Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

 
 
Discussietools
Oud 22 november 2004, 06:58   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
[size=6][size=2]ons allerliefste piano[/size][/size]
Was dit echt gemeend?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 22 november 2004, 07:18   #42
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Een : quote
"Op 21 april 2004 werd het Vlaams Blok veroordeeld wegens overtreding van de antiracismewetgeving. Het Hof van Cassatie bevestigde op 9 november 2004 die veroordeling."
Heeft thePiano zelf niet enkele malen geschreven dat niet het VB, maar wel de 3 vzw's zijn veroordeeld? (Uiteraard om te 'bewijzen' dat het niet van naam moest veranderen, de redenering zijnde dat het VB zich hiermee in een slachtofferrol wilde wentelen. De echte reden is weliswaar dat het VB met dezelfde naam gemakkelijker op zijn leden, kaderleden en gekozenen en iedereen die rechtstreeks , hetzij onrechtstreeks, diensten verleent gerechtelijk kan aangepakt worden...)
Twee, tiens een Vlaams initiatief... nochtans kan je blijkbaar ook in het Frans de petitie ondertekenen. Mss dat het Vlaams karakter van het VB een beslissender rol speelde in de veroordeling dan het racistische voorwendsel.
Drie: Welk Vlaams Blok? Connais pas.

Uiteraard geen bezwaren dat gans het juridisch spelletje opnieuw wordt uitgevoerd om het Vlaams Belang te nekken want bijzonder productief voor de groei van de nieuwe partij...
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 22 november 2004 om 07:20.
stab is offline  
Oud 22 november 2004, 11:42   #43
Angebleu
Vreemdeling
 
Angebleu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Efkes wat nagetrokken.
Het domein (www.vlaams-burgerinitiatief.be) staat op naam van Blokwatcher in Borgerhout, geen persoon, alleen een postbus (zal die ook een natrekken: dat vindt men ook terug op de site http://blokwatch.skynetblogs.be/) en een vals telefoon nummer.
Op de koop toe hebben ze het domein langs gandi.net (in Frankrijk) genomen om anoniem te blijven! Ook hun site staat daar. Sterke koffie allemaal. 't zal wel zeer serieus zijn.

Misschien hadden ze het beter www.vlaams-borgerhoutinitiatief.be genoemd
Voor de mensen die niet de moeite nemen om een website goed te lezen hier de open brief van het vlaams-burgerinitiatief. Kan je meteen zien wie er deze brief ondertekend hebben. En dit zeer serieuze initiatief werd dit weekend al genoemd in de De Standaard en De Morgen!
Open brief aan alle democratische politici PDF | Print | E-mail Wij schrijven u omdat wij bezorgd zijn om de toekomst van onze democratische rechtstaat. Ondanks een gerechtelijke veroordeling voor racisme werd een extreemrechtse populistische antimigrantenpartij bij de laatste verkiezingen de grootste fractie in ons Vlaamse Parlement. Men moet geen geleerde zijn om te begrijpen dat de principes die onze democratie grondvesten hierdoor onder grote druk staan.

Telkenmale het Vlaams Blok een verkiezing won was er terechte verontwaardiging en luid protest. Een partij die van mening is dat men de burger beter niet verplicht om te stemmen omdat hij daartoe niet bekwaam is, is immers een elitaire en geen democratische partij. Een partij waarvan het racistische karakter reeds lang gekend is, druist in tegen verscheidene fundamentele waarden zoals die vertaald zijn in internationale rechtsverdragen, verklaringen die wij allen uit historisch en moreel besef onderschrijven en in ere houden.
Iedere keer ging men er evenwel omwille van diverse redenen vanuit dat een directe confrontatie uit den boze was en dat vooral goed bestuur de opmars van het Vlaams Blok uiteindelijk wel zou stoppen. Geen van uw partijen wil tot op heden met die partij de macht delen. Dat sterkt ons in de overtuiging dat u nog voldoende onderscheid maakt tussen populisme en een waarderen van de bemiddelende instellingen tussen het volk en de regering.


Maar ondanks het cordon sanitaire groeide de aanhang van het Vlaams Blok en vindt de partij steeds meer weerklank in uw eigen kringen. Indien men dit veel grotere Blok niet krachtdadig confronteert met het ontoelaatbare van zijn ideeën en gedrag, dreigt het beleidsdeelname eenvoudigweg af te dwingen. Het is dan ook met toenemende verontwaardiging dat wij van sommigen onder u vernemen dat er over die partij best niet teveel wordt gepraat, terwijl zij steeds meer en geheel ten onrechte als een normale partij wordt beschouwd - zoals volgende woorden van een hoofdredacteur van een van de meest gewaardeerde Vlaamse kranten mogen staven: « Op die manier evolueert, na pakweg twee decennia, Vlaanderen opnieuw naar een normaal en gezond politiek landschap, met een linkervleugel, een centrum en een rechtervleugel. In dat landschap zal de discussie over een cordon sanitaire nog wel even opflakkeren en daarna overbodig worden. Omdat in een normaal politiek landschap met normale partijen normale coalities worden gesloten. »


Dit lazen wij vlak nadat het Hof van Cassatie het arrest van het Hof van Beroep van Gent bekrachtigde en het Vlaams Blok Vlaams Belang werd. De veronderstelling is hier kennelijk dat de naamswijziging en het op papier aanpassen van de ideologie voldoende grond zijn voor de opvatting dat de partij zich heeft geschikt (zal schikken) naar de filosofie en de normen van uw en onze democratische rechtstaat, en daardoor als ‘normaal' kan (zal kunnen) worden bestempeld.

Dit betwisten wij ten stelligste. Wij mogen u, daar dit ons van cruciaal belang lijkt, daarvoor (slechts) enkele redenen geven.
• Ten eerste omdat de kopstukken van de partij zélf, soms met luide stem, beweren dat er in essentie niks is veranderd. Zo omschreef dhr. Filip Dewinter de operatie als « het scherpen van de klauwen en het slijpen van de tanden », met andere woorden: het aanpassen van de middelen.
• Ten tweede omdat zeer recente uitlatingen van diezelfde kopstukken aantonen dat er ook inzake het aanzetten tot vreemdelingenhaat en discriminatie niks verandert. Zo vertaalde en illustreerde terug dhr. Dewinter het befaamde ‘aanpassen of opkrassen' met « Alle moslimvrouwen met een hoofddoekje tekenen daarmee een terugkeercontract. » Een uitspraak waarvan noch de interimvoorzitter dhr. Frank Vanhecke noch dhr. Gerolf Annemans (daarnaar gevraagd in tv-programma's) zich wilden distantiëren. Een uitspraak die meteen ook te kennen gaf wiens vrijheid van mening het Vlaams Belang wel en wiens vrijheid van mening het Vlaams Belang niet verdedigt.
• Ten derde omdat tot op heden het gelijk van de betreffende rechters door diezelfde kopstukken nog steeds niet werd erkend en omdat zij nog steeds niet hun excuses aanboden voor het ontoelaatbare van bedoelde praktijken.
• Ten vierde omdat het Vlaams Belang geen afstand neemt van notoire, in de collaboratie gewortelde nevenorganisaties, zoals Were Di en Sint-Maartensfonds, waarvan zij het symbool (de leeuw met de naar beneden krullende tong) in hun nieuwe logo opnamen.
• En ten vijfde ook omwille van de bedreigende woorden van dhr. Annemans op het stichtingscongres van 13 november aan het adres van de betreffende juristen en rechters.

In praktijk is het Vlaams Belang dan ook nog steeds het Vlaams Blok, nog even racistisch en minachtend ten aanzien van uw en onze rechtstaat, en bijgevolg géén ‘normale' partij waarmee men ‘normale' coalities sluit. Tegelijk vernamen wij echter van sommigen onder u, geachte politici, dat vermelde juridische veroordeling geen geschikte manier is om een politieke partij, een electorale concurrent, te bekampen. Dat vinden wij een minimaliseren van de waarden en de daarop rustende wetten die onze democratie en rechtstaat schragen, en bijgevolg een onderwaarderen en verkeerd interpreteren van de rol van de rechterlijke macht.


Zoals gezegd lijkt het voorstaan van goed bestuur zonder een directe confrontatie van de extreemrechtse en racistische partij niet langer een optie en dient zich een krachtdadig vertoon van goed burgerschap aan. Daarom willen wij u, gesterkt door de zeer lovenswaardige rechtsgang van de laatste maanden en reactie op de woorden van dhr. Annemans van vermelde hoven, met aandrang vragen de geest van het cordon sanitaire te bewaren en de nodige stappen te ondernemen om de uitvoeringsbesluiten van artikel 15ter van de wet op de partijfinanciering (1999) nu eindelijk te stemmen en vervolgens toe te passen, zodat het mogelijk wordt racistische partijen niet langer te subsidiëren met belastinggeld.


Zoals wij aangaven en verder kunnen staven is het Vlaams Belang immers niét geïntegreerd in de cultuur van de democratische rechtstaat - net dat wat zij eist van alle anderen - en lijkt het ons dan ook niet meer dan ‘normaal' dat de staat ophoudt met het financieren van racisme en het normaliseren van aanvallen op de scheiding der machten.
Daar wij u in deze niet alleen willen laten staan, roepen wij hier ook alle bezorgde burgers op om onze aan deze vraag verbonden petitie te ondertekenen op www.vlaams-burgerinitiatief.be.

Uit bezorgdheid om de toekomst van onze rechtstaat, tekenen wij, u achtend,

Voor Blokwatch,

Mark Saey (filosoof, wetenschappelijk medewerker U.Gent FWO), Marc Spruyt (politoloog, verbonden aan www.blokwatch.be), Lotte Vermeir, Rony Boonen, Mieke Van den Broeck, Patrick Coeman (namens www.antifa.net), Stefaan Van Grunderbeek, Stefaan Verdonckt, Faysal Boukayoua, Christel Pisvin.
Angebleu is offline  
Oud 22 november 2004, 14:13   #44
FM
Burger
 
FM's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Overheidsdotaties worden uitgekeerd volgens de omvang v/d partij! Bij mijn weten is de omvang v/d partij nog steeds afhankelijk van het aantal stemmen deze partij behaalde! Dus de kiezer bepaalt zelf aan welke partij hij een deel van zijn belastingsgeld schenkt!
FM is offline  
Oud 22 november 2004, 14:36   #45
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FM
Overheidsdotaties worden uitgekeerd volgens de omvang v/d partij! Bij mijn weten is de omvang v/d partij nog steeds afhankelijk van het aantal stemmen deze partij behaalde! Dus de kiezer bepaalt zelf aan welke partij hij een deel van zijn belastingsgeld schenkt!
Als dat de regel is, dan hebben ze alvast geen recht op enige dotatie, vermits op dit moment nog geen enkele stem voor hun nieuw partijtje werd uitgebracht.

Dura lex, sed lex!
Fille van de Foor is offline  
Oud 22 november 2004, 14:44   #46
FM
Burger
 
FM's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Als dat de regel is, dan hebben ze alvast geen recht op enige dotatie, vermits op dit moment nog geen enkele stem voor hun nieuw partijtje werd uitgebracht.
Het zijn en blijven verkozenen des volks die een fractie vormen!

partijtje?
FM is offline  
Oud 22 november 2004, 14:48   #47
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FM
Het zijn en blijven verkozenen des volks die een fractie vormen!
Dat is inderdaad al heel wat nauwkeuriger gesteld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FM
partijtje?
Och ja, met veel nullen kun je nu eenmaal een groot getal vormen.
Fille van de Foor is offline  
Oud 22 november 2004, 14:55   #48
FM
Burger
 
FM's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Och ja, met veel nullen kun je nu eenmaal een groot getal vormen.
Ik wist niet dat een 'indigeste' 5 maand kon duren...
FM is offline  
Oud 22 november 2004, 15:17   #49
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Zou mij niet druk maken om de bezigheden van piano en consoorten. Zolang ze op deze manier reageren blijven we groeien. Ik zou het in elk geval zo leuk niet meer vinden om VB en Voorpost militant te zijn indien ze hun best wel amusante uiting van frustratie zouden opgeven. Als er totaal geen politieke tegenstand meer zou zijn zou het immers maar een saaie bedoening worden.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 22 november 2004, 18:49   #50
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Als dat de regel is, dan hebben ze alvast geen recht op enige dotatie, vermits op dit moment nog geen enkele stem voor hun nieuw partijtje werd uitgebracht.

Dura lex, sed lex!
Dat klopt. Het Blok bestaat niet meer dus moet er ook niks meer uitgekeerd worden. Die 5,6 miljoen euro die het VB jaarlijks opstrijkt zijn nuttiger te besteden.

__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 22 november 2004, 18:59   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

De dotaties van de vorige verkiezingen zijn betaald aan de hand van het aantal stemmen.
Wanneer op basis van leugens, kiesbedrog, gesjoemel, meineed, racisme of ander slecht gedrag dotaties ingetrokken worden, dan gaan vele partijen in hun kassa mogen graaien.

Dan lijkt het me logischer om het Vlaams blok te verbieden nog aan de verkiezingen deel te nemen. Dan kunnen ze geen aanspraak maken op geld per stem, wat tenslotte de enige voorwaarde is.
Dit kan gerealiseerd worden door alle kopstukken hun politieke rechten te ontnemen.
Of dat op basis van racisme-misdrijf mogelijk is, weet ik niet.
Of het na programma- naams- en statuuts-wijziging mogelijk is, weet ik niet.

Ten gepaste tijden zullen we de oud-blokkers wel aan hun 'truuk met de duif' herinneren, wanneer ze op zurige wijze anderen beschuldigen van het klassieke 'oude wijn in nieuwe zakken'
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 november 2004, 19:15   #52
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dan lijkt het me logischer om het Vlaams blok te verbieden nog aan de verkiezingen deel te nemen. Dan kunnen ze geen aanspraak maken op geld per stem, wat tenslotte de enige voorwaarde is.
Dit kan gerealiseerd worden door alle kopstukken hun politieke rechten te ontnemen.
D�*t idee heb je van mij gejat SuperS
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 22 november 2004, 19:19   #53
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
D�*t idee heb je van mij gejat SuperS
Al een chance dat het "maar" van jou is, anders werd 'm minstens één hand afgehakt.
Fille van de Foor is offline  
Oud 22 november 2004, 19:21   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Dan lijkt het me logischer om het Vlaams blok te verbieden nog aan de verkiezingen deel te nemen. Dan kunnen ze geen aanspraak maken op geld per stem, wat tenslotte de enige voorwaarde is.
Dit kan gerealiseerd worden door alle kopstukken hun politieke rechten te ontnemen.

D�*t idee heb je van mij gejat SuperS
Ik vind het een logische stap als gevolg van de rechtspleging, wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur.

Nu is het echter allemaal een halfslachtige boel.
Een batterij advocaten en rechters hebben er een paar jaar hun brood aan verdiend.
Er is een strenge veroordeling.
De veroordeelden trekken een ander hemd aan, 'frissen' hun logo op, drukken nieuwe programmaatjes (dit keer wat beter nagelezen) en ze zijn back in business as usual..............

Een storm in een waterglas.
Ze dronken dat glas
Maakten een plas
En alles bleef zoals 't was..........

.................behalve een pak publiciteit voor de partij die eigenlijk moest genekt worden..........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 november 2004, 19:25   #55
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik vind het een logische stap als gevolg van de rechtspleging, wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur.
Inderdaad. IK vind dat het VB veel te gemakkelijk wegkomt met die veels te lichte straf. Vandaar ook de petitie om de dodaties af te nemen. Eenvoudiger zou geweest zijn om het VB te verbieden en haar partijraadsleden en mandatarissen gedurende vijf jaar uit hun burgerrechten te ontzetten, en de gewone leden een fikse boete omwille van het verboden lidmaatschap van een voor racisme en discriminatie veroordeelde organisatie.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 22 november 2004, 20:02   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Inderdaad. IK vind dat het VB veel te gemakkelijk wegkomt met die veels te lichte straf. Vandaar ook de petitie om de dodaties af te nemen. Eenvoudiger zou geweest zijn om het VB te verbieden en haar partijraadsleden en mandatarissen gedurende vijf jaar uit hun burgerrechten te ontzetten, en de gewone leden een fikse boete omwille van het verboden lidmaatschap van een voor racisme en discriminatie veroordeelde organisatie.
Ik weet niet welke straffen daarvoor wettelijk voorzien zijn.
Wat jij hier (uit eigen duim?) tevoorschijn tovert, lijkt me meer iets voor serieuze zaken zoals landverraad, collaboratie, moord, etc.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 november 2004, 20:55   #57
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik vind het altijd leuk als ik jullie aan het lachen kan brengen want de laatste tijd waren het maar erg grimmige smoelwerken bij het VB.

Ah wat, waar maak ik me druk om, jullie behoren tenslotte toch maar tot het infantiele volgzame kiesvee.

Bij de VB-top is het andere koek.

liever infantiel dan debiel

richt een partij op in Schandwerpen en maak een coalitie met LSP, Groen! AEL en PVDA... succes verzekerd
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 22 november 2004, 20:58   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
D�*t idee heb je van mij gejat SuperS
wij verbranden tenminste ons geld niet ! ook niet dat van de zwarte kas

geef eens een painoconcert met Willy Agusta... en vraag 150 € ingang, voor uit de kosten te geraken !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 22 november 2004, 21:04   #59
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik weet niet welke straffen daarvoor wettelijk voorzien zijn.
Wat jij hier (uit eigen duim?) tevoorschijn tovert, lijkt me meer iets voor serieuze zaken zoals landverraad, collaboratie, moord, etc.
Ik zie dit meer als een preventieve maatregel om erger te voorkomen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 22 november 2004, 21:38   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik zie dit meer als een preventieve maatregel om erger te voorkomen.
Hitler zou precies hetzelfde excuus gebruikt hebben.

Zo te zien ben jij wel heel zwaar besmet met datgene waar jij dag en nacht mee bezig bent.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be