Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 23 mei 2006, 11:13   #241
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Daarom dat ik ook zei dat het CGKR zo'n klachten (die beperkt zijn tot racistische opmerkinegn) niet behandeld, ook niet als het slachtoffer allochtoon is. Het CGKR behandeld enkel klachten waarbij er ook gevolgen zijn van dat racisme: gewelddaden of het ontnemen van bepaalde rechten.
zoals "vuile turk" tegen een marokkaanse zeggen ook gewelddadig is en het ontnemen van bepaalde rechten? Of zoals "ga terug naar uw land" zeggen tegen een autochtone belg die er zelfs geenklacht voor neerlegt, ook zo gewelddadig is dat je er 4 maanden gevang voor krijgt?

Lamenielachen!
circe is offline  
Oud 23 mei 2006, 11:48   #242
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zoals "vuile turk" tegen een marokkaanse zeggen ook gewelddadig is en het ontnemen van bepaalde rechten? Of zoals "ga terug naar uw land" zeggen tegen een autochtone belg die er zelfs geenklacht voor neerlegt, ook zo gewelddadig is dat je er 4 maanden gevang voor krijgt?

Lamenielachen!
Kan je me zeggen wie er op basis van zo'n losstaande opmerking veroordeeld is voor 4 maanden effectief?
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 12:22   #243
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Kan je me zeggen wie er op basis van zo'n losstaande opmerking veroordeeld is voor 4 maanden effectief?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50903
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 23 mei 2006, 12:43   #244
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik weet er het fijne niet van en vind het dus moeilijk om erover te oordelen, want ik de thread staat nergens een verwijzing naar een artikel erover. Indien hij enkel daarvoor wordt veroordeeld, lijkt het mij inderdaad zwaar overroepen. Maar ik kan ook nergens terugvinden dat dit met het CGKR te maken heeft, want op VRT-nieuws.net lees ik erover dat hij moest voorkomen voor andere zaken en dat daar zijn beledigende uitspraken aan het licht kwamen (http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_ma...me/index.shtml#). Dus lijkt enkel de rechter verantwoordelijk voor die uitspraak...

Heb je ook nog een andere voorbeelden of meer informatie over deze zaak?
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 21:20   #245
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je kan zelf op de website een klacht indienen hoor! Doen zou ik zo zeggen!
Ik heb hen een berichtje gestuurt met de vraag of ze het niet nodig vonden van klacht in te dienen daar dit een openlijke oproep tot moord op andersgezinden was.

Het antwoord luide dat ze in afwachting van het antwoord van minister Onkelinks hun beslissing in beraad hiekden.
Maw. ze doen wat de overheid hen opdraagt, dus weg sprookje van onafhankelijk te zijn.
daiwa is offline  
Oud 24 mei 2006, 00:15   #246
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Om eerlijk de waarheid te zeggen ,vind ik dat de ouders van Luna via hun advocaat Vermassen, stilaan aan wat ik het Paul Marchal syndroom beginnen leiden.
Hiermee bedoel ik: de gruwelijke dood van je kind verwerken door een politiek mediacircus op te zetten.
De ouders van Joe van Holsbeeck pakten het serener aan.
Boadicea is offline  
Oud 24 mei 2006, 01:01   #247
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, want je hebt daar geen enkel zinnig argument voor gegeven.
Tons of loads...


De dader heeft dat volgens het parket zelf gezegd en zijn advocaat heeft dat nog eens herhaald.
Twee weken terug ja. Vraag het hen nú eens ?

Hier in België is er geen vermenging tussen staat en godsdienst/religie en we hadden het over toch over België, dacht ik. Dacht ik ook. Alleen... hoeveel moslims wéten en willen dat ook écht, deep down inside ? Ask 'm.

Ik denk het wel, want ik heb nog nergens gezegd een moslim die hier racisme predikt, niet veroordeeld zou moeten worden.
De islamitische speld in de Europese hooiberg ?



Je kan hun jaarrapporen terugvinden op hun website.
Ach, ik heb nu al het gevoel het reeds gelezen te hebben, vooral door uw gefundeerde en heldere uiteenzettingen ivm racisme, haat en aanverwante onhebbelijkheden.
U heeft er een handig handje van weg om steeds rond de pot en naast het vuur te blijven orakelen. Is de saus te warm ?

Over de feitelijke oorzaken van bestaan van het VB heb ik van u, blijkbaar ongehinderd door enige kennis van de Vlaamse voor-en na-oorlogse geschiedenis en het waarom ervan, nog geen enkel onderbouwd tegenargument weten voor te zetten, noch over de individuele verantwoordelijkheid van een persoon die een misdaad pleegt, noch over de medeverantwoordelijkheid van la Belgique in deze, noch enig steekhoudend antwoord op de islamvergelijking met bv de UVRM, noch over de vrijheid van stem en tekst, wat me in stilte doet vermoeden dat u óf nog nooit moslims ontmoet hebt óf dat u wel degelijk thuis bent in de islamitische leefwereld..
In beide gevallen begrijp ik dan ook uw manier van antwoorden.

Ik heb na uw laatste schrijven uw vorige posts nog eens doorgenomen en wat me even later opviel waren de stereotiepe zinsneden, de ontwijkende dooddoeners en tal van gewiste on-beantwoordheden, die me naar mijn gevoel niet gaven, voor wat ze volgens u bestemd waren, namelijk antwoorden.
Ze gaven me eerder de indruk van windgevoelig natte-vingerwerk dan van een doorgedacht of ondersteunende info of bron ter zake.
Vergeef me dus dat ik voor het zoeken naar de betreffende quotes, de moeite niet meer wens op te brengen.
Ooit zult u begrijpen waarom.

So dear Edina, no hard feelings en zelfs met iewat spijt in het hart, in deze draad althans, heb ik voor mezelf besloten om niet langer gebruik te maken van uw forumtijd, liever dan pakweg wat loos te staan praten voor dovemansoren die bij iets een nader gesprek, reeds volop dichtgesmeerd blijken met salongefähige brick-a-brack, kunstig ingemetseld door de alwetende PC-guru's van dienst zodat er, uitgezonderd de eigen mantra, verder geen enkele ruimte meer rest voor andersklinkende tonen en geluiden van buitenaf.

PC indeed !! George Orwell zat er lós op toen hij zijn profetisch werk 1984 in 1948 schreef.
Kijk nu eens om je heen, 60 jaar later. Who's in controll now ?

Edoch, maak je echter maar geen zorgen, het is alvast niet uw schuld dat u niet wist, dat sociaal-politieke onwetendheid én de rabiate zelf-ontkenning van dit realiteitsgemis dat, aangelengd met een romige naïviteit, in wezen de eigenlijke basisprincipes zijn van een trouwe onderdaan in een gezonde dictatuur, ook sekte-gewijs gesproken, in deze dus ook de door u omarmde PC-dictatuur.

Vóór de val van de Muur dachten de Ossies nochtans ook dat ze in een democratie leefden, tot op zeker moment Checkpoint Charlie een opendeurdag naar het Westen hield..., maar voorlopig bent u nog ruim geslaagd in het PC-burgerschap dezer dagen en het staat u heu... PC ?

Vaert wel ende levet scone, ó soete Edina, het ga je goed.
[SIZE=1]
[/SIZE]
[SIZE=1]


[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 24 mei 2006 om 01:09.
Diego Raga is offline  
Oud 24 mei 2006, 09:24   #248
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
U heeft er een handig handje van weg om steeds rond de pot en naast het vuur te blijven orakelen. Is de saus te warm ?
Vreemd, ik vind juist dat u steeds naast de kwestie praat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over de feitelijke oorzaken van bestaan van het VB heb ik van u, blijkbaar ongehinderd door enige kennis van de Vlaamse voor-en na-oorlogse geschiedenis en het waarom ervan, nog geen enkel onderbouwd tegenargument weten voor te zetten, noch over de individuele verantwoordelijkheid van een persoon die een misdaad pleegt, noch over de medeverantwoordelijkheid van la Belgique in deze, noch enig steekhoudend antwoord op de islamvergelijking met bv de UVRM, noch over de vrijheid van stem en tekst, wat me in stilte doet vermoeden dat u óf nog nooit moslims ontmoet hebt óf dat u wel degelijk thuis bent in de islamitische leefwereld..
In beide gevallen begrijp ik dan ook uw manier van antwoorden.
Jammer, maar dan begrijp jij me dus niet (dat had ik ook al wel door). Ik ben nog thuis in de islamistische leefwereld (tenminste als je daarmee zou bedoelen dat ik moslim ben of ben opgegroeid in een moslimfamilie) en ik heb waarschijnlijk al veel meer moslims ontmoet dan in uw hele leven zal doen. En dat laatste is dan ook de reden waarom ik niet met allerlei vooroordelen zit opgescheept die op niets gebaseerd zijn. Ik ben opgegroeid en woon nog steeds in een multiculturele wijk (oa ook moslims, waarvan ik met sommigen een heel goed contact heb, net zoals ik dat met sommigen van alle bevolkingsgroepen heb) en ik heb al heel veel landen bezocht waar ook moslims wonen, niet alleen toeristisch, ook voor mijn werk. Ik had graag geweten welke ervaringen jij allemaal hebt met moslims, maar ja je wilt niet meer verder spreken met mij in deze thread, waarschijnlijk omdat de saus juist voor u te warm werd.

Ook erg jammer voor jouw, is dat ik een "autochtone Vlaming" ben, zoals jij dat zou noemen. Ik ken dan ook de Vlaamse voor-en-na oorlogse geschiedenis maar al te goed. Mijn Vlaamse grootouders hadden begrepen welke kant ze niet moesten kiezen in de oorlog. Ik ben ook niet echt jong meer, ik ben niet gelovig en ik kan mij in geen enkele politieke partij helemaal terugvinden (heb dan ook nog nooit een partijkaart gehad en ben ook nog nooit actief geweest in een politieke partij).

Nergens maar dan ook nergens heb ik de individuele verantwoordelijkheid van de dader ontkend. Het enige wat ik heb aangehaald is dat de dader racistische motieven had en dat hij voor wat zijn motieven betreft ongetwijfeld inspiratie heeft gehaald bij de racistische praat van het VB (waarmee ik niet gezegd heb dat het VB verantwoordelijk is voor zijn daad, noch dat het VB hem heeft aangezet tot zijn daad).

Over de feitelijke oorzaken van het bestaan van het VB hebben we nog niet gepraat, dacht ik. Maar ik denk ook niet dat dat de moeite is, want we zullen het er toch nooit over eens worden. Zoals ik al zei ben ik ook Vlaming, maar ik voel mij helemaal niet bedreigd en zie ook totaal geen noodzaak in van een onafhankelijk Vlaanderen. Ik heb nog nooit ontkend dat er problemen zijn met een deel allochtonen, maar ik geloof in ieder geval niet in de oplossingen die het VB voorstelt.

En tenslotte heb ik al verschillende keren gezegd dat er een probleem is met radicale moslims en dat die wat mij betreft even gevaarlijk zijn als extreme VB'ers. Ik vind al extremisten gevaarlijk. Ik vind dat iedereen die haat predikt tov een andere groep moet bestraft worden, want het prediken van haat zet altijd aan tot geweld (kijk de geschiedenis maar eens op na en dan bedoel ik niet de Vlaamse geschiedenis). En dat heeft niets meer met vrije meningsuiting te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik heb na uw laatste schrijven uw vorige posts nog eens doorgenomen en wat me even later opviel waren de stereotiepe zinsneden, de ontwijkende dooddoeners en tal van gewiste on-beantwoordheden, die me naar mijn gevoel niet gaven, voor wat ze volgens u bestemd waren, namelijk antwoorden.
Ze gaven me eerder de indruk van windgevoelig natte-vingerwerk dan van een doorgedacht of ondersteunende info of bron ter zake.
Vergeef me dus dat ik voor het zoeken naar de betreffende quotes, de moeite niet meer wens op te brengen.
Ooit zult u begrijpen waarom.
Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil? Ik weet dat jij mij in de extreem linkse hoek duwt, maar daar zit ik niet. Gewoon niet akkoord zijn met het VB is immers voldoende om daar geplaatst te worden, maar 75% van de Vlamingen is het niet eens met het VB en die zijn echt niet allemaal extreem links. Ik wordt hier voortdurend woorden in de mond gelegd en krijg ook vaak geen antwoorden op mijn vragen. En inderdaad ik delete soms stukken wanneer ik citeer uit posts (dat doet ongeveer iedereen hier en er is bij mijn weten ook geen verplichting om enkele een volledige post te citeren), aangezien ik duidelijk wil zijn waarop ik reageer (anders worden er weer verkeerde interpretaties gemaakt).

Ik vrees overigens dat ik u nooit zal begrijpen. Hopelijk is dat anders wel het geval.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
So dear Edina, no hard feelings en zelfs met iewat spijt in het hart, in deze draad althans, heb ik voor mezelf besloten om niet langer gebruik te maken van uw forumtijd, liever dan pakweg wat loos te staan praten voor dovemansoren die bij iets een nader gesprek, reeds volop dichtgesmeerd blijken met salongefähige brick-a-brack, kunstig ingemetseld door de alwetende PC-guru's van dienst zodat er, uitgezonderd de eigen mantra, verder geen enkele ruimte meer rest voor andersklinkende tonen en geluiden van buitenaf.
Jij hoeft van mij echt niet te reageren hoor, want het is inderdaad een dovemansgesprek, waar vooral geen ruimte meer is voor andere praat dan die van het VB.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
PC indeed !! George Orwell zat er lós op toen hij zijn profetisch werk 1984 in 1948 schreef.
Kijk nu eens om je heen, 60 jaar later. Who's in controll now ?

Edoch, maak je echter maar geen zorgen, het is alvast niet uw schuld dat u niet wist, dat sociaal-politieke onwetendheid én de rabiate zelf-ontkenning van dit realiteitsgemis dat, aangelengd met een romige naïviteit, in wezen de eigenlijke basisprincipes zijn van een trouwe onderdaan in een gezonde dictatuur, ook sekte-gewijs gesproken, in deze dus ook de door u omarmde PC-dictatuur.

Vóór de val van de Muur dachten de Ossies nochtans ook dat ze in een democratie leefden, tot op zeker moment Checkpoint Charlie een opendeurdag naar het Westen hield..., maar voorlopig bent u nog ruim geslaagd in het PC-burgerschap dezer dagen en het staat u heu... PC ?

Vaert wel ende levet scone, ó soete Edina, het ga je goed.
Grappig dat jij veronderstelt dat ik vind dat we in een echte democratie leven, want dat doe ik niet. Maar ik geloof al helemaal niet dat het VB de echte democratie beter zal benaderen, integendeel.
Edina is offline  
Oud 24 mei 2006, 09:27   #249
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
tenslotte heb ik al verschillende keren gezegd dat er een probleem is met radicale moslims en dat die wat mij betreft even gevaarlijk zijn als extreme VB'ers
Tiens, hoeveel terroristische aanslagen met duizenden doden hebben die extreme VB'ers dan al op hun geweten?
Ik heb hier precies een en ander gemist.
circe is offline  
Oud 24 mei 2006, 09:28   #250
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Om eerlijk de waarheid te zeggen ,vind ik dat de ouders van Luna via hun advocaat Vermassen, stilaan aan wat ik het Paul Marchal syndroom beginnen leiden.
Hiermee bedoel ik: de gruwelijke dood van je kind verwerken door een politiek mediacircus op te zetten.
De ouders van Joe van Holsbeeck pakten het serener aan.
Eigenlijk te belachelijk om op te reageren deze post, maar toch kon ik het niet laten. Heb jij de ouders van Luna al eens op TV of in een krant gezien? Ik dacht het niet. Zij hebben juist gezegd dat ze hun privacy willen behouden. En ze hebben gezegd dat ze geen steunbetuigingen van het VB willen en gevraagd om 1 affiche van de VB-campagne in te trekken uit respect. Daar stopt het. Serener kan bijna niet.

De ouders van Joe hebben ook heel sereen gereageerd, maar zij hebben wel interviews in de media gegeven (hun goed recht overigens) waarin ze trouwens ook politieke uitspraken hebben gedaan (ook hun goed recht).
Edina is offline  
Oud 24 mei 2006, 18:10   #251
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Eigenlijk te belachelijk om op te reageren deze post, maar toch kon ik het niet laten. Heb jij de ouders van Luna al eens op TV of in een krant gezien? Ik dacht het niet. Zij hebben juist gezegd dat ze hun privacy willen behouden. En ze hebben gezegd dat ze geen steunbetuigingen van het VB willen en gevraagd om 1 affiche van de VB-campagne in te trekken uit respect. Daar stopt het. Serener kan bijna niet.

De ouders van Joe hebben ook heel sereen gereageerd, maar zij hebben wel interviews in de media gegeven (hun goed recht overigens) waarin ze trouwens ook politieke uitspraken hebben gedaan (ook hun goed recht).
Ik zeg duidelijk "via hun advocaat Vermassen". Zelf komen ze niet met hun gezicht op TV, maar ze gaan wel eens bepalen wie er verdriet mag hebben voor de dood van hun dochter en wie niet.
Daarnaast gaan ze zich ook nog eens moeien met wie er wel mag meedoen aan de mars en wie niet. Dat gaat me iets te ver.

Persoonlijk heb ik door heel deze heisa meer verdriet voor de honderden Luna's die er dagelijks in Afrikaanse rellen (kindsoldaten) en Irak (terrorisme) vallen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be