Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 maart 2016, 09:22   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Eindelijk, en in weerwil van zelfs MR: Wie niet integreert, moet terug

Via de toetsing van de integratie, is een terugsturing nu mogelijk.

Ik lees in De Standaard dat dit tot voor kort, zelfs voor de MR, onbespreekbaar was.

linken: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160330_02211565
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160330_02211359

Het keuninklijk besluit van Theo:
http://www.scribd.com/doc/306409339/...ing#fullscreen


een klein greepje (noot: amaai, dat is niet te knippen of te plakken, zo'n belgicistisch niet-staats-blad):
(afijn, als ze in Vlaanderen komen wonen, moeten ze Nederlands leren)

Citaat:
(% begrij en aan"aard dat integreren in de samenle"ing, een "oor!aarde is om te blij"en genieten "an een"erblij#srec$t in dit land+
o
(% begrij en aan"aard dat, om te %unnen genieten "an een "erlenging "an mijn "erblij#, de redenen!aarom i% mijn "erblij# ge%regen $eb nog steeds moeten gelden+
o
(% begrij en aan"aard dat el%e betro%%en$eid bij een misdrij# de toe%enning en $et be$oud "anmijn "erblij#stitel ernstig in ge"aar %an brengen+(% begrij en aan"aard dat de %ennis "an de taal "an de regio !aar i% mij Mal "estigen U?ederlands, )ranso# Luits essentieel is om te %omen tot een actie"e articiatie aan de samenle"ing+ (% Mal daarom"oldoende insanningen le"eren om deMe landstalen aan te leren en oo% om !eg!ijs te !orden in desamenle"ing+ (% begrij en aan"aard dat i% daar"oor gebrui% %an ma%en "an de inburgeringstrajecten!aarin de deelstaten "an dit land "oorMien
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 maart 2016 om 09:28.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 09:27   #2
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Is dat onderste gedeelte de eigenlijke test, Schoof?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 maart 2016 om 09:29.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 09:27   #3
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Via de toetsing van de integratie, is een terugsturing nu mogelijk.

Ik lees in De Standaard dat dit tot voor kort, zelfs voor de MR, onbespreekbaar was.

linken: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160330_02211565
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160330_02211359

Het keuninklijk besluit van Theo:
http://www.scribd.com/doc/306409339/...ing#fullscreen


een klein greepje:



(% begrij en aan"aard dat integreren in de samenle"ing, een "oor!aarde is om te blij"en genieten "an een"erblij#srec$t in dit land+
o
(% begrij en aan"aard dat, om te %unnen genieten "an een "erlenging "an mijn "erblij#, de redenen!aarom i% mijn "erblij# ge%regen $eb nog steeds moeten gelden+
o
(% begrij en aan"aard dat el%e betro%%en$eid bij een misdrij# de toe%enning en $et be$oud "anmijn "erblij#stitel ernstig in ge"aar %an brengen+(% begrij en aan"aard dat de %ennis "an de taal "an de regio !aar i% mij Mal "estigen U?ederlands, )ranso# Luits essentieel is om te %omen tot een actie"e articiatie aan de samenle"ing+ (% Mal daarom"oldoende insanningen le"eren om deMe landstalen aan te leren en oo% om !eg!ijs te !orden in desamenle"ing+ (% begrij en aan"aard dat i% daar"oor gebrui% %an ma%en "an de inburgeringstrajecten!aarin de deelstaten "an dit land "oorMien
Ik las het artikel al, maar waarom dit dan weer niet voor asielzoekers geldt, valt echt niet te begrijpen.

Laatst gewijzigd door alice : 31 maart 2016 om 09:28.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 09:37   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik las het artikel al, maar waarom dit dan weer niet voor asielzoekers geldt, valt echt niet te begrijpen.
Conventie van Genève zo te zien. Men moet werk maken van een oerdegelijke en grondige filtering van de asielzoekers: geen erkenning = onmiddellijk terug.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:44   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik las het artikel al, maar waarom dit dan weer niet voor asielzoekers geldt, valt echt niet te begrijpen.
Een asielzoeker moet eerst wel als dusdanig erkend worden, zoniet is hij/zij een economische gelukzoeker en wordt uitgewezen. Voor de rest geldt:

Citaat:
Voor de rest, zowat drie vierde van de nieuwkomers, geldt de verplichting wel. Buitenlanders die in het kader van gezinshereniging naar België komen, vormen de grootste groep. Zo moet bijvoorbeeld een Marokkaanse vrouw die hier wil trouwen, de verklaring ondertekenen. Bij de verlenging van haar verblijf (na vijf jaar) volgt een integratietoets.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:47   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik las het artikel al, maar waarom dit dan weer niet voor asielzoekers geldt, valt echt niet te begrijpen.
De doorlichting van asielzoekers is veel strenger dan deze voor verblijfsvergunningen langer dan 3 maanden.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:49   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik las het artikel al, maar waarom dit dan weer niet voor asielzoekers geldt, valt echt niet te begrijpen.
't Moet zijn dat gij niet weet wat een asielzoeker is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:51   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Via de toetsing van de integratie, is een terugsturing nu mogelijk.

Ik lees in De Standaard dat dit tot voor kort, zelfs voor de MR, onbespreekbaar was.

linken: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160330_02211565
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160330_02211359

Het keuninklijk besluit van Theo:
http://www.scribd.com/doc/306409339/...ing#fullscreen


een klein greepje (noot: amaai, dat is niet te knippen of te plakken, zo'n belgicistisch niet-staats-blad):

(afijn, als ze in Vlaanderen komen wonen, moeten ze Nederlands leren)
Fouad Belkacem spreekt zelfs plat Antwerps.
De "filter" mag dus wel iets strakker, me dunkt.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:51   #9
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Wow... weinig nieuws onder de zon.

Ik zie niet in wat met deze verklaring nóg meer zal worden bereikt op gebied van integratie.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 maart 2016 om 10:52.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:55   #10
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Een asielzoeker moet eerst wel als dusdanig erkend worden, zoniet is hij/zij een economische gelukzoeker en wordt uitgewezen. Voor de rest geldt:
Wat voor integratietoets?

Stel dat de reden dat die Marokkaanse vrouw 5 jaar geleden naar hier kwam, nl gezinshereniging, niet meer van kracht is omdat ze ondertussen is gescheiden.
Dan kan ze door deze verklaring in de problemen komen?
Dat wordt weer hard werken voor allerlei hulporganisaties en justitie...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:10   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat voor integratietoets?

Stel dat de reden dat die Marokkaanse vrouw 5 jaar geleden naar hier kwam, nl gezinshereniging, niet meer van kracht is omdat ze ondertussen is gescheiden.
Dan kan ze door deze verklaring in de problemen komen?
Dat wordt weer hard werken voor allerlei hulporganisaties en justitie...
Waarom zouden we die dan niet moeten kunnen terugsturen?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:24   #12
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom zouden we die dan niet moeten kunnen terugsturen?
Misschien heeft ze kinderen, volgt ze een opleiding, werkt ze... enz. ? Het leven gaat verder na het binnen komen, hé. Volgens mij kun je die categorieën al niet meer terug sturen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 maart 2016 om 11:24.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:27   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat voor integratietoets?

Stel dat de reden dat die Marokkaanse vrouw 5 jaar geleden naar hier kwam, nl gezinshereniging, niet meer van kracht is omdat ze ondertussen is gescheiden.
Dan kan ze door deze verklaring in de problemen komen?
Dat wordt weer hard werken voor allerlei hulporganisaties en justitie...
Vooral inkomsten voor advocaten.

Comités zullen dan weer opkomen voor die en die persoon.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:31   #14
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vooral inkomsten voor advocaten.

Comités zullen dan weer opkomen voor die en die persoon.
Einde van het verhaal voor de nieuwkomersverklaring dus.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:32   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Conventie van Genève zo te zien. Men moet werk maken van een oerdegelijke en grondige filtering van de asielzoekers: geen erkenning = onmiddellijk terug.
Tja die conventie was niet voorzien op de stroom vluchtelingen en omstandigheden die er nu zijn, en staat in wezen ook helemaal niet in de weg dat je integratie ook van hen eist.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:36   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Misschien heeft ze kinderen, volgt ze een opleiding, werkt ze... enz. ? Het leven gaat verder na het binnen komen, hé. Volgens mij kun je die categorieën al niet meer terug sturen.
Moet zij dan plots niet meer integreren of wat?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:37   #17
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat voor integratietoets?

Stel dat de reden dat die Marokkaanse vrouw 5 jaar geleden naar hier kwam, nl gezinshereniging, niet meer van kracht is omdat ze ondertussen is gescheiden.
Dan kan ze door deze verklaring in de problemen komen?
Dat wordt weer hard werken voor allerlei hulporganisaties en justitie...
Wanneer ze na vijf jaar nog geen Nederlands spreekt, van een uitkering leeft, maar wel een F+ kaart heeft omdat ze hier vijf jaar is, zie ik niet in waarom we geen eisen moeten stellen, ook aan deze mevrouw!

Of moeten we wachten tot ze trouwt met man uit het Rifgebergte en we weer een eerste generatie op weg moeten helpen?
Denk het niet! Nu wanneer ze niet werkt kan die man niet over komen, dat is al een stap in de goede richting...
Nee, niet allerlei hulporganisaties moeten het werk doen maar die mevrouw zelf, er zijn meer dan voldoende voorzieningen!
Toch om onnozel van te worden hoe u mensen afschildert als hulpeloze wezens die niet kunnen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:41   #18
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Misschien heeft ze kinderen, volgt ze een opleiding, werkt ze... enz. ? Het leven gaat verder na het binnen komen, hé. Volgens mij kun je die categorieën al niet meer terug sturen.
Tja er zijn kribbe's hoor, ik zie echt niet in waarom we niet mogen terugsturen, die mevrouw zal moeten werken, en enkel datgene doen wat haar werk kan bieden wat opleiding betreft.
Lukt haar dat over pakweg drie jaar nog niet om zichzelf en gezin te onderhouden, dan zie ik niet in waarom ze hier moet blijven?
Wanneer ze bovendien de principes van deze samenleving ondergeschikt maakt aan haar levensovertuiging mag ze onmiddellijk vertrekken.

Dus geen werk weigeren omwille van hoofddoeken, of werken met mannen, en geen kinderen die voor overlast zorgen, de taal leren, kortom burgerschap boven het moslima zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:42   #19
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Einde van het verhaal voor de nieuwkomersverklaring dus.
Nee er wordt werk van gemaakt, luilekkerland is afgelopen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:43   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer ze na vijf jaar nog geen Nederlands spreekt, van een uitkering leeft, maar wel een F+ kaart heeft omdat ze hier vijf jaar is, zie ik niet in waarom we geen eisen moeten stellen, ook aan deze mevrouw!

Of moeten we wachten tot ze trouwt met man uit het Rifgebergte en we weer een eerste generatie op weg moeten helpen?
Denk het niet! Nu wanneer ze niet werkt kan die man niet over komen, dat is al een stap in de goede richting...
Nee, niet allerlei hulporganisaties moeten het werk doen maar die mevrouw zelf, er zijn meer dan voldoende voorzieningen!
Toch om onnozel van te worden hoe u mensen afschildert als hulpeloze wezens die niet kunnen.
Volgens haar moeten we het kot hier helemaal volsteken met analfabete kamelenkakkneders die we vervolgens de rest van hun leven moeten onderhouden zonder ooit iets in de plaats te vragen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 31 maart 2016 om 11:45.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be