Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2014, 06:49   #21
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ben nog bezig met schrijven. Maar het komt er aan.
Bs'd

Er is dus niets wat vergelijkbaar is met de codes in de Torah.

Je kan wel grove, statistisch niet relevante codes vinden in andere teksten, maar codes met zeer relevante getallen, die zichzelf dan ook nog eens meerdere keren herhalen, die bestaan gewoon niet in andere teksten.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 11:57   #22
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zo is dat. Hun taal ontspruit vanuit de frequenties van grove en subtiele energievibraties, die de matrix vormen van al wat is.
Sjamanen, yogi’s ea sensitieven kunnen hun psyche daar mee kan laten resoneren, om alzo diepere kennis en/of bepaalde eigenschappen (siddhi’s)te verwerven, die voor de onwetende burger als toverij of trukken van de foor overkomt, terwijl deze manifestaties slechts inherente en latente eigenschappen zijn van elke mens.

Hoe dan ook, vibratie ligt aan de basis van elke levensvorm, alsook van alle niet-levende dingen.

Ether Vibrations: http://www.soulsofdistortion.nl/dutc..._chapter6.html
Ja en ik betreur ten zeerste dat die site daar niet dieper op in gaat.
Volgens mij is dat toch een wereld apart, zo de psyche intappen op een wereld door uren mantras te chanten waardoor ge in trance geraakt...
Voodoo like stuff en het straffe is dat het nog echt is ook ... Maar welke deuren openen wij als we van kinds af onderbewust gevoed worden met demonische beelden?
Or are those demons real???? What about those insects ? Are they going to eat me???? Fungi like authoriteire insectplantschimmelgedrochten in flashy geel, het hele zijn manifesteert zich doorheen alles, wanneer het zich kenbaar maakt in een stormwind en eyes closed or open does not matter anymore wegzinken in een vortex en met een grotE GOOOOOONNNNNGGGGGGG weer in eenheid met de realiteit te komen waarvoor ge immer zo dankbaar zijt.....
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 13:03   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zitten er in de HUMO ook codes?
Een streepjescode voor aan de kassa alleszins.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 11:05   #24
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Een streepjescode voor aan de kassa alleszins.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 12:59   #25
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Bs'd

In de middeleeuwen was er een zeer grote joodse Torah geleerde, die leefde in Egypte. Hij was lijfarts van de sultan, en hij heeft vele boeken geschreven over het jodendom, die het jodendom sterk beïnvloed hebben. Op zijn magnum opus, de Mishne Torah, een verhandeling over de 613 ge- en verboden die in de Torah te vinden zijn, ( http://en.wikipedia.org/wiki/613_commandments ) is het overgrote deel van de joodse wet gebaseerd. Zijn naam was Moshe ben Maimon, maar hij is beter bekend onder zijn acroniem: Rabbi Moshe ben Maimon = Rambam.

Komen we bij een andere Torah geleerde, het genie van Vilna. Hij leefde in de 18e eeuw, en claimde dat er in de Torah een hint zit die verwijst naar de boven vermelde Rambam. Dit deed hij op basis van het feit dat er in Exodus 11:9 geschreven staat: "Ik zal mijn wonderen vermeerderen in het land Egypte." Het land waar de Rambam woonde. In het hebreeuws is dat: "Revot moftai ba'erets Mitsrajiem" De eerste letters van die woorden spellen "RaMBaM". De bekende middeleeuwse Torah geleerde.
Dit is de enige plaats in de hele Torah (= vijf boeken van Mozes, de eerste vijf bijbelboeken) dat de naam "Rambam" in de vorm van zo'n acronym te vinden is.

Rabbi Weismandl, die zo rond de tweede wereldoorlog ook al de Poerim code gevonden had met een skip van 12.111, (zonder computer) die vond hier nog wat meer verwijzingen naar de Rambam.

Hij ontdekte dat als je van een mem iets eerder in datzelfde vers waar gesproken wordt over Gods wonderen in Egypte, en waar het woord "Rambam" in gecodeerd is, met een skip van 50 verspringt, dan krijg je het woord "Mishne". En een paar alinea's verderop, ook met een skip van 50, dan krijgen we het woord "Torah", en samen spellen ze het woord "Mishne Torah", het meesterwerk van de Rambam, over de 613 geboden, wat vandaag de dag nog ijverig bestudeerd wordt door joodse theologie studenten.

Nou was het wel wat eleganter geweest als het woord "Torah" wat dichter bij "Mishne" had gestaan, misschien ook met 50 letters er tussen. Maar toen Rabbi Weismandl dat ging onderzoeken, ontdekte hij dat tussen de Mem van "Mishne" en de Tav van "Torah", er precies 613 letters zaten.

Frappant wat?

Is er hier nou iemand die gelooft dat dat toeval is?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 14:06   #26
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Nu je het zegt, de puzzelstukjes vallen inderdaad iets té mooi in mekaar.


Dringend tijd om mijn vrouw twee weken per maand op te sluiten in het tuinhuis en daarna een vod in haar poes te steken om te kijken of ik ze terug mag aanraken.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 20:56   #27
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Bs'd

Dus niemand gelooft dat die codes toeval zijn.

Dat is ook een beetje te veel gevraagd. Het ligt er wel erg dik bovenop dat het GEEEN toeval is.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 21:13   #28
youhweh
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 maart 2014
Berichten: 47
Standaard No magic, but true No Egocentric, because it help so many others

Indien men door een rhesusgenotype bijbeltheorie, die wetenschappelijk fictie lijkt,
toch wetenschappelijk aantoonbaar is geworden, zou men dan geloven:
“Dat we schuldenvrij en verlost van zonden zullen zijn”? Gelijk, dat we ook vrijheid kunnen creëren, in de tot nu toe nog zogenaamde onwetendheid. In die zin, dat de financiële crisis voorbij is in een vingerknip, door op die manier gebruikt te maken om de schuldenlast om te buigen in positieve meerwaarde, door het overstegen wetenschappelijk sleutelbewijs de schatkist open te doen? Het gebeurd maar 1 maal? That's mine: O-DCéféé!
www.general-freedom.com
youhweh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 06:53   #29
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Dus niemand gelooft dat die codes toeval zijn.

Dat is ook een beetje te veel gevraagd. Het ligt er wel erg dik bovenop dat het GEEEN toeval is.
Er zijn tekens in de Bhagavad-gita
Er zijn tekens in de Torah
Er zijn tekens in de Bijbel
Er zijn tekens in de Koran

Maar het woord van God komt altijd uit een mens. En tussen de mens en God zit een filter die niet altijd zuiver is.
Wanneer ik het genesis lees Eliyahu, kan ik niets anders dan concluderen dat deze geschriften niet van een Goddelijke bron komen. Volgens mij zijn ze heel hard naar de hand gezet. Het is een heel ouderwets denken van de mens en dat wordt weerspiegelt in hun reflectie tegenover vrouwen/slavinnen/halfbloeden/rassen.
Volgens mij haalde er ene zijn inspiratie uit het OT om zijn rassenidee door te drukken op een omgekeerde manier. Denkt U ook niet? Ik bedoel dit niet slecht, ik weerleg je mijn observatie. Wat lees jij tussen de lijnen? Een rijk van God? Ik kan er niet omheen maar de Egyptenaren hebben een mooier scheppingsverhaal dan dat van het OT. Creatie is een symfonie van muzieknoten(materie) die door het zingen op de juiste plaats wordt afgestemd en ons steeds mooiere liedjes schrijft. Ohhmm is de solsleutel.
Is dat ook niet waar de Bhagavad Gita wat kaas van gegeten heeft? Heeft Mozes niet het slechtste gedaan wat hij ooit heeft kunnen doen? De Joden zaten zonder land tot in de 20e eeuw !!!!! Some God?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 07:20   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Meer bij mensen die 10x per week geband worden
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 07:25   #31
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er zijn tekens in de Bhagavad-gita
Er zijn tekens in de Torah
Er zijn tekens in de Bijbel
Er zijn tekens in de Koran
Bs'd

Kan je eens voorbeelden geven? liefst iets simpels, net zoals de voorbeelden die ik geef vrij simpel zijn.

Citaat:
Maar het woord van God komt altijd uit een mens. En tussen de mens en God zit een filter die niet altijd zuiver is.
Wanneer ik het genesis lees Eliyahu, kan ik niets anders dan concluderen dat deze geschriften niet van een Goddelijke bron komen. Volgens mij zijn ze heel hard naar de hand gezet.
Dus jij bedoelt dat die codes er door mensen in gezet zijn.

Dat moeten dan wel mensen geweest zijn die in de toekomst konden kijken, want de Rambam die leefde ongeveer 1000 jaar geleden, en de Torah is ongeveer 3300 jaar geleden geschreven.

En de laatste datum door de meest liberale bijbelcritici stelt de oorsprong van de Torah op 2700 jaar geleden.

Of na het jaar 1000, geef het nog een paar honderd jaar voor de Rambam om echt bekend en geaccepteerd te worden, toen heeft iemand een Torah rol aangepast en die code er in gestopt, en is toen de hele wereld rond gegaan, naar elke joodse gemeenschap in de verstrooiing over de hele wereld, en heeft daar hun Torah rol omgeruild voor de verbeterde versie.

Een beetje moeilijk, want een rechtgeaarde jood vermoord liever zo'n boodschapper dan dat hij hem zijn Torah laat veranderen.

Hij sterft liever zelf dan een andere Torah te accepteren.


Dus welke mogelijkheid geloof jij in?

Citaat:
De Joden zaten zonder land tot in de 20e eeuw !!!!! Some God?
Tja, dat had God al voorspeld; als de joden zouden afwijken van de Torah, dan zouden ze het land uitgeschopt worden.

Leviticus 26:14-39: "Maar indien gij naar Mij niet luistert en al deze geboden niet doet, indien gij mijn inzettingen versmaadt en van mijn verordeningen een afkeer hebt, zodat gij geen van mijn geboden doet en mijn verbond verbreekt, dan zal Ik ook aldus met u doen en met verschrikking u bezoeken: tering en koorts, die de ogen verteren en het leven doen verkwijnen; dan zult gij tevergeefs uw zaad zaaien, want uw vijanden zullen het eten. Ik zal mijn aangezicht tegen u keren, zodat gij voor uw vijanden geslagen zult worden, en die u haten, zullen over u heersen, en gij zult vluchten, zonder dat iemand u vervolgt. En indien gij desniettegenstaande niet naar Mij luistert, dan zal Ik u blijven tuchtigen wegens uw zonden, tot zevenmaal toe, en uw trotse macht zal Ik breken en uw hemel maken als ijzer en uw land als koper. Dan zal uw kracht tevergeefs verbruikt worden; uw land zal zijn opbrengst niet geven en het geboomte des lands zal zijn vrucht niet dragen. Indien gij u tegen Mij verzet en naar Mij niet wilt luisteren, dan zal Ik u nog zevenmaal harder slaan, naar uw zonden; Ik zal het wild gedierte op u loslaten, dat u van kinderen beroven en uw vee uitroeien zal en uw aantal zo zal verminderen, dat uw wegen verlaten zullen zijn. Indien gij u door deze tuchtiging nog niet tot Mij keert en u tegen Mij blijft verzetten, dan zal ook Ik Mij tegen u verzetten en dan zal Ik u ook zevenmaal slaan wegens uw zonden, en over u een zwaard brengen, dat wraak neemt over het verbond; wanneer gij dan in uw steden bijeenkomt, dan zal Ik de pest onder u zenden en gij zult aan de vijand overgeleverd worden. Als Ik u de staf des broods verbreek, dan zullen tien vrouwen uw brood in 1 oven bakken en zij zullen uw brood afgewogen teruggeven, en gij zult eten, maar niet verzadigd worden. En indien gij desondanks niet naar Mij luistert en u tegen Mij blijft verzetten, dan zal Ik Mij met grimmigheid tegen u verzetten en Ik, ja Ik, zal u zevenmaal tuchtigen over uw zonden, en gij zult het vlees uwer zonen eten en het vlees uwer dochters zult gij eten. En uw hoogten zal Ik verwoesten en uw wierookaltaren uitroeien; Ik zal uw lijken werpen op de lijken uwer afgoden en Ik zal een afkeer van u hebben. Uw steden zal Ik tot een puinhoop maken en uw heiligdommen verwoesten en Ik wil niet meer uw liefelijke reuk ruiken. Ik zelf zal het land verwoesten, zodat uw vijanden, die daarin wonen, zich daarover zullen ontzetten. Maar u zal Ik onder de volken verstrooien en Ik zal achter u het zwaard trekken, en uw land zal een woestenij zijn en uw steden een puinhoop. Dan zal het land zijn sabbatsjaren vergoed krijgen, al de dagen dat het woest ligt en gij in het land uwer vijanden zijt; dan zal het land rusten en zijn sabbatsjaren vergoeden. Al de tijd der verwoesting zal het rusten, de rust die het niet gehad heeft gedurende uw sabbatsjaren, toen gij daarin woondet. En Ik zal vrees brengen in de harten van hen die van u zijn overgebleven, in de landen hunner vijanden, zodat het geluid van een opgewaaid blad hen opjaagt, en zij zullen vluchten, zoals men vlucht voor het zwaard, en vallen, zonder dat er een vervolger is. En de een zal over de ander struikelen als voor het zwaard, zonder dat er een vervolger is, en gij zult voor uw vijanden geen stand kunnen houden. En gij zult onder de volken te gronde gaan, en het land uwer vijanden zal u verteren. En wie van u overgebleven zijn, zullen in de landen hunner vijanden wegkwijnen vanwege hun ongerechtigheid en ook vanwege de ongerechtigheden hunner vaderen zullen zij, evenals dezen, wegkwijnen."

Deuteronomium 28:15-65: "Maar indien gij niet luistert naar de stem van de HERE, uw G.d, en niet al zijn geboden en inzettingen, die ik u heden opleg, naarstig onderhoudt, dan zullen de volgende vervloekingen alle over u komen en u treffen: Vervloekt zult gij zijn in de stad en vervloekt op het veld. Vervloekt zullen zijn uw mand en uw baktrog. Vervloekt zal zijn de vrucht van uw schoot, de vrucht van uw bodem, de worp van uw runderen en de dracht van uw kleinvee. Vervloekt zult gij zijn bij uw ingang en vervloekt bij uw uitgang. De HERE zal over u de vloek, de verwarring en de bedreiging doen komen in alles wat gij onderneemt en wat gij doet, totdat gij verdelgd wordt en snel te gronde gaat vanwege de slechtheid uwer daden, omdat gij Mij verlaten hebt. De HERE zal de pest aan u doen kleven, totdat zij u heeft weggevaagd uit het land, dat gij in bezit gaat nemen. De HERE zal u slaan met tering, koorts, brand, ontstekingen, droogte, brandkoren en honigdauw: zij zullen u vervolgen, totdat gij te gronde gaat. Ook zal de hemel boven uw hoofd van koper zijn en de aarde onder u van ijzer. De HERE zal poeder en stof over uw land laten regenen; van de hemel zullen die op u neerdalen, totdat gij verdelgd zijt. De HERE zal u verslagen aan uw vijanden overleveren. Langs 1 enkele weg zult gij tegen hen optrekken, maar langs zeven wegen voor hen vluchten, zodat gij tot een schrikbeeld zult wezen voor alle koninkrijken der aarde. Uw lijken zullen tot voedsel dienen voor al het gevogelte des hemels en het gedierte der aarde, zonder dat iemand die opschrikt. De HERE zal u slaan met Egyptische zweren, met builen, uitslag en schurft, waarvan gij niet kunt genezen. De HERE zal u slaan met waanzin, verblinding en verstandsverbijstering, zodat gij op de middag rondtast, als een blinde in de duisternis; gij zult op uw wegen niet voorspoedig zijn, maar bij voortduring slechts verdrukt en beroofd worden, zonder dat iemand u redt. Gij zult een vrouw ondertrouwen, maar een andere man zal haar beslapen. Gij zult een huis bouwen, maar het niet bewonen. Gij zult een wijngaard planten, maar de vrucht daarvan niet genieten. Uw rund zal voor uw ogen geslacht worden, maar gij zult daarvan niet eten. Uw ezel zal in uw bijzijn geroofd worden, en niet tot u terugkeren. Uw kleinvee zal aan uw vijanden worden gegeven, zonder dat iemand u te hulp komt. Uw zonen en dochters zullen aan een ander volk worden overgeleverd, terwijl gij het met eigen ogen ziet, en de gehele dag naar hen smacht, zonder iets te kunnen doen. Een volk, dat gij niet kent, zal de vrucht van uw bodem eten en alles waarvoor gij gezwoegd hebt; bij voortduring zult gij slechts verdrukt en vertrapt worden. Gij zult waanzinnig worden vanwege het schouwspel, dat uw ogen zullen zien. De HERE zal u slaan met boze zweren aan de knieen en aan de dijen, waarvan gij niet kunt genezen – van uw voetzool af tot uw schedel toe. De HERE zal u en de koning, die gij over u hebt aangesteld, naar een volk voeren dat gij niet kendet, gij noch uw vaderen; aldaar zult gij andere goden dienen, hout en steen. Gij zult een voorwerp van ontzetting worden, een spreekwoord en een spotrede onder alle volken, naar wier land de HERE u wegvoert. Veel zaad zult gij naar de akker brengen, maar weinig inzamelen, want de sprinkhaan zal het afvreten. Wijngaarden zult gij planten en bewerken, maar geen wijn drinken of opleggen; want de worm zal eraan knagen. Olijfbomen zult gij hebben in uw gehele gebied, maar u niet met olie zalven; want uw olijven zullen afvallen. Gij zult zonen en dochters verwekken, maar zij zullen u niet toebehoren, want zij zullen in gevangenschap gaan. Van al uw geboomte en veldvruchten zullen de sprinkhanen zich meester maken. Steeds meer zal de vreemdeling in uw midden u te boven gaan, terwijl gij al dieper zinkt. Hij zal u te leen geven, maar gij niet aan hem; hij zal hoofd zijn, en gij staart. Al deze vervloekingen zullen over u komen, u achtervolgen en u treffen, totdat gij verdelgd zijt, omdat gij niet geluisterd hebt naar de stem van de HERE, uw G.d, en de geboden en inzettingen die Hij u opgelegd heeft, niet onderhouden hebt; zij zullen onder u tot een teken en wonder zijn, en onder uw nageslacht, voor altoos. Omdat gij de HERE, uw G.d, niet met vreugde en blijdschap gediend hebt vanwege al uw overvloed, zult gij de vijanden, die de HERE tegen u zal doen optrekken, dienen, onder honger en dorst, in naaktheid en met gebrek aan alles; Hij zal een ijzeren juk op uw hals leggen, totdat Hij u verdelgd heeft. De HERE zal tegen u doen aanrukken een volk, dat van verre komt, van het einde der aarde, zoals een arend aanzweeft: een volk, waarvan gij de taal niet verstaat, een hardvochtig volk, dat geen grijsaard ontziet en geen knaap genade bewijst; dat de vrucht van uw vee en van uw bodem zal opeten, totdat gij verdelgd zijt; dat u geen koren, most of olie zal overlaten, noch de worp van uw runderen of de dracht van uw kleinvee, totdat het u te gronde gericht heeft. Het zal u in het nauw brengen in al uw steden, totdat de hoge, versterkte muren vallen, waarop gij in uw gehele land vertrouwdet; ja, het zal u in het nauw brengen in al uw steden, in geheel het land dat de HERE, uw G.d, u geven zal. In de benardheid en benauwdheid, waarmede uw vijand u kwellen zal, zult gij de vrucht van uw eigen schoot eten, het vlees van de zonen en dochters, die de HERE, uw G.d, u geven zal. De meest verwekelijkte en verwende man onder u zal zijn broeder noch zijn eigen vrouw noch de kinderen, die hem nog resten, iets gunnen, zodat hij geen van hen iets zal willen geven van het vlees zijner kinderen, die hij eet, omdat uw vijand hem niets anders overgelaten heeft, in de benardheid en benauwdheid, waarmede deze u in al uw steden kwellen zal. De verwekelijkte en verwende vrouw onder u, die van verwendheid en wekelijkheid het nooit gewaagd heeft haar voetzool op de grond te zetten, zal haar eigen man noch haar zoon en dochter iets gunnen, zelfs niet de nageboorte uit haar schoot noch de kinderen, die zij baart, want bij gebrek aan alles zal zij die in het geheim eten, in de benardheid en benauwdheid, waarmede uw vijand u in uw steden kwellen zal. Indien gij niet naarstig onderhoudt al de woorden der wet, die in dit boek geschreven zijn, en gij niet deze heerlijke, geduchte Naam, de HERE, uw G.d, vreest, dan zal de HERE u en uw nageslacht ongemeen zwaar tuchtigen met felle, aanhoudende slagen en boze, aanhoudende ziekten. Hij zal alle kwalen van Egypte, waarvoor gij bevreesd zijt, weer over u brengen, zodat zij aan u kleven. Ook allerlei ziekten en slagen, die in het boek van deze wet niet beschreven zijn, zal de HERE over u doen komen, totdat gij verdelgd zijt. Met weinigen zult gij overblijven, terwijl gij talrijk geweest zijt als de sterren des hemels – omdat gij niet geluisterd hebt naar de stem van de HERE, uw G.d. Zoals de Here er behagen in had om u wil te doen en u talrijk te maken, zo zal de HERE er behagen in hebben om u te gronde te richten en te verdelgen; en gij zult weggerukt worden uit het land, dat gij in bezit gaat nemen. De HERE zal u verstrooien onder alle natien van het ene einde der aarde tot het andere; aldaar zult gij andere goden dienen, die noch gij noch uw vaderen gekend hebben: hout en steen. Gij zult onder die volken geen rust vinden noch een rustplaats voor uw voetzool; de HERE zal u daar een bevend hart geven, ogen vol heimwee en een kwijnende ziel. Zonder ophouden zal uw leven in gevaar verkeren; des nachts en des daags zult gij opschrikken en van uw leven niet zeker zijn. Des morgens zult gij zeggen: Was het maar avond; en des avonds: Was het maar morgen - vanwege de vrees die uw hart vervult, en vanwege het schouwspel dat uw ogen zien. De HERE zal u op schepen naar Egypte terugbrenen langs de weg waarvan Ik u gezegd had: Gij zult die nooit weerzien; gij zult daar aan uw vijanden als slaven en slavinnen te koop aangeboden worden, maar er zal geen koper zijn. Dit zijn de woorden van het verbond dat de HERE Mozes geboden heeft met de Israeliten te sluiten in het land Moab"

En God heeft ook de terugkeer van het joodse volk naar Israel voorspeld:

"Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en Mijn dochters van het einde der aarde." Jesaja 43:5-6. De hele wereld is getuige van dit wonder, hoe na bijna 2000 jaar van verstrooing over de hele aarde, de joden terugkeren naar Israel. In slechts 50 jaar is er uit niets een staat herrezen, de hebreeuwse taal weer ingesteld. Heeft zoiets zich ooit eerder voorgedaan in de geschiedenis? Is er enig ander volk geweest dat 2000 jaar verstrooid geweest is over de aarde en hun identiteit en hun religie bewaarden?

Hier zien we duidelijk de hand van God.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 07:53   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Kan je eens voorbeelden geven? liefst iets simpels, net zoals de voorbeelden die ik geef vrij simpel zijn.
Dus jij bedoelt dat die codes er door mensen in gezet zijn.
Dat moeten dan wel mensen geweest zijn die in de toekomst konden kijken, want de Rambam die leefde ongeveer 1000 jaar geleden, en de Torah is ongeveer 3300 jaar geleden geschreven.

En de laatste datum door de meest liberale bijbelcritici stelt de oorsprong van de Torah op 2700 jaar geleden.
Of na het jaar 1000, geef het nog een paar honderd jaar voor de Rambam om echt bekend en geaccepteerd te worden, toen heeft iemand een Torah rol aangepast en die code er in gestopt, en is toen de hele wereld rond gegaan, naar elke joodse gemeenschap in de verstrooiing over de hele wereld, en heeft daar hun Torah rol omgeruild voor de verbeterde versie.
Een beetje moeilijk, want een rechtgeaarde jood vermoord liever zo'n boodschapper dan dat hij hem zijn Torah laat veranderen.
Hij sterft liever zelf dan een andere Torah te accepteren.
Dus welke mogelijkheid geloof jij in?
In de Apocalyps wordt Tsjernobyl omschreven.
In de Koran wordt de ontwikkeling van de foetus van een baby omschreven. In tijden waar ze nog geen microscoop hadden.

Citaat:
Tja, dat had God al voorspeld; als de joden zouden afwijken van de Torah, dan zouden ze het land uitgeschopt worden.
Hier zien we duidelijk de hand van God.
Welk land geschopt worden? Ze hadden geen land en Mozes heeft het nooit gevonden. Daarna vonden ze een land dat reeds bewoond was, ik betwijfel dat Mozes daadwerkelijk naar daar onderweg was.

Moet jij echt in een boek zien om God te herkennen? Ik zie de tekens in de vleugel van een vlieg al! Gewoon, door de observaties stel ik een design vast.
De wijsheid van religie is één van verkeerde oorsprong, ze helpt ons niet vooruit als mens. Integendeel!

Ja ik denk echt dat alles (geschriften) door de mens geschreven is. Dat wij ooit heel vrije mensen waren met veel mogelijkheden, maar geloof onze denkwereld gehijacked heeft en ons in een paradigma gestoken heeft waarin politici ons alles kunnen wijsmaken.
If you believe...
https://www.youtube.com/watch?v=1hKSYgOGtos

Laatst gewijzigd door Peche : 16 april 2014 om 07:53.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 07:57   #33
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Capone Bekijk bericht
Bs'd

Nee, niet elk dier in de wereld ging in de boot. Alleen van de hoofdsoorten gingen er twee, een mannetje en een vrouwtje, aan boord.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 08:01   #34
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In de Apocalyps wordt Tsjernobyl omschreven.
Bs'd

Mooi. Laat maar zien.

Citaat:
In de Koran wordt de ontwikkeling van de foetus van een baby omschreven. In tijden waar ze nog geen microscoop hadden.
Mooi, laat maar zien.

Citaat:
Welk land geschopt worden?
Israel.

Citaat:
Ze hadden geen land en Mozes heeft het nooit gevonden.
Kijk nog eens in je geschiedenisboeken.

Citaat:
Daarna vonden ze een land dat reeds bewoond was, ik betwijfel dat Mozes daadwerkelijk naar daar onderweg was.
Mozes was daar naar onderweg.

Citaat:
Moet jij echt in een boek zien om God te herkennen? Ik zie de tekens in de vleugel van een vlieg al! Gewoon, door de observaties stel ik een design vast.
Maar zeggen die observaties welke God dat design ontworpen heeft, en wat die God van je wil?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 08:20   #35
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Mooi. Laat maar zien.
De openbaringen 8:"10 De derde engel blies op zijn bazuin. Uit de hemel viel een grote ster, die zo fel brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en op de waterbronnen.
11 De naam van de ster is Alsem. Dat derde deel van het water werd alsem. Veel mensen stierven door het water, dat bitter geworden was."

Alsem zou verwijzen naar Tsjernobyl wat iets zou betekenen met referentie naar zo'n bloem.

De Openbaringen 9:9
1 Toen blies de vijfde engel op zijn bazuin. Ik zag een ster die uit de hemel op de aarde was gevallen. Hij kreeg de sleutel van de put naar de onderaardse diepte. 2 Hij opende die put, waaruit rook opsteeg als uit een grote oven. De zon en de hemel werden verduisterd door de rook uit de put.

De laatste is om aan te geven dat er ook toen al een uitbarsting van een supervulkaan omschreven werd.

Van de Koran en die foetus lees je hier:
http://scienceislam.com/quran_human_...evelopment.php

Citaat:
Israel.
Maar Jakob is Israël en buigt voor Esau als zijn dienaar?
Het is Jakob's/Israël's zoon Jozef die bevoegd wordt over heel Egypte waarna Mozes een volk gaat bevrijden zonder land. Hij beloofd ze een land ja, het beloofde land. Maar vinden doet hij het niet he? En wanneer ze het vinden is het bewoond en voeren ze er oorlog voor.

Citaat:
Kijk nog eens in je geschiedenisboeken.
Doe ik bewust niet meer na 9/11. They write it in their own reflection. Lees uw bijbel E, ik gebruik deze als bron met U

Citaat:
Mozes was daar naar onderweg.
Was hem misschien niet verdwaald? Denk aan die scene met Alex Agnew, het ver kan komiek van de waarheid afleggen?

Citaat:
Maar zeggen die observaties welke God dat design ontworpen heeft, en wat die God van je wil?
Ja, ik voel daar vreugde van en ik weet dat we beter het leven prijzen dan er allerlei betekenissen aan te geven. Of er van wakker te liggen en te handelen zoals mensen duizenden jaren geleden handelde. Zie zelf hoe primitief ze leefde, die uitverkorene... Ze hadden slaven, meerdere vrouwen, hun vrouw ging op de schoot van de slaaf zitten om een kind te werpen, en als ze 100 is mag ze van de lieve Heer toch zwanger worden? Ik vind het een beetje vaag om werkelijk te erkennen als woord van God.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 08:20   #36
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Mooi. Laat maar zien.
De openbaringen 8:"10 De derde engel blies op zijn bazuin. Uit de hemel viel een grote ster, die zo fel brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en op de waterbronnen.
11 De naam van de ster is Alsem. Dat derde deel van het water werd alsem. Veel mensen stierven door het water, dat bitter geworden was."

Alsem zou verwijzen naar Tsjernobyl wat iets zou betekenen met referentie naar zo'n bloem.

De Openbaringen 9:9
1 Toen blies de vijfde engel op zijn bazuin. Ik zag een ster die uit de hemel op de aarde was gevallen. Hij kreeg de sleutel van de put naar de onderaardse diepte. 2 Hij opende die put, waaruit rook opsteeg als uit een grote oven. De zon en de hemel werden verduisterd door de rook uit de put.

De laatste is om aan te geven dat er ook toen al een uitbarsting van een supervulkaan omschreven werd.

Van de Koran en die foetus lees je hier:
http://scienceislam.com/quran_human_...evelopment.php

Citaat:
Israel.
Maar Jakob is Israël en buigt voor Esau als zijn dienaar?
Het is Jakob's/Israël's zoon Jozef die bevoegd wordt over heel Egypte waarna Mozes een volk gaat bevrijden zonder land. Hij beloofd ze een land ja, het beloofde land. Maar vinden doet hij het niet he? En wanneer ze het vinden is het bewoond en voeren ze er oorlog voor.

Citaat:
Kijk nog eens in je geschiedenisboeken.
Doe ik bewust niet meer na 9/11. They write it in their own reflection. Lees uw bijbel E, ik gebruik deze als bron met U

Citaat:
Mozes was daar naar onderweg.
Was hem misschien niet verdwaald? Denk aan die scene met Alex Agnew, het ver kan komiek van de waarheid afleggen?

Citaat:
Maar zeggen die observaties welke God dat design ontworpen heeft, en wat die God van je wil?
Ja, ik voel daar vreugde van en ik weet dat we beter het leven prijzen dan er allerlei betekenissen aan te geven. Of er van wakker te liggen en te handelen zoals mensen duizenden jaren geleden handelde en leefde.

Laatst gewijzigd door Peche : 16 april 2014 om 08:23.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 08:41   #37
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De openbaringen 8:"10 De derde engel blies op zijn bazuin. Uit de hemel viel een grote ster, die zo fel brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en op de waterbronnen.
11 De naam van de ster is Alsem. Dat derde deel van het water werd alsem. Veel mensen stierven door het water, dat bitter geworden was."

Alsem zou verwijzen naar Tsjernobyl wat iets zou betekenen met referentie naar zo'n bloem.
Bs'd

je moet het gaan interpreteren achteraf, en dan kan je er Tsjernobiel in zien, net zoals je er heel veel andere dingen in kan zien.

Citaat:
De Openbaringen 9:9
1 Toen blies de vijfde engel op zijn bazuin. Ik zag een ster die uit de hemel op de aarde was gevallen. Hij kreeg de sleutel van de put naar de onderaardse diepte. 2 Hij opende die put, waaruit rook opsteeg als uit een grote oven. De zon en de hemel werden verduisterd door de rook uit de put.

De laatste is om aan te geven dat er ook toen al een uitbarsting van een supervulkaan omschreven werd.
Vulkanen hadden ze vroeger ook al. Niet zo schokkend.

Citaat:
Van de Koran en die foetus lees je hier:
http://scienceislam.com/quran_human_...evelopment.php
Ik lees daar niks wat je met het blote oog niet kan waarnemen.

Citaat:
Maar Jakob is Israël en buigt voor Esau als zijn dienaar?
Ja.

Citaat:
Het is Jakob's/Israël's zoon Jozef die bevoegd wordt over heel Egypte waarna Mozes een volk gaat bevrijden zonder land. Hij beloofd ze een land ja, het beloofde land. Maar vinden doet hij het niet he?
Hij vindt het wel degelijk, hij ziet het, maar mag er alleen niet in.

Citaat:
En wanneer ze het vinden is het bewoond en voeren ze er oorlog voor.
Ja en?

Citaat:
Ja, ik voel daar vreugde van en ik weet dat we beter het leven prijzen dan er allerlei betekenissen aan te geven. Of er van wakker te liggen en te handelen zoals mensen duizenden jaren geleden handelde. Zie zelf hoe primitief ze leefde, die uitverkorene... Ze hadden slaven, meerdere vrouwen, hun vrouw ging op de schoot van de slaaf zitten om een kind te werpen, en als ze 100 is mag ze van de lieve Heer toch zwanger worden? Ik vind het een beetje vaag om werkelijk te erkennen als woord van God.
En daarvoor hebben we de bijbelcodes, om te laten zien dat het werkelijk van God is.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 08:57   #38
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Capone Bekijk bericht
Bs'd

Ik neem aan dat je met bovenstaande video probeert te zeggen dat alle religieuzen gekken zijn?

Denk dan even na over het volgende:

Wie zijn de dragers van de Torah en het joodse geloof? Precies: De joden.

En zijn de joden een verzameling gekken, of is het het meest intelligente volk ter wereld, wat 15.000% meer Nobelprijswinnaars levert dan je aan de hand van hun aantal mag verwachten, en 25.000% meer wereldschaakkampioenen dan je aan de hand van hun aantal mag verwachten?

En is de staat Israel achtergebleven gebied of een technologie reus waar een constante stroom uitvindingen vandaan komt op zo een beetje elk gebied, of dat nou militair, medisch, landbouwkundig, computertechnisch, of wat dan ook is?

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 16 april 2014 om 08:58.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 09:19   #39
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Capone Bekijk bericht
5 miljard gratis geld jaarlijks van grote broer US.
Zo kan ik ook een land opbouwen.
Bs'd

Het zit dichter bij drie miljard. En voor het merendeel is Israel dan verplicht om daarvoor wapens in de VS te kopen, wapens die Israel veel beter zelf kan maken.

De amerikaanse hulp aan Israel is iets van 1,5% van het BNP, en is dus een druppel op een gloeiende plaat.

En een klein beetje hulp verklaart niet hoe Israel een technologie gigant geworden is.

Het volk wat per hoofd van de bevolking de meeste buitenlandse steun ontvangt, dat zijn de palestijnen, en zie wat die er mee doen. Corruptie en open riolen.

Het komt dus niet door die paar miljard van de US.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 09:32   #40
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Ik neem aan dat je met bovenstaande video probeert te zeggen dat alle religieuzen gekken zijn?

Denk dan even na over het volgende:

Wie zijn de dragers van de Torah en het joodse geloof? Precies: De joden.

En zijn de joden een verzameling gekken, of is het het meest intelligente volk ter wereld, wat 15.000% meer Nobelprijswinnaars levert dan je aan de hand van hun aantal mag verwachten, en 25.000% meer wereldschaakkampioenen dan je aan de hand van hun aantal mag verwachten?

En is de staat Israel achtergebleven gebied of een technologie reus waar een constante stroom uitvindingen vandaan komt op zo een beetje elk gebied, of dat nou militair, medisch, landbouwkundig, computertechnisch, of wat dan ook is?
Het enige bewijs dat u hier geeft is dat de mens inderdaad veel te vroeg gegeten heeft van de vruchten van de boom van kennis van goed en van kwaad.
Hij was er duidelijk niet rijp voor en heeft de kennis voor persoonlijk gebruik totaal verkeerd geinterpreteerd en alles rondom zich, tot de Godsdienst toe, totaal gecorrumpeerd om aan zijn Eigen platvloerse grootheidswaanzin te voldoen.
Als het volk van Israël van iets het bewijs is, dan is het wel van hetgene ik hier boven zeg en zeker niet van het feit dat zij een uitverkoren volk van God zouden zijn.
Want God linken aan een uitverkoren volk is op zich al zuivere godslaster.
Degene die dat niet inziet leeft compleet naast zijn schoenen.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be