Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2003, 10:05   #41
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Zij die de mens willen degraderen tot een dier,
De mens is een zoogdier.
Dat is een waarneming, geen degradatie.
Wens jij de dieren als 'lager' te kwalificeren uit hoogmoed, dan ben jij degene die negatieve bijklanken verbind aan onze dierlijke status........
Gij voelt u misschien een dier, ik niet. Als u geen onderscheid ziet tussen dieren en mensen, dan heeft u een duidelijk perceptieprobleem en minderwaardigheidscomplex.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
homofilie, abortus, euthanasie, drugs, samenhokkerij, echtscheidingen, zelfmoorden, pedofilie, enz. promoten en als norm voorop stellen.
Je maakt hier een demagogische mix en wrijft het hele zootje makkelijkheidshalve over eenieder die uw geborneerde, nefaste, oerkatholieke 'visie' weerstreeft.
Wat zijn uw antwoorden dan op de fenomenale maatschappelijke problemen die onze samenleving teisteren? Alles op zijn beloop laten en wachten tot een islamistische partij de volstrekte merderheid haalt en de sharia uitroept?
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 11:22   #42
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Gij voelt u misschien een dier, ik niet. Als u geen onderscheid ziet tussen dieren en mensen, dan heeft u een duidelijk perceptieprobleem en minderwaardigheidscomplex.

Het gaat er niet over of je je een dier voelt, een mens is nu immers een zoogdier! Dat leert ons de biologie. Natuulijk is er een onderscheid tussen dieren en mensen, er is bv ook een onderscheid tussen koeien en mieren, of honden en katten. Maar dit heeft toch allemaal niets met een minderwaardigheidscomplex te maken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 11:27   #43
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Zij die de mens willen degraderen tot een dier,
De mens is een zoogdier.
Dat is een waarneming, geen degradatie.
Wens jij de dieren als 'lager' te kwalificeren uit hoogmoed, dan ben jij degene die negatieve bijklanken verbind aan onze dierlijke status........
Gij voelt u misschien een dier, ik niet. Als u geen onderscheid ziet tussen dieren en mensen, dan heeft u een duidelijk perceptieprobleem en minderwaardigheidscomplex.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
homofilie, abortus, euthanasie, drugs, samenhokkerij, echtscheidingen, zelfmoorden, pedofilie, enz. promoten en als norm voorop stellen.
Je maakt hier een demagogische mix en wrijft het hele zootje makkelijkheidshalve over eenieder die uw geborneerde, nefaste, oerkatholieke 'visie' weerstreeft.
Wat zijn uw antwoorden dan op de fenomenale maatschappelijke problemen die onze samenleving teisteren? Alles op zijn beloop laten en wachten tot een islamistische partij de volstrekte merderheid haalt en de sharia uitroept?
Er zijn natuurlijk verschillen tussen mens en dier. Bijvoorbeeld het onder controle houden van de instincten. De mens kan dit, terwijl dit bij het dier toch al heel wat moeilijker is.

Maar ik vind wel dat men mens en dier op een evenwaardige manier moet behandelen. Uiteindelijk zijn wij ook dieren, namelijk zoogdieren.


Uw uitspraken omtrent de volstrekte meerderheid van een islamitische partij in de toekomst, zijn natuurlijk ongeloofwaardig.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 11:28   #44
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Zij die de mens willen degraderen tot een dier, homofilie, abortus, euthanasie, drugs, samenhokkerij, echtscheidingen, zelfmoorden, pedofilie, enz. promoten en als norm voorop stellen.
Zelfs de dieren zijn zo laag niet gevallen. De mens zonder principes echter wel.
Bwah, van degenen die Godfried hierboven bescrhijft zijn lopen er niet te veel rond.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 11:33   #45
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Bwah, van degenen die Godfried hierboven bescrhijft zijn lopen er niet te veel rond.
volgens hemzelf anders wel
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 13:26   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Gij voelt u misschien een dier, ik niet. Als u geen onderscheid ziet tussen dieren en mensen, dan heeft u een duidelijk perceptieprobleem en minderwaardigheidscomplex.
Gij voelt u misschien geen dier, ik wel. Als u een onderscheid ziet tussen dieren en mensen, dan heeft u een duidelijk perceptieprobleem en meerderwaardigheidscomplex.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Wat zijn uw antwoorden dan op de fenomenale maatschappelijke problemen die onze samenleving teisteren? Alles op zijn beloop laten en wachten tot een islamistische partij de volstrekte merderheid haalt en de sharia uitroept?
Mocht ik in één zin alle maatschappelijke problemen kunnen oplossen zoals de katholieken met hun 'Gods wil geschiede', dan verdiende ik ook 's zondags mijn pree in een lange tabbaard terwijl ik de mensen blaaskes wijsmaakte.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 14:21   #47
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Alvast 1 traditionel Vlaamse waarde;

Tuinkabouters in uw voortuintje zetten en dan nog beplakken met vuile stickers ook!


Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 14:42   #48
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het gaat er niet over of je je een dier voelt, een mens is nu immers een zoogdier! Dat leert ons de biologie. Natuulijk is er een onderscheid tussen dieren en mensen, er is bv ook een onderscheid tussen koeien en mieren, of honden en katten. Maar dit heeft toch allemaal niets met een minderwaardigheidscomplex te maken.
Er is een belangrijk onderscheid tussen mens en dier, m.n. de menselijke waardigheid. Deze menselijke waardigheid is de bron van de ethiek en maakt bv. dat wij dieren mogen gebruiken om ons van eten te voorzien, maar niet mensen.

Natuurlijk, als u niet in een God gelooft die u naar Zijn beeld en gelijkenis heeft geschapen, betekent menselijke waardigheid niets. Dan bent u inderdaad, zoals u zelf zegt, een dier. Ik begin daarom met steeds meer overtuiging in te zien dat ethiek onmogelijk is zonder godsdienst. De humanisten dachten dat ze het konden, maar zijn odnerrtussen afgegleden tot een cultuur van de dood, die zelfvernietigend blijkt te zijn.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 15:56   #49
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Ik begin daarom met steeds meer overtuiging in te zien dat ethiek onmogelijk is zonder godsdienst. De humanisten dachten dat ze het konden, maar zijn odnerrtussen afgegleden tot een cultuur van de dood, die zelfvernietigend blijkt te zijn.
En ik begin met steeds meer overtuiging in te zien dat 99% van de conflicten in de wereld gebaseerd zijn op 1 of andere idioot die een massa mensen ervan overtuigd dat hun godsdienst in het gevaar gebracht is en dat ze niet in de hemel zullen komen als ze niet gaan strijden.

Ik ben niet op die manier gehersenspoeld door Broeder Jakob, dus zal ik niet voor zulkse foefjes vallen. Godsdienst: Nee bedankt.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 16:01   #50
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Er is een belangrijk onderscheid tussen mens en dier, m.n. de menselijke waardigheid. Deze menselijke waardigheid is de bron van de ethiek en maakt bv. dat wij dieren mogen gebruiken om ons van eten te voorzien, maar niet mensen.
Dit heeft toch niets met menselijke waardigheid te maken. Men neme een kat! Denkt u dat katten elkaar opeten, neen! Maar katten eten wel vogels op, andere dieren dus. Als ik u redenering doortrek dan kan ik stellen dat de kattelijke waardigheid gelijk is aan de menselijke waardigheid.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 16:20   #51
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Er is een belangrijk onderscheid tussen mens en dier, m.n. de menselijke waardigheid. Deze menselijke waardigheid is de bron van de ethiek en maakt bv. dat wij dieren mogen gebruiken om ons van eten te voorzien, maar niet mensen.
Dit heeft toch niets met menselijke waardigheid te maken. Men neme een kat! Denkt u dat katten elkaar opeten, neen! Maar katten eten wel vogels op, andere dieren dus. Als ik u redenering doortrek dan kan ik stellen dat de kattelijke waardigheid gelijk is aan de menselijke waardigheid.
Ah neen, want cannibalisme bestaat wel degelijk onder mensen, de kattelijke waardigheid staat een schapke hoger als de menselijke.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:06   #52
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

En laat dat kannibalisme nu in de meeste gevallen een religieuze grond hebben. De ironie...

En Godfried, nu doet ge het weer zen: atheisten zijn per definitie verdorven relativisten die alles toelaten. Wa is da toch met u he?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:31   #53
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
En laat dat kannibalisme nu in de meeste gevallen een religieuze grond hebben. De ironie...

En Godfried, nu doet ge het weer zen: atheisten zijn per definitie verdorven relativisten die alles toelaten. Wa is da toch met u he?
Ik ben van goede wil - ik wil best aannemen dat atheïsten in principe een moraal kunnen hebben. Ik merk alleen uit alle discussies op deze fora het tegendeel.

Trouwens, atheïsme? Bestaat dat wel? A-theos, zonder God. Ze hebben verdorie hun eigen vijand nodig om zichzelf te definiëren. Atheïsme is voor gefrustreerde mensen die overal tegen zijn en niks positiefs te bieden hebben.

Laat nu morgen de Kerk voor abortus zijn... Wedden dat de atheïsten dan plots grote tegenstanders zullen zijn? Zo'n levenshouding kunt ge toch niet ernstig nemen.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:34   #54
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Er is een belangrijk onderscheid tussen mens en dier, m.n. de menselijke waardigheid. Deze menselijke waardigheid is de bron van de ethiek en maakt bv. dat wij dieren mogen gebruiken om ons van eten te voorzien, maar niet mensen.
Dit heeft toch niets met menselijke waardigheid te maken. Men neme een kat! Denkt u dat katten elkaar opeten, neen! Maar katten eten wel vogels op, andere dieren dus. Als ik u redenering doortrek dan kan ik stellen dat de kattelijke waardigheid gelijk is aan de menselijke waardigheid.
Tuurlijk eten katten mekaar op. Trouwens, u maakt er een karikatuur van he. Menselijke waardigheid gaat over zoveel meer dan kannibalisme. Bv. het feit dat de mens niet utilitaristisch kan benaderd worden. Een mensenleven heeft zin op zich, omdat het een mens is. Een dierenleven heeft maar zin in de mate dat het de mensen dienstig is. Waar gaat het anders naartoe? Dan moeten we alle gehandicapten vergassen, mensen die met pensioen gaan een spuitje geven, werklozen afknallen,...? Waarom zou u daartegen zijn, als u mensen als dieren beschouwt?
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:36   #55
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Een dierenleven heeft maar zin in de mate dat het de mensen dienstig is

Wat is dit voor onzin? Gaat u nu beweren dat de dieren er zijn puur voor de mensheid?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:37   #56
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Trouwens, atheïsme? Bestaat dat wel? A-theos, zonder God. Ze hebben verdorie hun eigen vijand nodig om zichzelf te definiëren.
omdat je atheisme niet kan spellen zonder theisme beschouw je het atheisme schatplichtig aan de religies? Kom nu Godfried, je kan beter.

Ik voel zelf trouwens meer voor het agnosticisme, al moet ik toegeven dat de atheisten (of de niet-gelovigen, weetwel, ik kan ook wel een woordje zonder "geloof" ofzo uitvinden als ge u daar beter bij voelt) tot nu toe op alle vlakken gelijk hebben.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:39   #57
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Waarom zou u daartegen zijn, als u mensen als dieren beschouwt?
omdat de mens, kuddedier zijnde, instinctief opkomt voor zijn eigen soort.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 18:08   #58
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Alvast 1 traditionel Vlaamse waarde;

Tuinkabouters in uw voortuintje zetten en dan nog beplakken met vuile stickers ook!


Gewoon kapot kloppen die zooi,dat vervuilt het uitzicht in den hof.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 18:10   #59
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Alvast 1 traditionel Vlaamse waarde;

Tuinkabouters in uw voortuintje zetten en dan nog beplakken met vuile stickers ook!


Gewoon kapot kloppen die zooi,dat vervuilt het uitzicht in den hof.
zeker met die vieze oranje-zwart stickers erop.

En stop met mij te quoten, v*sw**f!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 18:22   #60
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
[



zeker met die vieze oranje-zwart stickers erop.

Zo een schoontjes olala!

En stop met mij te quoten, v*sw**f!
You wish softenonneke!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be