Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2015, 09:12   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.431
Standaard Geldstromen: realiteit overtreft fictie

Je kan eenderwat bedenken, met de grootste fantasie, eenderwat, iets ergs, iets kwaad, iets crimineels, iets afgrijselijk ... maar in de werkelijkheid is het toch veel erger.

Hierzie hoe men 1 miljard dollar kan stelen:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bu...utm_term=42910

Quote onderaan deze openingspost.

Kan het nog erger ?
Jawel !
Door de vraag te stellen of dit bij ons (wij zijn toch al jarenlang bestuurd door de oude machtspartijen, die de zaken veel behoorlijker geregeld hebben) ook kan.

En het antwoord is: het kan ook.
Bewijzen kan ik dit niet. Het volstaat evenwel te wachten tot het eens echt zal gebeuren.
Een illustratie geven kan ik wel.

Een vriend van me werd zijn email adres gehackt. Alle contacten kregen een fake email dat mijn maat zogezegd in Londen zou zitten terwijl zijn portefeuille en al wat er in zat, gestolen werd. Hij had dus nood aan wat cash geld, zo'n 1500 euro om hotel en eurostar ticket te betalen.
Eén onnozelaar van al die contactpersonen ging daar op in. Dat kieken vroeg per email de details over hoe dat geld storten. En de oplichters deden verder alsof ze mijn kameraad waren.
Geld te storten via Western Union. Kantoren van henzelf en partners genoeg !

En zo is dat kieken zijn geld kwijt; en is er ruzie tussen mijn kameraad en dat kieken (dat vindt dat mijn kameraad dat geld moet teruggeven).

En inderdaad: ons financieel systeem lukt er niet in om dat geld te recupereren.

Dus gaat dat vroeg of laat ook eens gebeuren met een grote som geld van de staat.

Het zou volstaan om in de wetgeving te stellen dat onze banken (alle agentschappen op ons grondgebied) maar mogen samenwerken met vreemde banken, als gegarandeerd kan worden dat alle gestorte sommen tot x tijd nadien "grijpbaar" moeten kunnen zijn voor justitie.


Citaat:

Het journaal L - 08/04/15
Het weer 20u
Het journaal VGT - 08/04

Eén miljard dollar spoorloos in Moldavië

AP

do 09/04/2015 - 08:48 Belga
Justitie, parlementsleden en zelfs financiële speurders uit de Verenigde Staten zijn de voorbije weken ingeschakeld om 1 miljard dollar (zo'n 920 miljoen euro) terug te vinden in Moldavië. Het geld, goed voor 15 procent van het bruto binnenlands product van het armste land van Europa, werd door drie lokale banken uitgeleend, maar er is geen spoor meer van terug te vinden.

De Centrale Bank van Moldavië ontdekte dat Banca de Economii, Banca Sociala en Unibank, samen voor 1 miljard dollar aan kredieten hadden verstrekt. Dat gebeurde op slechts enkele dagen tijd, kort voor de jongste parlementsverkiezingen in november. De drie banken zijn niet van de minste: ze vertegenwoordigen zowat een derde van alle financiële activa in het land, waaronder ook pensioengelden. Het schandaal dreigt dus het financiële systeem in het straatarme Oost-Europese land onderuit te halen.

Om paniek te vermijden, besliste de Centrale Bank de drie onder haar directe controle te brengen. Als het geld niet kan worden gerecupereerd, dreigt het land zelf failliet te gaan, waarschuwt de oppositie.

Wie de begunstigden van de leningen zijn, kon nog niet worden achterhaald. Het lijkt erop dat het geld eenvoudigweg is gestolen. Uit een vertrouwelijk parlementair rapport, dat uitlekte in de lokale media, zou een deel van de 1 miljard intussen bij enkele Russische banken geparkeerd staan.

Het parket-generaal in Moldavië is een onderzoek gestart. Tot nu toe zijn enkel twee mensen, van wie de identiteit niet vrijgegeven werd, onder voorlopige hechtenis geplaatst.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be