Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2013, 13:23   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als u uw reet vaagt aan het werkelijke leven, hoe u dat ook maar wil noemen, zou dat geen gevolgen hebben voor u?
Als je aan het reële leven je reet veegt, dan heeft dat uiteraard gevolgen.
Als je aan religieuze verzinsels en hun veronderstelde wetten je reet vaagt, dan heeft dat geen enkele konsekwentie.
Dat is net mijn punt...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:27   #42
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
In bepaalde religies is dit nochtans een gangbare meme...
Bij een paar fringe-elementen misschien.
Voor de rest is het vooral een beeld dat opgehangen wordt, zoals de man in de wolken met de lange witte baard, en de gelovigen zelf vaak vreemd is.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:27   #43
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Voor zover ik weet werd de Holocaust door mensen uitgevoerd, of niet? Waarom dan ineens naar Gods hand daarin vragen?
De mensen doen zoveel en steken overal waar ze kunnen de pluimen op hunne eigen hoed; mij vooral niet gelaten, maar kom niet, telkens als de menselijke dwaasheden naar de grofste wantoestanden leiden ineens vragen waar God gebleven is. Dat kinderachtig verhaaltje begint mij danig de keel uit te hangen.
Vraag het eens aan forummer Eliyahu, hé. Die is namelijk van mening dat JHWH er heeft voor gezorgd. Ik niet.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 december 2013 om 13:28.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:28   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
U overtuigd hier niemand mee en U bent zelf ook niet geïnteresseerd in overtuigd worden. Zonde van een draad dus.
Alsof jij een draad opent om potentieel overtuigd te worden van het niet-bestaan van jouw toverkabouters.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:30   #45
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De forumsoftware bevat hulpmiddelen om figuren wiens opinies je om welke reden dan ook niet welgevallig zijn te negeren.
Welgevalligheid en de aard van opinies hebben er niets mee te maken. Eerder de platvloersheid waarmee het allemaal aangebracht wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Over onzin kan gewoon niet ernstig discussiëren.
Correctie, met mensen die alvorens zo'n positie innemen als de uwe, kan je over het onderwerp discussiëren, ongeacht overtuiging.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:32   #46
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alsof jij een draad opent om potentieel overtuigd te worden van het niet-bestaan van jouw toverkabouters.
Je zielige beledigingen raken mij of mijn geloof niet hoor, en ik laat me niet naar jouw lage niveau trekken. Bespaar jezelf dus de moeite.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:36   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je zielige beledigingen raken mij of mijn geloof niet hoor, en ik laat me niet naar jouw lage niveau trekken. Bespaar jezelf dus de moeite.
Dit was helemaal geen belediging. Sommige gelovigen zijn echt wel rap op hun tenen getrapt. Dat heeft ongetwijfeld met hun hoog niveau te maken.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:36   #48
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat kinderachtig verhaaltje begint mij danig de keel uit te hangen.
Je kunt ook jouw pijlen richten op bijvoorbeeld typetjes zoals Eliyahu.

De reli-freaks die het ook voor de "gewone" gelovigen verzieken, cfr. de uitspraak dat kleine kankerpatiëntjes het zélf gezocht hebben.

Ik heb nog maar weinig gelovigen (alhier op dit forum) gekend die kritiek hebben op mede-gelovigen. In de zin van :"effe dimmen, want je vertelt onzin". Bitter weinig.

Laat men blijkbaar liever over aan "atheisten".

Het is maar een voorstel...
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:41   #49
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Je kunt ook jouw pijlen richten op bijvoorbeeld typetjes zoals Eliyahu.

De reli-freaks die het ook voor de "gewone" gelovigen verzieken, cfr. de uitspraak dat kleine kankerpatiëntjes het zélf gezocht hebben.

Ik heb nog maar weinig gelovigen (alhier op dit forum) gekend die kritiek hebben op mede-gelovigen. In de zin van :"effe dimmen, want je vertelt onzin". Bitter weinig.

Laat men blijkbaar liever over aan "atheisten".

Het is maar een voorstel...
Ik zie ook redelijke atheïsten zoals U figuren als Distel, Havanna, SuperStaaf of cookie monster, waar niets anders uitkomt dan beledigingen en gezever over kabouters, niet dimmen.

Laat me duidelijk zien, wat Eliyahu verkondigt is ziekelijk, en het Godsbeeld dat hij ophangt is ongeveer zo ver van het mijne als het maar kan. Maar wat moet ik zeggen? Dat soort types heeft mijn Messias, die de Liefde van God kwam verkondigen en het Nieuwe Verbond, ervoor aan het kruis genageld. Denk je dat hij gaat dimmen als ik hem even over de Blijde Boodschap vertel?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 december 2013 om 13:43.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:43   #50
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Zie je, Marie? Ook nu is er ruzie tussen atheisten en gelovigen.

Ruzie tussen gelovigen onderling zul je heel wat minder meemaken, (ongeacht wat voor bagger sommige gelovigen uit hun botten slaan)...

Effe zien : een kankerpatiëntje dat blijkbaar héél stout is geweest :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

De wet van God.

Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.

En sommigen die zich misdragen hebben, en denken er door bv zelfmoord ongestraft tussenit te kunnen piepen, die mogen nog een keertje terugkomen, en de straf voor hun wandaden in ontvangst nemen.
Er zijn inmiddels 3 gelovigen aanwezig in deze draad. Niemand van de 2 overige gelovigen die aan de bovenstaande bagger blijkbaar aanstoot neemt. Maar wél op de achterste poten gaan staan als er een atheistisch kritisch geluid klinkt. D�*n worden opeens alle registers opgetrokken.

Selectieve verontwaardiging?
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 december 2013 om 13:44.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:44   #51
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ruzie tussen gelovigen onderling zul je heel wat minder meemaken, (ongeacht wat voor bagger sommige gelovigen uit hun botten slaan)...Er zijn inmiddels 3 gelovigen aanwezig in deze draad. Niemand van de 2 overige gelovigen die aan die bagger blijkbaar aanstoot neemt. Maar wél op de achterste poten gaan staan als er een atheistisch kritisch geluid klinkt. D�*n worden opeens alle registers opgetrokken.

Selectieve verontwaardiging?
Ah neen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je hebt een punt, maar het is sterker dan mezelf.

Dit hele subforum is beneden alle niveau. Overwegend een onderonsje van anti-theïstische non-argumenten die nog te dom zijn om in memes te plaatsen en als weerwerk antwoord van een handvol extremistische zeveraars (zoals de nieuwste Joodse additie aan dit forum).

Als men dit subforum dumpt gaat er niets van waarde verloren, en ik vind het persoonlijk jammer dat religie hier niet op een ordentelijke manier bediscussieerd kan worden.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:47   #52
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Oké. Er is er dus al eentje. Het is een begin.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:52   #53
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik zie ook redelijke atheïsten zoals U figuren als Distel, Havanna, SuperStaaf of cookie monster, waar niets anders uitkomt dan beledigingen en gezever over kabouters, niet dimmen.
Er hoeft daar dan ook niets gedimd te worden. Het gaat om extremen, en je kan de idee dat er geen toverkaboutertjes bestaan bezwaarlijk extreem noemen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 14:03   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Welgevalligheid en de aard van opinies hebben er niets mee te maken. Eerder de platvloersheid waarmee het allemaal aangebracht wordt.
If you cannot stand the heat....

Citaat:
Correctie, met mensen die alvorens zo'n positie innemen als de uwe, kan je over het onderwerp discussiëren, ongeacht overtuiging.
????
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 14:07   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Eerder de platvloersheid waarmee het allemaal aangebracht wordt.
De realiteit is nu eenmaal wat ze is. Toverkaboutertjes zijn toverkabouters, waanbeelden zijn waanbeelden. Politieke correctheid verandert hooguit de verpakking, niet de inhoud.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 14:09   #56
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
????
Stel dat mijn positie is: 'evolutie is onzin, en over onzin kan je niet discussiëren'. Wilt dat zeggen dat er geen redelijke discussie over evolutie mogelijk is, of gewoon geen redelijke discussie met mij omdat ik a priori al de kaart 'onzin' toegedeeld heb?
Spiegel dat eens aan Uzelf.

Edit: er ontbrak een 'niet' in mijn stelling, excuses.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 december 2013 om 14:22.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 14:10   #57
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De realiteit is nu eenmaal wat ze is. Toverkaboutertjes zijn toverkabouters, waanbeelden zijn waanbeelden. Politieke correctheid verandert hooguit de verpakking, niet de inhoud.
Dit bericht is verborgen omdat Distel op jouw negeerlijst staat.

Nu kan U zich echt de moeite besparen. Het ga U goed.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 14:17   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dit bericht is verborgen omdat Distel op jouw negeerlijst staat.

Nu kan U zich echt de moeite besparen. Het ga U goed.
Geen probleem. Het is niet de eerste keer dat iemand de realiteit niet aankan en mij op de negeerlijst zet. Ik blijf braaf reageren op jouw berichtjes, dat het lijkt dat jij geen antwoord meer hebt op mijn bijdragen zal je er dan maar moeten bijnemen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 14:21   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Stel dat mijn positie is: 'evolutie is onzin, en over onzin kan je niet discussiëren'. Wilt dat zeggen dat er geen redelijke discussie over evolutie mogelijk is, of gewoon geen redelijke discussie met mij omdat ik a priori al de kaart 'onzin' toegedeeld heb?
Spiegel dat eens aan Uzelf.
Discussie ga ja aan met wederzijdse instemming.
Staat inhoud of stijl van je opponent je niet aan, dan ben je steeds vrij om er uit te stappen.

Concreet:

Ik vind godsbeelden en religie doorgaans onzin.
Jij vindt sommige reacties daarop zever.
Tot zover gaat het gelijk op.

Waar beginnen de verschillen?
Jij verwacht ernstige discussie, jij verwacht geen platvloersheden, jij verzoekt al wie niet aan je verwachtingen voldoet om de draad, of het katern religie te verlaten.
Ik daarentegen heb geen behoefte aan ernst, ik heb geen probleem met platvloersheden, noch om ze te schrijven noch om ze te lezen.
Ik verzoek bovendien niemand om mijn antwoorden te respecteren.
Ik stel helemaal geen eisen aan mijn opponenten, laat staan dat ik ze zou verzoeken om op te zouten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 14:28   #60
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Discussie ga ja aan met wederzijdse instemming.
Staat inhoud of stijl van je opponent je niet aan, dan ben je steeds vrij om er uit te stappen.

Concreet:

Ik vind godsbeelden en religie doorgaans onzin.
Jij vindt sommige reacties daarop zever.
Tot zover gaat het gelijk op.
Ik vind de stijl van de reacties zever, niet de positie. Ik ben heel bereid te luisteren naar een ordentelijk geformuleerd argument tegen geloof en voor atheïsme.
Dat kunnen we van U niet zeggen, U vindt gewoon mijn positie en onzin en weigert over onzin te discussiëren.
Dat gaat helemaal niet gelijk op. Ik heb met veel atheïsten en andersgelovigen discussies over geloof. Ik betwijfel dat jij veel discussies van die aard hebt, gegeven dat ze niet op het Internet zijn en je het niet binnen de 4 posts over onzin of waanbeelden of kabouters ofzo hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waar beginnen de verschillen?
Jij verwacht ernstige discussie, jij verwacht geen platvloersheden, jij verzoekt al wie niet aan je verwachtingen voldoet om de draad, of het katern religie te verlaten.
Ik daarentegen heb geen behoefte aan ernst, ik heb geen probleem met platvloersheden, noch om ze te schrijven noch om ze te lezen.
Ik verzoek bovendien niemand om mijn antwoorden te respecteren.
Ik stel helemaal geen eisen aan mijn opponenten, laat staan dat ik ze zou verzoeken om op te zouten.
Je geeft dus toe niet geïnteresseerd te zijn in een ernstige discussie. Ik vrees dus dat U het probleem bent, niet de 'onzin' van het onderwerp.

U weet ook dat als de helft van Uw discussie uit beledigingen, leugens of stromannen zou bestaan, U dit nogal moeilijk kan afdoen als 'Ik wil wel serieus discussiëren maar het moet voor mij gewoon niet zo ernstig zijn als voor U. Ik kan er niet aan doen dat U niet meer wilt discussiëren. Ik win!' of iets dergelijks.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 december 2013 om 14:30.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be