Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2002, 23:39   #1
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Laat u eens goed gaan !
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 03:20   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik maak werk van een eigen artikel.
Kijk voorlopig op:
http://users.skynet.be/royal/BU.html
Soms ietwat naief-aandoenlijk.
Soms een weinig gechargeerd.
Wel verdedigbaar.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 08:51   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.086
Standaard

Ik heb hier een boek voor mij liggen. Het is de derde, vervolledigde uitgave van: "Argumenten pro Belgica" en werd geschreven door:

Constant Heigenbelangh,

prof.dr. em. A.Houttebeen,

baron B.E.L.G. Sirene van de Panne �* Virton,

mr. J.L. Tricolore.

Ik wil u vooral niet onthouden wat op de achterflap staat:


Den vijand loert op zijn buit. Bombastische, holle, noch platvloerse fraselogie wordt geschuwd bij het besmeuren van het blazoen onzes Vaderlands.

Daartegen dient in verweer getreden te worden. In dit spraakmakende werk overlopen de auteurs minutieus en onderlegd het hele argumentarium dat de pleidooien voor het voortbestaan van België onderschraagt. De auteurs streven met hun werk de volledigheid na.

Steunend op de resultaten van een interdisciplinaire studiegroep, brachten zij de moed op de kern van hun betoog in een bijzonder heldere en voor iedereen vatbare stijl te verwoorden.

ARGUMENTEN PRO BELGICA biedt een onmiskenbaar hulpmiddel voor allen die onderbouwd willen optreden als verdedigers van hét Vaderland, tegen de snode opsplitsers.

Zonder meer spectaculair is hun geslaagde poging om hun werk te schrijven in een verstaanbare Belgische taal. Zij hopen dat hieruit een nieuw bindmiddel mag groeien dat alle Belgen opnieuw schare rond het ene en ondeelbare vaderland.

Opdat ons geen morzel gronds zou ontwrongen worden.



Wie het boek dan uiteindelijk in grote nieuwsgierigheid openslaat wacht een (on?) aangename verrassing.
Elke bladzijde is ......leeg.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 10:16   #4
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 18:42   #5
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

U werkt aan een artikel. Maar u slaagt er niet in om voor de vuist weg die argumentatie hier op het forum te gooien ?
Er is maar een excuus aanvaardbaar. Dat uw artikel in boekvorm gaat verschijnen. En dus nu al niets wil prijsgeven...... JUIST ?
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 19:16   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
U werkt aan een artikel. Maar u slaagt er niet in om voor de vuist weg die argumentatie hier op het forum te gooien ?
Er is maar een excuus aanvaardbaar. Dat uw artikel in boekvorm gaat verschijnen. En dus nu al niets wil prijsgeven...... JUIST ?
Ik vraag me inderdaad af of het de moeite loont om voor de separatisten een gefundeerd artikel te componeren.
Ze willen maar één ding en dit omwille van één reden.
Ze willen separatisme in de hoop dat dit hen financieel zal opleveren.
Misschien volstaat het te zeggen dat mijn hoofdargument pro-België van dezelfde aard is, met één verschil: het is een bestaande toestand.
Wat er na scheiding zal gebeuren is koffiedikkijken, maar ik voorzie een sociaal-economisch bloedbad.
Er verdienen veel meer vlamingen hun boterham aan België en zijn instellingen dan men doorgaans denkt. Die mensen zwijgen meestentijds, maar zullen NOOIT (in)stemmen met of voor een seccesistische partij.
Liever één belgische vogel in de hand dan tien vlaamse in de lucht.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 19:39   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.086
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
U werkt aan een artikel. Maar u slaagt er niet in om voor de vuist weg die argumentatie hier op het forum te gooien ?
Er is maar een excuus aanvaardbaar. Dat uw artikel in boekvorm gaat verschijnen. En dus nu al niets wil prijsgeven...... JUIST ?
Ik vraag me inderdaad af of het de moeite loont om voor de separatisten een gefundeerd artikel te componeren.
Ze willen maar één ding en dit omwille van één reden.
Ze willen separatisme in de hoop dat dit hen financieel zal opleveren.
Misschien volstaat het te zeggen dat mijn hoofdargument pro-België van dezelfde aard is, met één verschil: het is een bestaande toestand.
Wat er na scheiding zal gebeuren is koffiedikkijken, maar ik voorzie een sociaal-economisch bloedbad.
Er verdienen veel meer vlamingen hun boterham aan België en zijn instellingen dan men doorgaans denkt. Die mensen zwijgen meestentijds, maar zullen NOOIT (in)stemmen met of voor een seccesistische partij.
Liever één belgische vogel in de hand dan tien vlaamse in de lucht.
Vogels horen anders in de lucht thuis inplaats van in mensenhanden... Tenzij het lokvogels zijn natuurlijk en die doen het bij sommigen blijkbaar goed...Vooral in de (Belgische) koopjesperiode...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 19:50   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vogels horen anders in de lucht thuis inplaats van in mensenhanden...
Onzin.
Heren hebben meermaals per dag een vogel in de hand, tijdens de sanitaire interludia.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 20:58   #9
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Ik kan er ergens in komen. Het angst voor het onbekende. Angst dat de huidige situatie die "comfortabel" word ervaren omslaat naar een minder comfortabel. Ik kan dat begrijpen ja.

Dus dat is 1 argument. Heeft u er nog ?
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 07:12   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Ik kan er ergens in komen. Het angst voor het onbekende. Angst dat de huidige situatie die "comfortabel" word ervaren omslaat naar een minder comfortabel. Ik kan dat begrijpen ja.

Dus dat is 1 argument. Heeft u er nog ?
Is dat niet voldoende?
Moet een meerderheid haar comfort opgeven omwille van een 10% avonturiers?
Enfin, een goeie zaak dat je dit argument al begrijpt.
Tijd inderdaad voor nog eentje:

De verdeling van de staatsschuld.
Is er al concreet berekend door secessistische economen hoe dit het best verdeeld wordt?
Is er al door onze stoere vlaamse onderhandelaars een verdeling bedongen?
Is er voldoende buitenlands vertrouwen in een autonome vlaamse confetti-staat om lopende kredieten te verlengen?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 07:50   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.086
Standaard

Die staatsschuld wordt nu ook al bijna volledig door Vlaanderen gedragen en daarmee heb je meteen het antwoord op je tweede vraag. Vlaanderen scoort trouwens zoals de allerbesten in de wereld. België echter niet. Waarom zou er dan minder vertrouwen zijn in Vlaanderen dan in België?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 07:54   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Die staatsschuld wordt nu ook al bijna volledig door Vlaanderen gedragen en daarmee heb je meteen het antwoord op je tweede vraag. Vlaanderen scoort trouwens zoals de allerbesten in de wereld. België echter niet. Waarom zou er dan minder vertrouwen zijn in Vlaanderen dan in België?
Dus in jouw grote economische voorzienigheid ga jij grootmoedig de volledige belgische staatsschuld overnemen
Zeer fideel
En ik die dacht dat de flaminganten voor het profijt wilden scheiden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 16:26   #13
Maatschappelijk_axident
Vreemdeling
 
Maatschappelijk_axident's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Locatie: Antwârpe
Berichten: 92
Stuur een bericht via MSN naar Maatschappelijk_axident
Standaard

Superstaaf, de staatsschuld wordt momenteel haast volledig door 'Vlaanderen' gedragen, dus bij verdeling zijn we nóg beter af. En daar komt nog bij dat we ook geen geld meer naar 'Wallonië' moeten doorsluizen. Ik vind het best dat we onze minder gegoede medeburgers helpen, maar op dit moment profiteert 'Wallonië' gewoon van ons, ze willen 'Vlaanderen' weer verfransen (kijk nr de randgemeenten rond Brussel...Lambermont...enzo verder) en ze willen maar geld blijven krijgen. Ik wil Belgie gerust als een geheel behouden, op voorwaarde dat ze daar ook eens de armen uit de mouwen steken ipv steeds naar ons te kijken én op ons te rekenen. 8)
__________________
wat je zelf doet, doe je beter!
Maatschappelijk_axident is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 17:26   #14
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Ik wil even verwijzen naar de toespraak die gehouden op het vlaams nationaal zangfeest. Als het KAN met belgie, als het MOET zonder belgie.

Ik voel me niet thuis in een land waar ik als tweede rangs burger word beschouwd. maar we dwalen af.
Dit onderwerp is "Argumentatie PRO belgie". Niet "Argumentatie CONTRA belgie".
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 17:30   #15
Maatschappelijk_axident
Vreemdeling
 
Maatschappelijk_axident's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Locatie: Antwârpe
Berichten: 92
Stuur een bericht via MSN naar Maatschappelijk_axident
Standaard

Euh, de titel is idd argumentatie pro, maar dit lokt eveneens tegenargumenten uit, anders kan er geen discussie optreden
Enneuh, als het KAN MET BELGIE, als het MOET ZONDER, kweet niet, maar waar word jij dan als tweederangsburger beschouwd?? De boodschap is toch nog steeds: liefst MET Belgie
__________________
wat je zelf doet, doe je beter!
Maatschappelijk_axident is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 18:53   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.086
Standaard

Op het zangfeest VORIG JAAR is gezegd dat wij NIET zeggen wat één of andere onnozelaar vroeger zei: "Met België als het kan, zonder België als het moet", maar VLAANDEREN ONAFHANKELIJK!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 18:59   #17
Maatschappelijk_axident
Vreemdeling
 
Maatschappelijk_axident's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Locatie: Antwârpe
Berichten: 92
Stuur een bericht via MSN naar Maatschappelijk_axident
Standaard

OK, sorry, foutje van mijnentwege, maar was ik die lomperik ni
enneuh, dan snap ik nog altijd niet waarom iemand zich tweederangsburger zou voelen, of we nu in Belgie of Vlaanderen wonen, het gaat nog altijd om de inwoners (euh, met de juiste nationaliteit maar dat gaat nog altijd niet over aanhangers van de federatie of van vlaanderen)
__________________
wat je zelf doet, doe je beter!
Maatschappelijk_axident is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2002, 11:05   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.086
Standaard

Kijk Axident, dat van die tweederangsburgers is niet zo moeilijk te begrijpen als je weet dat in dit land de minderheid zich gedraagt als de meerderheid...en andersom. Met de "Vlaamse" politici op kop.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2002, 11:06   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.086
Standaard

Twee keer bericht: "Algemene fout" en toch twee gaat twee keer mijn posting weg.
Raar...

Ik heb hem dan maar een keer overschreven.
Sorry...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 18:07   #20
Maatschappelijk_axident
Vreemdeling
 
Maatschappelijk_axident's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Locatie: Antwârpe
Berichten: 92
Stuur een bericht via MSN naar Maatschappelijk_axident
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kijk Axident, dat van die tweederangsburgers is niet zo moeilijk te begrijpen als je weet dat in dit land de minderheid zich gedraagt als de meerderheid...en andersom. Met de "Vlaamse" politici op kop.
Met alle respect, maar dit beantwoordt mijn vraag nog steeds niet hoor. Er wordt met geen enkele burger rekening gehouden door de overheid, ze denken enkel aan zichzelf, de kleine man, die mag gestolen worden bij wijze van spreken. Dus een 'gewone' burger moet zich al niet benadeelt voelen t.a.v. een andere. En of je nu in Vlaanderen of in Belgie woont, dat zal enkel veranderen als de mentaliteit van de politici verandert, dus waarom moet je je tweederangsburger voelen, iedereen is toch gelijk laten we er van profiteren.
__________________
wat je zelf doet, doe je beter!
Maatschappelijk_axident is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be