Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 14 januari 2012, 17:17   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard Inderdaad: Vlaamse onderhandelingspartijen zijn flipfloppers

Ne mens leert zoals eens iets bij.

Een 'flipflopper' is een Engelstalige uitdrukking voor een politicus die van mening verandert.

En De Standaard rapporteert en citeert prof. Maddens:
Citaat:
Hij wees naar eerdere beloften over (1) de prijsloze splitsing van BHV, (2) de volledige splitsing van personenbelasting (3) en ziekteverzekering, (4) geen federale regering zonder meerderheid aan Vlaamse kant, enzovoort. 'Deze partijen formuleren enkel Vlaamse eisen om aan de macht te komen, maar eenmaal zover laat men ze vallen.'

We gaan akkoord met Maddens zijn hoop voor de toekomst:

Citaat:
Maddens stelde te hopen dat de twee Vlaamse partijen - N-VA en Vlaams Belang - bij de verkiezingen voor het Vlaams parlement in 2014 een absolute meerderheid halen.
want,

Citaat:
Deze staatshervorming legt een zware hypotheek op de toekomst van Vlaanderen' en wordt daarom volgens Maddens liefst niet uitgevoerd. 'Bij de verkiezingen voor het Vlaams parlement in 2014 is het erop of eronder. Als de V-partijen een absolute meerderheid halen, is terug veel mogelijk en zijn de dagen van het Belgisch regime geteld. Als de traditionele partijen dan hun slag echter thuishalen, zal de hegemonie van de Franstaligen over Vlaanderen blijven duren en ziet de toekomst van Vlaanderen er weinig rooskleurig uit', aldus Maddens.

Lees het gerust na op http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm


maar wees samen met mij pessimistisch. Strijdvaardig blijven, maar helaas pessimistisch.

Strijdvaardig, want elke betonnering en elke toegeving zal afgebroken worden; hoe sterker de betonnering, hoe langer en kostelijker de strijd zal zijn.
Pessimistisch dus alleen voor de korte termijn.




zut
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 januari 2012 om 17:20.
De schoofzak is offline  
Oud 14 januari 2012, 18:46   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Maddens leest veel dit forum of is zelf een forummer
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 januari 2012, 18:55   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maddens leest veel dit forum of is zelf een forummer

Dat zou zijn bekrompen visies wel eens kunnen verklaren.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:07   #4
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Niets nieuws onder de zon. Vlaemen zijn altijd al bi-stabiele multi-vibratoren geweest. wiekie

(excuses voor het jargon, ik was ooit de dolgelukkige bezitter van een kit 'jongens en elektronica'; toen wist men nog waar de lamp brandde)



__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 januari 2012 om 19:14.
4x10E6 is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:13   #5
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maddens leest veel dit forum of is zelf een forummer
Maddens is één van de weinige academici in Vlaanderen die de zaken durft stellen zoals ze zijn, zonder in de eerste plaats aan zijn carrière te denken.
Anselmo is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:15   #6
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Maddens is één van de weinige academici in Vlaanderen die de zaken durft stellen zoals ze zijn, zonder in de eerste plaats aan zijn carrière te denken.
Ah ja? Verklaar nader. Welke zijn die academici in 'Vlaanderen' dan wel die wel in eerste instantie aan hun carrière peinzen? Heeft u een bevattelijk lijstje bij de hand?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 januari 2012 om 19:16.
4x10E6 is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:25   #7
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ah ja? Verklaar nader. Welke zijn die academici in 'Vlaanderen' dan wel die wel in eerste instantie aan hun carrière peinzen? Heeft u een bevattelijk lijstje bij de hand?
Domme vragen bestaan niet, in tegenstelling tot de overbodige.
Wat het lijstje betreft : vermits Maddens één van de weinigen is, moet het voor elke geïnteresseerde die niet te lui is wel mogelijk zijn de betreffende namen te overlopen en zich zflg een idee te vormen.
Wel geef ik graag nog een tip : volg een tijdje de VRT of lees een gelijkgezind tijdschrift of dagblad.
Anselmo is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:28   #8
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Domme vragen bestaan niet, in tegenstelling tot de overbodige.
Wat het lijstje betreft : vermits Maddens één van de weinigen is, moet het voor elke geïnteresseerde die niet te lui is wel mogelijk zijn de betreffende namen te overlopen en zich zflg een idee te vormen.
Wel geef ik graag nog een tip : volg een tijdje de VRT of lees een gelijkgezind tijdschrift of dagblad.
Kontgedraai. Als jij beweert dat Maddens één van de weinigen is die aan zijn carrière denkt in Mundo Academica, dan moet je die stellingname nu maar eens hard maken.

Vooruit dus: een liijstje van profs en tutti quanti die wel aan hun carrière denken. Hou jouw kak niet in, laat maar lopen!


PS. Ik heb onderhand het lopend schijt aan vlaams-populistische pippo's op dit forum die allerlei niet te verifiëren onzin ventileren. Prove me wrong.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 januari 2012 om 19:30.
4x10E6 is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:30   #9
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Kontgedraai. Als jij beweert dat Maddens één van de weinigen is die aan zijn carrière denkt in Mundo Academica, dan moet je die stellingname nu maar eens hard maken.
Vooruit dus, een liijstje van profs en tutti quanti die wel aan hun carrière denken. Hou jouw kak niet in, laat maar lopen!
Lulkoek !
Blinden laten zien is een gave die je wel in de Bijbel terug zult vinden, maar niet op een forum.
Anselmo is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:31   #10
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Lulkoek !
Blinden laten zien is een gave die je wel in de Bijbel terug zult vinden, maar niet op een forum.
Laat ik het heel eenvoudig maken voor jou : "Je klets uit je nek."

Ik weet dat zelfs de meest basale zaken jou capaciteiten nog overstijgen. Wil je dus aantonen dat je niet uit je nekt lult: geef mij gewoon de naam van 1 prof die aan zijn carrière denkt. Benieuwd of die prof open staat voor laster&eerrrof van een 'minable' zoals jij.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 januari 2012 om 19:37.
4x10E6 is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:34   #11
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht


We gaan akkoord met Maddens zijn hoop voor de toekomst:



Citaat:

Citaat:

Maddens stelde te hopen dat de twee Vlaamse partijen - N-VA en Vlaams Belang - bij de verkiezingen voor het Vlaams parlement in 2014 een absolute meerderheid halen.
want,



Citaat:

Citaat:

Deze staatshervorming legt een zware hypotheek op de toekomst van Vlaanderen' en wordt daarom volgens Maddens liefst niet uitgevoerd. 'Bij de verkiezingen voor het Vlaams parlement in 2014 is het erop of eronder. Als de V-partijen een absolute meerderheid halen, is terug veel mogelijk en zijn de dagen van het Belgisch regime geteld. Als de traditionele partijen dan hun slag echter thuishalen, zal de hegemonie van de Franstaligen over Vlaanderen blijven duren en ziet de toekomst van Vlaanderen er weinig rooskleurig uit', aldus Maddens.
We gaan akkoord met Maddens zijn hoop voor de toekomst:



want,




Lees het gerust na op http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm


maar wees samen met mij pessimistisch. Strijdvaardig blijven, maar helaas pessimistisch.

Een meerderheid van V-partijen ?
Hoop en pessimisme gaan in feite niet samen.
Maar soms moet men hopen tegen beter weten in.
Anselmo is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:35   #12
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Flipfloppers en landverraders. Dat wordt een mooi en lang proces.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:36   #13
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Flipfloppers en landverraders. Dat wordt een mooi en lang proces.
Wie zijn landverraders? Wat doen ze? Wat houdt hen wakker 's nachts?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:38   #14
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Kontgedraai. Als jij beweert dat Maddens één van de weinigen is die aan zijn carrière denkt in Mundo Academica, dan moet je die stellingname nu maar eens hard maken.

Vooruit dus: een liijstje van profs en tutti quanti die wel aan hun carrière denken. Hou jouw kak niet in, laat maar lopen!


PS. Ik heb onderhand het lopend schijt aan vlaams-populistische pippo's op dit forum die allerlei niet te verifiëren onzin ventileren. Prove me wrong.
Ridder Eyskens, daar krijg ik het persoonlijk van.
Jakko is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:41   #15
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ridder Eyskens, daar krijg ik het persoonlijk van.
Jochie Jakko, wie mag jij dan wel zijn om het er persoonlijk van te krijgen? Mark Eyskens denkt dus alleen maar aan zijn carrière, dixit de grote Jakko? Ik ga lief zijn voor jou en jouw onbenul : *KNIP*

Gelieve niet te schelden.
!
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door Akira : 16 januari 2012 om 11:13.
4x10E6 is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:44   #16
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Laat ik het heel eenvoudig maken voor jou : je klets uit je nek.

Ik vermoed immers dat zelfs de meest basale zaken jou capaciteiten nog overstijgen.

Wil je aantonen dat je niet uit je nekt lult: geef mij de naam van 1 prof die aan zijn carrière denkt. Benieuwd of die prof open staat voor laster&eerrrof van een 'minable' zoals jij.
Dit is mijn laatste reactie op dit soort forumgebabbel, waar jij blijkbaar genoegen in schept.

De gevallen waarbij professoren de politici in politiek gevoelige materies naar hun mond praten zijn legio.
De beruchte studies gekoppeld aan een "bevolkingsbevraging" zijn legendarisch.
Bij een "positief" resultaat legt dit de betrokken profs geen windeieren.
(zowel qua jaarbudget als erkenning)
Daarentegen : wee diegenen, die zich louter op het wetenschappelijke concentreren en tot een ongewenste bevinding komen.
Zij moeten dan maar hun heil elders zoeken.
Anselmo is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:46   #17
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Jochie Jakko, wie mag jij dan wel zijn om het er persoonlijk van te krijgen? Mark Eyskens denkt dus alleen maar aan zijn carrière, dixit de grote Jakko? Ik ga lief zijn voor jou en jouw onbenul : *KNIP* ! !
Ridder word je niet zomaar. Je hebt gelijk. Ik zie dat Maddens nooit worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 16 januari 2012 om 11:14.
Jakko is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:48   #18
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dit is mijn laatste reactie op dit soort forumgebabbel, waar jij blijkbaar genoegen in schept.

De gevallen waarbij professoren de politici in politiek gevoelige materies naar hun mond praten zijn legio.
De beruchte studies gekoppeld aan een "bevolkingsbevraging" zijn legendarisch.
Bij een "positief" resultaat legt dit de betrokken profs geen windeieren.
(zowel qua jaarbudget als erkenning)
Daarentegen : wee diegenen, die zich louter op het wetenschappelijke concentreren en tot een ongewenste bevinding komen.
Zij moeten dan maar hun heil elders zoeken.

Forum gezwets inderdaad. Waar blijft dat bevattelijk lijstje van academici die in eerste plaats aan hun 'carrière' denken?

Het vliegend schijt krijg ik onderhand van de aantijgingen die hier gratuit en anoniem geuit worden. Bewijs het tegendeel en stop mijn tourista: één naam van een prof die alleen maar aan zijn carrière peinst.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 januari 2012 om 19:48.
4x10E6 is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:52   #19
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ridder word je niet zomaar. Je hebt gelijk. Ik zie dat Maddens nooit worden.
Oeverloos geneuzel, *KNIP*! Jouw definitieve lijstje van proffen die aan hun carrière denken omvat : Mark Eyskens. Nota bene iemand die - volgens mijn bronnen - sinds 1998 op emiraat is.

Het valt me moeilijk, maar ik blijf desondanks lief voor jou: *KNIP* !
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door Akira : 16 januari 2012 om 11:15.
4x10E6 is offline  
Oud 14 januari 2012, 19:57   #20
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Forum gezwets inderdaad. Waar blijft dat bevattelijk lijstje van academici die in eerste plaats aan hun 'carrière' denken?

Het vliegend schijt krijg ik onderhand van de aantijgingen die hier gratuit en anoniem geuit worden. Bewijs het tegendeel en stop mijn tourista: één naam van een prof die alleen maar aan zijn carrière peinst.
Nog éne? Rik Torfs.
Jakko is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be