Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Moeten nu ook racistische beleidsdaden niet dringend vervolgd worden?
Racistische daden tegen Vlamingen en allochtonen moeten keihard veroordeeld worden 28 53,85%
Racistisme tegen Vlamingen en allochtonen moeten vervolgd worden; veroordelingen lijken onvermijdelijk 7 13,46%
Gerechtelijk onderzoek naar racisme tegen allochtonen & Vlamingen is noodzakelijk; vervolging mogelijk 6 11,54%
Géén uitgesproke mening OF ken dit dossier niet genoeg 3 5,77%
Ik ken géén strafbare racistische misdrijven tegen Vlamingen en allcohtonen 8 15,38%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 14 november 2004, 22:16   #41
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
verontschuldigingen aanvaard.
Wie of wat is 'ZB'?

Ocharme! meent ge dat nu? Hebt ge echt niet bezgrepen dat ik met dit voorbeeld enkel wil aantonen datd e realiteit niet beperkt is dat datgene wat één persoon zelf in hoogsteigen persoon heeft gezien, zelf gehoord of zelf ondergaan. Gij hebt, net zoals de overgrote meerderheid van de mensen, nog nooit een moord meegemaakt, maar dat belet u toch niet (hoop ik ect van harte) om te weten, en te erkennen dat er hier en daar wel degelijk moorden geberen.. Het belet u al evenmin (hoop ik) om enig begrip op te brengen voor de slachtoffers van moord.

Wel, net zoals gij zelf in brussel nog géén moord, noch anti-Vlaams discriminatie/racisme hebt ondervonden, zout ge wel enige inlevingsverlogen kunnen hebben voor het feit dat vertegenwoordigers van ALLE democratische Vlaamse partijen in Brussel een officiele klacht hebben ingediend tegen anti-Vlaamse discriminatie in (de wettelijk gezien nochtans tweetalige) ziekenhuizen in Brussel. Kortom, verlaat uw eigen navel even, en kijk eens rond. Gij zijt echt niet de enige wiens ervaringen tellen.

Ach, het gaat hélemaal niet om wat ik ervan vind! En net zomin om wat U ervan vindt! Dit is al lang aanbeland in een stadium met een zéér grote konsensus over het bestaan van grootschalige, systematische discriminaties van Vlamingen! En geneer u vooral niet om de officiele aanklacht vanwege vertegenwoordigers van ALLE niet-extrmistishe Vlaamse partijen in brussel te ontkennen. Dat zegt natuurlijk genoeg dat ge hierover rond de pot draait. Sukkeltje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Het feit dat vertegenwoordigers van ALLE democratische Vlaamse partijen in Brussel een officiele klacht hebben ingediend tegen anti-Vlaamse discriminatie in (de wettelijk gezien nochtans tweetalige) ziekenhuizen in Brussel.
Daar zie ik dus niet meer in dan een zoveelste vlaams politiek maneuver...
filosoof is offline  
Oud 14 november 2004, 22:18   #42
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Dus volgens uw uitleg zijn diegenen die anderen voor anti-semieten uitmaken racisten?
Schreef ik dat dan?
filosoof is offline  
Oud 14 november 2004, 23:48   #43
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Voor mij zijn het allemaal mensen, en gelijkwaardig, maar de normale betehenis vh woord "ras" (hoe zinloos die ook is imho) en dus van racisme verlies je COMPLEET uit het oog. Racisten spreken over semietisch (waartoe Joden en Arabieren behoren) en blank, germaans of kaukasisch ras

van het moment dat je in je woordenschat de woorden "ras en racisme" opneemt, moet je ze ook correct gebruiken en dat vergeet je dus.
Inderdaad Filosoof. Kijk naar http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=30

Als ge van mening zijt dat racisten spreken over semitisme, dan moet ge ook aannemen dat racisten spreken over anti-semitisme. Volgens uw theorie toch...
Jean-Pierre is offline  
Oud 15 november 2004, 02:05   #44
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Inderdaad Filosoof. Kijk naar http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=30

Als ge van mening zijt dat racisten spreken over semitisme, dan moet ge ook aannemen dat racisten spreken over anti-semitisme. Volgens uw theorie toch...
Heb ik het woord "semitisme" gebruikt? Ik doorzocht een 30 schermen Google.nl en .be evenals .com op "semitisme" en "semitism" en vond nergens het woord zonder prefix anti- Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nergens bestaat of bestaan heeft, maar dan is het toch een term die beperkte verspreiding kent.
Ik heb die term volgens mij niet gebruikt (of het zou een tikfout geweest zijn... dat gebeurt me te dikwijls.) Je post is me dus hermetisch en je zal nader moeten toelichten: bij welke auteur vond je dat woord? Bij welke strekking of groepering wordt het gebruikt? Met welke betekenis??
filosoof is offline  
Oud 15 november 2004, 10:52   #45
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Heb ik het woord "semitisme" gebruikt? Ik doorzocht een 30 schermen Google.nl en .be evenals .com op "semitisme" en "semitism" en vond nergens het woord zonder prefix anti- Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nergens bestaat of bestaan heeft, maar dan is het toch een term die beperkte verspreiding kent.
Ik heb die term volgens mij niet gebruikt (of het zou een tikfout geweest zijn... dat gebeurt me te dikwijls.) Je post is me dus hermetisch en je zal nader moeten toelichten: bij welke auteur vond je dat woord? Bij welke strekking of groepering wordt het gebruikt? Met welke betekenis??
Allé, allé, filosoof toch. Hier is de bewuste passage: "...Racisten spreken over semietisch (waartoe Joden en Arabieren behoren) en blank, germaans of kaukasisch ras." Kijk naar http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=30

Blijkbaar is het dus niet duidelijk waarom ge die definitie gebruikt hebt?...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 15 november 2004 om 10:57.
Jean-Pierre is offline  
Oud 16 november 2004, 01:02   #46
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Daar zie ik dus niet meer in dan een zoveelste vlaams politiek maneuver...
Allé, onbekwaam om de mening van andersdenkenden ernstig te kunnen nemen! Overiegsn, als het toch een electoraal maneuver zou zijn, tegen wie dan wel? gezien vertegenwoordigers vanzowat alle Vlaamse partijen aan dit initiatief deelnamen?
Rudi Dierick is offline  
Oud 16 november 2004, 01:45   #47
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Allé, onbekwaam om de mening van andersdenkenden ernstig te kunnen nemen! Overiegsn, als het toch een electoraal maneuver zou zijn, tegen wie dan wel? gezien vertegenwoordigers vanzowat alle Vlaamse partijen aan dit initiatief deelnamen?
Gewoon om hun eigen bestaan te justifiëren voor een aantal vlaamse hardliners, opbod tegen het ZB, gewoon...
filosoof is offline  
Oud 16 november 2004, 01:58   #48
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Allé, allé, filosoof toch. Hier is de bewuste passage: "...Racisten spreken over semietisch (waartoe Joden en Arabieren behoren) en blank, germaans of kaukasisch ras." Kijk naar http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=30

Blijkbaar is het dus niet duidelijk waarom ge die definitie gebruikt hebt?...
1)Ik verwijs daar ondubbelzinnig naar het woordgebruik van racisten
2)Staat daar dan de term "semitisme"? Je shrijft me dus iets toe dat er niet staat!

3)Vermits ik niet spreek over semitisme, waarom zou ik dan antisemitisme vanwege racisten moeten aanvaarden? FYI:Woorden eidigend op -isme in politieke taal wijzen op een opiniestroming of de ermeegepaard gaande houding en daden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2004 om 02:00.
filosoof is offline  
Oud 17 november 2004, 17:12   #49
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Gewoon om hun eigen bestaan te justifiëren voor een aantal vlaamse hardliners, opbod tegen het ZB, gewoon...
En wat betekent 'ZB'
Rudi Dierick is offline  
Oud 17 november 2004, 20:08   #50
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
1)Ik verwijs daar ondubbelzinnig naar het woordgebruik van racisten...
Wacht efkens, ik probeer te begrijpen. Dus de Joden mogen niet meer zeggen dat ze semieten of semitisch zijn, ...want dan zijn dat volgens uw definitie racisten. Of mogen dat ze dat nog 'een beetje' zeggen?
Jean-Pierre is offline  
Oud 18 november 2004, 03:35   #51
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Wacht efkens, ik probeer te begrijpen. Dus de Joden mogen niet meer zeggen dat ze semieten of semitisch zijn, ...want dan zijn dat volgens uw definitie racisten. Of mogen dat ze dat nog 'een beetje' zeggen?
Je sprak over "semitisme", woord dat je niet kon situeren en ik ook niet in Google terugvondt. -isme wijst in politiek taalgebruik op een gedachtenstroming.
Over jezelf mag je in die zin zeggen wat je wil, daar is niks verkeerd aan, 't wordt verkeerd als je anderen etiketten op basis van al dan niet vermeende kenmerken of afstamming begint op te kleven!!Als jij van jezelf wil zeggen dat je een Hottentot bent doe je daar niks verkeerd mee, zolang je er geen overheidsdiensten mee wil misleiden! Doe gerust, je hebt mijn zegen.
Als IK jou een etiket opkleef, dan is't al héél wat anders!!! Snappie?
filosoof is offline  
Oud 23 november 2004, 15:35   #52
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
En wat betekent 'ZB'
écht nooit gehoord van het Zwart Blok? Nù zou 't Zwart Behang of Zwart Gevang heten, schijnt het..
filosoof is offline  
Oud 23 november 2004, 20:19   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Niet te geloven hoeveel onzin in deze topic ook weeral!
DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Zoekt:

1 ALLOCHTONE OPVOEDER (MOL)
Begeleiden van door de jeugdrechter geplaatste minderjarigen. De begeleider draagt de verantwoordelijkheid voor een leefgroep van ongeveer 10 jongeren. Hij werkt in ploegverband met afwisselende voor- en namiddagdiensten (van 6.00 u tot 14.00 u en van 14.00 u tot 22.00 u ) , en presteert 1 weekend op
2.

ENKEL ALLOCHTONEN, [u]die een middelbaar diploma hebben komen in aanmerking, en zijn verplicht zich in te schrijven voor vormingsleergangen-opvoeder tijdens de tewerkstelling (kosten en lesuren ten laste van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap). Volgens de wetgeving komen enkel MANNEN in aanmerking voor deze job.

Solliciteren: GBJ DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Telefonisch contact opnemen met Dhr. VAN CHAZE LUC Tel. 014 34 65 11
of Theo Deckers 014 34 65 11 of Luc Van Chaze 014 34 65 22
Schriftelijk t.a.v. Dhr. VAN CHAZE LUC
Vacaturedatum: 07/01/2003


als het slecht uitkomt hé...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 november 2004, 20:39   #54
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Het Vlaams-Blok is veroordeeld, weliswaar voor feiten van -in politieke termen gesproken- al héél lang geleden, zo'n 5-tal verkiezingen geleden. Of men daar nu gelukkig mee is, of niet, of men het verantwoord vond of niet, feit is dat dit een objectief gegeven is: racisme kan blijkbaar toch veroordeeld worden.

Mogen we verwachten, nu onze rechtspraak de racistische woorden veroordeeld, dat ze eindelijk eens stevig werk maakt van de RACISTISCHE BELEIDSDADEN, bijvoorbeeld die van Franstalige nationalisten in PS, MR/FDF en CDH? Immers, bepaalde grootschalige ethnische discriminaties van Vlamingen in openbare diensten in Brussel duren voort. PS-minister Demotte erkende er daarvan al één (in medische urgentiediensten) expliciet. De meeste Franstalige poltici weigeren echter dat deze discriminaties (in ziekenhuizen, politie, nooddiensten, ...) ten gronde aangepakt worden. Kortom, zij stellen discriminerende beleidsdaden t.a.v. één specifieke ethnische groep, de Vlamingen. Is dat dan geen racisme?

Ondertussen zitten er ook in elk van die partjen politici die vinden dat Franstaligen die zich in Vlaanderen vestig(d)en als ethnisch-specifieke groep een politieke voorrect moeten kunnen behouden dat niet geldt voor Vlamingen, noch voor welke andere EU-burger ook, namelijk het etxra-territoriale stemrecht (actief én passief) in Halle-Vilvoorde. Vanwaar die ethnische privileges. Is die verdediging met het woord (en met de daad, nl. stemmen in het parlement) gekoppeld aan de gekende grove, vulgaire, leugenachtig-selectieve en haatzaaiende verklaringen in de Franstalig pers niet evenzeer racisme als de bruine propaganda van het Blok?

Mogen we nu ook verwachten dat de al véle jaren hangende Vlaamse aanklachten van deze of gene discriminatie ook eindelijk eens behandeld worden? Klachten vanwege Vlamingen in Brussel liggen al véél langer te wachten dan deze 'recente' aanklacht van het CGKR. Is het in een rechtsstaat wel aanvaardbaar dat één aanklact op een héél soortgelijk domein, zoveel sneller behandeld wordt dan andere, oudere klachten?

Zal men bv. eindelijk eens beginnen met gerechtelijke undercovercontroles bij steekproef tegen al dan niet racistisch gedrag door Brusselse openbare diensten (openbaar vervoer, politie, gemeetelijke, verdoken gemeentelijke e.d.m. ). Dan kunnen we twee vliegen in één klap saan: én racisme tegen Vlamingen bestrijden, én het geregeld zelfs nog véél ergere racisme tegen allochtonen.

Moet de wet niet in gelijke wijze toegepast worden voor alle burgers die zich in vergelijkbare omstandigheden verkeren?

Kortom, moet het racisme van sommige Franstalige (en vooral belgo-bruxellofiele) nationalisten niet dringend vervolgd én veroordeeld worden?
Er worden een reeks zaken in de vraagstelling opgenomen die niets met racisme te maken hebben:dus een poging om het begrip racisme uit te breiden en zo te doen verwateren of om het te misbruiken voor andere doelen. Dan is het toekennen van een minimumvertegenwoordiging aan Vlamingen in bepaalde organen ook racisme, als je het zo wil bekijken

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2004 om 20:44.
filosoof is offline  
Oud 24 november 2004, 08:22   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote=ancapa]DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Zoekt:

1 ALLOCHTONE OPVOEDER (MOL) Begeleiden van door de jeugdrechter geplaatste minderjarigen. De begeleider draagt de verantwoordelijkheid voor een leefgroep van ongeveer 10 jongeren. Hij werkt in ploegverband met afwisselende voor- en namiddagdiensten (van 6.00 u tot 14.00 u en van 14.00 u tot 22.00 u ) , en presteert 1 weekend op
2.

ENKEL ALLOCHTONEN, [u]die een middelbaar diploma hebben komen in aanmerking, en zijn verplicht zich in te schrijven voor vormingsleergangen-opvoeder tijdens de tewerkstelling (kosten en lesuren ten laste van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap). Volgens de wetgeving komen enkel MANNEN in aanmerking voor deze job.

Solliciteren: GBJ DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Telefonisch contact opnemen met Dhr. VAN CHAZE LUC Tel. 014 34 65 11
of Theo Deckers 014 34 65 11 of Luc Van Chaze 014 34 65 22
Schriftelijk t.a.v. Dhr. VAN CHAZE LUC
Vacaturedatum: 07/01/2003


als het slecht uitkomt hé...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 26 november 2004, 10:28   #56
Boppa47
Burger
 
Boppa47's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Locatie: Schilde
Berichten: 160
Standaard Wat is racisme

Ik hoor hier veel praat van mensen die hum kop in het zand steken, zij moeten eens meer gebruik maken van het openbaar vervoer, vooral waar er veel alochtone jongeren op zitten, ben zelf al lastig gevallen zonder reden, zij beschouwen ons gewoon als vuil. Zetel zoals ik eens in een OCMW raad, en zie welke profiteurs er zoal afkomen, zij die enkele straten vroeger zich omkleden in oude klederen en dan komen ontvangen, waarna ze terug naar hun mercedes gaan en in vuistje lachen. En dit is niet van horen zeggen, zij die met hun vuist op tafel komen slaan en meer uitkering eisen, sociale hulpverleners van de trappen gooien, zij kennen geen loketten en wandelen zo de burelen in en uit.
Als ik dan een hekel krijg en dit zootje ongeregeld, en hun naar het land van herkomst wens, ben ik daarom dan een racist? Dat ik vind dat zij die hier nooit een cent hebben afgedragen, nu mijn toekomstig pensioen opvreten, ben ik daarom een racist? Neen, meer wel een realist!!!!
Boppa47 is offline  
Oud 26 november 2004, 10:47   #57
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Ik stel me ernstig de vraag of mensen als Boppa 47 wel in een OCMW-raad thuishoren...
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 10:52   #58
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

[quote=ancapa]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Zoekt:

1 ALLOCHTONE OPVOEDER (MOL) Begeleiden van door de jeugdrechter geplaatste minderjarigen. De begeleider draagt de verantwoordelijkheid voor een leefgroep van ongeveer 10 jongeren. Hij werkt in ploegverband met afwisselende voor- en namiddagdiensten (van 6.00 u tot 14.00 u en van 14.00 u tot 22.00 u ) , en presteert 1 weekend op
2.

ENKEL ALLOCHTONEN, [u]die een middelbaar diploma hebben komen in aanmerking, en zijn verplicht zich in te schrijven voor vormingsleergangen-opvoeder tijdens de tewerkstelling (kosten en lesuren ten laste van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap). Volgens de wetgeving komen enkel MANNEN in aanmerking voor deze job.

Solliciteren: GBJ DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Telefonisch contact opnemen met Dhr. VAN CHAZE LUC Tel. 014 34 65 11
of Theo Deckers 014 34 65 11 of Luc Van Chaze 014 34 65 22
Schriftelijk t.a.v. Dhr. VAN CHAZE LUC
Vacaturedatum: 07/01/2003


als het slecht uitkomt hé...
Kom me nu niet vertellen dat jij daar in Mol als opvoeder zou willen werken, hé geen schijnheiligheid, aub!!
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 10:55   #59
DrHumorisCausa
Banneling
 
 
DrHumorisCausa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2004
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ik stel me ernstig de vraag of mensen als Boppa 47 wel in een OCMW-raad thuishoren...
Wie al of niet in een OCMW-raad thuishoort, wordt gelukkig niet beslist door zelfingenomen betweters zoals u, maar door democratische procedures...
DrHumorisCausa is offline  
Oud 26 november 2004, 10:59   #60
DrHumorisCausa
Banneling
 
 
DrHumorisCausa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2004
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Er worden een reeks zaken in de vraagstelling opgenomen die niets met racisme te maken hebben:dus een poging om het begrip racisme uit te breiden en zo te doen verwateren of om het te misbruiken voor andere doelen. Dan is het toekennen van een minimumvertegenwoordiging aan Vlamingen in bepaalde organen ook racisme, als je het zo wil bekijken
Ja, maar het IS toch wel zo, dat een Waalse kiezer meer gewicht in de schaal legt dan een Vlaamse, nietwaar? Voor een Waalse parlementszetel zijn er minder stemmen nodig dan voor een Vlaamse. Is dit dan toch minstens geen discriminatie? Volgens mij wel, hoor.
DrHumorisCausa is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be