Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2005, 08:28   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dit is al de derde of vierde keer dat dat lijstje hier gepost wordt, maar nu ga ik het toch eens vragen:

Hoe komen jullie aan al die citaten? Heeft B-Plus iedereen gemaild en de antwoorden gebundeld, of hebben jullie een citatenlijstje samgengesteld uit interviews her en der?
Deze lijst is verschenen in o.m. "De Standaard" naar aanleiding van 175 jaar België.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 09:00   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dit is al de derde of vierde keer dat dat lijstje hier gepost wordt, maar nu ga ik het toch eens vragen:

Hoe komen jullie aan al die citaten? Heeft B-Plus iedereen gemaild en de antwoorden gebundeld, of hebben jullie een citatenlijstje samgengesteld uit interviews her en der?
Zielig hoor.
Als er een onderbouwing mét bron aangereikt wordt, en je enige verweer bestaat erin de geloofwaardigheid van de bron onderuit te halen, dan weet een serieuze mens hoe laat het is.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 10:09   #43
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Zielig hoor.
Als er een onderbouwing mét bron aangereikt wordt, en je enige verweer bestaat erin de geloofwaardigheid van de bron onderuit te halen, dan weet een serieuze mens hoe laat het is.
Ik kies hier geen kant, maar vanuit een objectief standpunt moet u toegeven dat de betrouwbaarheid van de bron een cruciale factor is.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 10:15   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ik kies hier geen kant, maar vanuit een objectief standpunt moet u toegeven dat de betrouwbaarheid van de bron een cruciale factor is.
Desondanks vraagt iedereen steeds onderbouwing met bron als er iets beweerd wordt dat niet strookt met de eigen overtuiging.

PS
De Standaard beschouw ik persoonlijk als een vrij goede bron.
Als je hun archieven doorleest, dan kan je konstateren dat ze zelden of nooit op fouten betrapt kunnen worden.
Ze geven de feiten meestal kompleet en objectief weer, en hun analyses deugen doorgaans. Nochtans is hun katholieke eerder flamingantische strekking niet echt wat je mijn overtuiging kan noemen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 10:17   #45
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Desondanks vraagt iedereen steeds onderbouwing met bron als er iets beweerd wordt dat niet strookt met de eigen overtuiging.

PS
De Standaard beschouw ik persoonlijk als een vrij goede bron.
Als je hun archieven doorleest, dan kan je konstateren dat ze zelden of nooit op fouten betrapt kunnen worden.
Ze geven de feiten meestal kompleet en objectief weer, en hun analyses deugen doorgaans. Nochtans is hun katholieke eerder flamingantische strekking niet echt wat je mijn overtuiging kan noemen.
Daarom zei ik ook dat ik geen kant koos. De Standaard is inderdaad een van de betere kranten, met een grote betrouwbaarheid (in tegenstelling tot de Morgen, waar ik mij haardvuur nog niet mee zou aansteken). Ik liet u gewoon weten dat een van de grootste uitdagingen is van een debatant de betrouwbaarheid van zijn bron in te schatten.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:02   #46
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Zielig hoor.
Als er een onderbouwing mét bron aangereikt wordt, en je enige verweer bestaat erin de geloofwaardigheid van de bron onderuit te halen, dan weet een serieuze mens hoe laat het is.
Azijnpisser. Ik vroeg gewoon hoe ze aan die citaten kwamen, zonder tendentieuze vraagstelling of ondertoon...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:15   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Er waren trouwens ook drie (3!!!) BV's die tegen België waren: Wim Schamp (nu ja, BV ) die een campagne van BPlus ooit sabotteerde, en Luc Appermont. Ah, twee dus
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:16   #48
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Walter Capieau, ex-N-VA, zei dan weer (wel in een ander interview, met humo) dat hij voor Vlaanderen was, maar helemaal niet tegen België.

Vlaams-nationalisme, een zinkend schip.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:16   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Azijnpisser.
Rondje schelden?
't Is 1-0 voor jou.
Jij mag winnen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:20   #50
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Walter Capieau, ex-N-VA, zei dan weer (wel in een ander interview, met humo) dat hij voor Vlaanderen was, maar helemaal niet tegen België.

Vlaams-nationalisme, een zinkend schip.
...zei de partij van 0,2%...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:21   #51
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik heb het niet over partijpolitiek, maar over wat er bij het volk leeft. Maar dat begrijpen jullie niet. Jullie soort pseudo-intellectuelen plant liever een Vlaams republiekske over de hoofden van de mensen heen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:27   #52
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid
 
Koning Pinteman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik heb het niet over partijpolitiek, maar over wat er bij het volk leeft. Maar dat begrijpen jullie niet. Jullie soort pseudo-intellectuelen plant liever een Vlaams republiekske over de hoofden van de mensen heen.
Ik denk dat jij te vaak Vlaams-nationalisme met de bredere Vlaamse Beweging verwart. Vlaamsgezindheid hoeft niet per se anti-Belgisch te zijn. Sterker nog, de eerste Flaminganten (de taalminnaars, de orangisten,...) waren zelfs voor België, zij meenden in de nieuwe staat een hefboom te zien voor de emancipatie van Vlaanderen (op het vlak van cultuur en identiteit). De 1-talige Belgische staat heeft echter zijn eigen ruiten ingegooid en van de Vlaamse Beweging een vijand gemaakt door haar steeds meer stof te geven tot ontevredenheid en doof te blijven voor haar verzuchtingen.
__________________
O Land van roem en rouwe, van liefde en lijdensnood, Gij wordt weer vrij en groot. Wij zweren, houwe trouwe, U Vlaanderen, tot in den dood.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:28   #53
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik heb het niet over partijpolitiek, maar over wat er bij het volk leeft. Maar dat begrijpen jullie niet. Jullie soort pseudo-intellectuelen plant liever een Vlaams republiekske over de hoofden van de mensen heen.
Als bij het volk de geest van unitarisme zou leven, zouden ze wel voor de BUB stemmen...

BUB: (gezever over een geveinsde boycot + we halen verkiezingsoverwinning na overwinning met die paar honderd stemmen meer)

Maar de Vlaamse partijen halen wel 35-40%

BUB: (zever over dat het die mensen voor andere programmapunten stemmen)

Is dit niet zo voor de BUB? Dan zijn er nog minder dan 12500 unitaristen in het land...

BUB: (gescheld)

__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:33   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Ik denk dat jij te vaak Vlaams-nationalisme met de bredere Vlaamse Beweging verwart. Vlaamsgezindheid hoeft niet per se anti-Belgisch te zijn. Sterker nog, de eerste Flaminganten (de taalminnaars, de orangisten,...) waren zelfs voor België, zij meenden in de nieuwe staat een hefboom te zien voor de emancipatie van Vlaanderen (op het vlak van cultuur en identiteit). De 1-talige Belgische staat heeft echter zijn eigen ruiten ingegooid en van de Vlaamse Beweging een vijand gemaakt door haar steeds meer stof te geven tot ontevredenheid en doof te blijven voor haar verzuchtingen.
Ik ken genoeg Vlaamsgezinden, zelfs VB of NVA-stemmers, die niet tegen België zijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 12:30   #55
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wim Schamp (nu ja, BV ) die een campagne van BPlus ooit sabotteerde
Bommen? Brandstichting?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 12:48   #56
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik heb het niet over partijpolitiek, maar over wat er bij het volk leeft. Maar dat begrijpen jullie niet. Jullie soort pseudo-intellectuelen plant liever een Vlaams republiekske over de hoofden van de mensen heen.
Pseudo-intellectuelen? Ge verwart ons met de linksen, m'n beste.
Uw partij haalt nog geen half procent, terwijl de Vlaams-Nationalistische partijen samen 30% halen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 19-06-2005 at 13:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik heb het niet over partijpolitiek, maar over wat er bij het volk leeft. Maar dat begrijpen jullie niet. Jullie soort pseudo-intellectuelen plant liever een Vlaams republiekske over de hoofden van de mensen heen.
Pseudo-intellectuelen? Ge verwart ons met de linksen, m'n beste.
Uw partij haalt nog geen half procent, terwijl de Vlaams-Nationalistische partijen samen 30% halen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik heb het niet over partijpolitiek, maar over wat er bij het volk leeft. Maar dat begrijpen jullie niet. Jullie soort pseudo-intellectuelen plant liever een Vlaams republiekske over de hoofden van de mensen heen.
Pseudo-intellectuel? Ge verwart ons met de linksen, m'n beste.
Uw partij haalt nog geen half procent, terwijl de Vlaams-Nationalistische partijen samen 30% halen.[/size]
[/edit]
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 19 juni 2005 om 12:48.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 12:49   #57
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik ken genoeg Vlaamsgezinden, zelfs VB of NVA-stemmers, die niet tegen België zijn.
1% van het totaal?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 12:59   #58
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik heb het niet over partijpolitiek, maar over wat er bij het volk leeft. Maar dat begrijpen jullie niet. Jullie soort pseudo-intellectuelen plant liever een Vlaams republiekske over de hoofden van de mensen heen.
Patriot, de realiteit is dat veel Vlamingen zijn gaan kiezen voor het Vlaams-nationalisme sinds duidelijk is dat de Walen (nav B-H-V) de Vlamingen niks, maar dan ook geen sikkepit gunnen!
Plots zal uwe Dag Allemaal een roddelblad worden want laat dit nu net het blad zijn waar ik de laatste weken in navolging van BHV en Belgiëverering door oa de BUB veel lezers zag opduiken die te kennen geven voor het eerst dat ze beseffen dat België in handen is van francofone maloten die geen respect hebben voor Vlaanderen en zijn inwoners. En het strafste is dat die mensen tot hiertoe op partijen als SP.A en VLD stemden.
Ook in kranten als Het Laatste Nieuws en De Standaard duiken gelijkaardige berichten de laatste tijd veel op.
Ik zeg u één ding: na het B-H-V débacle hebben veel mensen mentaal gebroken met België.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 13:07   #59
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

[quote=Koning Pinteman]Ik denk dat jij te vaak Vlaams-nationalisme met de bredere Vlaamse Beweging verwart. Vlaamsgezindheid hoeft niet per se anti-Belgisch te zijn. Sterker nog, de eerste Flaminganten (de taalminnaars, de orangisten,...) waren zelfs voor België, zij meenden in de nieuwe staat een hefboom te zien voor de emancipatie van Vlaanderen (op het vlak van cultuur en identiteit). De 1-talige Belgische staat heeft echter zijn eigen ruiten ingegooid en van de Vlaamse Beweging een vijand gemaakt door haar steeds meer stof te geven tot ontevredenheid en doof te blijven voor haar verzuchtingen.[/QUOTE]

Geslapen sinds 1980 zeker?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 13:54   #60
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid
 
Koning Pinteman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 398
Standaard

[quote=Hans1]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Ik denk dat jij te vaak Vlaams-nationalisme met de bredere Vlaamse Beweging verwart. Vlaamsgezindheid hoeft niet per se anti-Belgisch te zijn. Sterker nog, de eerste Flaminganten (de taalminnaars, de orangisten,...) waren zelfs voor België, zij meenden in de nieuwe staat een hefboom te zien voor de emancipatie van Vlaanderen (op het vlak van cultuur en identiteit). De 1-talige Belgische staat heeft echter zijn eigen ruiten ingegooid en van de Vlaamse Beweging een vijand gemaakt door haar steeds meer stof te geven tot ontevredenheid en doof te blijven voor haar verzuchtingen.[/QUOTE]

Geslapen sinds 1980 zeker?
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste kant zeker?
__________________
O Land van roem en rouwe, van liefde en lijdensnood, Gij wordt weer vrij en groot. Wij zweren, houwe trouwe, U Vlaanderen, tot in den dood.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be