Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2003, 15:03   #1
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

LEVE DE UITKERING!

WAO

"Wie zich in Nederland op de eerste werkdag in zijn eerste baan ziek meldt, kan een jaar later in de WAO zitten en daar tot zijn 65ste blijven."

"Verdacht"

"WAO-artsen en arbeidsdeskundigen signaleren dat veel jonge Turken en Marokkanen die een WAO-keuring aanvragen een verdacht kort arbeidsverleden hebben. Dat bevestigt Erk Snel, hoogleraar sociologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Volgens de hoogleraar zijn het vooral jonge Turkse en Marokkaanse vrouwen die in sneltreinvaart de WAO in gaan. Vaak verloopt dat via de zwangerschap. Tijdens of net na hun zwangerschapsverlof melden ze zich ziek, en hun baas ziet ze nooit meer terug."

Oververtegenwoordigd

"Tot nu toe werd aangenomen dat alleen oudere Turkse en Marokkaanse mannen in de WAO-statistieken waren oververtegenwoordigd. Dat is niet het geval. Onderzoekers van het Verwey-Jonker Instituut concludeerden dat in 1999 Marokkanen van 15 tot 39 jaar twee keer zo vaak in de WAO zaten als hun autochtone leeftijdgenoten. En niet alleen de mannen. Ook Turkse en Marokkaanse vrouwen zijn er oververtegenwoordigd. Van het vrouwelijk deel van de autochtone beroepsbevolking zit 9% in de WAO. Voor Turkse en Marokkaanse vrouwen is dit respectievelijk 26 en 14%. Ofwel: ruim een kwart van de vrouwelijke Turkse beroepsbevolking heeft een uitkering."

Nog meer cijfers

"In 2000 werden in de leeftijdscategorie 25 tot 34 jaar vier keer zoveel jonge Marokkaanse werknemers arbeidsongeschikt verklaard als autochtone werknemers. Het 'WAO-risico' voor jonge Turkse werknemers was in 2000 vijf keer zo groot. Volgens het CBS (Centraal Bureau Statistiek) geniet respectievelijk 20 en 16% van de Turkse en Marokkaanse beroepsbevolking een WAO-uitkering. Voor de autochtone beroepsbevolking is dat 9%."

Dramatisch

"Ronduit ontluisterend zijn de cijfers over de arbeidsongeschiktheid van Turkse en Marokkaanse mannen in de leeftijd 40 tot 65 jaar. Van de oudere Turkse mannen zit ruim de helft van de beroepsbevolking in de WAO. Oudere Marokkaanse mannen komen er iets beter vanaf, maar ook bij hen is de arbeidsongeschiktheid hoog. Van hen heeft ruim 40% een WAO-uitkering."

Oorzaken

"Onderzoekers van het Verwey-Jonker Instituut denken ook dat er culturele oorzaken zijn voor de hoge WAO-instroom van Turken en Marokkanen. Zo zouden Turken en Marokkanen een andere 'gezondheidsbeleving' hebben. Ze zouden zich vaak niet kunnen voorstellen dat ze, ondanks hun ziekte, toch kunnen werken. Een minder politiek-correcte verklaring, die de onderzoekers in hun publicatie onvermeld laten, is dat in de Turkse en Marokkaanse gemeenschap vreemd wordt aangekeken tegen vrouwen die werk en zorg combineren. Als een Turkse of Marokkaanse vrouw werkt en ze krijgt haar eerste kind, dan is de vraag: stoppen met werken of de WAO in? Vaak wordt dan gekozen voor de WAO, want in een omgeving waarin zo veel mensen een uitkering hebben, is het heel gewoon om er zelf ook te ontvangen."

Makkelijk

"Het is makkelijk misbruik te maken van de WAO. Wie weet welke vragen de keuringsarts zal stellen en welke antwoorden de grootste kans maken op een WAO-uitkering, hoeft zich niet zenuwachtig te maken voor de keuring. Zeker niet als de werknemer met klachten komt die niet zichtbaar zijn, zoals psychische problemen of lage rugpijn. Zoals er handel is in de vluchtverhalen, is er ook vraag naar en aanbod in WAO-verhalen. Als familie of kennissen de zieke werknemer daar niet aan kunnen helpen, dan kan hij altijd nog aankloppen bij een van de vele belangenverenigingen voor WAO'ers".

Geen Nederlands

"Wat het in elk geval goed doet bij de WAO-keuring is de Nederlandse taal niet spreken. In het onderzoek van het Verwey Jonker Instituut, "In de fuik - Turken en Marokkanen in de WAO", staat het geval beschreven van een Turkse vrouw die zich met rugklachten bij de keuringsarts meldt. Als de arts constateert dat ze geen zwaar lichamelijk werk meer mag doen, stuurt hij haar door naar de arbeidsdeskundige. Die oordeelt dat de vrouw ook niet geschikt is voor werk waarmee ze haar lichaam spaart. Immers: ze spreekt geen Nederlands. Einde van het liedje is dat de vrouw voor 100% arbeidsongeschikt wordt verklaard en een bijhorende uitkering krijgt toegewezen."

Eric Van de Beek in Elsevier, 15.02.2003
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2003, 15:32   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

ik denk niet dat je hier zomaar klakkeloos een invaliditeitsuitkering kan krijgen.
De verhalen die ik gehoord heb laten eerder vermoeden dat die mensen echt wel regelmatig op controle moeten komen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2003, 20:45   #3
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ik denk niet dat je hier zomaar klakkeloos een invaliditeitsuitkering kan krijgen.
De verhalen die ik gehoord heb laten eerder vermoeden dat die mensen echt wel regelmatig op controle moeten komen!
Dat hangt allemaal af van hoe ge het aanpakt en uw dokter bewerkt.
Vage klachten als cvs en rugpijn doen het altijd heel goed. Geen dokter zal het risico willen nemen dat er echt iets kan mislopen en dus spelen ze het spel mee. Dat geldt voor gewoon ziekteverzuim maar ook voor invaliditeit.
Ik heb een Marokkaanse man gekend van 50 jaar die al 15 jaar op invaliditeit was wegens rugklachten: ongeschikt tot lichamelijke arbeid(iets anders kon hij niet natuurlijk). Hij heeft wel ZEVEN kinderen!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2003, 20:53   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Ik heb een Marokkaanse man gekend van 50 jaar die al 15 jaar op invaliditeit was wegens rugklachten: ongeschikt tot lichamelijke arbeid(iets anders kon hij niet natuurlijk). Hij heeft wel ZEVEN kinderen!
Als ge er zeven op uw rug moet dragen, dan zijn klachten heel normaal.
Of insinueert je dat hij die op een niet traditionele manier verwekte
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2003, 13:04   #5
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2003, 18:03   #6
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
[Of insinueert je dat hij die op een niet traditionele manier verwekte
Met hulp van Allah en zijn profeet!

Nogmaals: kindergeld afschaffen
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 13:18   #7
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Het gebeurt niet vaak dat ik mij lichamelijk en geestelijk sterk genoeg voel om ook op dit forum bezig te zijn, maar dit is voor mij toch wel een antwoord waard.

Ik ben onlangs in Leuven (na 8 maanden wachttijd) ziek verklaard met wat volgens de artsen "een mengvorm van CVS en Fibromyalgie" is. Nu ben ik in de wachttijd voor een behandeling, kan nog wel een paar maanden duren. Er zijn gewoon teveel patiënten. Binnen 2 maanden val ik op invaliditeit, na een jaar op ziekenkas te zijn geweest. Ik ben ook net voor ik in ziekenkas viel ontslagen omdat ik "te laag presteerde". Net op tijd buitengegooid dus.

Ik kan u verzekeren dat het heel moeilijk is voor een jonge Vlaamse vrouw om met CVS op ziekenkas te blijven: maandelijkse controle op je ziekenfonds, proberen te bewijzen wat er mis is (met CVS en Fibromyalgie verdorie zeer moeilijk want men kan niets vinden met bloedonderzoek of scans/röntgen) en trachten de controle-arts ervan te overtuigen dat men weliswaar arbeidswillig is maar (momenteel) niet in staat om te werken. Die controle-artsen zijn meestal van mening dat CVS en Fibromyalgie "vuilnisbakdiagnoses" zijn, dus diagnoses van artsen die niet weten wat er mis is met hun klagende patiënt, zij steken hun wantrouwen jegens de waarheidsgetrouwheid van uw klachten niet onder stoelen en banken, 1 van die artsen ging zelfs zover mij een "stevige" handdruk te geven om te testen of ik inderdaad overgevoelig ben en merkte tot zijn verbazing dat ik gilde en ineenkromp. Hun wantrouwen beledigt mij en doet zeer. En ik sta machteloos tegenover hun "expertise". Mijn laatste controle-arts moest een papier invullen voor het RIZIV, hij moest de zogenaamde "tender points" (een speciale lichamelijke afwijking bij Fibromyalgie) controleren: in plaats van de voorgeschreven stevige druk op die lichaamspunten ging hij snel over al die plaatsen heen en vergat er zelfs een deel. Zijn conclusie: u voelde blijkbaar geen pijn. Mijn antwoord: wel degelijk maar ik heb geleerd het te verdragen en u oefende niet eens voldoende druk uit. Ik moest ook nog een paar lichaamsoefeningen doen. Zijn conclusie: u kunt nog prima bewegen. Mijn antwoord: voor eventjes wel ja, maar ik kan die houdingen niet lang volhouden. Mompel, mopper, dan toch maar dat formulier ingevuld. Ik ben benieuwd wat hij opgeschreven heeft...
Zij beslissen over mijn lot. Maar ik weet nu al wat er gebeurt als ik moet gaan solliciteren: "Oh u hebt CVS ? Sorry, maar we hebben uw diensten niet nodig"... Ik heb via Arbeids Traject Begeleiding van de VDAB bij de vzw CEBOB-De Link een cursus gevolgd om te zien of ik misschien halftijds aan de slag kon, resultaat: auw. Voorlopig ligt dat "traject" in de koelkast in afwachting van de behandeling die ik in Leuven moet volgen.

Leuk hoor, om met een uitkering van ongeveer net geen 1000 Euro per maand thuis te zitten. Mijn laatste baan was redelijk goed betaald, maar het bedrag zal stevig verminderen met ingang van mijn invaliditeit en deze dame heeft nog altijd een hypotheek af te betalen... Het is heel plezant om je eigen huishouden niet volledig zelf kunnen doen, elk moment van de dag èn nacht pijn te lijden, niets nuttigs te kunnen doen en steeds weer opnieuw aan je familie, vrienden en kennissen moeten uitleggen dat je wel degelijk ziek bent. Ik zie er gezond uit, ik beweeg meestal wel "normaal", maar kan geen enkele lichamelijke activiteit volhouden en soms zelfs geen mentale activiteit. Ik wordt ook heel snel moe. Dit is de normale klaagzang van een CVS/Fibro-patiënt. Het minste geringste put ons uit. We mogen lijdzaam afwachten, en ondertussen kilo's aan dure pijnstillers slikken.

Profiteer ik van het systeem ? Dat was nochtans de mening van mijn eerste controle-arts. Die herinnering doet nog altijd pijn.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 15:11   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

En nét dat is wat ik bedoelde!

We hebben een "goed" (in feite schitterend! systeem) maar doordat het door sommige mensen misbruikt werd, wordt het nu voor werkelijke patienten onnoemelijk pijnlijk, vernederend zelfs om door die molens te geraken!

En neen! indien je echt een invalide bent (ik vind het woord minder-valide meer beledigend, maar dat zal aan mij liggen), d�*n pas wordt het moeilijk.

Indien je een nép-patient bent, die er wèl een aantal 'zwarte bijjobkes' bij kan nemen, dan heb je er minder last van!


Een ander leuk voorbeeld is dat een MAN die invalide is, én een vrouw 'ten laste' (moet je weten!!) heeft, wel minder moet betalen om hulp te verkrijgen via het OCMW, dan een vrouw (zonder echtgenoot 'ten laste'??? ) die zelf door haar ziekte haar woning niet kan onderhouden!
Een "vrouw-ten-laste" hoeft blijkbaar niets te doen dus - volgens de maatstaven van het OCMW althans!

(uiteraard geldt hetzelfde voor een vrouw-met-man-ten laste...... alhoewel? is de man niet altijd het HOOFD van het gezin?)
--------------------------------------------
Maar.... als je zeven kinderen hebt, dan word je inkomen ook wel dubbel gespijsd hoor! dat kan je niet verdienen als modaal burger.

Kindergeld afschaffen? misschien wel ja!
Uiteindelijk blijft het je eigen keuze. En INDIEN je dan met minder moet doen, kan je het nog altijd gaan VRAGEN om extra hulp.
Ooit al een werkgever gekend die je loon gaat afstellen op het aantal kinderen dat je hebt?


Met die uitgespaarde bedragen kunnen misschien mensen die ECHT niet meer kunnen werken, EN zelf aangewezen zijn op een inkomen WEL een menswaardig bestaan leiden.

Waarom moeten sommige mensen wél nadenken of ze een groot gezin kunnen onderhouden en anderen niet? Is dat de verantwoordelijkheid van de maatschappij? In 2003 wel te verstaan. Ik spreek niet over de beginjaren van de twintigste eeuw waar kinderen kwamen als ze zin hadden! (of gewoonlijk als papa zin had)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 21:16   #9
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Maar.... als je zeven kinderen hebt, dan word je inkomen ook wel dubbel gespijsd hoor! dat kan je niet verdienen als modaal burger.

Kindergeld afschaffen? misschien wel ja!
)
Het idee om kindergeld uit te keren is totaal ongerijmd. Het wekt bevolkingsgroei in de hand EN...het is een rem op de vrouwen-emancipatie! In lagere sociale middens weerhoudt het de vrouwen om economisch actief te zijn want de centen komen vanzelf binnen, in hogere middens remt het bovendien de intellectuele ontwikkeling van de vrouw door de kinderlast.
Tegenwoordig kiezen verstandige burgers hoeveel kinderen ze willen, net zoals ze kiezen voor honden, katten, vogels...waarom bestaat er dan geen huisdieren geld?!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 21:34   #10
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Profiteer ik van het systeem ? Dat was nochtans de mening van mijn eerste controle-arts. Die herinnering doet nog altijd pijn.
Ik vind het zeer erg voor u dat u met dat probleem geconfronteerd wordt. MLaar het is toch teken van de rekbaarheid van ons sociaal systeem dat u die uitkering van 1000 € toch krijgt!(dan hebt u nog geluk dat geen zelfstandige bent, dan zou u 0 € krijgen voor hetzelfde ziektebeeld...)

Een controle-arts doet wat zijn benaming inhoudt,"controleren"...Wat is daar vernederend aan? Dan is het afleggen van een examen of een sollicitatiegesprek ook vernederend...
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 22:46   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben het ermee eens dat er een controle moet zijn.Maar dat de controlerende arts denigrerend en ronduit beledigend moet doen?Dat lijkt me niet van toepassing.Ik begrijp wel dat een arts het op zijn zenuwen krijgt van alle karrottentrekkers en maandagochtend zieken.Maar dan nog is het een deel van de beroepseer dat ie niet beledigend gaat doen.Ik moet de klanten ook niet afzeiken.Dat duurt niet lang.

wat betreft die bijna 1000 eu, da's een hoop geld, en die komt ook nadat je een Berg geld hebt verdient als werknemer.De baas heeft daar en stukje voor betaald, en jezelf ook.
In dit geval kan ik me voorstellen(aangezien Babeth mijn levensgezellin is, totaal ongebonden, niet van een trouwboekje voorzien)dat het loon verdient boven de 2200 eu op de maand zat.Dan heb je ook de mogelijkheid om een woning te kopen.
En dan een ziekte.. effe een andere woning aankopen ,omdat je ziek bent en terugvalt op de helft ,of minder van je inkomen?
Fantastisch, maar we weten hier dat dat niet werkt.
Ook is die bijna 1000 eu niet belast op het minimum na.Ik vrees dat aanslagje van 2004 al.

Als zelfstandige word er verwacht dat je dat zelf doet, en dankzij onze zelfstandige blauwe liefhebbers is het ook al aangeraden als werknemer 17 extra verzekeringen te nemen, ander krijg je het ook op je boterham als je ziek/invalide/whatever word.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 23:55   #12
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Uit goede bron (van een dokter zelf dus) weet ik dat zowel sommige auto- als allochtonen zoveel mogelijk trachten hun ziekte uit te buiten.
Als de dokter ze werkbekwaam verklaart komen er problemen; de autochtonen worden kwaad en voelen zich gediscrimineerd, de allochtonen worden nijdig en gaan 'een tweede opinie' opzoeken tot ze hun doel bereiken.
Profiteurs zitten er overal.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2003, 09:16   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Maddox schreef:

Citaat:
Als zelfstandige word er verwacht dat je dat zelf doet, en dankzij onze zelfstandige blauwe liefhebbers is het ook al aangeraden als werknemer 17 extra verzekeringen te nemen, ander krijg je het ook op je boterham als je ziek/invalide/whatever word.
Als zelfstandige heb je geen werkgever hé, dus moet je het inderdaad zelf doen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2003, 12:52   #14
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

U mag ook met het volgende rekening houden: het is inderdaad een vrij hoog bedrag maar mijn medische onkosten mogen er ook zijn. Er is nu wel sprake van een "maximumfactuur", maar ook hier geldt hetzelfde als voor de belasting: eerst betalen, daarna mag je eventueel terugtrekken.

Maddox( mijn levensgezel) en ik samen verdienden eigenlijk genoeg om de hypotheek van mijn huis te betalen, zijn motorfiets (we hebben geen auto !), al onze (verplichte) verzekeringen, de belastingen en de schulden die ik een paar jaar lang als alleenstaande heb verzameld (we hebben het hier grappig genoeg vooral over achterstallige belastingen). Van het overschot konden we onze -momenteel enige- hobby bekostigen (robot wars-het bouwen van gevechtsrobotten). Nu is mijn deel van het inkomen teruggevallen en zijn er kosten gestegen (medicijnen, doker- en ziekenhuisbezoek). We komen nèt rond en we doen niet extravagant: geen vakantietripjes naar warme/koude landen voor ons, wij roken niet en willen geen kinderen.

Ik hoop ooit terug aan het werk te kunnen, edoch de prognose is bitter slecht want mensen met CVS of Fibromyalgie lopen veel kans dat ze de rest van hun leven of een groot aantal jaren met die "hinder" blijven zitten waardoor "normaal" werk te moeilijk of te zwaar wordt. Sommige mensen krijgen de indruk dat wij lui zijn of een status als zieke/invalide willen uitbuiten.
Welnu, kunt u zich nog herinneren hoe u zich voelde bij een griepaanval ? Lusteloos, "zware" ledematen, een constant zeurende pijn over heel je lichaam, "watten" in plaats van je hersens, moeite met bewegen ? stel je eens voor dat je dit dagelijks blijft voelen, met ook nog eens slaapstoornissen erbij, zodat je nooit echt uitgerust bent en halverwege je dag moeite hebt om nog wakker te blijven... Zelfs eventjes aan de computer zitten om dit berichtje in te typen moet ik bekopen met pijn en opkomende vermoeidheid. Gek genoeg moet ik stilzitten afwisselen met bewegen, omdat er anders een pijnlijke stijfheid optreedt. Ik doe lichaamsoefeningen. Maar ik kan niet langer dan 3 uur aan de computer blijven zitten en ik kan niet langer dan 10 minuten schoonmaken. De afwas moet binnen een kwartier volledig gedaan zijn, anders blijft de rest liggen. Voor koken heb ik een maximumtijd van 20 minuten. Ik kan de propere was niet naar boven doen. En op mijn laatste werk kon ik geen telefoongesprekken meer voeren, orders foutloos invoeren, afspraken bijhouden of opvolgen en overwerken. Op het laatst was mijn gemiddelde werktijd teruggevallen op anderhalve dag werken en de rest van de week thuis terug op krachten komen. Geen wonder dat ik werd ontslagen.
Weet je hoe frustrerend het is voor een hoog opgeleide persoon om NIETS meer te kunnen doen ? Bij sollicitaties voor minder inspannende jobs geweigerd worden omwille van dat hoge diploma en mijn leeftijd (35) wat mij inderdaad heel duur maakt voor mijn toekomstige werkgever ? Geen werk kunnen vinden waarbinnen ik met mijn slechte gezondheid nog kan functioneren ? En het OCMW, dat ken ik ook al goed... ik ben te hoog opgeleid en te autochtoon om hulp te kunnen verwachten. Simpel. Eigenaardig genoeg ben ik eigenlijk een allochtoon... als ex-Nederlandse.

Gelukkig leest mijn lieve Maddox 's avonds vaak voor wat hij op dit forum (en andere) tegenkomt en wat zijn antwoorden daarop zijn. Sommige van zijn antwoorden op jullie reacties bevatten dingen die ik hem gezegd heb. Zo neem ik toch nog deel aan het debat.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2003, 13:52   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Uit goede bron (van een dokter zelf dus) weet ik dat zowel sommige auto- als allochtonen zoveel mogelijk trachten hun ziekte uit te buiten.
Als de dokter ze werkbekwaam verklaart komen er problemen; de autochtonen worden kwaad en voelen zich gediscrimineerd, de allochtonen worden nijdig en gaan 'een tweede opinie' opzoeken tot ze hun doel bereiken.
Profiteurs zitten er overal.
Als je op controle moet bij het RIZIV (en inderdaad, ik vind ook CONTROLE MOET!!!) en je zegt dat je niet kan lopen, dan laat men je bukken en stuurt je nadien naar een psychiater!

En ja... dan word je slechtgezind?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2003, 22:39   #16
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Ondanks alles heb ik liever dat een uitkering betaald wordt, dan dat ze niets krijgen, aldus nog meer in de criminaliteit belanden.
De kost van hun daden is dan meestal meer dan de uitkering.
En als ze gepakt worden en opgesloten kosten ze de maatschappij ook nog altijd veel meer wanneer ze een uitkering krijgen.

Wat niet wil zeggen dat ze niet aangespoord moeten worden om te werken.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 17:25   #17
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard Doodgepest door OCMW

OCMW Sint-Gillis: slachtoffer van wanpraktijken en pesterijen moet al drie maanden zien te overleven zonder enige vorm van inkomen

Er kwam in deze zaak nog altijd geen antwoord van Minister Dupont. De man geniet waarschijnlijk nog van zijn vacantie en wil dus niet gestoord worden.

De ontvangstmedewerker van de Vlaamse ombudsdienst ([email protected]) antwoordde wel en deelde daarbij mede dat men 'zo snel mogelijk meer nieuws zou geven over wat men in deze zaak zou kunnen doen'.

Maar ja, wat is 'zo snel mogelijk' ?

De betrokken persoon zit reeds 3 maanden zonder inkomen en gezien zijn bestaansminimum (tegenwoordig 'leefloon' genoemd) gewoonweg en zonder een officiële beslissing van het OCMW werd achtergehouden, kan hij bij de arbeidsrechtbank ook niet 'in beroep gaan tegen de beslissing van het OCMW'. Er WAS immers geen beslissing.


Indien u ook dergelijke problemen hebt met uw OCMW:

groups.msn.com/WerkgroepMorkhoven
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 17:29   #18
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Dat hangt allemaal af van hoe ge het aanpakt en uw dokter bewerkt.
Vage klachten als cvs en rugpijn doen het altijd heel goed. Geen dokter zal het risico willen nemen dat er echt iets kan mislopen en dus spelen ze het spel mee. Dat geldt voor gewoon ziekteverzuim maar ook voor invaliditeit.
Ik heb een Marokkaanse man gekend van 50 jaar die al 15 jaar op invaliditeit was wegens rugklachten: ongeschikt tot lichamelijke arbeid(iets anders kon hij niet natuurlijk). Hij heeft wel ZEVEN kinderen!
De klachten van CVS zijn moeilijk te bevestigen, hoewel de wetenschap vooruitgang boekt.

In ieder geval zijn de klachten niet vaag: spierpijn alom. Ik ken iemand die het heeft, het is soms al moeilijk om uit bed te komen.
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/
de limburgse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 17:55   #19
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Ik heb een Marokkaanse man gekend van 50 jaar die al 15 jaar op invaliditeit was wegens rugklachten: ongeschikt tot lichamelijke arbeid(iets anders kon hij niet natuurlijk). Hij heeft wel ZEVEN kinderen!
Sterker nog, ik ken een paar mensen die al meer dan tien jaar voor 66% invaliede zijn verklaard (werkombekwaam diagnose cronische rugklachten) ze hebben geen kinderen, maar om een beetje bij te verdienen werken ze wel full-time in de horeca. Maar dan wel in het zwart uiteraard!
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be