Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2015, 18:15   #321
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Ik heb gewacht mijn 44ste omdat ik toch niet een gezinsmens was. Als mijn zoon geboren is voel je toch dat je leven drastisch veranderd. De verantwoordelijkheid en de bekommernis primeren voor dat nieuwe leven.

Nu wordt ik 68 en mijn vrouw wil ook een kind. Dat is haar wens en "ce que femme veut ...". Men is natuurlijk nooit oud genoeg om goed te doen. Hopelijk blijf ik gezond om het kind te zien opgroeien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:38   #322
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb gewacht mijn 44ste omdat ik toch niet een gezinsmens was. Als mijn zoon geboren is voel je toch dat je leven drastisch veranderd. De verantwoordelijkheid en de bekommernis primeren voor dat nieuwe leven.

Nu wordt ik 68 en mijn vrouw wil ook een kind. Dat is haar wens en "ce que femme veut ...". Men is natuurlijk nooit oud genoeg om goed te doen. Hopelijk blijf ik gezond om het kind te zien opgroeien.
Geen probleem er zijn nu al heel performante hoorapparaten en dito brilglazen Ook als je wat minder mobiel wordt is geen probleem meer.

https://www.google.be/search?q=senio...FQEIGgodbzoD7w
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:50   #323
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geen probleem er zijn nu al heel performante hoorapparaten en dito brilglazen Ook als je wat minder mobiel wordt is geen probleem meer.

https://www.google.be/search?q=senio...FQEIGgodbzoD7w
Daar heb ik over nagedacht. Als je alleen bent met een volwassen zoon kan je op dat moment zeggen, nu is het genoeg geweest ik wil niet verder aftakelen, geef me een spuit dat het gedaan is. Dat kan natuurlijk niet meer als je een jong gezin hebt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 22:53   #324
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daar heb ik over nagedacht. Als je alleen bent met een volwassen zoon kan je op dat moment zeggen, nu is het genoeg geweest ik wil niet verder aftakelen, geef me een spuit dat het gedaan is. Dat kan natuurlijk niet meer als je een jong gezin hebt.
Ik denk dat het grote voordeel is dat je je jonger zal blijven voelen. Met de nadruk op 'voelen' en niet op zijn

Maar goed wat maakt het uit.....Je ziet wel hoelang je meegaat. En als je er voor zorgt dat je gezin niks te kort zal komen kan je op je twee oren slapen. Als je de pijp uitgaat zullen ze je enige tijd missen maar het leven gaat door ....Ook een jonge gezonde vader kan komen te sterven....alle dagen zijn er tragische ongevallen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 09:17   #325
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat men een beetje gelukkig of ongelukkig wordt geboren.Het zit wat in je genen..Sommige mensen gaan gelukkig door het leven anderen niet.Sommige mensen zijn altijd blij anderen nooit.Het is als het ware een karaktertrek.Een ongelukkig iemand zal misschien wel enige tijd een vorm van blijdschap beleven na het krijgen van een kind maar dat zal sowieso tijdelijk zijn.Na enige tijd zal de aard van de persoon toch weer terug de bovenhand krijgen.Kinderen kunnen het geluk van een gelukkig iemand zeker benadrukken....maar ik denk niet dat een ongelukkig weemoedig individu gelukkiger zal worden nadat deze een kind heeft.
Ik ken ontzettend veel trieste ongelukkige droogstoppels met kinderen net als ik open leuke mensen ken zonder kinderen.
Het kind van de narcist kan inderdaad nooit fundamenteel gelukkig zijn in geen een van al de passages van zijn leven ,het kan wel mooie momenten ervaren en delen met anderen die zeer diepgaande begrip aangeboren hebben , het geluk zit hem daar " uw afkomst " daarin hebben veel mensen ook ongeluk ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 5 november 2015 om 09:18.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 09:28   #326
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

wat men nooit bij zijn ouders gevonden heeft waar dat je als kind recht op hebt , kan je onmogelijk terug geven aan een eigen kind , je eigen leven is een gevecht om te ont kluwen in de plaats , kinderen van narcisten ( ze bestaan) zou een mooi debat kunnen worden hier op maatschappij en samenleving.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 03:32   #327
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
wat men nooit bij zijn ouders gevonden heeft waar dat je als kind recht op hebt , kan je onmogelijk terug geven aan een eigen kind , je eigen leven is een gevecht om te ont kluwen in de plaats , kinderen van narcisten ( ze bestaan) zou een mooi debat kunnen worden hier op maatschappij en samenleving.
Ben ik het niet mee eens.

Er zijn voorbeelden genoeg van hoe het wel moet wanneer ouders het slechte voorbeeld geven.
Bovendien weet iedereen wat goed en kwaad is. Het is ons allemaal aangeboren.

Een slechte jeugd is geen excuus.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 08:55   #328
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ben ik het niet mee eens.

Er zijn voorbeelden genoeg van hoe het wel moet wanneer ouders het slechte voorbeeld geven.
Bovendien weet iedereen wat goed en kwaad is. Het is ons allemaal aangeboren.

Een slechte jeugd is geen excuus.
IK heb het hier over mensen die moeten opgroeien in een gezin waar een of de twee ouders ziekelijke narcisten zijn , mensen die hun kind geen waardigheid ,liefde , warmte ,steun , kunnen geven omdat ze niet weten wat dat is , ze hebben een kind gemaakt per ongeluk ... het bestaat , zo een kind moet alles alleen ontdekken in het leven en zal ook niets anders kennen thuis dan ellende , ruzies ,verwaarlozing op mentaal gebied , ouders die ferme steken laten vallen tegenover hun kind, zo een kind moet heel wat doorstaan en komt zeer laat in zijn eigenleven op een kinderwens uit , na heel wat te hebben verwerkt van trauma uit zijn verleden; en nu gij weer ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 09:06   #329
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

En dan op het moment dat zo een mens een kind zou aankunnen op een wat oudere leeftijd ,de situatie op meerder gebieden niet schikkelijk meer is wegens relatieproblemen, en een verwijderen van een orgaan door tumor in zijn lichaam. Veel mensen denken dat het overal simpel is ; Dan zit men nog met die grootouders die altijd blijven den boel verzieken dat zouden dan de grootouders moeten zijn van uw kind ???? het blijft een cirkel , sommigen hebben een triestig levenslot meegekregen ;en dit zijn geen excuses helemaal geen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 09:31   #330
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
IK heb het hier over mensen die moeten opgroeien in een gezin waar een of de twee ouders ziekelijke narcisten zijn , mensen die hun kind geen waardigheid ,liefde , warmte ,steun , kunnen geven omdat ze niet weten wat dat is , ze hebben een kind gemaakt per ongeluk ... het bestaat , zo een kind moet alles alleen ontdekken in het leven en zal ook niets anders kennen thuis dan ellende , ruzies ,verwaarlozing op mentaal gebied , ouders die ferme steken laten vallen tegenover hun kind, zo een kind moet heel wat doorstaan en komt zeer laat in zijn eigenleven op een kinderwens uit , na heel wat te hebben verwerkt van trauma uit zijn verleden; en nu gij weer ?
Hetzelfde antwoord. Kom, kaarten op tafel, je hebt het over jezelf.
Als ik je post lees is het uiteindelijk nog goed met je afgelopen.
Of vergis ik me nu. Nee,vuile muilekoek, ik blijf bij mijn standpunt.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 14:47   #331
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En dan op het moment dat zo een mens een kind zou aankunnen op een wat oudere leeftijd ,de situatie op meerder gebieden niet schikkelijk meer is wegens relatieproblemen, en een verwijderen van een orgaan door tumor in zijn lichaam. Veel mensen denken dat het overal simpel is ; Dan zit men nog met die grootouders die altijd blijven den boel verzieken dat zouden dan de grootouders moeten zijn van uw kind ???? het blijft een cirkel , sommigen hebben een triestig levenslot meegekregen ;en dit zijn geen excuses helemaal geen.
Dat sommige mensen een rotleven hebben, is nog geen excuus om van geen kinderen krijgen de norm te maken, zoals men nu blijkbaar probeert te forceren. Een kinderwens (of, voor de cynici onder ons, de voortplantingsdrift) is IMHO nog altijd de gewenste norm.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 19:11   #332
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Ik heb een sterk vermoeden dat je behoort tot de categorie gefrustreerde kinderloze mannen die in alle eenzaamheid zal sterven, tenminste als je niet het geluk hebt een broer of zus te hebben.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 7 november 2015 om 19:12.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 19:14   #333
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat sommige mensen een rotleven hebben, is nog geen excuus om van geen kinderen krijgen de norm te maken, zoals men nu blijkbaar probeert te forceren. Een kinderwens (of, voor de cynici onder ons, de voortplantingsdrift) is IMHO nog altijd de gewenste norm.
Is geen kinderen krijgen dan de norm geworden ? En van dat forceren heb ik eerlijk gezegd nog maar weinig gemerkt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 19:17   #334
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb een sterk vermoeden dat je behoort tot de categorie gefrustreerde kinderloze mannen die in alle eenzaamheid zal sterven, tenminste als je niet het geluk hebt een broer of zus te hebben.
Wat een onzin ......ik zou de mensen met kinderen die in eenzaamheid leven niet te eten willen geven. Eenzaamheid zit in je hoofd en niet in het aantal mensen die je omringen.
En sterven doe je altijd in eenzaamheid ....je wordt alleen geboren en sterft alleen.
Maar ik heb dan weer een sterk vermoeden dat jij kinderen dan weer ziet als een stok om op te steunen op je oude dag. Handig idee...op voorwaarde dat ze naast uw deur blijven wonen natuurlijk

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2015 om 19:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 20:02   #335
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is geen kinderen krijgen dan de norm geworden ? En van dat forceren heb ik eerlijk gezegd nog maar weinig gemerkt.
't Is al "happy" singles en "vergeet die roze wolk" wat de laatste tijd de klok slaat. Er was zelfs een BV die haar klein mannen "fuckers" noemde in een interview. Om nog maar te zwijgen van de "we zijn met teveel"-hype.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 7 november 2015 om 20:03.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 22:35   #336
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
't Is al "happy" singles en "vergeet die roze wolk" wat de laatste tijd de klok slaat. Er was zelfs een BV die haar klein mannen "fuckers" noemde in een interview. Om nog maar te zwijgen van de "we zijn met teveel"-hype.
Eerlijk gezegd vond ik die hype voelbaarder vooral in de jaren 70 waar het erg in was om het bij 1 kind te houden beetje als tegenreactie op de 'grote' gezinnen en geholpen door de anticontraceptiva (pil) die toen net op de markt waren.
En och ja opdat er eens een BV zijn kindjes kleine 'fuckers' noemt is toch een totaal verwaarloosbaar gegeven en uit zijn kontekst gerukt......Al eens bij stilgestaan hoe onze grootouders spraken over hun kinderen.....lees maar eens een paar boeken van Ernest Claes

En ja we zijn inderdaad al met meer dan genoeg. Daar zijn zowat alle wetenschappers het over eens en waar ieder mens met wat gezond verstand het wel eens mee zal zijn. Het volstaat de laatste dagen naar het nieuws te kijken en je kan er niet naast kijken. De overbevolking indammen is zowat de grootste uitdaging die de mensheid staat te wachten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2015 om 22:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 06:59   #337
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Wat mij betreft, ik heb enkel maar kinderen omdat mijn vrouw er absoluut wilde, en ik haar graag zie en haar dat dus niet wilde ontzeggen. Zij is altijd heel duidelijk op dat vlak geweest. Zelf was ik daarvoor totaal geen "vragende partij", maar had er ook niks tegen. Ik beschouw mijn kinderen dus ergens als een soort van "cadeau" dat ik aan mijn vrouw doe.
Dat wil niet zeggen dat er geen sterke affectieve band is tussen mijn kinderen en mijzelf. Ik heb er een heel groot plichtsbesef naartoe. Ik voel mij verantwoordelijk voor hen. Ik wil ze alles kunnen geven wat ze verdienen. Er zijn mooie momenten. Hoe langer, hoe meer zelfs. Het nadeel is dat het veel tijd neemt. Voor mij eigenlijk iets teveel ; om het anders te zeggen: ik heb eigenlijk bijna geen "kwaliteits" tijd voor mijzelf. Het zijn altijd gestolen momenten tussen 2 keer dingen doen voor mijn kinderen of in het huishouden.

Een voordeel van kinderen is dat het aangenamer wordt met de tijd. Babies zijn onuitstaanbaar, en het aantal keren dat ik ze had willen uiteenspetsen tegen de muur en ik alle wilskracht nodig had om dat niet te doen, is ontelbaar. Maar hoe groter kinderen worden, hoe leuker en interessanter het is, en hoe minder de "verloren tijd eraan" als vervelend en nutteloos overkomt en hoe vaker het echt plezant is. Waar ik eigenlijk bang voor ben, is dat op het ogenblik dat ze uit huis zullen zijn, dat een grote leegte zal laten, en ik mijzelf een domoor zal vinden van al die momenten dat ik het niet plezant vond

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2015 om 07:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 03:00   #338
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat mij betreft, ik heb enkel maar kinderen omdat mijn vrouw er absoluut wilde, en ik haar graag zie en haar dat dus niet wilde ontzeggen. Zij is altijd heel duidelijk op dat vlak geweest. Zelf was ik daarvoor totaal geen "vragende partij", maar had er ook niks tegen. Ik beschouw mijn kinderen dus ergens als een soort van "cadeau" dat ik aan mijn vrouw doe.
Dat wil niet zeggen dat er geen sterke affectieve band is tussen mijn kinderen en mijzelf. Ik heb er een heel groot plichtsbesef naartoe. Ik voel mij verantwoordelijk voor hen. Ik wil ze alles kunnen geven wat ze verdienen. Er zijn mooie momenten. Hoe langer, hoe meer zelfs. Het nadeel is dat het veel tijd neemt. Voor mij eigenlijk iets teveel ; om het anders te zeggen: ik heb eigenlijk bijna geen "kwaliteits" tijd voor mijzelf. Het zijn altijd gestolen momenten tussen 2 keer dingen doen voor mijn kinderen of in het huishouden.

Een voordeel van kinderen is dat het aangenamer wordt met de tijd. Babies zijn onuitstaanbaar, en het aantal keren dat ik ze had willen uiteenspetsen tegen de muur en ik alle wilskracht nodig had om dat niet te doen, is ontelbaar. Maar hoe groter kinderen worden, hoe leuker en interessanter het is, en hoe minder de "verloren tijd eraan" als vervelend en nutteloos overkomt en hoe vaker het echt plezant is. Waar ik eigenlijk bang voor ben, is dat op het ogenblik dat ze uit huis zullen zijn, dat een grote leegte zal laten, en ik mijzelf een domoor zal vinden van al die momenten dat ik het niet plezant vond
Ik denk inderdaad ook dat in de meeste gevallen het de vrouwen zijn die vragende partij zijn voor kinderen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 20:30   #339
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk inderdaad ook dat in de meeste gevallen het de vrouwen zijn die vragende partij zijn voor kinderen
Het wordt natuurlijk problematischer dat men 88 zal zijn als ze 20 worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 20:57   #340
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het wordt natuurlijk problematischer dat men 88 zal zijn als ze 20 worden.
Stel je voor......als je zoon of dochter een lief heeft en ze moeten je komen bezoeken in het bejaardentehuis
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be