Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Mijn gevoelen tov. België
Ik hou van België 4 7,69%
Ik sta positief tov. België 12 23,08%
Ik ben een "criticaster" t.a.v. België 7 13,46%
Onverschillig 8 15,38%
Ik haat België 21 40,38%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2017, 23:44   #61
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Raadselachtig hoe mensen wakker liggen van het feit of ze precies hetzelfde leven als nu moeten lijden in de staat waar dat nu het geval is dan wel in een helft ervan.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 00:18   #62
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.234
Standaard

Alles kan beter.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 08:29   #63
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Mogelijke reactie :

Aan alle belgen, tegenwoordige en toekomstige, heil!

Ondergetekenden kunnen deze incivieke nonsens niet goedkeuren. Alleen de schepen die de haven van Gent aandoen zullen wij tolereren, bijgevolg moet de haven van Antwerpen gesloten worden. De Antwerpse
dikke nekken die nu geld scheppen moeten maar naar Holland verhuizen,. ze hebben het vroeger nog gedaan. Tegen de verkiezingen van 2019, alwaar wij een grote overwinning tegemoet zien, moet de klus geklaard zijn. Indien niet, zal de stad van de dikke nekken door de Verenigde Luchtmachten vernietigd worden.

Is getekend :

system, dé Simon Wiestenthal van België - bekend nationalistenjager -
vermiljoen - ik wil wel maar ik kan niet - N-VA verdelger -
superpanda - ik ga slagen - VB verdelger -
kallikles - ik ben zo dom dat ik mijn eigen ga verdelgen -
sywen - ik zou ook iets willen verdelgen, maar weet niet wat -

Aangevuld met :

Herman Decroo - hofnar van de koning en puistenverdelger -
Kristof Calvo - lijkbidder -
Laurette Onkelinx - ontslagnemend met mitraillette -
Elio Di Rupo - recordhouder regeringsvorming (Guiness book of records) -
De volledige Groen- en sossenfractie's - wij gaan het ne keer zeggen zie -

Als d�*t geen goede belgen en staatsvervormers zijn weet ik het ook niet meer.
schitterend
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 08:31   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.086
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
België is gewoonweg geen land.
Emigreer dan maar gauw. Doei !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 08:43   #65
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Emigreer dan maar gauw. Doei !
sinds wanneer zijn het de burgers zelf van een land, die een land vormen die moeten imigreren??? Als Belgique een onland is dan is het aan la Belgique om zichzelf op te heffen, niet aan de burgers die het land vormen...

Er blijft echt geen enkel werkend begrip van democratie over in je kop...

Staatstirannie des te meer...,

en als die tirannie in hun eigen bekrompen kraam past dan moet iedereen die willens nillens volgen want het zou zogezegd om democratie gaan;

in het andere geval, als de bestaande (en zo zijn er ook) democratische regels niet in hun eigen persoonlijke kraam past dan moet de democratie stande pede plaats ruimen voor nog meer linkie-winkie georienteerde rechtstreekse dictatuur...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 08:51   #66
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het lijkt me interessant om dit onderzoek op politics.be te herhalen.
Waarom in godsnaam?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 09:15   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.086
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hopelijk zijn de drollen die u (hopelijk) dagelijks IRL legt iets smeuiger dan deze die u hier legt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 09:25   #68
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
sinds wanneer zijn het de burgers zelf van een land, die een land vormen die moeten imigreren??? Als Belgique een onland is dan is het aan la Belgique om zichzelf op te heffen, niet aan de burgers die het land vormen...

Er blijft echt geen enkel werkend begrip van democratie over in je kop...

Staatstirannie des te meer...,

en als die tirannie in hun eigen bekrompen kraam past dan moet iedereen die willens nillens volgen want het zou zogezegd om democratie gaan;

in het andere geval, als de bestaande (en zo zijn er ook) democratische regels niet in hun eigen persoonlijke kraam past dan moet de democratie stande pede plaats ruimen voor nog meer linkie-winkie georienteerde rechtstreekse dictatuur...

Marie; het heeft geen zin. Ik zei het reeds diverse keren in andere topics.
Die vent komt hier gewoon om anderen; die willen praten over politiek; den duivel aan te doen. Desnoods herhaalt hij honderden malen de dagbladpraat om hier de topics te vervuilen.
En natuurlijk wordt hij ook graag persoonlijk in zijn aanvallen.
En dan laat hij zich verleiden tot het produceren van baarlijke nonsens voortgesproten uit het braaksel van de alwetende.
Dan weet hij te vertellen dat je met een kinderwagen niet op de autostrade mag rijden. Ik heb een jeep. Voila.
Dat je een gevaar op de weg bent. Ik rijd al vijftig jaar zonder één ongeval in fout. Voila.
Dat je uw rijbewijs hebt gekregen destijds. Ik heb het opnieuw gekregen na alle testen afgelegd bij Cara na mijn trombose. Voila.
Ik stel mij al een tijdje echt de vraag of die vent soms stomdronken is ofwel dat hij niet meer beschikt over al zijn geestesvermogen.
Daarom schreef ik dus in voorgaande tekst dat het geen zin heeft.
Ge kunt een aap bepaalde zaken aanleren en hem in een ruimtetuig zetten
en boven alles verheven kan hij zich boven de mens en God voelen maar....het blijft een aap. Punt.
Mogelijk vlieg ik nu van dit forum wegens persoonlijke aanval.
Maar ze moeten mijn "bakkes" niet herhaaldelijk blijven open breken want dan komt er vitriool uit. Er blijft geen betere manier om stinkdieren uit uw omgeving te krijgen dacht ik. Maar zelfs dat helpt niet Marie.
Alle ongedierte wordt resistent; wat je er ook tegen gebruikt.
Het is een natuurwet. Ongedierte is niet uit te roeien.
En als ik er niet meer zal zijn op dit forum weet je waar ik zal zijn.
Thuis in mijn zetel dus en verlost van verdere stank en muggenbeten.
Feitelijk vraag ik mij reeds te lang af wat ik hier blijf doen op dit forum.
Niet in braaksel blijven ploeteren vereenvoudigt het leven toch?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 13:20   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Maar wel blijven betalen nietwaar?
Ik ga ook naar de Ardennen maar de rust vind ik er niet meer zoals vroeger.
Ik heb steeds het buikgevoel dat ik dringend naar huis moet om de nieuwe rekeningen te betalen. En als ik nog wat langer leef zal ik zeker niks meer kunnen geven voor een kind uit een ontwikkelingsland. Op is op.
Tedju toch! Er zal dus niemand komen als ik op het kerkhof lig om mij een nieuwe portie vleesmaden te brengen om het proces vlugger te laten verlopen.
Mogelijk mijn lichaam aan de wetenschap schenken?
Dan kunnen we nog eens lachen als ze er aan beginnen.
Zeker ga ik de grootste scheet van mijn leven laten als ze in mij prikken.
Deuren sluiten hoor makkers of je vliegt te samen met mij het besnijdenis-lokaal uit. Orkaan Maria zal er niks tegen zijn.
Betalen moet je altijd en overal. Hoeveel hangt in de eerste plaats van je levensstijl af. Het leven is goedkoper als vroeger maar het verschil is dat we veel duurder zijn gaan leven.

Blijf jij altijd op zoek naar vroeger ? Ik begrijp dat maar dat heeft weinig of geen zin. Alles veranderd hier en overal.

Betaal uw rekeningen via domiciliëring dan hoef je niet telkens terug naar huis. Weeral zo een voordeel van de nieuwe tijd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 oktober 2017 om 13:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:02   #70
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
België toetreden tot Nederland, nog meer moslims in huis halen? (zie: Rotterdam) Dat is het helemaal gaan zoeken.

Vlaanderen apart, einde verhaal.
Inderdaad, Vlaanderen apart.
La Belgique is een onding in elkaar geflanst door vreemde mogendheden als buffer tegen het oorlogszuchtige Duitsland destijds. Het zijn twee verschillende volkeren die niet bij elkaar passen en zelfs dezelfde taal niet hebben.
Men heeft natuurlijk Bruxelles gecreëerd om ervoor te zorgen dat het splitsen veel moeilijker tot onmogelijk zou worden!
En nu wil het armere Franstalig gedeelte Vlaanderen als helpende betaler voor hun facturen niet lossen, zoals Spanje Catalonië niet wil lossen...
Maar niets is onmogelijk.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:36   #71
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, Vlaanderen apart.
La Belgique is een onding in elkaar geflanst door vreemde mogendheden als buffer tegen het oorlogszuchtige Duitsland destijds. Het zijn twee verschillende volkeren die niet bij elkaar passen en zelfs dezelfde taal niet hebben.
Men heeft natuurlijk Bruxelles gecreëerd om ervoor te zorgen dat het splitsen veel moeilijker tot onmogelijk zou worden!
En nu wil het armere Franstalig gedeelte Vlaanderen als helpende betaler voor hun facturen niet lossen, zoals Spanje Catalonië niet wil lossen...
Maar niets is onmogelijk.
Canada is ook meertalig, Zwitserland is ook meertalig.
Waar ligt het probleem dat men verschillende talen in België spreekt?
"Volkeren die niet bij elkaar passen", zegt u. Ik ken Franstaligen die in Vlaanderen wonen :wat moeten ze doen volgens u? Vlaanderen verlaten en naar Brussel of Wallonië terugkeren?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:57   #72
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Canada is ook meertalig, Zwitserland is ook meertalig.
Waar ligt het probleem dat men verschillende talen in België spreekt?
"Volkeren die niet bij elkaar passen", zegt u. Ik ken Franstaligen die in Vlaanderen wonen :wat moeten ze doen volgens u? Vlaanderen verlaten en naar Brussel of Wallonië terugkeren?
Ik ken hier ook Franstaligen die best normale goede mensen zijn! Het gaat niet om de mensen als individu, het gaat om de politiekers die de boel belazeren en de mensen voor hun kar spannen! Ganse dagen krijgen ze daar geserveerd via hun media en praatprogramma's dat Vlaanderen en de Vlamingen een soort vijanden zijn. Als we elkaar "individueel" benaderen gaat het er anders aan toe.
Canada en Zwitserland... waarom gaat het daar wel beter?
Wij zitten hier ook met een geschiedenis van decennialange onderwerping van Vlaanderen en Franstaligen die hier de plak hebben gezwaaid. Dat werkt wellicht ook nog een beetje door...
Wanneer Franstaligen het over het Nederlands als taal hebben, hebben velen dat nog in hun lijf...
En Vlamingen die naar Wallonië verhuizen zullen niet ver lopen zonder vlug wat en liefst veel Frans te kennen. Omgekeerd is dat veel minder. Sommigen trekken hier nog steeds hun plan enkel in het Frans, ook na jaren!

Laatst gewijzigd door andev : 1 oktober 2017 om 17:00.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 18:02   #73
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik ken hier ook Franstaligen die best normale goede mensen zijn! Het gaat niet om de mensen als individu, het gaat om de politiekers die de boel belazeren en de mensen voor hun kar spannen! Ganse dagen krijgen ze daar geserveerd via hun media en praatprogramma's dat Vlaanderen en de Vlamingen een soort vijanden zijn. Als we elkaar "individueel" benaderen gaat het er anders aan toe.
Canada en Zwitserland... waarom gaat het daar wel beter?
Wij zitten hier ook met een geschiedenis van decennialange onderwerping van Vlaanderen en Franstaligen die hier de plak hebben gezwaaid. Dat werkt wellicht ook nog een beetje door...
Wanneer Franstaligen het over het Nederlands als taal hebben, hebben velen dat nog in hun lijf...
En Vlamingen die naar Wallonië verhuizen zullen niet ver lopen zonder vlug wat en liefst veel Frans te kennen. Omgekeerd is dat veel minder. Sommigen trekken hier nog steeds hun plan enkel in het Frans, ook na jaren!

Voor mij moeten ze geen Nederlands leren. Wat ze trouwens ook niet teveel willen doen. Bovendien krijgen ze Engels als tweede taal. Talenknobbels onder ons en degenen die hun broek niet verslijten op de schoolbanken bewijzen dat meerdere talen beheersen doenbaar is.
Maar ik denk vooral dat dit niet haalbaar is voor kleine zelfstandigen die een beroep uitoefenen.
Wel geef alle Vlamingen de kans om ook voor het Engels als tweede taal te kiezen en het taalprobleem is na een volgende generatie de wereld uit.
Dan kan dat zogezegde Vlaamse boerke op gelijke hoogte praten met een Waal. Dan stotteren ze mogelijk wel beiden maar ze kunnen toch praten.
En men ontneemt de Waal met een waterhoofd de kans om neerbuigend te doen over het taaltje van de Flamingands.
Kan hij niet mee dan staat hij in zijn slipje.
Brussel is al zolang tweetalig op papier. De werkelijkheid is wel anders.
Maar ik heb dat steeds op mijn manier opgelost. Ik heb trouwens jaren in Brussel moeten werken. En als ik de weg vroeg in het Nederlands en ik kreeg de reactie "comprend pas te samen met een zuur gezicht" dan vroeg ik de weg in het Duits "zum Bahnhof" en desnoods ook in het Engels.
Soms kreeg ik dan wel "foert" als antwoord maar de tegenpartij moest wel zijn broek optrekken. Zo eenvoudig is dat.
In Wallonië stotter ik wel in het Frans natuurlijk. En ik heb er ook vrienden.
Maar een Waal of Brusselaar die in mijn streek komt en de weg vraagt naar Montaigu stuur ik steevast naar Tirlemont. Montaigu bestaat niet en Tirlemont evenmin maar toevallig kende ik deze stad wel via collega's op het werk. En degenen die naar Tirlemont moesten stuurde ik naar Hasselt.
Ik moet er ook maar tegen kunnen als ik na bevraging aan een Duitse landbouwer over Cologne of Keulen terecht kom in Berlin of Moskow.
Whatever!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 21:03   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De recente studie van Callebaut en Verschelden kreeg nogal wat kritiek. Ze stelden vier opties voor:

- de België "lovers" (30%)
- mensen die positief staan tov. België (50%)
- zij die kritisch staan tov. België ("criticasters") (15%)
- zij die België haten (5%)



Het lijkt me interessant om dit onderzoek op politics.be te herhalen. Ik heb de peiling geanonimiseerd en nog één optie toegevoegd: "onverschillig".

België is een prachtland waar het goed is om te leven. En laat het ons zo houden. En diegenen die dit niet geloven moeten maar eens in andere landen gaan leven voor een tijdje. Ze zullen vlug tot bezinning komen. Weinig landen die België in levenscomfort kunnen evenaren. Wees daar maar (heel) zeker van.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2017 om 21:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 22:45   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
België is een prachtland waar het goed is om te leven. En laat het ons zo houden. En diegenen die dit niet geloven moeten maar eens in andere landen gaan leven voor een tijdje. Ze zullen vlug tot bezinning komen. Weinig landen die België in levenscomfort kunnen evenaren. Wees daar maar (heel) zeker van.
Het is inderdaad zo!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 23:13   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik ken hier ook Franstaligen die best normale goede mensen zijn! Het gaat niet om de mensen als individu, het gaat om de politiekers die de boel belazeren en de mensen voor hun kar spannen! Ganse dagen krijgen ze daar geserveerd via hun media en praatprogramma's dat Vlaanderen en de Vlamingen een soort vijanden zijn. Als we elkaar "individueel" benaderen gaat het er anders aan toe.
Canada en Zwitserland... waarom gaat het daar wel beter?
Wij zitten hier ook met een geschiedenis van decennialange onderwerping van Vlaanderen en Franstaligen die hier de plak hebben gezwaaid. Dat werkt wellicht ook nog een beetje door...
Wanneer Franstaligen het over het Nederlands als taal hebben, hebben velen dat nog in hun lijf...
En Vlamingen die naar Wallonië verhuizen zullen niet ver lopen zonder vlug wat en liefst veel Frans te kennen. Omgekeerd is dat veel minder. Sommigen trekken hier nog steeds hun plan enkel in het Frans, ook na jaren!
Niemand houdt de Vlaming tegen om hetzelfde te doen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 23:19   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Voor mij moeten ze geen Nederlands leren. Wat ze trouwens ook niet teveel willen doen. Bovendien krijgen ze Engels als tweede taal. Talenknobbels onder ons en degenen die hun broek niet verslijten op de schoolbanken bewijzen dat meerdere talen beheersen doenbaar is.
Maar ik denk vooral dat dit niet haalbaar is voor kleine zelfstandigen die een beroep uitoefenen.
Wel geef alle Vlamingen de kans om ook voor het Engels als tweede taal te kiezen en het taalprobleem is na een volgende generatie de wereld uit.
Dan kan dat zogezegde Vlaamse boerke op gelijke hoogte praten met een Waal. Dan stotteren ze mogelijk wel beiden maar ze kunnen toch praten.
En men ontneemt de Waal met een waterhoofd de kans om neerbuigend te doen over het taaltje van de Flamingands.
Kan hij niet mee dan staat hij in zijn slipje.
Brussel is al zolang tweetalig op papier. De werkelijkheid is wel anders.
Maar ik heb dat steeds op mijn manier opgelost. Ik heb trouwens jaren in Brussel moeten werken. En als ik de weg vroeg in het Nederlands en ik kreeg de reactie "comprend pas te samen met een zuur gezicht" dan vroeg ik de weg in het Duits "zum Bahnhof" en desnoods ook in het Engels.
Soms kreeg ik dan wel "foert" als antwoord maar de tegenpartij moest wel zijn broek optrekken. Zo eenvoudig is dat.
In Wallonië stotter ik wel in het Frans natuurlijk. En ik heb er ook vrienden.
Maar een Waal of Brusselaar die in mijn streek komt en de weg vraagt naar Montaigu stuur ik steevast naar Tirlemont. Montaigu bestaat niet en Tirlemont evenmin maar toevallig kende ik deze stad wel via collega's op het werk. En degenen die naar Tirlemont moesten stuurde ik naar Hasselt.
Ik moet er ook maar tegen kunnen als ik na bevraging aan een Duitse landbouwer over Cologne of Keulen terecht kom in Berlin of Moskow.
Whatever!
En verstaat die dat dan als je hem in jouw taal antwoord ? Want hij is tenslotte in uw streek op dat moment ? Je spreekt toch je taal in uw Vlaanderen mag ik hopen ?
U moet die mens niet de verkeerde weg opsturen maar hem zeggen dat U geen Frans begrijpt. Dat zou die waal meer helpen om te beseffen dat de speeltijd voorbij is en zich moet proberen te behelpen in het Vlaams als hij in uw streek komt.

PS: stotteren uw Waalse vrienden ook wat Vlaams tegen U ? Tenslotte moet vriendschap niet altijd van dezelfde kant komen toch ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 oktober 2017 om 23:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 10:00   #78
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Veel succces met het vinden van Antwerpenaars die Hollander willen worden.
Waarom zou een Antwerpenaar een Hollander moeten worden?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 10:07   #79
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Veel succces met het vinden van Antwerpenaars die Hollander willen worden.
gevonden.

heb t feit dat ik voor hereniging ben ook nooit onder stoelen of banken gestoken trouwens.

graag gedaan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 10:09   #80
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gevonden.

heb t feit dat ik voor hereniging ben ook nooit onder stoelen of banken gestoken trouwens.

graag gedaan.
Bevestig Geertvdb a.u.b. niet in het foutieve gebruik van de term 'Hollander'.

Ik ben ook Antwerpenaar en pro hereniging. Dat wil niet zeggen dat ik een Hollander zou moeten worden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be