Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2017, 10:35   #41
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik heb ooit een boete gekregen omdat ik te snel had gereden op een plaats waar ik nog nooit in mijn leven geweest was.
Bleek achteraf dat die camera de nummerplaat niet goed had gefotografeerd en er mijn nummerplaat van had gemaakt.
Enkele maanden geleden hetzelfde meegemaakt. We zijn met zo'n 50.000 per jaar. Neem 5 minuten om de zaak recht te trekken. Dat zijn zo'n 250.000 minuten / 4167 uur / 694 dagen werk.
Hiervoor dienen 3 ambtenaren full time te worden aangeworven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 11:50   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Een beetje intelligent mens weet dat alle die informatie die de overheid krijgt hoe dan ook tegen hem gebruikt zal worden.
Om zijn vrijheid nog verder te beperken.
Onze overheid werkt namelijk niet in het belang van de autochtone bevolking maar in het belang van externe machten, zoals elk intelligent mens ondertussen weet.




Dat Somalië komt er hoe dan ook.
Of gaan die camera's de onbeperkte influx van derdewerelders naar hier tegenhouden misschien?
Km prijs in uw bus steken.
Dat gaan die camera's doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 12:46   #43
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Km prijs in uw bus steken.
Dat gaan die camera's doen.
Uiteraard, om ons te controleren en/of verder leeg te melken.

Met dat doel worden 99% van de maatregelen door de politiek genomen.

De volksvervanging kost namelijk geld.
Veel geld.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:47   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Komt gruwelijk dicht bij de scenario's van films.
Griezelfilms die zich in de nabije toekomst afspelen.
Complete controle over de simpele man en tegelijk een compleet losgeslagen deel van de bevolking die zich nergens meer iets van aantrekt.
Als het fascisme terug komt komt het onder de vorm van democratie zei een bekend Amerikaans schrijver ooit. Met andere woorden. Ongemerkt. Onder het mom van het tegenovergestelde. Dat proces is gaande.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:49   #45
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Achtervolgingswaanzin heeft altijd al bestaan, troost je.
De NVA is ook maar een instrument hoor. Het is niet omdat die partij das nu geen agendapunt van maakt dat het proces niet bestaat.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:49   #46
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als het fascisme terug komt komt het onder de vorm van democratie zei een bekend Amerikaans schrijver ooit. Met andere woorden. Ongemerkt. Onder het mom van het tegenovergestelde. Dat proces is gaande.
Slimme kerel die schrijver.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 21:26   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Och stop met zagen.
Zoals ik het nu begrepen heb, zal mijn nummerplaat een jaar lang bewaard worden van al mijn passages voorbij die slimme camera's.

Ik zal daar geboekstaafd zitten tussen miljoenen andere passages van andere mensen.

Men zal mijn nummerplaat maar 'lezen' als er iets in verband is met iets dat verkeerd is. Bijvoorbeeld: vijf minuten na mij passeerde daar ook een voertuig van dieven die net een inbraak pleegden.

Dat stoort mij geen kloten. Ze moeten volgens mij volop achter die dieven gaan. Met alle moderne middelen. Ze zullen uit de 100 voertuigen die daar passeerden, heel vlug vinden wie wel of wie niet verdacht is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 22:26   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Och stop met zagen.
Zoals ik het nu begrepen heb, zal mijn nummerplaat een jaar lang bewaard worden van al mijn passages voorbij die slimme camera's.

Ik zal daar geboekstaafd zitten tussen miljoenen andere passages van andere mensen.

Men zal mijn nummerplaat maar 'lezen' als er iets in verband is met iets dat verkeerd is. Bijvoorbeeld: vijf minuten na mij passeerde daar ook een voertuig van dieven die net een inbraak pleegden.

Dat stoort mij geen kloten. Ze moeten volgens mij volop achter die dieven gaan. Met alle moderne middelen. Ze zullen uit de 100 voertuigen die daar passeerden, heel vlug vinden wie wel of wie niet verdacht is.
Kunnen ze dat van die plaat aflezen?

Knap.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 22:56   #49
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Och stop met zagen.
Het kan me nu eens niks schelen of mijn plaat daar al dan niet ergens tussen staat. Wat me wel stoort is dat het weer pakken geld kost en tot niets dient.
Dat ze verdorie eerst eens zorgen dat ze de inkomen boven de Europese armoedegrens trekken in plaats van geld uit te geven aan prullen die eventjes werken tot iedereen het door heeft hoe ze te ontwijken.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 01:24   #50
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tis vrij simpel mannen:

Wilt ge iets aan de terrorismedreiging doen, aan georganiseerde misdaad, rondtrekkende bendes, en dergelijke...zult ge privacy op moeten geven.

Wilt ge daar niks aan doen, omdat ge schrik hebt dat uw nummerplaat een jaar lang in een database blijft staan, dan moet ge de verhoogde kans op een crimineel feit in uw buurt er maar bij nemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 01:55   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er is een verschil tussen privacy en vrijheid.

Vrijheid opgeven voor veiligheid is geen slimme zet.
Privacy geef je zowiezo op als je in contact komt met andere mensen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 06:27   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het kan me nu eens niks schelen of mijn plaat daar al dan niet ergens tussen staat. Wat me wel stoort is dat het weer pakken geld kost en tot niets dient.
Dat ze verdorie eerst eens zorgen dat ze de inkomen boven de Europese armoedegrens trekken in plaats van geld uit te geven aan prullen die eventjes werken tot iedereen het door heeft hoe ze te ontwijken.
Dat staat daar volledig los van.
Daarbij, wat helpt het om iemand 20 euro meer te geven, als vijf minuten daarna zijn auto gestolen wordt ? En tien minuten daarna zijn dochter haar brommer. En nog eens wat later de fiets van de zoon ?
Om nog maar te zwijgen als ze 's nachts in je huis binnendringen. Daar word je psychologisch zo door geraakt, dat dat nog zeker 5 jaar blijft nazinderen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 06:30   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Mijn privacy wordt niet geschonden op het ogenblik dat er van mij een foto genomen wordt.
En ook niet op het ogenblik dat die foto geklaseerd wordt.

Mijn privacy wordt pas geschonden als er misbruik gemaakt wordt van die foto.
Men moet dus focussen op dat misbruik, en niet op het verbieden van te fotograferen of te filmen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 07:05   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn privacy wordt niet geschonden op het ogenblik dat er van mij een foto genomen wordt.
En ook niet op het ogenblik dat die foto geklaseerd wordt.

Mijn privacy wordt pas geschonden als er misbruik gemaakt wordt van die foto.
Men moet dus focussen op dat misbruik, en niet op het verbieden van te fotograferen of te filmen.
wie gaat die gegevens bijhouden en beheren, de politie?

dat zijn toch die mannen die rijksregisternummers van burgers stelen om te kunnen gokken op het werk, niet? of die die vluchtelingen oppakken en bestelen hé...

t zal wel loslopen schoof, dat komt helemaal goed, de kans dat er ene tussenzit die slim genoeg is om te beseffen dat m met die databank ook mensen geld kan aftroggelen is redelijk klein, daar moet ge wat inventief en creatief voor zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 16:03   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Als de overheid/de Politiediensten uit oogpunt van het terrorisme dat welig tiert bepaalde zaken strenger gaat nakijken lijkt mij dat géén slechte zaak.

Ik ben wel van mening dat dit dan niet direct in de kranten op FB, Twitter? Skype moet staan want dan schuilt het gevaar dat er bepaalde lieden zijn die daar wel iets op gaan zoeken om dat 'dwars te liggen' dat systeem.

Of zie ik dat weer maar eens te dramatisch in?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 16:48   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Wat ben ik tevreden van nu niet jong meer te moeten zijn.Zelfs als kind wist niemand waar ik uithing en in de vakantie waar ik zou blijven slapen.
Dit gewoon even terzijde
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 17:01   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat ben ik tevreden van nu niet jong meer te moeten zijn.Zelfs als kind wist niemand waar ik uithing en in de vakantie waar ik zou blijven slapen.
Dit gewoon even terzijde
Vraag eens aan de ouders van de vermiste kinderen hoe tevreden zij zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 17:14   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie gaat die gegevens bijhouden en beheren, de politie?

dat zijn toch die mannen die rijksregisternummers van burgers stelen om te kunnen gokken op het werk, niet? of die die vluchtelingen oppakken en bestelen hé...

t zal wel loslopen schoof, dat komt helemaal goed, de kans dat er ene tussenzit die slim genoeg is om te beseffen dat m met die databank ook mensen geld kan aftroggelen is redelijk klein, daar moet ge wat inventief en creatief voor zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kunnen ze dat van die plaat aflezen?

Knap.
Volgens schoof kan men aan die plaat zien dat iemand vijf minuten geleden een inbraak heeft gepleegd. Hoe precies dat men dat aan die plaat kan zien daar blijft hij nogal vaag over...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 22:06   #59
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat is nodig voor uw eigen veiligheid, witmans.
Zo kan de overheid beter de terroristen bestrijden enzo.

Wat zegt u?

Privacy?

Oei, u klinkt precies als iemand die iets te verbergen heeft.
Waarom zou u zich anders zorgen maken om privacy?
...nooit gedacht dat gij U zorgen zou maken daarover.
Waarschijnlijk omdat de boemerang nu in eigen gezicht dreigt te komen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 22:33   #60
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er is een verschil tussen privacy en vrijheid.

Vrijheid opgeven voor veiligheid is geen slimme zet.
Privacy geef je zowiezo op als je in contact komt met andere mensen.
'klopt' (deels)...maar iets zegt me dat ge het begrip privacy te eng beziet.

Uiteraard geef je jezelf ergens prijs als ge in contact komt met andere personen maar ge moogt bepalen wie & welke informatie er precies krijgt en ge krijgt op z'n minst de wens onbespied en onbewaakt te mogen leven ingewilligd.
( al wordt het alsmaar vager )
Bij inbreuk kan het zelfs beteugeld worden

Hier gaat het over een 'inbreuk' in die zin dat het gaat over langdurige bespieding en vergaren van informatie tegen Uw wil in.
Het enige vertrouwen dat we dan mogen hebben is dat die gegevens ( di ongevraagd zijn bekomen ) niet zullen misbruikt worden.
Wat wel erg ironisch klinkt als deze week nog aan het licht kwam dat er vermoedelijk tientallen agenten ( dat zijn die mensen die minimaal ( als alles correct blijft werken) dus access hebben tot die gegevens ) identiteitsgegevens zouden gestolen hebben om wat te gaan gokken.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be