Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ja of nee tegen onafhankelijk Vlaanderen?
Ja, absoluut! Laat die Vlaamse leeuw nu eindelijk eens klauwen! 37 80,43%
Nee, geen denken aan! Belgium till I die! 9 19,57%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2016, 13:25   #221
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons hopen dat de traditioneel anti-Vlaamse partijen voor de tripartite gaan.

Ik ben zeker dat het VB de N-VA met open armen zal verwelkomen in het cordon.
In het geval van een tripartite, zit het blok in het cordon en n-va in de federale oppositie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:26   #222
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hier ga ik De Wever verdedigen : ja, hij weet héél goed of hij moet kakken of pissen. Hij speelt zijn spel heel slim. Door zijn voorzichtige communicatie + zijn totaal niet agressief overkomende project weet hij zowel de coalitie kalm te houden alsook het deel van zijn achterban uit de vlaamse beweging. Twee vliegen in één klap.
De realiteit blijft : het regeerakkoord zonder communautaire brol. Maar ondertussen zijn de vendelzwaaiers wel terug gelukkig.
en de sossen ongelukkig...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:26   #223
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In het geval van een tripartite, zit het blok in het cordon en n-va in de federale oppositie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:27   #224
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In het geval van een tripartite, zit het blok in het cordon en n-va in de federale oppositie.
En wat is het verschil in de praktijk?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:27   #225
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat ook al afgezaagd is "we zetten het communautaire terug op de agenda".

Amai, dat zorgt altijd voor gigantische aardverschuivingen.
Je weet maar al te goed dat dit alles behalve afgezaagd is. Zowat Jan en Alleman dacht dat het communautaire volledig van de baan was omdat de N-VA het had losgelaten voor de postjes. Daar deden de media nog een flinke schep bovenop door zichzelf en hun aanhangers wijs te maken dat "niemand" nog wakker lag van het communautaire.

De enige bedoeling die JIJ hebt met je reactie hebt is: de aandacht afleiden van jouw islamitische geloofsgekken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:32   #226
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik weet het niet... Er is ongetwijfeld iets anders aan de hand. Er is enerzijds dat nogal kryptische zinnetje in Knack over zijn functioneren in de kamer, maar dat is uiteindelijk slechts de mening van één journalist. Hendrik Vuye is echt geen idioot hoor, nooit geweest trouwens. Heeft altijd graag tegen de haren ingestreken. Zeer intelligent, koppig maar eigenwijs, goede communicator maar zeer zelfingenomen. Weet zijn publiek te bespelen, stevige debater. Zijn enig nadeel dat ik als buitenstaander zie voor hem als fractieleider is dat hij absoluut geen generalist is, zijn insteek is het communautaire en het institutionele. En dat komt niet aan bod tot 2019. Heeft het daarmee te maken ? Ik geloof niet dat den Leider hem opoffert.
Ik sluit niet uit dat de verschuivingen voor de gemeenteraadsverkiezingen zijn begonnen en er op zoek wordt gegaan naar een andere profilering voor bepaalde figuren binnen de partij.

Vuye bij Cools was wel grappig. "Ik denk dat andere mensen binnen de partij mij benijden. Ik heb deze opdracht namelijk gekregen van Bart De Wever in hoogsteigen persoon". Het leek wel alsof God de Vader uit de hemel was neergedaald en hem een op heilige missie had gestuurd.

Enfin, de rouwprentjes voor de politieke carrière van Vuye zijn al gedrukt. Ongetwijfeld intelligent, maar kwam erg professoraal over op een arrogante manier. Zal hem niet missen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 14 januari 2016 om 13:42.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:34   #227
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hier ga ik De Wever verdedigen : ja, hij weet héél goed of hij moet kakken of pissen. Hij speelt zijn spel heel slim. Door zijn voorzichtige communicatie + zijn totaal niet agressief overkomende project weet hij zowel de coalitie kalm te houden alsook het deel van zijn achterban uit de vlaamse beweging. Twee vliegen in één klap.
De realiteit blijft : het regeerakkoord zonder communautaire brol. Maar ondertussen zijn de vendelzwaaiers wel terug gelukkig.
Of jij nu pro of contra de strategie van De Wever bent, daar gaat het mij NIET om.
Waar het mij WEL om gaat, dat is dat de Vlaamse beweging best moest ophouden te bestaan, volgens De Wever, of ben jij van mening dat iedereen binnen die Vlaamse beweging dat vergeten is ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:42   #228
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Horen massa-verkrachtingen en aanrandingen tot die "mensenrechten" ??
Een JA of nee is voldoende hoor zipper, want wat is het nu ?
JA.....als het mij goed uitkomt en aan al mijn opmerkingen is voldaan, ook al zijn deze onmenselijk !
Of is het toch NEEN over de ganse lijn, zodat je de partijlijn onvoorwaardelijk trouw blijft !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:46   #229
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Een JA of nee is voldoende hoor zipper, want wat is het nu ?
JA.....als het mij goed uitkomt en aan al mijn opmerkingen is voldaan, ook al zijn deze onmenselijk !
Of is het toch NEEN over de ganse lijn, zodat je de partijlijn onvoorwaardelijk trouw blijft !
oei, was mijn tegenvraag te gênant, misschien ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:52   #230
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Of jij nu pro of contra de strategie van De Wever bent, daar gaat het mij NIET om.
Waar het mij WEL om gaat, dat is dat de Vlaamse beweging best moest ophouden te bestaan, volgens De Wever, of ben jij van mening dat iedereen binnen die Vlaamse beweging dat vergeten is ?
Zeker niet. Folklore is in die middens van primordiaal belang.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:01   #231
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
POLITIEK N-VA-voorzitter Bart De Wever heeft aan Kamerfractieleider Hendrik Vuye en ondervoorzitter Veerle Wouters gevraagd "een project uit te werken om het institutionele terug te operationaliseren". Dat zegt hij in een persbericht. Vuye zal daardoor niet langer fractieleider in de Kamer zijn.

Later meer.

BRON

Let the party begin!!!!
Drukazz, je bent wat te voortvarend door hier onmiddellijk een enquête aan vast te knopen omtrent de opportuniteit van een onafhankelijk Vlaanderen. In het commentaar rond de aankondiging van het heropenen van het debat heeft De Wever:
1. het niet gehad over een onafhankelijk Vlaanderen maar over het invoeren van het confederalisme in België;
2. uitdrukkelijk verklaard dat dit te hernemen debat buiten het regeringswerk wordt gehouden en in de eerste plaats zal plaatsgrijpen binnen de schoot van de N-VA. Aan het regeerakkoord wordt langs geen kanten geraakt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:02   #232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Draai eens niet rond de pot!
Zijn de mensenrechten voor jou ondergeschikt aan het principe "eigen volk eerst" ?
Een duidelijke JA of NEEN volstaat
Maar daar zal wel GEEN antwoord op komen, want ik wacht nog steeds op je antwoord of een rechterlijke uitspraak voor jou ondergeschikt is aan het principe "waar rook is, is er ook vuur".
Hoor, hoor. De pot verwijt de ketel.

Wat een gelul, zeg. "of een rechterlijke uitspraak ondergeschikt is aan het principe "waar rook is, is er ook vuur".

Wat ik denk over de rechterlijke uitspraak van een partijdige rechter héb ik al laten horen. Een uitspraak van een partijdige rechter kan mij aan mijn reet roesten. Idem de dwangbevelen uitgevaardigd door een mensenrechtenraad waarvan een Saoedi Arabische massamensenschender voorzitter is.

Via de zogenaamde "mensenrechten" probeer jij je grote linkse gelijk te bewijzen. Je tegenstanders in het nauw te drijven. Maar in mij vergis je je van tegenstander. En niet alleen in mij. Kortom je bent gewogen en veeeel te licht bevonden.

Niemand belet jou om de kloten te kussen van een alles behalve geloofwaardige mensenrechtencommissie, maar je vergist je als je denkt dat IK zo gek ben.
Sorry hoor. Met dat soort linkse wolven huil ik niet mee. Al verwijten ze mij van hier tot in tsjaka maka dat ik geen democraat ben. Ik laat me door geen halve gare gekken manipuleren en indoctrineren. Dat ze dat maar proberen waar ze hun meesters vinden in dat soort technieken.

Het is duidelijk genoeg dat jij de mensenrechten alleen maar gebruikt omdat één of ander mensenrecht in jouw dubieuze kraam past. Bijvoorbeeld: ander volk eerst.

Ik zou graag jou eerste woord van afkeuring nog horen over al dat "eigen volk" dat duidelijk eerst is gekomen in de politiek. Geen enkele partij heeft zoveel zonen en dochters, poulains, cafébazen en ander eigen volk "eerst" laten komen als de sossen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 januari 2016 om 14:07.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:07   #233
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
...
1. het niet gehad over een onafhankelijk Vlaanderen maar over het invoeren van het confederalisme in België;
...
Ah, de confederale statenbond van onafhankelijke staten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:12   #234
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
oei, was mijn tegenvraag te gênant, misschien ??
blijkbaar dus wel.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:12   #235
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoor, hoor. De pot verwijt de ketel.

Wat een gelul, zeg. "of een rechterlijke uitspraak ondergeschikt is aan het principe "waar rook is, is er ook vuur".

Wat ik denk over de rechterlijke uitspraak van een partijdige rechter héb ik al laten horen. Een uitspraak van een partijdige rechter kan mij aan mijn reet roesten. Idem de dwangbevelen uitgevaardigd door een mensenrechtenraad waarvan een Saoedi Arabische massamensenschender voorzitter is.

Via de zogenaamde "mensenrechten" probeer jij je grote linkse gelijk te bewijzen. Je tegenstanders in het nauw te drijven. Maar in mij vergis je je van tegenstander. En niet alleen in mij. Kortom je bent gewogen en veeeel te licht bevonden.

Niemand belet jou om de kloten te kussen van een alles behalve geloofwaardige mensenrechtencommissie, maar je vergist je als je denkt dat IK zo gek ben.
Sorry hoor. Met dat soort linkse wolven huil ik niet mee. Al verwijten ze mij van hier tot in tsjaka maka dat ik geen democraat ben. Ik laat me door geen halve gare gekken manipuleren en indoctrineren. Dat ze dat maar proberen waar ze hun meesters vinden in dat soort technieken.

Het is duidelijk genoeg dat jij de mensenrechten alleen maar gebruikt omdat één of ander mensenrecht in jouw dubieuze kraam past. Bijvoorbeeld: ander volk eerst.

Ik zou graag jou eerste woord van afkeuring nog horen over al dat "eigen volk" dat duidelijk eerst is gekomen in de politiek. Geen enkele partij heeft zoveel zonen en dochters, poulains, cafébazen en ander eigen volk "eerst" laten komen als de sossen.
Dat is tenminste duidelijk, ook al stelde ik de vraag aan anderen.
Als die "anderen" nu ook zo duidelijk zijn als jij, dan weet BDW dat hij een stevige basis heeft om de rest van de wereld te overtuigen van zijn en jou grote gelijk
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:18   #236
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Horen massa-verkrachtingen en aanrandingen tot die "mensenrechten" ??
Staat dat in de universele rechten van de mens geschreven dat dit kan en mag ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:18   #237
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Horen massa-verkrachtingen en aanrandingen tot die "mensenrechten" ??
Staat dat in de universele rechten van de mens geschreven dat dit kan en mag ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:25   #238
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Drukazz, je bent wat te voortvarend door hier onmiddellijk een enquête aan vast te knopen omtrent de opportuniteit van een onafhankelijk Vlaanderen. In het commentaar rond de aankondiging van het heropenen van het debat heeft De Wever:
1. het niet gehad over een onafhankelijk Vlaanderen maar over het invoeren van het confederalisme in België;
2. uitdrukkelijk verklaard dat dit te hernemen debat buiten het regeringswerk wordt gehouden en in de eerste plaats zal plaatsgrijpen binnen de schoot van de N-VA. Aan het regeerakkoord wordt langs geen kanten geraakt.
We weten al langer dan vandaag dat de N-VA niet graag meer spreekt over een onafhankelijk Vlaanderen. Maar ook voor een confederalisme op zijn Belgisch, zal de N-VA geen steun krijgen.
Idem voor wat betreft de ter herziening verklaring van artikel 195. Dat had de N-VA moeten eisen voor ze in de federale dinges stapte. Nu is het telaat. De herziening die onmisbaar is om de communautaire toer op te kunnen gaan staat niet in het regeerprogramma. De kans is zéér klein, zoniet onbestaande, dat hetgeen niet mocht toen Michel de N-VA broodnodig had, wél zal kunnen op een beter moment. Dat moment zal immers niet komen.

De Wever weet dat evengoed als ik. De actie die hij onderneemt dient alleen om zijn Vlaams-nationalistische achterban niet te verliezen. Als zij het geloof in de N-VA verliezen is het afgelopen met de partij van De Wever.

Wie goed oplet ziet alleen al aan de reacties op dit forum dat de nieuwe tactiek succes heeft. Voorzichtig succes, maar evengoed succes. D�*�*r is het De Wever om te doen. Iemand heeft hem laten inzien dat de N-VA ten dode is opgeschreven als het enige dat ze doet in de federale dinges aan Belgique ten goede komt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:29   #239
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Al die commotie rond het scherp stellen van het communautaire IN de partij, NIET IN de regering: o wee ditte en o wee datte ...

als de liberalen op een congres hun lijn eens scherp willen zetten: geen kat reageert, en dat is maar best ook zo;
als de tjseven hun tsjeefsheid eens willen oplijsten: idem dito;
als de nva eens haar programma afborstelt: veel publiciteit, veel tam tam ... en dat is inderdaad goed. Gratis reclame.

.
Je hebt volkomen gelijk, we zouden jullie hier allemaal moeten negeren.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 14:32   #240
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Staat dat in de universele rechten van de mens geschreven dat dit kan en mag ?
je mag ook zelfstandig denken, hoor.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be