Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 6 mei 2011, 07:00   #21
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Frankrijk erkent de rebellen als enig wettig gezag. Waarom deze keuze?
En waarom een tweede Centrale Bank ?
Nederland erkent de rebellen niet en dat is terecht. Zojuist las ik dat de regering wel deelneemt aan een missie (wat is dat?) naar Libië die met de opstandelingen gaat praten, met de Nationale Overgangsraad. Dat is dan komisch. Want praten met de Nationale Overgangsraad staat gelijk aan erkenning.

Citaat:
AMSTERDAM - De Nederlandse regering stuurt een missie naar Benghazi om te gaan praten met de Nationale Overgangsraad.

Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. De opstandelingen zijn volgens minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) een legitieme gesprekspartner.

Van erkenning is volgens de bewindsman geen sprake. "Nederland erkent staten, geen regeringen."

De missie naar Benghazi bestaat uit vertegenwoordigers van Nederland, België en Luxemburg. Door met de raad te praten moet de missie zich een oordeel vormen over de humanitaire situatie ter plaatse.

]De minister nam donderdag in Rome deel aan een vergadering van de internationale contactgroep voor Libië, die de internationale politieke inspanningen voor Libië coördineert.
http://www.nu.nl/onrust-midden-ooste...ie-praten.html
Van het subtiele onderscheid tussen Staten en Regeringen was ik mij niet bewust. Dat geldt dan ook voor de EU. De EU is geen Staat en de Regering wordt volgens Rosenthal niet erkend. Dan bestaat de EU dus niet.

Mij dunkt dat deze missie ook moet gaan praten met de regering van Libië, want anders lijkt het er op dat Nederland het wettig gezag in Libië niet erkent. Is Libië nu dan een land zonder regering, met alleen 'opstandelingen' die in onze ogen aanspraak kunnen maken op de macht?

Laatst gewijzigd door Piero : 6 mei 2011 om 07:09.
Piero is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be