Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2006, 08:34   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.913
Standaard Bisschop van Antwerpen steunt asielzoekers

Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig.

Pas op, het is goed dat de Kerk nog steeds via een Kristelijk-solidaristische visie opkomt voor de allerzwaksten in de samenleving. De Kerk doet dit reeds 2000 jaar met succes. Gelukkig voor die mensen dat de Kerk er is.

Maar de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen. De Dietse Nederlanden kunnen toch geen OCMW zijn voor al de miserie van de rest van de wereld. Die vreemdelingen willen dan hier ook permanent blijven en brengen dan ook in hun onwil zich te assimileren hun cultuur naar hier, wat dan weer een bedreiging vormt voor de traditionele katholieke Diets-Vlaamse cultuur.

Bovendien gaat al die aandacht voor asielzoekers ten koste van de arme mensen bij ons. De Kerk zou beter meer steun geven aan al die sukkelaars en daklozen van het eigen volk die in onze steden in de grootste armoede leven. Bovendien zou de Kerk zich opnieuw veel meer moeten inlaten met het katholiek onderwijs. Opdat jongeren opnieuw een betere en strengere opvoeding krijgen op school, waardoor de criminaliteit in de steden gaat dalen.

Cyriel Verschaeve zou eens moeten weten met wat de Belgische Kerk bezig is, man man ...

En dit is nu het verschil tussen klassiek Kristelijk solidarisme en Kristelijk nationaal solidarisme, die een gezonde nationalistische component heeft.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 30 april 2006 om 08:35.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 08:42   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig.
Blijkbaar hebben vele roepers om een sterk gezag toch problemen met onderwerping eraan als het niet in hun kraampje past.

Een zelfverklaarde goede katholiek als jij plooit zich willig naar de oekazen van zijn kerkelijke en hiërarchische oversten. Deze oversten zijn bij de gratie van jullie God uitverkoren en aangesteld, en als ze maatregelen nemen die u niet direct bevallen of duidelijk zijn, dan behoort ge te veronderstellen dat hun wegen, net als die van jullie God, ondoorgrondelijk zijn, en dat gij zelf niet voldoende visie en klaarheid van geest hebt om ook in ogenschijnlijk tegenstrijdige daden, steeds Gods werk te zien.

__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 09:00   #3
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Tsja, tis ook een manier om volk naar de kerk te lokken, natuurlijk......
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 09:08   #4
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

als die bischop asielzoekers in zijn eigen huis opvangt en ze onderhoudt met zijn privé-inkomsten mag het wel van mij: hun aantal zal dan ook gelimiteerd zijn...we kunnen dit beperkte aantal dan meteen als quota gebruiken.Al wie bij de bischop woont mag bijven, al de rest mogen niet meer binnen en degenen die reeds ter plaatse zijn moeten vertrekken.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 09:14   #5
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen.
Vreemdelingen zoals Jozef en Maria? Mensen die vervolgd worden en op de vlucht gaan?
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 09:17   #6
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Vreemdelingen zoals Jozef en Maria? Mensen die vervolgd worden en op de vlucht gaan?
Jozef en Maria zijn bij mijn weten nooit tot aan het ocmw van Scherpenheuvel geraakt.
De Mohammed's en Fatima's die er wel geraakten hebben nooit last gehad van enige vervolging.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 09:21   #7
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De Mohammed's en Fatima's die er wel geraakten hebben nooit last gehad van enige vervolging.
Bewijs dat.
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 09:30   #8
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Binnen twee jaar alle katholieke kerken in Belgie bezet.
(vandaag reeds 9 )
De heilige kerk vraagt erom.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 09:34   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.913
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Deze oversten zijn bij de gratie van jullie God uitverkoren en aangesteld, en als ze maatregelen nemen die u niet direct bevallen of duidelijk zijn, dan behoort ge te veronderstellen dat hun wegen, net als die van jullie God, ondoorgrondelijk zijn, en dat gij zelf niet voldoende visie en klaarheid van geest hebt om ook in ogenschijnlijk tegenstrijdige daden, steeds Gods werk te zien.
Priesters, bisschoppen en kardinalen zijn weldegelijk feilbaar hoor. Het enkel de paus, als plaatsvervanger van Kristus, die onfeilbaar is.

We weten allen dat de Belgische Kerk onder de verantwoordelijkheid van Danneels zware fouten maakt. Laat ons hopen dat Bisschop Leonard van Namen, zelf een persoonlijke vriend van de paus, Danneels zo snel mogelijk kan opvolgen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 30 april 2006 om 09:38.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 09:54   #10
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig.

Pas op, het is goed dat de Kerk nog steeds via een Kristelijk-solidaristische visie opkomt voor de allerzwaksten in de samenleving. De Kerk doet dit reeds 2000 jaar met succes. Gelukkig voor die mensen dat de Kerk er is.

Maar de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen. De Dietse Nederlanden kunnen toch geen OCMW zijn voor al de miserie van de rest van de wereld. Die vreemdelingen willen dan hier ook permanent blijven en brengen dan ook in hun onwil zich te assimileren hun cultuur naar hier, wat dan weer een bedreiging vormt voor de traditionele katholieke Diets-Vlaamse cultuur.

Bovendien gaat al die aandacht voor asielzoekers ten koste van de arme mensen bij ons. De Kerk zou beter meer steun geven aan al die sukkelaars en daklozen van het eigen volk die in onze steden in de grootste armoede leven. Bovendien zou de Kerk zich opnieuw veel meer moeten inlaten met het katholiek onderwijs. Opdat jongeren opnieuw een betere en strengere opvoeding krijgen op school, waardoor de criminaliteit in de steden gaat dalen.

Cyriel Verschaeve zou eens moeten weten met wat de Belgische Kerk bezig is, man man ...

En dit is nu het verschil tussen klassiek Kristelijk solidarisme en Kristelijk nationaal solidarisme, die een gezonde nationalistische component heeft.

Mijn beste Max,

Waar heeft U het in Godsnaam (U welbekend) over
- De Dietse Nederlanden
- Diets-Vlaams
- Het klassiek Christelijk Solidarisme
- Het Christelijk Nationaal Solidarisme

U sprokkelt charmante tegenstellingen bijeen; desondanks: neemt U uw waanideeën niet al te zeer voor waar aan?

Blij U deze Diets te mogen bewijzen,
virmiljoen
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 10:03   #11
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Priesters, bisschoppen en kardinalen zijn weldegelijk feilbaar hoor. Het enkel de paus, als plaatsvervanger van Kristus, die onfeilbaar is.

We weten allen dat de Belgische Kerk onder de verantwoordelijkheid van Danneels zware fouten maakt. Laat ons hopen dat Bisschop Leonard van Namen, zelf een persoonlijke vriend van de paus, Danneels zo snel mogelijk kan opvolgen.
Mijn beste Max,

U begrijpt vast wel dat een argument als 'onfeilbaar wegens plaatsvervangend zoon van God' bezwaarlijk als argument aangewend kan worden op een cyber forum.

Matinaal de uwe,
virmiljoen
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 18:48   #12
Ito Nakamura
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 34
Standaard

Beste Max, Ik ben Ito Nakamura, Ik ben iemand die al heel mijn leven weet dat ik later
priester ga worden, en ik weet dat het tegen het heilig Evangelie is om "Iligalen" mensen
zo als vuil te behandelen, het is tegen de leer van Christus, Dus dit is pure keterij!
Denk eraan max wie zijn uw naasten, De priester de leviet of de Samaritaan!
Ik ben het beu dat er mensen zijn zoals uw die trots zijn op het feit dat ze katholiek
zijn maar die er eigenlijk niets van af weten, En weet jij wat iligalen zijn, het zijn parels
net zoals iedere mens een parel is, een parel in Gods hand!


http://www.youtube.com/watch?v=xPmgO...eature=related

En dat is de leer van onze Heilige katholieke kerk, Dat is de bootschap die Jezus aan Petrus gaf, Niet die van dat onozel volkje dat zich Vlaming noemt!!!!!!!!!!!!
__________________
De Heilige Rooms Katholieke kerk is de enigste ware Godsdienst!
En ik word geleid door God!
Ito Nakamura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 19:01   #13
Ito Nakamura
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 34
Standaard

En zo zal liefde een staat die Vlaanderen noemt die totaal geen liefde, God of Gebot kent
op haar knien krijgen!

http://www.youtube.com/watch?v=BL6EqM4kPGk

Dank uw God dat er zo iets bestaat als muziek!
__________________
De Heilige Rooms Katholieke kerk is de enigste ware Godsdienst!
En ik word geleid door God!
Ito Nakamura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 19:08   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Kobemè!

Ko-hi nitski.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 08:56   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Gaat het hier over de huidige bisschop of over zijn voorganger ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 09:40   #16
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ai Iko, hopelijk moet je nooit artikels in Kerk en Leven schrijven!!
Niet te verwonderen dat er steeds minder Rooms-Katholieken zijn!!( en dit van iemand die zeer katholiek werd opgevoed, wel nog gelooft in God, maar niet meer in de kerk!!) Hypocrisie en nog eens hypocrisie, jammer genoegvoor Rome kijken de mensen tegenwoordig ook achter de schermen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 09:55   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig.

Pas op, het is goed dat de Kerk nog steeds via een Kristelijk-solidaristische visie opkomt voor de allerzwaksten in de samenleving. De Kerk doet dit reeds 2000 jaar met succes. Gelukkig voor die mensen dat de Kerk er is.

Maar de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen. De Dietse Nederlanden kunnen toch geen OCMW zijn voor al de miserie van de rest van de wereld. Die vreemdelingen willen dan hier ook permanent blijven en brengen dan ook in hun onwil zich te assimileren hun cultuur naar hier, wat dan weer een bedreiging vormt voor de traditionele katholieke Diets-Vlaamse cultuur.

Bovendien gaat al die aandacht voor asielzoekers ten koste van de arme mensen bij ons. De Kerk zou beter meer steun geven aan al die sukkelaars en daklozen van het eigen volk die in onze steden in de grootste armoede leven. Bovendien zou de Kerk zich opnieuw veel meer moeten inlaten met het katholiek onderwijs. Opdat jongeren opnieuw een betere en strengere opvoeding krijgen op school, waardoor de criminaliteit in de steden gaat dalen.

Cyriel Verschaeve zou eens moeten weten met wat de Belgische Kerk bezig is, man man ...

En dit is nu het verschil tussen klassiek Kristelijk solidarisme en Kristelijk nationaal solidarisme, die een gezonde nationalistische component heeft.
14 maanden als dakloze arme Vlaming op de straat geleefd,nooit iets van U gehoord
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 18:30   #18
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ito Nakamura Bekijk bericht
Beste Max, Ik ben Ito Nakamura, Ik ben iemand die al heel mijn leven weet dat ik later
priester ga worden, en ik weet dat het tegen het heilig Evangelie is om "Iligalen" mensen
zo als vuil te behandelen, het is tegen de leer van Christus, Dus dit is pure keterij!
Denk eraan max wie zijn uw naasten, De priester de leviet of de Samaritaan!
Ik ben het beu dat er mensen zijn zoals uw die trots zijn op het feit dat ze katholiek
zijn maar die er eigenlijk niets van af weten, En weet jij wat iligalen zijn, het zijn parels
net zoals iedere mens een parel is, een parel in Gods hand!


http://www.youtube.com/watch?v=xPmgO...eature=related

En dat is de leer van onze Heilige katholieke kerk, Dat is de bootschap die Jezus aan Petrus gaf, Niet die van dat onozel volkje dat zich Vlaming noemt!!!!!!!!!!!!
Parels die op onze kap komen leven zodat de ECHTE asielzoekers in de kou blijven staan.
Het wordt stilaan tijd dat jij volwassen wordt.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 18:31   #19
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ito Nakamura Bekijk bericht
En zo zal liefde een staat die Vlaanderen noemt die totaal geen liefde, God of Gebot kent
op haar knien krijgen!

http://www.youtube.com/watch?v=BL6EqM4kPGk

Dank uw God dat er zo iets bestaat als muziek!
Man man man, ik hoop dat jij nooit priester wordt.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 22:09   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Man man man, ik hoop dat jij nooit priester wordt.
Waarom niet? Hij heeft het perfecte profiel om katholiek priester te zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be