nam Lucy tot zijn vrouw. En daarom lijken mensen op apen. Maar ook daarom hebben mensen nog steeds een stukje goddelijk wezen in hen, een ziel. En tot op de dag van vandaag worden er nog iets meer mannen geboren dan vrouwen.

Dat is mijn verhaal, en ik blijf erbij.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 22:22   #54
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als hij dan toch zo almachtig is, waarom maakt hij dan iets wat hij eigenlijk niet wil dat het zo is?
Die gelooft ook in god. https://www.youtube.com/watch?v=sz9_H71ip6I
vrije wil...

Ik ben liever leider van een democratie, dan leider van een dictatuur ondanks het feit dat ik als democratisch leider niet �*lle mensen zal meekrijgen. Maar dat liever dan met de schijn lopen dat iedereen aan mijn voeten ligt...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2015, 02:18   #55
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Hindoe-fylosofie IVM God zou jullie geen kwaad doen.
"Maar as hij ons gemaakt heeft, dan moet hy toch....blababla...?" zou dan verleden tijd moeten zijn, maar jullie zullen dat misschien intellectueel niet aankunnen... Hou het maar bij de Westerse god, blijf trouw aan het Europees geknoei IVM "God".
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 18:55   #56
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
vrije wil...

Ik ben liever leider van een democratie, dan leider van een dictatuur ondanks het feit dat ik als democratisch leider niet �*lle mensen zal meekrijgen. Maar dat liever dan met de schijn lopen dat iedereen aan mijn voeten ligt...
Dit is echt geen vergelijking hé. Een democratisch leider heeft de mensen niet geschapen, hij probeert een bepaalde rol op zich te nemen die de gemeenschap vooruit helpt. Maar het bestaan van de gemeenschap is een feit.

Je moet het vergelijken met een meubelmaker, die wil dat de meubelen doen wat hij wil en als er één niet meewil, dan maak je er brandhout van. Een vrije wil hebben de meubels niet echt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 18:57   #57
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Omdat mensen uit het Hof van Eden komen. Zij waren trotse goddelijke wezens met een levensduur van vaak wel duizend jaar. Maar zij gingen in tegen de wil van de Heer, en werden uit het paradijs gegooid, naar een helse dimensie. Hier zouden zijn uitsterven, want aan mensen werden zelden dochters geboren. Gelukkig bleken er lokaal ook nog vrouwen aanwezig te zijn. En de mens nam Lucy tot zijn vrouw. En daarom lijken mensen op apen. Maar ook daarom hebben mensen nog steeds een stukje goddelijk wezen in hen, een ziel. En tot op de dag van vandaag worden er nog iets meer mannen geboren dan vrouwen.

Dat is mijn verhaal, en ik blijf erbij.
Eigenwijs maar het komt logisch over.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 23:36   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Het gaat er om dat ik gelovig ben maar niet op religieuze wijze...

Wat kwetst het meest ?

Dat de liefde jou draagt of dat je je zelf lelijk vind en dat het de schuld is van jouw ouders dat je lelijk geboren bent...

Het gaat er om dat ik wel weet dat er meer is in het leven dan mezelf te beperken in mijn mogelijkheden !

Zie ik heb geen overtuigingen, dat laat ik los, omdat ik het meeste nu begrijp en waarom...er is maar 1 reden waarom de meeste mensen vol ongeloof gedragen, het is tegenwoordig geld, seks en gat dat een seculiere godsbeeld vertegenwoordigd, anderzijds..het doet er niet veel meer toe hoor !

Je kiest er zelf voor of niet maar de keuze maak je altijd !
Het gezegde is; de drie G's; God, Geld en Gat, waar dat de wereld rond draait. En niet seks. Seks wordt mee omvat in Gat .

Laatst gewijzigd door Garry : 12 maart 2015 om 23:37.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 23:40   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
vrije wil...

Ik ben liever leider van een democratie, dan leider van een dictatuur ondanks het feit dat ik als democratisch leider niet �*lle mensen zal meekrijgen. Maar dat liever dan met de schijn lopen dat iedereen aan mijn voeten ligt...
Je kunt anders beter heersen met de Duivel dan knecht zijn met God.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 maart 2015 om 23:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 23:43   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
God ziet niet alleen ons <=> niet alleen God ziet ons

https://www.pinterest.com/pin/1337074862882300/
God ziet ons eender wanneer en overal. Van een perverse voyeur gesproken, dat kan tellen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be