Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2016, 12:48   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Misverstand, de Molenbekenaars of moslims steunen terroristen

http://www.demorgen.be/opinie/na-de-...kbar-bc493608/

Na de terreur: het gesprek in een Molenbeekse snackbar
Fikry El Azzouzi is een Marokkaans-Belgisch theatermaker en schrijver van Drarrie in de nacht.

Citaat:
Ik wilde graag jongeren aan het woord hebben, maar bij het eerste gesprek liep het al fout. Of toch niet.

Een jongen met een zwarte parka, witte sneakers en een kamerbrede glimlach vertelt: "Jaja, jullie zijn ook van Marokkaanse origine. Leuk voor jullie."

"Vertel mij eens, meneer de journalist, waarom worden wij altijd in een negatief daglicht gesteld? En waarom persifleren ze ons altijd als luidruchtige debielen? Waarom denken ze dat wij wisten waar Salah Abdeslam zich verstopte? Hij zat trouwens al die tijd in Vorst, zodra hij een voet in Molenbeek zette, werd hij opgepakt. De hond, schrijf dat zeker op, zeg dat ik en heel Molenbeek hem een hond vinden. Ik wil nog zeggen dat mijn hart naar alle slachtoffers van de verschrikkelijke aanslagen gaat. Dat de terroristen voorgoed in de hel mogen branden. Salaam aleikum."
...

Uit het niets reageert een jongen met zwarte pet en leren jas furieus: "Ik heb nog nooit van mijn leven geklikt en ik zal dat waarschijnlijk nooit doen. Maar die jongens zal ik met plezier verklikken. Ik ga samen met mijn vader, mijn moeder, mijn broers en zussen elk jaar naar Marokko via Zaventem. Stel je voor dat mijn moeder daar in stukken ligt door zo'n bom? Er waren moeders en kinderen in Zaventem, wat hebben die IS aangedaan? En die metro? De passagiers gingen gewoon werken."

De jongen met de zwarte pet kijkt ons aan en zegt: "Sorry voor het lawaai, ik was even het noorden kwijt."

"Vroeger waren het criminelen, drugsdealers, moordenaars. Ze krijgen berouw en door zichzelf op te blazen denken ze dat ze een eersteklas ticketje naar de hemel verdienen. Het zal eersteklas hel worden", zegt de jongen met te veel gel.
Maar er zullen altijd bange of islamofobe mensen zijn die nóg meer bevestiging nodig hebben...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 24 maart 2016 om 12:49.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 12:53   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Wat denkt er zelf van, u die Abdeslam al begon te vergelijken met Christus? Graag een duidelijke veroordeling. Desnoods een leugen. U die hier een anekdote als een bewijs wil voorstellen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 maart 2016 om 13:01.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 13:09   #3
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat denkt er zelf van, u die Abdeslam al begon te vergelijken met Christus? Graag een duidelijke veroordeling. Desnoods een leugen. U die hier een anekdote als een bewijs wil voorstellen.
Is het zo moeilijk om begrijpend te lezen? Ik vergeleek hem even met een christus 'die de zonden van de wereld moest dragen' omdat de Groenman hem in zijn opinie (gejank) als moordenaar bestempelde. Salah Abdeslam moet worden berecht voor de terroristische activiteiten die hij heeft gedaan, voor wat hij wél deed, niet voor moord - die hij immers zelf nooit heeft gepleegd.

Begrijpt u nu een beetje beter wat ik schreef? Misschien was het ergens een onterechte vergelijking maar het lijkt me duidelijk genoeg.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 13:13   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht



Maar er zullen altijd bange of islamofobe mensen zijn die nóg meer bevestiging nodig hebben...
Islamofobie tegen een onverlichte yihad godsdienst is volkomen verantwoord.
Ja noodzakelijk. Ik hoop dat zoveel mogelijk moslims in het westen islamofoob worden. Die vrijheid hebben ze nu en hier. Elders hebben ze die vrijheid niet

Ik ben overigens niet bang. Alleen afkerig.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2016 om 13:16.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 13:14   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Ik vrees dat mijn vertrouwen in Salafistenen en hun fans zoek is. Ik geef toe dat ik tussen de regels las bij mijn conclusie. En nu ook weer hou ik ook rekening met wat U niet zegt.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 maart 2016 om 13:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 13:27   #6
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.271
Standaard

En hup, de rook is nog niet helemaal weg en de Molenbekenaars kruipen terug in hun geliefkoosde slachtofferrol. hypocrieten
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 15:13   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit van mijn leven geklikt en ik zal dat waarschijnlijk nooit doen. Maar die jongens zal ik met plezier verklikken.
De man die niemand verklikt, die nooit iemand zal verklikken, en nu gaat hij met plezier verklikken.

Dat is inderdaad een duidelijke uitleg van een Noord-Afrikaan...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 15:25   #8
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
"Vertel mij eens, meneer de journalist, waarom worden wij altijd in een negatief daglicht gesteld? En waarom persifleren ze ons altijd als luidruchtige debielen? Waarom denken ze dat wij wisten waar Salah Abdeslam zich verstopte? Hij zat trouwens al die tijd in Vorst, zodra hij een voet in Molenbeek zette, werd hij opgepakt.
Het is daarom dat Salah daar gewoon daar een paar dagen rondliep in Molenbeek

Citaat:
Uit het niets reageert een jongen met zwarte pet en leren jas furieus: "Ik heb nog nooit van mijn leven geklikt en ik zal dat waarschijnlijk nooit doen. Maar die jongens zal ik met plezier verklikken. Ik ga samen met mijn vader, mijn moeder, mijn broers en zussen elk jaar naar Marokko via Zaventem. Stel je voor dat mijn moeder daar in stukken ligt door zo'n bom? Er waren moeders en kinderen in Zaventem, wat hebben die IS aangedaan? En die metro? De passagiers gingen gewoon werken."
Liegen is toegestaan in de koran:
http://www.thereligionofpeace.com/pa...n/taqiyya.aspx



Citaat:
"Vroeger waren het criminelen, drugsdealers, moordenaars. Ze krijgen berouw en door zichzelf op te blazen denken ze dat ze een eersteklas ticketje naar de hemel verdienen. Het zal eersteklas hel worden", zegt de jongen met te veel gel.
Daar zijn we vet mee. Zorg er dan voor dat de 72 maagden geschrapt worden he. Oplossingen aub


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar er zullen altijd bange of islamofobe mensen zijn die nóg meer bevestiging nodig hebben...
Is het verboden om bang te zijn?
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 15:29   #9
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Ja, de wereld is nu gered van de islamterreur. De moslims staan blijkbaar aan onze kant. Driewerf hoera!
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 maart 2016 om 15:34.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 19:23   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat een mooi politiek correct sprookje vertelt die brave momo-de-service.
Jammer dat de fabeltjeskrant niet meer uitgezonden wordt.
Het had er niet in misstaan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 19:30   #11
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar er zullen altijd bange of islamofobe mensen zijn die nóg meer bevestiging nodig hebben...
Zoveelste provocatie. Maar het zal niet blijven duren.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 19:55   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/opinie/na-de-...kbar-bc493608/

Na de terreur: het gesprek in een Molenbeekse snackbar
Fikry El Azzouzi is een Marokkaans-Belgisch theatermaker en schrijver van Drarrie in de nacht.



Maar er zullen altijd bange of islamofobe mensen zijn die nóg meer bevestiging nodig hebben...
Ik geloof geen kloten van dit verhaal.
De jongens hebben dat misschien wel gezegd, maar zijn waarschijnlijk niet van de eerste leugen gebarsten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 19:58   #13
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik geloof geen kloten van dit verhaal.
De jongens hebben dat misschien wel gezegd, maar zijn waarschijnlijk niet van de eerste leugen gebarsten.
Jammer.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 19:59   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat een mooi politiek correct sprookje vertelt die brave momo-de-service.
Jammer dat de fabeltjeskrant niet meer uitgezonden wordt.
Het had er niet in misstaan.
Komt terug achter een paar jaar. 2018 als ik het goed heb.

http://www.hpdetijd.nl/2016-03-24/fr...ltjeskrant-3d/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 20:40   #15
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Is het zo moeilijk om begrijpend te lezen? Ik vergeleek hem even met een christus 'die de zonden van de wereld moest dragen' omdat de Groenman hem in zijn opinie (gejank) als moordenaar bestempelde. Salah Abdeslam moet worden berecht voor de terroristische activiteiten die hij heeft gedaan, voor wat hij wél deed, niet voor moord - die hij immers zelf nooit heeft gepleegd.

Begrijpt u nu een beetje beter wat ik schreef? Misschien was het ergens een onterechte vergelijking maar het lijkt me duidelijk genoeg.
Euh... ik denk niet dat ene Adolf Hittler zelf ooit 1 moord heeft begaan; maar moest die gevangen genomen geweest zijn... Trouwens zijn medewerkers werden na proces opgeknoopt (sommige althans).
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 20:41   #16
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Is het zo moeilijk om begrijpend te lezen? Ik vergeleek hem even met een christus 'die de zonden van de wereld moest dragen' omdat de Groenman hem in zijn opinie (gejank) als moordenaar bestempelde. Salah Abdeslam moet worden berecht voor de terroristische activiteiten die hij heeft gedaan, voor wat hij wél deed, niet voor moord - die hij immers zelf nooit heeft gepleegd.

Begrijpt u nu een beetje beter wat ik schreef? Misschien was het ergens een onterechte vergelijking maar het lijkt me duidelijk genoeg.
Hier zijt ge bezorgt om de correcte berechting van Salah Abdeslam, anderzijds hebt ge al uw waardering over rechtssysteem van Saudi-Arabië gegeven, ikke niet begrijp...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 20:45   #17
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Hier nog eentje over de broers El Bakraoui:

Citaat:
Volgens een inwoner die anoniem wil blijven, praatten de broers openlijk over wat ze van plan waren. Ze liepen rond op klaarlichte dag. Ze verstopten zich niet.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...raoui-op.dhtml
Allemaal de schuld van bange of islamofobe mensen
Al die inwoners van Laken, stonden te trappelen om hun geloofsgenoten aan te geven, vandaar ook de anonieme getuigenis

Zelfs na de verschrikkelijke feiten, durven ze zelfs niet voor de camera hun mening geven
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2016, 20:53   #18
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard



http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aansl...ch-leger.dhtml

Voor deze foto, heeft hij 12 bedreigingen gekregen. Gekker kan het niet worden.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 24 maart 2016 om 20:54.
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2016, 15:09   #19
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/opinie/na-de-...kbar-bc493608/

Na de terreur: het gesprek in een Molenbeekse snackbar
Fikry El Azzouzi is een Marokkaans-Belgisch theatermaker en schrijver van Drarrie in de nacht.



Maar er zullen altijd bange of islamofobe mensen zijn die nóg meer bevestiging nodig hebben...
Mens hou toch op!
Denk je nu echt dat nog iemand nood heeft aan dit soort meningen?
Moet ik nu achterover vallen of zo? Het lijkt me geen verdienste maar niet meer dan normaal dat ook moslims eindelijk reageren als burgers, en terorristische aanslagen hoe dan ook walgelijk en gevaarlijk voor iedereen vinden, wel jammer dat het besef pas komt als ook hun moeder kan worden opgeblazen, omdat ze naar Marokko gaat via Zaventem!".
Dat u dit nog brengt als " zie je wel, angstige en islamobofe mensen zullen altijd wel.." wordt wakker!

Dat het Vorst was en niet Molenbeek waar een terrorist steun vond om zijn hoofd boven water te houden maakt niets meer uit. Wat van belang is dat die steun bestaat.
Nu nog vragen voorbij de mogelijkheden te kijken waar islam ruimte voor biedt is in niemands belang, niet het uwe of mijne. En die stap zet u niet, dat is duidelijk met die soort discussies.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2016, 15:17   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mens hou toch op!
Denk je nu echt dat nog iemand nood heeft aan dit soort meningen?
Moet ik nu achterover vallen of zo? Het lijkt me geen verdienste maar niet meer dan normaal dat ook moslims eindelijk reageren als burgers, en terorristische aanslagen hoe dan ook walgelijk en gevaarlijk voor iedereen vinden, wel jammer dat het besef pas komt als ook hun moeder kan worden opgeblazen, omdat ze naar Marokko gaat via Zaventem!".
Dat u dit nog brengt als " zie je wel, angstige en islamobofe mensen zullen altijd wel.." wordt wakker!

Dat het Vorst was en niet Molenbeek waar een terrorist steun vond om zijn hoofd boven water te houden maakt niets meer uit. Wat van belang is dat die steun bestaat.
Nu nog vragen voorbij de mogelijkheden te kijken waar islam ruimte voor biedt is in niemands belang, niet het uwe of mijne. En die stap zet u niet, dat is duidelijk met die soort discussies.
In Nederland weet men uit onderzoek dat schrikbarend veel moslims heimelijk die terreur in naam van Allah steunen.
Tijd voor een verbod op de islam en het uitschrijven van een openbare aanbesteding voor de afbraak van de moskee's.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be