Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2016, 08:02   #181
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat is daar mis mee?
Het is toch overal eigen gezin eerst, daarna de familie en de vrienden en pas daarna mensen die je niet kent.
Overal ter wereld is het "eigen volk eerst".
Enkel in West Europa hebben ze er een sport van gemaakt om het eigen volk te discrimineren ten nadele van nieuwkomers. Het stond en staat in de sterren geschreven dat dit slecht afloopt.
Hypochonder is offline  
Oud 10 augustus 2016, 08:10   #182
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Tja, het is er nu eenmaal. Wat stel je voor om het weg te krijgen?
Pls een doordacht antwoord en niet een gestoeld op scapegoating.
Laat ons eens beginnen met illegalen, dubbele nationaliteiten en criminelen met een buitenlands paspoort over de grens te zetten. Dan is al 2/3 van het probleem opgelost.
Verder kan je uiterlijke kenmerken, als de hoofddoek in het openbaar, islamles in het onderwijs, halal-gedoe, schaapje kelen en moskeeën , verbieden. Dat zal er nog een aantal op het idee brengen om vanzelf te vertrekken.

Dat zou al een goede start zijn.
Skobelev is offline  
Oud 10 augustus 2016, 08:11   #183
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is het daarom dat "de gewone" verdoofd schaapje kelen geen optie vinden?
Dat geldt ook voor de Joden en daar kraait geen enkele Vlaamse haan naar.

Integendeel, ultrazionistische scholen krijgen extra bewaking en joodse N-VA politici als Gantman opperen voor uitzonderingen op de eindtermen voor diezelfde scholen. Hun vrouwen moeten zich verstoppen achter pruiken, hun kinderen worden besneden en afgezogen met herpesbesmettingen als gevolg,...

Maar daar wordt niet op gereageerd.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 10 augustus 2016 om 08:12.
Zeus is offline  
Oud 10 augustus 2016, 08:12   #184
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is het daarom dat "de gewone" verdoofd schaapje kelen geen optie vinden?

Gewone of extremisten, dat ze hun religie in het land van herkomst gaan beleven.
Tot 30 jaar geleden zegden katholieke pastoors ook dat goddelozen Vlaanderen maar moesten verlaten ...

Een Vlaming houdt van de moderne visie op basisvrijheden naar Westerse normen. Vrijheid van godsdienst hoort daarbij. En jouw visie niet.
(de visie van de tsjeven ook niet: om hun eigen privileges niet te verliezen, pamperen ze de misplaatste opeisingen van extreme moslims ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 augustus 2016, 10:31   #185
LETSPANIC
Schepen
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
RVT Sint-Franciscus in Brakel ?
Anderzijds: Buiten heel veel kritiek en verwijt, hoeven wij (forumers) , van U niet veel te verwachten hé.

Inhoudelijk: buiten opiniestukken, merendeels door anderen geschreven, zie ik U hier niet veel neerpennen hé.

In uw plaats zou ik toch af en toe eens in mijn innerlijke gaan kijken, wat er schort hoor!
__________________

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline  
Oud 10 augustus 2016, 10:37   #186
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat geldt ook voor de Joden en daar kraait geen enkele Vlaamse haan naar.

Integendeel, ultrazionistische scholen krijgen extra bewaking en joodse N-VA politici als Gantman opperen voor uitzonderingen op de eindtermen voor diezelfde scholen. Hun vrouwen moeten zich verstoppen achter pruiken, hun kinderen worden besneden en afgezogen met herpesbesmettingen als gevolg,...

Maar daar wordt niet op gereageerd.
Zal ik uw zeepbel laten uiteenspatten? Ook Joden moet verboden worden dieren zonder verdoving te slachten en anders rotten ze ook maar op.
Skobelev is offline  
Oud 10 augustus 2016, 11:56   #187
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
'Waar ligt de grens' -> Scheiding tussen religie en staat. Iets wat imo. alle burgers dienen in te zien.

Plus, er zijn geen problemen met Indonesiërs in Nederland, noch zorgen alle Maghrebijnen hier voor troubles, tja ik ga ze niet veralgemenen en demoniseren op grond van een aantal religieuze fanatici.
Dat is positief, het zijn tenslotte geen VB'ers.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 10 augustus 2016, 11:57   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot 30 jaar geleden zegden katholieke pastoors ook dat goddelozen Vlaanderen maar moesten verlaten ...

Een Vlaming houdt van de moderne visie op basisvrijheden naar Westerse normen. Vrijheid van godsdienst hoort daarbij. En jouw visie niet.
(de visie van de tsjeven ook niet: om hun eigen privileges niet te verliezen, pamperen ze de misplaatste opeisingen van extreme moslims ...)

.
Geef daar eens een paar voorbeelden van?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 10 augustus 2016, 11:58   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

De jodenhaat bij sommigen in deze draad is groot.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 10 augustus 2016, 12:01   #190
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
'Waar ligt de grens' -> Scheiding tussen religie en staat. Iets wat imo. alle burgers dienen in te zien.

Plus, er zijn geen problemen met Indonesiërs in Nederland, noch zorgen alle Maghrebijnen hier voor troubles, tja ik ga ze niet veralgemenen en demoniseren op grond van een aantal religieuze fanatici.
Da's waar, maar om mijn oudste geheugen eer aan te doen:
die Molukkers in Holland hebben daar toch eens straf een trein gepakt ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 augustus 2016, 12:09   #191
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da's waar, maar om mijn oudste geheugen eer aan te doen:
die Molukkers in Holland hebben daar toch eens straf een trein gepakt ...
Als dat uw oudste geheugen moet voorstellen, zijt gij:
ofwel de jongste ouwe zak ooit ontmoet (op 't forum hier, weliswaar)
ofwel in een ver gevorderd stadium van Alzheimer (PBUH).
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 10 augustus 2016, 12:53   #192
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De jodenhaat bij sommigen in deze draad is groot.


Iedereen gelijk voor de (dierenwelzijns)wet

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 augustus 2016 om 12:53.
Skobelev is offline  
Oud 10 augustus 2016, 13:00   #193
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat geldt ook voor de Joden en daar kraait geen enkele Vlaamse haan naar.
GAIA? Nooit van gehoord?

Citaat:
GAIA pleit voor een algemene verplichting tot verdoving bij het slachten, het hele jaar door en ook in erkende slachthuizen. “Om dat te bereiken, is het belangrijk dat iedereen eerst de feiten kent over onverdoofd slachten, al dan niet in een islamitische of joods-orthodoxe context”, besluit Ann De Greef
Vlaamse GAIA-leden (moi o.a.) nooit over gehoord?
SDX is offline  
Oud 10 augustus 2016, 13:12   #194
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht


Iedereen gelijk voor de (dierenwelzijns)wet
In geen duizend jaar in Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 10 augustus 2016, 13:15   #195
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In geen duizend jaar in Belgie.
Met de schijtlaarzen die we hier politiekers noemen niet, neen.
Skobelev is offline  
Oud 10 augustus 2016, 13:44   #196
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

@"bembem":

Hieronder kunt u enkele fragmenten lezen uit een tekst over Ayaan Hirsi Ali, u ongetwijfeld welbekend. Om de een of andere reden voel ik mij veel meer geneigd geloof te hechten aan wat zij over 'Islam' te vertellen heeft dan aan wat u daaromtrent te melden hebt.



<< “ALLE APPELS IN DE MAND VAN DE ISLAM ZIJN ROT": ER BESTAAN GEEN GEMATIGDE MOSLIMS VOLGENS AYAAN HIRSI ALI


“De veronderstelling is dat in de mand met moslims een aantal rotte appels zitten, ik zeg dat de hele mand rot is.” Het is één van de uitspraken waardoor Ayaan Hirsi Ali (opnieuw) de woede van de islamitische gemeenschap op zich gehaald. [sic]...

...

In haar nieuwe boek Ketters, Pleidooi voor een hervorming van de islam stelt Ayaan Hirsi Ali dat er drie soorten moslims zijn: de gewelddadige, de hervormers, en de grootste groep, de moslims die zeggen dat ze hun geloof vreedzaam willen belijden, maar de Koran niet in vraag stellen, net zomin als de rol van vrouwen in de moslimwereld, die van holebi’s en die niet radicaal stelling nemen tegen aanslagen die gepleegd worden in naam van hun geloof. [sic]

Die laatste groep weigert Hirsi Ali “gematigde” moslims te noemen...

...


Volgens haar zijn er vijf dingen aan de islam die “inherent schadelijk” zijn en die moeten verdwijnen uit het geloof. Die vijf dingen zijn:

1. Het idee dat de profeet Mohammed onfeilbaar en onaanraakbaar is en dat de Koran letterlijk geïnterpreteerd moet worden.

2. Het idee dat een leven na de dood belangrijker is dan een leven op aarde.

3. Het concept van de sharia.

4. De notie dat elke moslim zijn ideeën van wat juiste [sic] en fout is moet opdringen aan anderen.

5. Het concept van jihad of de heilige oorlog.

“Het grootste obstakel om van binnenuit de moslimwereld te veranderen is dat er geen enkele tolerantie is tegenover kritisch denken. Er bestaat geen enkele andere moderne religie waar dissidentie een misdaad is waar de doodstraf op staat”, zegt ze...

...


“Het Westen denkt nog steeds dat we een oorlog aan het voeren zijn tegen een stel extremisten, terwijl we in werkelijkheid wel degelijk een ideologische oorlog aan het voeren zijn.” Ze vergelijkt de huidige situatie met de Koude Oorlog. “Toen zeiden we toch ook niet dat het Sovjetsysteem moreel te respecteren viel of zelfs evenwaardig was, en toen geloofden we toch ook niet dat het Sovjetcommunisme in essentie een vredevolle ideologie was.” ...


>>


bron: http://newsmonkey.be/article/35951



Wat denkt u?

Zou ze doodsbedreigingen hebben gekregen nadat ze deze uitspraken deed?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 10 augustus 2016 om 13:46.
djimi is offline  
Oud 10 augustus 2016, 18:35   #197
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zal ik uw zeepbel laten uiteenspatten? Ook Joden moet verboden worden dieren zonder verdoving te slachten en anders rotten ze ook maar op.
Ecoute in de natuur krijgen die ook geen spuitje, en de Belgische slachthuizen in mind worden ze evenmin allesbehalve teder behandeld.

Het is natuurlijk erg daar niet van, maar anderzijds heb ik tot nu toe nooit een kleurtje geweten die mij vlakaf liet weten dat ik in mijn zak rijst kon stikken. Iemand die echt begaan is met diertjes zegt zoiets niet. Ik ben dat niet vergeten
bembem is offline  
Oud 10 augustus 2016, 18:38   #198
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
@"bembem":

Hieronder kunt u enkele fragmenten lezen uit een tekst over Ayaan Hirsi Ali, u ongetwijfeld welbekend. Om de een of andere reden voel ik mij veel meer geneigd geloof te hechten aan wat zij over 'Islam' te vertellen heeft dan aan wat u daaromtrent te melden hebt.



<< “ALLE APPELS IN DE MAND VAN DE ISLAM ZIJN ROT": ER BESTAAN GEEN GEMATIGDE MOSLIMS VOLGENS AYAAN HIRSI ALI


“De veronderstelling is dat in de mand met moslims een aantal rotte appels zitten, ik zeg dat de hele mand rot is.” Het is één van de uitspraken waardoor Ayaan Hirsi Ali (opnieuw) de woede van de islamitische gemeenschap op zich gehaald. [sic]...

...

In haar nieuwe boek Ketters, Pleidooi voor een hervorming van de islam stelt Ayaan Hirsi Ali dat er drie soorten moslims zijn: de gewelddadige, de hervormers, en de grootste groep, de moslims die zeggen dat ze hun geloof vreedzaam willen belijden, maar de Koran niet in vraag stellen, net zomin als de rol van vrouwen in de moslimwereld, die van holebi’s en die niet radicaal stelling nemen tegen aanslagen die gepleegd worden in naam van hun geloof. [sic]

Die laatste groep weigert Hirsi Ali “gematigde” moslims te noemen...

...


Volgens haar zijn er vijf dingen aan de islam die “inherent schadelijk” zijn en die moeten verdwijnen uit het geloof. Die vijf dingen zijn:

1. Het idee dat de profeet Mohammed onfeilbaar en onaanraakbaar is en dat de Koran letterlijk geïnterpreteerd moet worden.

2. Het idee dat een leven na de dood belangrijker is dan een leven op aarde.

3. Het concept van de sharia.

4. De notie dat elke moslim zijn ideeën van wat juiste [sic] en fout is moet opdringen aan anderen.

5. Het concept van jihad of de heilige oorlog.

“Het grootste obstakel om van binnenuit de moslimwereld te veranderen is dat er geen enkele tolerantie is tegenover kritisch denken. Er bestaat geen enkele andere moderne religie waar dissidentie een misdaad is waar de doodstraf op staat”, zegt ze...

...


“Het Westen denkt nog steeds dat we een oorlog aan het voeren zijn tegen een stel extremisten, terwijl we in werkelijkheid wel degelijk een ideologische oorlog aan het voeren zijn.” Ze vergelijkt de huidige situatie met de Koude Oorlog. “Toen zeiden we toch ook niet dat het Sovjetsysteem moreel te respecteren viel of zelfs evenwaardig was, en toen geloofden we toch ook niet dat het Sovjetcommunisme in essentie een vredevolle ideologie was.” ...


>>


bron: http://newsmonkey.be/article/35951



Wat denkt u?

Zou ze doodsbedreigingen hebben gekregen nadat ze deze uitspraken deed?
Dat kan best zijn, het merendeel van de Belgen en politieke partijen denken er echter anders over. Het Vb zit in het cordon en terecht. Hasta la victoria siempre!
bembem is offline  
Oud 10 augustus 2016, 18:53   #199
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

1) Dat kan best zijn, het merendeel van de Belgen en politieke partijen denken er echter anders over.

2) Het Vb zit in het cordon en terecht.

3) Hasta la victoria siempre!
1) Het juiste antwoord op de vraag was: ja, ze is met de dood bedreigd.

2) Het gaat niet over het VB, het gaat over "the religion of peace".

3) Over welke/wiens 'victoria' hebt u het?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 10 augustus 2016, 18:54   #200
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat geldt ook voor de Joden en daar kraait geen enkele Vlaamse haan naar.

Integendeel, ultrazionistische scholen krijgen extra bewaking en joodse N-VA politici als Gantman opperen voor uitzonderingen op de eindtermen voor diezelfde scholen. Hun vrouwen moeten zich verstoppen achter pruiken, hun kinderen worden besneden en afgezogen met herpesbesmettingen als gevolg,...

Maar daar wordt niet op gereageerd.
En wat is het verschil tussen Joden hebben in je maatschappij en moslims hebben? Juist.
Daarom laat men de Joden verder gerust. Die zijn niet hier met de bedoeling het land over te nemen en ons te verplichten te handelen zoals hen! Gewoon hypocriet om de moslimramp te vergelijken met de Joden...
Komen die ook bijna dagelijks in het nieuws met aanslagen, agressie tov de "ongelovige honden" enz enz ? Joden staan wel degelijk een paar trapjes hoger dan het krapuul onder de moslims!
andev is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be