Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2013, 11:12   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
http://en.wikipedia.org/wiki/Poltergeist
scroll door naar "science"
Ik denk niet dat substanties ze in leven roepen, eerder angst.
Ik denk dat in de meeste gevallen angst de katalysator is om het "event" te kunnen uitvergroten.
En zodus een groep in collectief kan "vangen" om hetzelfde te ervaren.
Zo'n machten interesseren mij uiterst .
Inderdaad angst kan veel bewerkstelligen en natuurlijke dat daar deftig op wordt ingespeeld, niet alleen door de officiële godsdiensten, maar door iedereen die de macht naar zich toe wil trekken. Lees de kranten en ze staan vol met angstaanjagende raadgevingen en berichten; geen wijzer man dan degene die al die rotzooi naast zich neerlegt.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 12:54   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Voor zover ik weet werd de Holocaust door mensen uitgevoerd, of niet? Waarom dan ineens naar Gods hand daarin vragen?
Volgens sommigen is de mens door een alwetende god geschapen.
Als dat klopt, dan wist die god best dat hij een moordmachine creëerde, en wat die allemaal ging uitrichten.
In die optiek lijkt het me heel logisch, als je die premisse van een alwetende, scheppende god aanvaardt, dat je hem dan ook kan verantwoordelijk stellen voor de beestigheden van zijn creatie.

Citaat:
De mensen doen zoveel en steken overal waar ze kunnen de pluimen op hunne eigen hoed; mij vooral niet gelaten, maar kom niet, telkens als de menselijke dwaasheden naar de grofste wantoestanden leiden ineens vragen waar God gebleven is. Dat kinderachtig verhaaltje begint mij danig de keel uit te hangen.
Het hangt u de keel uit, misschien omdat het uw godsbeeld op losse schroeven zet?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 12:59   #23
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat wilden de kankerpatiëntjes niet horen?
Bs'd

De wet van God.

Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.

En sommigen die zich misdragen hebben, en denken er door bv zelfmoord ongestraft tussenit te kunnen piepen, die mogen nog een keertje terugkomen, en de straf voor hun wandaden in ontvangst nemen.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:02   #24
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Jij neemt nogal vlug iets als "feit" aan. Even zien waar jij naar verwijst : Ik vraag mij soms af waar al die dolgedraaide reli-freaks blijven vandaan komen. Worden jullie in één of andere fabriek gekloond of zo?
Bs'd

Er zijn alleen maar spirituele gebeurtenissen, want de materiële wereld is een illusie.

Dat werd al bijna 100 jaar geleden ontdekt, maar het duurt altijd een poosje voordat dat tot het gewone voetvolk doordringt.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:03   #25
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Volgens sommigen is de mens door een alwetende god geschapen.
Als dat klopt, dan wist die god best dat hij een moordmachine creëerde, en wat die allemaal ging uitrichten.
In die optiek lijkt het me heel logisch, als je die premisse van een alwetende, scheppende god aanvaardt, dat je hem dan ook kan verantwoordelijk stellen voor de beestigheden van zijn creatie.

Het hangt u de keel uit, misschien omdat het uw godsbeeld op losse schroeven zet?
Dat zet elk godsbeeld, welke god inkapseld in zo'n beeld op de helling. Ik doe daar niet aan mee, ik laat dat kinderspel aan anderen over.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:06   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat zet elk godsbeeld, welke god inkapseld in zo'n beeld op de helling.
Juist.
Maar ik heb die godsbeelden niet uitgevonden...
Die goden met hun fantaisistische eigenschappen zijn net uitgevonden door de grootste believers.

Citaat:
Ik doe daar niet aan mee, ik laat dat kinderspel aan anderen over.
Kinderspel is de basis van alle leren.
Misschien toch mijn kinderlijk eenvoudige redenering eens bestuderen...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:08   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

De wet van God.


Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.
Ik heb uw god geen mandaat verleend om wetten te maken.
Ik voel er mij dan ook niet aan gebonden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:08   #28
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Wat een zwak argument. Je moet je toch ergens diep schamen om met dat als openingspost een thread te openen he?
U zat reeds op het Internet, had U niet even kunnen Google'n om de dertien in een dozijn antwoorden op dat non-argument te verkennen? Dat is ervan uitgaand dat het antwoord U natuurlijk interesseert, en dit niet gewoon een zielige poging tot provocatie is.

U overtuigd hier niemand mee en U bent zelf ook niet geïnteresseerd in overtuigd worden. Zonde van een draad dus.


P.S. Ik weet dat ik van de populaire opinie een bepaalde site die bol staat van dit simpeler-dan-achterlijk anti-theïsme niet meer mag vermelden, maar ook deze draad is weer van dat niveau.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 december 2013 om 13:09.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:09   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Er zijn alleen maar spirituele gebeurtenissen, want de materiële wereld is een illusie.

Dat werd al bijna 100 jaar geleden ontdekt, maar het duurt altijd een poosje voordat dat tot het gewone voetvolk doordringt.
Een geluk dat jij uitverkoren werd om het beter te weten en ons inzicht te verschaffen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:09   #30
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb uw god geen mandaat verleend om wetten te maken.
Ik voel er mij dan ook niet aan gebonden.
Is dat ook een argument in de wereldlijke sfeer? Ik ben namelijk nog niet gaan stemmen, dus ik moet me in principe aan geen enkel wet houden. Ik ben voor hoor, daar niet van. Ik probeer alleen de consequentie te zoeken.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:10   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wat een zwak argument. Je moet je toch ergens diep schamen om met dat als openingspost een thread te openen he?
U zat reeds op het Internet, had U niet even kunnen Google'n om de dertien in een dozijn antwoorden op dat non-argument te verkennen? Dat is ervan uitgaand dat het antwoord U natuurlijk interesseert, en dit niet gewoon een zielige poging tot provocatie is.

U overtuigd hier niemand mee en U bent zelf ook niet geïnteresseerd in overtuigd worden. Zonde van een draad dus.

P.S. Ik weet dat ik van de populaire opinie een bepaalde site die bol staat van dit simpeler-dan-achterlijk anti-theïsme niet meer mag vermelden, maar ook deze draad is weer van dat niveau.
Je bent echt niet verplicht om je tanden te breken bij het verzinnen van een redelijk antwoord hoor.
Sla deze topic gewoon over als je hem beneden jouw intellectuele niveau acht.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:11   #32
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd
De wet van God.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.
Dat is geen god die het waard is om ook maar een seconde aandacht aan te besteden. Laat hem maar wegrotten in de vergeetput.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:12   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat zet elk godsbeeld, welke god inkapseld in zo'n beeld op de helling. Ik doe daar niet aan mee, ik laat dat kinderspel aan anderen over.
De klassieke reactie van een kabouteraanbidder: "Oei, deze logica veegt mijn godsbeeld weg. Ik zal ze dan maar negeren."

Pathetisch.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:13   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Is dat ook een argument in de wereldlijke sfeer? Ik ben namelijk nog niet gaan stemmen, dus ik moet me in principe aan geen enkel wet houden. Ik ben voor hoor, daar niet van. Ik probeer alleen de consequentie te zoeken.
Dat argument zou in feite deels moeten opgaan voor de wereldlijke sfeer.

Het verschil is echter dat in de fysieke sfeer een reële overmacht of staatsmacht jou fysiek kan dwingen wetten na te leven ongeacht of je akkoord ging met de wijze waarop ze tot stand kwamen.

Als ik mijn reet vaag aan wat sommigen als goddelijke wetten proberen te imposeren, dan zal geen enkele godheid mij daarvoor lastig vallen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:15   #35
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je bent echt niet verplicht om je tanden te breken bij het verzinnen van een redelijk antwoord hoor.
Sla deze topic gewoon over als je hem beneden jouw intellectuele niveau acht.
Je hebt een punt, maar het is sterker dan mezelf.

Dit hele subforum is beneden alle niveau. Overwegend een onderonsje van anti-theïstische non-argumenten die nog te dom zijn om in memes te plaatsen en als weerwerk antwoord van een handvol extremistische zeveraars (zoals de nieuwste Joodse additie aan dit forum).

Als men dit subforum dumpt gaat er niets van waarde verloren, en ik vind het persoonlijk jammer dat religie hier niet op een ordentelijke manier bediscussieerd kan worden.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 december 2013 om 13:17.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:16   #36
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ik mijn reet vaag aan wat sommigen als goddelijke wetten proberen te imposeren, dan zal geen enkele godheid mij daarvoor lastig vallen.
U wordt niet ter plekke neergebliksemd, dat is een feit. Dat er helemaal geen gevolgen zijn, is slechts Uw mening.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:17   #37
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De klassieke reactie van een kabouteraanbidder: "Oei, deze logica veegt mijn godsbeeld weg. Ik zal ze dan maar negeren."

Pathetisch.
Ik heb u gezegd wat mijn Godsbeeld is; dus uw pathetische beschuldigingen raken mijn koude kleren niet.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:20   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je hebt een punt, maar het is sterker dan mezelf.

Dit hele subforum is beneden alle niveau. Overwegend een onderonsje van anti-theïstische non-argumenten die nog te dom zijn om in memes te plaatsen en als weerwerk antwoord van een handvol extremistische zeveraars (zoals de nieuwste Joodse additie aan dit forum).
De forumsoftware bevat hulpmiddelen om figuren wiens opinies je om welke reden dan ook niet welgevallig zijn te negeren.


Citaat:
Als men dit subforum dumpt gaat er niets van waarde verloren, en ik vind het persoonlijk jammer dat religie hier niet op een ordentelijke manier bediscussieerd kan worden.
Over onzin kan gewoon niet ernstig discussiëren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:20   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat argument zou in feite deels moeten opgaan voor de wereldlijke sfeer.

Het verschil is echter dat in de fysieke sfeer een reële overmacht of staatsmacht jou fysiek kan dwingen wetten na te leven ongeacht of je akkoord ging met de wijze waarop ze tot stand kwamen.

Als ik mijn reet vaag aan wat sommigen als goddelijke wetten proberen te imposeren, dan zal geen enkele godheid mij daarvoor lastig vallen.
Als u uw reet vaagt aan het werkelijke leven, hoe u dat ook maar wil noemen, zou dat geen gevolgen hebben voor u?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:21   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
U wordt niet ter plekke neergebliksemd, dat is een feit.
In bepaalde religies is dit nochtans een gangbare meme...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be