Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2016, 08:42   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geen Axelle Red, Selah Sue meer? Wat met de Vlamingen die in Wallonië leven? Moeten ze volgens u naar Vlaanderen terugkomen?
Echt? In welke tijd leeft u eigenlijk? Om welke reden zou een Waal met een Waalse nationaliteit een onafhankelijk Vlaanderen moeten verlaten? En om welke reden zou een Vlaming niet in het buitenland kunnen of mogen wonen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 15:53   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Symbolen zijn des menschen.
Krachtige signalen.
Miskend door diegenen die er zich meest laten door beïnvloeden.

Jullie zullen verder wel begrijpen waarom ik de laatste zin in de quoot in het rood gezet heb.

titel: ‘Kleuren van Vlaanderen’ niet geapprecieerd in Waals Parlement
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160301_02157881
What's new?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 15:56   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat met de Vlamingen die in Wallonië leven? Moeten ze volgens u naar Vlaanderen terugkomen?
Zie jij Laurette retteketet als terugkeren naar Vlaanderen?
Waarom speel JIJ eigenlijk met die gedachte?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 16:00   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geen Axelle Red, Selah Sue meer? Wat met de Vlamingen die in Wallonië leven? Moeten ze volgens u naar Vlaanderen terugkomen?
Eerlijk gezegd, zie ik dit niet echt gebeuren. Ik zie vooral Vlaams-Nationalisten zoals u in de leegte spreken.
Ik zie, en hoor vooral walen/Franstaligen die in Vlaanderen Nederlands weigeren te spreken.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 16:36   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat met de Vlamingen die in Wallonië leven? Moeten ze volgens u naar Vlaanderen terugkomen?
Eerlijk gezegd, zie ik dit niet echt gebeuren. Ik zie vooral Vlaams-Nationalisten zoals u in de leegte spreken.
Om je gedachtenkronkels te pareren....

Wat met de Franstaligen die in Vlaanderen leven en er hun kostje verdienen?
Moeten ze volgens jou naar Wallonië (terug) gestuurd worden?
Of in één keer naar jouw geliefde Frankrijk?

Als ze zich jouw goede raad hebben ter harte genomen moeten ze daar nochtans goed op voorbereid zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Om geen problemen met Vlamingen te hebben, doe zoals ik :

- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

In Frankrijk hebben jouw geliefde francofonen geen last meer van communautaire heisa.

http://forum.politics.be/showthread....=1#post1843441

Jouw taal en cultuur zijn daar bovendien veiliger dan die van de Vlamingen in Vlaanderen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=132

Gelukkig kunnen Franse nationalisten zoals jij er niet van beschuldigd worden "in de leegte te spreken". Jij draait er geen doekjes om dat jouw land niet Belgique is maar wel Frankrijk.

http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9

Deze draad gaat over Waalse parlementairen die zich aan "Vlaamse kleuren" storen. Hoe verwonderlijk dat een nationalistische Franse niet-Belg zich d�*�*r niet aan stoort.

Zou jij niet beter je eigen goede raad ter harte nemen, de Vlamingen en Vlaanderen te mijden, en je neus richting Frankrijk te keren?
Dat is in alle geval logischer dan je af te vragen wat de Vlamingen moeten doen die in Wallonië leven. Vlamingen die in Wallonië gaan leven willen al na korte tijd niet eens weten dat ze van Vlaamse komaf zijn. Ik zie Laurette retteketet evenmin als jij problemen hebben met de Franse nationaliteit nadat plan B, waar zij zo graag mee dreigde, wordt uitgevoerd. Noch zie ik ook maar één Vlaming jouw dubbelhartige soort wegjagen uit Vlaanderen. Ik zie wél de faciliteiten voor Franstaligen verdwijnen in een onafhankelijk Vlaanderen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 april 2016 om 16:39.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be